++SYYSTAAPEROIDEN TOUHUKAS KESKIVIIKKO++
Kommentit (36)
Minäkin valitan siis! Täällä menee hermot esikoisen kanssa. Neiti valittaa joka asiasta ja itkee ja kitisee ja koko ajan kuuluu äiti sitä ja äiti tätä. Nyt selittää tuolla portaiden alapäässä kuinka hän on ollut niin reipas ja kiltti tyttö. Hohhoijakkaa!
Miehen kanssa kämppiselo jatkuu, mutta vaikkei se olekaan ihan ok, niin en valita. On kiva, kun tullaan kuitenkin toimeen eikä paljoa riidellä. On kiva myös välillä halata ja suukotella, vaikka sitä tapahtuukin vähän liian vähän. Mun mielestä on tärkeintä, että ollaan tässä " suossa" yhdessä kuitenkin. Ei voi siis syyttää vain toista ja toisen innottomuutta.
Suunnitelmissa on ollut lähteä esikoisen kanssa Selloon illalla, että saatais vähän tuuletettua näitä mökkihöperöitä nuppejamme. Ei vaan oikeen kiinnosta lähteä, kun koko ajan hermostuu toiseen pitkin päivää. Yksin en viitsi, kun ei jatkuvasti viitsi miestäkään jättää yksin lasten kanssa.
No niin, sieltä herää toinen räkänokka. Ei auta lääkkeet, ei. Loppua ei näy, joten vaikka on vaan tavallisesta flunssasta kyse, niin mullakin on nyt edes jonkinlainen aavistus jatkuvasta sairastelusta. Tsemppiä siis muillekin!
T: Ynis
Helmikuista reissua valmistellaan. Miehen kanssa kahdestaan, tai oikeastaan kaveriporukalla yhden kaverin häihin Saksaan... Hirvittää jotenkin vaan ennakkoon varailla mitään, kun ei tästä tilanteesta ikinä tiedä. Mutta liput on jo ostettu!
Varasin kampaajan torstaille, joten katotaan siis parin viikon päästä:)
Pilelle hirmuisesti sympatiaa ja empatiaa täältä :( Voi kurjuus, kun teitä yhä koetellaan. Voimahalaus sinulle ja pienelle kipeälle.
G-asioita:
Joulu vaihteeksi isovanhemmilla. Pohjoisessa siis seikkaillaan. Meillä ei velvollisuutta enää lähteä, mutta kun 2 aiempaa joulua on oltu keskenään, niin nyt ajateltiin mennä mummuloihin ja pappaloihin. Järkevää ja mukavaa, kun päästään valmiille ruokapöydille ja hoidetaan sukuloinnit samalla. Seuraavan kerran mennään varmaan vasta kesällä.
Lahjoja en kamalasti toivo. Jotain kun akselilta kirjat-levyt-vaatteet saan, niin tyytyväinen olen. Koriste-esineitä en halua missään tapauksessa. Ystäviltäkään en halua lahjoja (korkeintaan jotain leivonnaisia tms.), koska oma budjetti ei salli ystävien lahjomisia. Lahjat eivät ole koskaan olleet kovin olennaisia mulle. Muutaman ostan ja sillä sipuli.
Sipulista tuli mieleen, että T-P, minunkin mielestä sipuli on paljon toimivampi kuin tipat. Eikä sipulia voi kai hengittää liikaa...:)
Pönksy pötköttää. Takana ihmeyö. Valvoi 4-7 ja nukkui sitten kymppiin. Taidanpa käydä vielä huomenna varalta korvanäytillä, vaikkei nyt niin kamalan kipeältä vaikuta. Onneksi on niin ihana lääkäri, että lupasi meidän käydä vielä jatkossakin, vaikka olemme muuttaneet. Aikoi " ottaa kokonaisvastuun tilanteesta" . Musiikkia korvilleni.
