Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juhlat, kuten joulu on narsistille

Vierailija
24.12.2023 |

Niin vaikeaa aikaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei kestä muiden iloa, varsinkaan oman puolison. Tunnelma pitää latistaa keinolla millä hyvänsä. Jouluna juhlitaan Jeesusta eikä narsistia, onhan se kova paikka.

Minun ex oli joulun pilaaja, se kyllä aloitti jonkun riidan muutaman viikon välein muutenkin, joita seurasi mykkäkoulu. Kesti jonkun aikaa ennen kuin huomasin toistuvat joulun pilaamiset, tai siis yritykset. Kuulen nykyisin äänensävystä ja tyylistä puhua kuka on narsisti. 

Vierailija
2/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin eksällä oli tapana pilata ihan kaikki juhlat. Joulun ja uuden vuoden välillä usein erottiin joksikin aikaa tai tämä ainakin vetäytyi ja lakkasi kommunikoinnin. Väitti tietysti aina, että vika on minussa ja odotuksissani. Viimein eräänä vuonna hänen taas rakentaessaan näytelmää paljastin, että joulu sinänsä ei kauheasti minulle edes merkitse - olen ateisti eikä sitä lapsuuden perheessänikään vietetty. Erosimme pian sen jälkeen lopullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuosta verkkariketjusta, narsku voi lähteä sukujoulun viettoon kulahtaneissa collegehousuissa ja hupparissa. Kun toiset, yleensä vanha mummo, ovat hiki päässä kokanneet ja laittaneet, minusta epäkunnioittavaa olla epäsiisti ja myöskin tuottaa myötähäpeää omalle perheelle. 

Ei ole siis kysymys rahasta tai kyvystä pukeutua, vaan kiusanteosta.

Vierailija
4/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen tuosta verkkariketjusta, narsku voi lähteä sukujoulun viettoon kulahtaneissa collegehousuissa ja hupparissa. Kun toiset, yleensä vanha mummo, ovat hiki päässä kokanneet ja laittaneet, minusta epäkunnioittavaa olla epäsiisti ja myöskin tuottaa myötähäpeää omalle perheelle. 

Narsistin on aina oltava huomion keskipisteenä, hyvällä tai pahalla.

Vierailija
5/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten ehkä oudoin juttu narsisteissa, että nämä kiukuttelevat kaikkien juhlapäivien kohdalla.

Vierailija
6/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta narsistille on joutua viettämään joulu omissa oloissaan ilman kiusattavia.

Vierailija
7/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exän piti jopa mun yo-juhlista lähteä kesken kaiken pois kaverinsa kanssa baariin. Sitten se tuli ihan tillintallin takaisin kun minä ja vieraani olimme vasta lähdössä ulos juhlimaan ja sukulaiseni olivat poistuneet. Sammui sänkyyn ja sinne jäi.

Vierailija
8/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululaulut ovat kaikki ankeita ja jouluruoka pahaa. Pitää mököttää ja levittää pahaa mieltä.

Vierailija
9/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, Lapsuudenkodissani narsistivanhempi draamaili aina ja kaikkeen juhlaan liittyi hirveä stressi ja ahdistus.

Koska en nuorempana tajunnut mistä on kyse, vaan valitsin puolisoni aivan väärin perustein.

Sittemmin puolisoni harrasti myös juhlapyhä draamailua.

Viimeinen yhteinen joulumme niin hän muka sairastui aivan yhtäkkiä aattoaamuna ja makasi tekosairaana vuoteessa koko joulupyhät. En kehdannut perua viime hetkillä aaton sukuillallista, joten puoliso makasi yläkerrassa ja tekoyski ja kakoi kovaäänisesti niin, että kaikilta meinasi mennä ruokahalut. Ihmeparaneminen tapahtui heti joulun jälkeen, kun koitti arki ja hän pääsi työpaikalleen tapaamaan salarakastaan.

Onneksi nykkyään tunnistan narskut ja olen tietoinen oman lapsuudenkodin kieroutuneesta ilmapiiristä.

Vierailija
10/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinarsistinarsistinarsistinarsisti. Vaihtakaa jo levyä.

Vierailija
11/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli nasisti, mun isä oli narsisti, mun pomo on narsisti, mun koira on narsisti

Vierailija
12/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä auta kuin katsoa itseään peilistä että mihinkä on mokomaa narskuttajaa tarvinnut. Onko pakko ollut vaan joku saada. Narskuthan hakee läheisriippuvaisia koska ne eivät pääatä hevillä irti saaden narskun konstailla sielunsa kyllyydestä.

Vierailija
13/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistinarsistinarsistinarsistinarsisti. Vaihtakaa jo levyä.

Mitenkäs Sinun joulun vietto on lähtenyt rullaamaan? Iloa!

Vierailija
14/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä oli nasisti, mun isä oli narsisti, mun pomo on narsisti, mun koira on narsisti

Narsistit näemmä aina löytävät nähin keskusteluihin, koska eivät voi vastustaa otsikkoa, jossa lukee 'narsisti'.

Vierailija
15/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. 

Vierailija
16/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Vierailija
17/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua, Lapsuudenkodissani narsistivanhempi draamaili aina ja kaikkeen juhlaan liittyi hirveä stressi ja ahdistus.

Koska en nuorempana tajunnut mistä on kyse, vaan valitsin puolisoni aivan väärin perustein.

Sittemmin puolisoni harrasti myös juhlapyhä draamailua.

Viimeinen yhteinen joulumme niin hän muka sairastui aivan yhtäkkiä aattoaamuna ja makasi tekosairaana vuoteessa koko joulupyhät. En kehdannut perua viime hetkillä aaton sukuillallista, joten puoliso makasi yläkerrassa ja tekoyski ja kakoi kovaäänisesti niin, että kaikilta meinasi mennä ruokahalut. Ihmeparaneminen tapahtui heti joulun jälkeen, kun koitti arki ja hän pääsi työpaikalleen tapaamaan salarakastaan.

Onneksi nykkyään tunnistan narskut ja olen tietoinen oman lapsuudenkodin kieroutuneesta ilmapiiristä.

tästä vähän spinoffina mutta narskun sairastelu on oma näytöksensä, kun exä oli kipeänä se jätti vessan vetämättä ja heitteli nenäliinoja lattialle. Kun mä olin kipeä, sain kuulla että feikkaan ja lintsaan töistä..onneksi ei tarvitse sitä showta enää katsoa. Lapsuuden joulut oli sitä että äiti huusi ja raivosi ja lapset siivosi itku silmässä. Sitten piti tiettynä kellonaikana istua ilosena joulupöydässä..En vietä nykyisin joulua jostakin syystä.

Vierailija
18/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päästääkin siihen, että moni vanhempi n viettää yksin tai kaksosensa kanssa joulua. Muut eivät jaksa tulla viettämään.

Yksinvietetty joulu ei itsessään leimaa nykyajassa ketään, saattaapa olla merkki ihan vain hyvästä omapäisyydestä.

Vierailija
19/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki luonnevikaiset hae huomiota, osa on järjestäjiä, uhrautujia. jouluntekijöitä, vaikka ihan tyhjiä ihmisinä.

Nuo tyypit ovat yksi tekijä siinä miksi joulua paetaan. Ei haluta mukaan heidän joulunäytelmiinsä.

Vierailija
20/41 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten ehkä oudoin juttu narsisteissa, että nämä kiukuttelevat kaikkien juhlapäivien kohdalla.

Se on just se kun he eivät kestä muiden iloa. Se on pilattava aina tavalla tai toisella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi