Kuinka nopeasti miehen pitäisi olla valmis yhteenmuuttoon?
Minulla on tuore (6kk) suhde ja olemme hyvin rakastuneita. Molemmat ovat varmoja (ainakin puheen tasolla, mies ottaa tätä koko ajan esille), että tämä suhde on erityinen ja lähtökohtana on selvästi kummallakin, että menemme myös naimisiin, perustamme perheen jne.
Puolen vuoden jälkeen yhteenmuutto ei kuitenkaan ole ajankohtainen. Asiaan siis viitataan keskusteluissa jatkuvasti, mutta vaistoan ja onpa mies myöntänytkin, että on liian aikaista.
Itse ajoin asiaa aktiivisesti, mutta luovuin siitä, kun huomasin tämän epäröinnin. Toisaalta samaan aikaan puhuu kauniisti suhteestamme ja maalailee tulevaisuutta.
Toistaseksi oon nyt ollut vaan kieli keskellä suuta, koska luulempa ettei painostamisella ole toivomaani lopputulosta.
Mikä teidän mielestä on vähimmäisaika seurustella tai missä vaiheessa pitäisi osata jo päättää, että haluaako suhteen syvenevän, vai pitääkö se lopettaa kokonaan?
Olemme molemmat 30-vuotiaita.
Kommentit (31)
ei hyvää jälkeä seuraa. Vastaus tulee aikanaan.
Minä jouduin odottelemaan 2v, vaikka olisin ollut valmis heti parin viikon jälkeen jo. Nyt ollaan kyllä onnellisesti naimisissakin jo, eli odottelu kannatti!
Vuosi tai pari on ihan ok aika seurustella, parissa vuodessa ns. huuma haihtuu ja rupeaa se ihmisen sisin korostumaan.
Onhan se jännää suoraa päätä hypätä kohti tuntematonta, mutta turpaan voi tulla. Malttia, teillähän on loppuelämänne aikaa.
muista polkea jalkaa ja vaatia asiaa Olethan kuitenkin jo lapsenteko iässä.
Kohtaloakin on lupa auttaa ja käyttää kohtua aseena. Ainahan ehkäisy voi pettää.
Minulla on tuore (6kk) suhde ja olemme hyvin rakastuneita. Molemmat ovat varmoja (ainakin puheen tasolla, mies ottaa tätä koko ajan esille), että tämä suhde on erityinen ja lähtökohtana on selvästi kummallakin, että menemme myös naimisiin, perustamme perheen jne.
Puolen vuoden jälkeen yhteenmuutto ei kuitenkaan ole ajankohtainen. Asiaan siis viitataan keskusteluissa jatkuvasti, mutta vaistoan ja onpa mies myöntänytkin, että on liian aikaista.
Itse ajoin asiaa aktiivisesti, mutta luovuin siitä, kun huomasin tämän epäröinnin. Toisaalta samaan aikaan puhuu kauniisti suhteestamme ja maalailee tulevaisuutta.
Toistaseksi oon nyt ollut vaan kieli keskellä suuta, koska luulempa ettei painostamisella ole toivomaani lopputulosta.
Mikä teidän mielestä on vähimmäisaika seurustella tai missä vaiheessa pitäisi osata jo päättää, että haluaako suhteen syvenevän, vai pitääkö se lopettaa kokonaan?
Olemme molemmat 30-vuotiaita.
5 vuoden seurustelun jälkeen ehkä voi ruveta ajattelemaan. Ihmisten pitää todella tuntea toisensa ennen yhteenmuuttoa. Yleensä ongelmat alkaa sillä että muutetaan liian aikaisin yhteen. Asukaa vuorotellen toistenne luona niin opitte elämään yhdessä. Eroaminen on paljon helmpompaa kuin se että muutatte yhteen asuntoon.
Kohtaloakin on lupa auttaa ja käyttää kohtua aseena. Ainahan ehkäisy voi pettää.
Tuollaisille ihmisille ei pidä antaa kitään kunnioitusta. Ihmiset eivät ole mitään pelinappuloita. Eikä lapsi ole mikään ase. Jos olisin tuossa tilanteessa mies halveksisin sellaista naista joka noin tekisi. Jos olisin lapsi niin katkaisisin välit heti kun mahdollista. Todella ikävää että tuollaisia naisia on olemassa
Miesystäväsi on fiksu! Älä painosta jos haluat hänet pitää!
Me mentiin ensin kihloihin ja naimisiin ja muutettiin yhteen vasta sen jälkeen. Kun on päättänyt, että tuon kanssa aikoo olla ja järkkää häät on sen jälkeen helppo muuttaa yhteen. Päätös on tehty.
koska mies on valmis yhteenmuuttoon. Me käytännössä asuttiin yhdessä siitä päivästä, kun mentiin "meille", 4kk ekoista treffeistä tein osoitteenmuutoksen ja muutin virallisesti miehen luokse.
