Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Helsinki juuri sen takia ikävä paikka asua, että moni joutuu asumaan siellä vasten tahtoaan?

Vierailija
11.10.2012 |

Tampereella, Turussa, Oulussa ja vielä selvemmin pienissä kunnissa useimmiten asutaan, koska halutaan asua juuri siellä. Helsinkiin taas joudutaan monesti muuttamaan työnpaikan perässä vastentahtoisesti. Miten tämä vaikuttaa kaupungin ilmapiiriin? Koskee toki Helsingin lähiöitä (Espoo, Vantaa yms) myös.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään asun kehyskunnassa. Helsingissä käyn töissä ja mulle Helsinki on biletysmesta, kiva shoppailupaikka, mahtava kesäkaupunki ja siellä on vaikka mitä viihdykettä tarjolla! raastan sellaisia kesäpäiviä, kun vain voi lähteä Kauppatorille kävelemään, ostaa väähn ruisleipää ja silaapihvejä ja mennä lautalla Suomenlinnaan piknikille. Tai lasten kanssa Seurasaareen kävelemään ja ruokkimaan oravia. Tykään käydä Helsingissä kavreriporukalla bilettämässä, ensin mennään johonkin syömään kunnolla :) Talvella kesustassa on kiva piipahtaa tekemässä joululahjaostoksia ja Naisten Messut on ihan ykkönen!

Juu, lapista mie olen kotoisin ja kaipaan sinne, mutta ei mulla ole pk-seudusta mitään pahaa sanottavaa ja esittelen mielelläni paikkoja kavereille: niin täällä etelässä kuin vastaavasti pk-seudun kavereille lapissa :)

Vierailija
22/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään asun kehyskunnassa. Helsingissä käyn töissä ja mulle Helsinki on biletysmesta, kiva shoppailupaikka, mahtava kesäkaupunki ja siellä on vaikka mitä viihdykettä tarjolla! raastan sellaisia kesäpäiviä, kun vain voi lähteä Kauppatorille kävelemään, ostaa väähn ruisleipää ja silaapihvejä ja mennä lautalla Suomenlinnaan piknikille. Tai lasten kanssa Seurasaareen kävelemään ja ruokkimaan oravia. Tykään käydä Helsingissä kavreriporukalla bilettämässä, ensin mennään johonkin syömään kunnolla :) Talvella kesustassa on kiva piipahtaa tekemässä joululahjaostoksia ja Naisten Messut on ihan ykkönen! Juu, lapista mie olen kotoisin ja kaipaan sinne, mutta ei mulla ole pk-seudusta mitään pahaa sanottavaa ja esittelen mielelläni paikkoja kavereille: niin täällä etelässä kuin vastaavasti pk-seudun kavereille lapissa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo ja Vantaa ovat erillisiä kaupunkeja

Käytännössä ovat kuin Helsingin lähiöitä. Samaa työssäkäyntialuetta ja kiinni toisissaan. Eihän noilla ole edes keskustaa.

Jokaisella kunnista on oma historiansa ja kulttuurinsa. Se että joku kunta kuuluu toisen kunnan työssäkäyntialueeseen, ei tee siitä sen kunnan osaa.

Vierailija
24/24 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo ja Vantaa ovat erillisiä kaupunkeja

Käytännössä ovat kuin Helsingin lähiöitä. Samaa työssäkäyntialuetta ja kiinni toisissaan. Eihän noilla ole edes keskustaa.

Jokaisella kunnista on oma historiansa ja kulttuurinsa. Se että joku kunta kuuluu toisen kunnan työssäkäyntialueeseen, ei tee siitä sen kunnan osaa.

Vantaa on entinen Helsingin maalaiskunta = Helsingin lähiö...