Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Helsinki juuri sen takia ikävä paikka asua, että moni joutuu asumaan siellä vasten tahtoaan?

Vierailija
11.10.2012 |

Tampereella, Turussa, Oulussa ja vielä selvemmin pienissä kunnissa useimmiten asutaan, koska halutaan asua juuri siellä. Helsinkiin taas joudutaan monesti muuttamaan työnpaikan perässä vastentahtoisesti. Miten tämä vaikuttaa kaupungin ilmapiiriin? Koskee toki Helsingin lähiöitä (Espoo, Vantaa yms) myös.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä täällä useimmat ihan haluaa asua omasta tahdostaan. Itse olen yrittänyt asua pienemmissä kunnissa mutta en kestänyt niitä, vaan olen onnellinen asuessani nyt taas Espoossa.

Vierailija
2/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 25v sitten opiskelemaan enkä muuttaisi koskaan takaisin maalle. Mutta ehkä joku asuisi mielummin kotiseudullaan ja ikävän takia ei osaa tänne asettua. Tuttavapiirissäni suurinosa kyllä nimenomaan haluaa asua täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ikävä paikka asua. Espoo ja Vantaa eivät ole Helsingin lähiöitä.

Vierailija
4/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo ja Vantaa ovat erillisiä kaupunkeja

Käytännössä ovat kuin Helsingin lähiöitä. Samaa työssäkäyntialuetta ja kiinni toisissaan. Eihän noilla ole edes keskustaa.

Vierailija
5/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan pääkaupunkiseutua, vaikka olen muuttanut muualta. Täällä on paljon kaunista ja hyvää ja näen sen kaiken kiireen keskellä. :)

Vierailija
6/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolla on keskusta, ja sen lisäksi monia muita taajamia. Vantaata en tunne. Kaupunki on kaupunki vaikka sillä ei olisi yhtä ainutta keskustaa kuin vaikka Pieksämäellä on.

Vierailija
7/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolla on keskusta

Espoon keskus on kuin suoraan helvetistä...

Vierailija
8/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka reissu kesti 4kk ja asuinpaikasta johtuen en pitänyt koko kaupungista. Seurasi 4v reissu Turun suunnalle. Sitten mies halusi muuttaa Helsinkiin. "Ei kilon kappaleinakaan" vastasin.

Nyt täällä on vierähtänyt 24v enkä enää pois muuttaisi. Ahdistaa ajatus pikkupaikkakunnista. Lapsemme ovat paljasjalkaisia helsinkiläisiä, eivätkä muusta tiedä.

Vierailija
9/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä tähän maahan tulee niin pidän kyllä Helsingistä paljon enemmän kuin Turusta. Muissa kaupungeissa en täällä ole asunut, joten Pieksämäestä en osaa sanoa mitään.

Vierailija
10/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, ei siellä yöllä käyty kimppuun ja jengiä pyörinyt keskustassa. Nykyään en mene keskustaan illalla tai yöllä ollenkaan.

Asun ulkomailla, miljoonakaupungissa ja koen oloni paljon turvallisemmaksi kuin Helsingissä.

Vierailija
11/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuskainen matka julkisissa keskustaan. Siellä sitten arki pyörii narkkareiden seassa kodin, lähiöpubin ja siwan turvallisessa kolmiossa. Mutta tärkeinä on, että voi sanoa olevansa helsinkiläinen.

Vierailija
12/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuskainen matka julkisissa keskustaan. Siellä sitten arki pyörii narkkareiden seassa kodin, lähiöpubin ja siwan turvallisessa kolmiossa. Mutta tärkeinä on, että voi sanoa olevansa helsinkiläinen.

Längelmäellä lehmänpaskan seassa? No pääasia, että maalla on mukavaa.

Vierailija
13/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aivan ihania. onko silla valia onko keskustaa vai ei? helsingin keskusta on espoosta korkeintaa 40 min bussimatkan paassa. olen asunut 20 vuotta lontoossa ja tunti matkoihin taalla on ihan pikku aika. kaikki vie paljon aikaa ja ruuhkia loytyy.. RAKASTAN SUOMEN PAAKAUPUNKISEUTUA!!

Vierailija
14/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aivan ihania. onko silla valia onko keskustaa vai ei? helsingin keskusta on espoosta korkeintaa 40 min bussimatkan paassa. olen asunut 20 vuotta lontoossa ja tunti matkoihin taalla on ihan pikku aika. kaikki vie paljon aikaa ja ruuhkia loytyy.. RAKASTAN SUOMEN PAAKAUPUNKISEUTUA!!

Ihme masokisti! Ankeaa seutua ja ankeita ihmisiä. Hyh.

Vierailija
15/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei maalle saisi asumaan

Vierailija
16/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näille Helsinki/helsinkiläiset ketjuille tule loppua ikinä? Samaa veivaamista. Juu, kaikki olemme naama norsun v***lla kulkevia snobeja/lähiönarkkeja. Asumme täällä pakosta ja emme tunne yhtään paikkakuntaa kehä kolmosen ulkopuolelta. Emme erota lehmää hevosesta ja pyörrymme joutuessamme ruumiilliseen työhön/kävelemään. Alkaa ihan oikeasti olla aika tylsiä nämä ketjut. Aloitus oli ihan hyvä ja siinä varmasti paljon totta osan ihmisten suhteen, mutta parilla kommentilla päästiin vaan yleisesti haukkumaan Helsinkiä yleisesti.

Vierailija
17/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme masokisti! Ankeaa seutua ja ankeita ihmisiä. Hyh.

Sinä sitä vastoin vaikutat niin mukavalta ihmiseltä, että haluaisin tietää missä asut, jotta voisin muuttaa lähelle sinua, pois täältä ankeasta Helsingistä!

* * *

Ap:lle: Helsinki on oikeasti tosi mukava paikka ainakin tällaiselle henkilölle, joka haluaa täällä asua. Kuten on varmaan ihan mikä tahansa paikka, jonne henkilö tuntee kuuluvansa.

Vierailija
18/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyperäiset stadilaiset ja espoolaiset ja vantaalaiset eivät valita. Vain muualta muuttaneet valittavat ja heistäkin vain osa. Riippuu aivan millaisesta paikasta on muuttanut. Useimmiten pienimmistä tuppukylistä ja lohduttomista teollisuuskaupungeista muuttaneet ovat tytyväisiä siitä että pääsivat Helsinkiin, mutta turkulaiset, tamperelaiset, oululaiset, kuopiolaiaset ja jyväskyläläiset ovat pahimpia valittajia.

Vierailija
19/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo ja Vantaa ovat erillisiä kaupunkeja

Vierailija
20/24 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ihana, kodikas kotikaupunkini. Jouduin muuttamaan "pääkaupunkiseudulle" maalaiskuntaan, jotta pystyin toteuttamaan haaveeni vanhasta omakotitalosta. Voi, kun pystyisi sahaamaan tontin irti ja siirtämään sen stadiin. Maalla ei ole mukavaa.