Tuollaisille ihmisille ei pidä antaa kitään kunnioitusta. Ihmiset eivät ole mitään pelinappuloita. Eikä lapsi ole mikään ase. Jos olisin tuossa tilanteessa mies halveksisin sellaista naista joka noin tekisi. Jos olisin lapsi niin katkaisisin välit heti kun mahdollista. Todella ikävää että tuollaisia naisia on olemassa
Parisuhde kuuluu nähdä vain naisen lasien läpi, vaikka miestä pitää kuunnella, naisen kehossa tapahtuvasta asiasta päätösvalta on finaalissa aina yksin naisella.
Mies ehkä haluaa nähdä ja esitellä vain sunnuntaipuolta. Onhan se romanttisempaakin ja pitää suhteen ns. ensimmäisellä asteella pidempään.
avioliiton edut vain höpöttämällä kauniita juttuja niin....pitääkö vääntää rautalangasta?
No puolivuotta on melkoisen pian. Oletan että molemmat on ollu aikaisemmin suhteessa. Miehellä on siis aikamoinen kynnys alkaa leikkiä kotia uudelleen, varsinkin jos edellinen suhde osoittautui epätyydyttäväksi.
Onko yhteenmuutto yhtä kuin syvempi ja aidompi parisuhde? Yleensähän yhteenmuutto, naimisiinmeno ja lasten hankinta vain rokottaa fiilistä ja kanssakäymistä. Eiks olis hienoa vaan nauttia hyvästä suhteesta?
puoli vuotta on todella lyhyt aika, samoin vuosi.
Mikä ihmeen kiire sinulla on, pilaat tuolla hyvän suhteen. Itse ainakin suhtautuisin hyvin skeptisesti kumppaniin, joka alkaisi liian aikaisin puhumaan yhteenmuutosta - ja kytkinntä nostaisin jos asialla alettaisiin painostaa.
[Kertoo kaiken sun moraalistai]
Ei lupaa hyvää.
Olette vielä ihan kakaroita. Nautikaa toisistanne, teillä on loppuelämänne aikaa riidellä kotitöistä, rahasta jne.
Ihan hyvin ainakin pari vuotta voi seurustella, sitten ruveta katsomaan, mihin suuntaan suhdetta lähtee viemään.
Miten olet myynyt asiaa hänelle. Misitä kiireesi johtuu jne.
Ollaanko suhteeseen vasta sitten sitoutuneita, kun on niin sanotut ulkoiset kulissit kunnossa, yhteinen asunto, sormukset jne.
Olette loppujen lopuksi vielä tosi nuoria ja hosumisella harvemmin on toivottua lopputulosta. Alussa mennään kuitenkin aina mielikuvien varassa. Miehen ja oman itsenkin todellinen luonne paljastuu vasta vuoden parin päästä.
Oletko itse jo nyt todella se ihminen joka pohjimmiltasi olet. Suhde on kuitenkin vielä aika alussa, joilloin tuodaan usein esille vain omat parhaat puolet, kun kumppania halutaan miellyttää ja tehdä häneen vaikutus.
Tässä sen näkee, puhutaan yhtä ja tehdään toista.
Mun mielestä kyse on aikuisista ihmisistä ja kyllä se asuminen yhdessä on ihan toinen juttu kuin seurustella. Ymmärrän että ap sitä jo kaipailee puolen vuoden jälkeen, miksi ei, jos molemmilla on paljon tunetita ja halua viettää loppu elämä yhdessä. En silti ole sitä mieltä että kannattaisi ruveta miestä painostamaan, odottele ja katsele....
Mutta kysele myös miehesi mieltä asiasta rehellisesti, ettet tuhlaa aikaasi turhaan.
Kaikkea hyvää!
Tässä sen näkee, puhutaan yhtä ja tehdään toista. Mun mielestä kyse on aikuisista ihmisistä ja kyllä se asuminen yhdessä on ihan toinen juttu kuin seurustella. Ymmärrän että ap sitä jo kaipailee puolen vuoden jälkeen, miksi ei, jos molemmilla on paljon tunetita ja halua viettää loppu elämä yhdessä. En silti ole sitä mieltä että kannattaisi ruveta miestä painostamaan, odottele ja katsele.... Mutta kysele myös miehesi mieltä asiasta rehellisesti, ettet tuhlaa aikaasi turhaan. Kaikkea hyvää!
Havaittavissa pientä mielyttämistä tai jotakin sen suuntaista, kun olet ollut kieli keskellä suuta, etkä ole uskaltanu puhua asioista niiden oikeilla nimillä, vaikka asia vaivaa sinua. Mutu tuntumalla olet vetänyt omia johtopäättöksiäsi viitteistä ja vaiston varassa.
Olethan kuitenkin jo lapsenteko iässä.