Mulla oli muutosta asti eli melkein vuoden paperit siis laskut,pankkijutut,kelanpaprut,palkkakuitit,takuulaput..ihan kaikki yhessä pinossa!!!Nyt ne on pikkupinoissa laijiteltuna pojan huoneen lattialla!!!Laitan ne vielä kansioihin,mut kansiot on siellä mis typy nukkuu ni en voi nyt hakee!
Luin jostain et suomalaiset syö n.5miljoonaa kiloo suklaata joulun aikaa eli kilo/lärvi....ja minä varmasti syön tuplasti oman osuuteni että possukerhoon ilmottaudun mukaan!
En taida jaksaa itiksee..tajusin et jos poika tulee su,ni ehitää käydä miehen kans pe tai la ja ehkä jopa ehin käydä itekesenikin :-)
Kalenteriin sain lisäaikaa..kävin meiän lähikuvaamost kysymäs ni hyvin ehtii vaik ei viel hoppuile kauheesti!!
Taas on lumet pois...ja illalla juoksutin miestä varastoo hakemaa pulkat et jos tänää pulkkailtas :-/ Mä en uskalla mennä sinne varastoo ;-))
Pitäs ehkä typy herättää...tai ihmetellä taas illal miks ei nuku?!Vetäny jo yli 2tuntii unta!!
jatu
Hui ja ihanaa :-) Lentoliput varattu ja kaksin :-)
jatu
Nyt sataa jo räntää. Ehkäpä sitä kunnon luntakin jossain vaiheessa. Löysin jouluvalon olohuoneen ikkunaan. Se on ihan ok, vaikka ei ihan niin ihq kuin olisin halunnut ja suunnitellut.
Nöösällä on kova kipu suussa noitten tulevien hampujen vuoksi. Voi pientä :(
Nöösä raksalla: Nykyään hän viihtyy todella hienosti työmaan keskellä. Tietenkin välillä harmistuttaa, mutta unet (ulkona rattaissa tai kantoliinassa mukana keikkuen) ja ruoka piristää mielen. Nöösällä on leluja mukana (nukke, traktori, kärry, sanko ym.) Niillä leikkii välillä, mutta pääasiassa tyhjentelee laukkujani, muka-puhuu kännykkääni, keräilee roskia jätesäkkiin, auttaa kantamaan tavaroita, tepsuttelee ympäriämpäri ja auttaa pikkuhommissa. Oikea pikkuapulainen hän on.
Enkeli: juuri ostin pakastealtaasta piparkakkutaikinaa (hyi, minä laiskaa). Katsotaan montako piparkakkua saan uuniin. ;)
Aavis: Wau, mikä joululahja. Hienosti on miehesi ajatellut.
Pile: *lämmin ja voimia antava rutistus* Kyllä se joulu tulee ilman hössöttämistä ja laittamista. Tärkeää on keskittyä jaksamiseen. Jaksua!
Jatu: Viime vuonna olin vaunujen kanssa ja kyllä siellä mahtui kulkemaan. Tosin rattaiden kanssa on hankalampaa katsella pöytien tarjontaa kuin ilman niitä.
Simam: jee! meen pian tutkimaan spostini. =)
Nöösällä on kuvajoulukalenteri.
-M
Poikasen, tuon Väkkärän korvissa, muhii tulehdus - vieläkin, vaikka viime viikolla oli ab-kuuri. Saatiin uusi. Minua pelottaa, että lääke aiheuttaa jonkun allergiahepulin tai ettei sekään auta. Korvapoliklinikalle meni lähete, röörit korviin kait.
Itku kurkussa ajoin lääkäritädin luota apteekkiin ja sitten toiseen apteekkiin kun ekasta ei saatu lääkettä, miksi pieni sairastaa??? Ja kauhuskenaarioille en voi mitn, en niin mitn; jos ei tuokaan lääke auta niin mitä sitten?
Te olette kivoja. Pus! :)
No sitä varten, jos valituspäivänä bussin vaihtoyhteys on lähtenyt ennen vaihtoaikaa, niin silloin äiti hakee sykkivästä Nikkilän metropolista ihmisten ilmoille.
Anopit taas sitä varten, että soittavat ja ilmoittavat, että pyykit on pesty, voisiko laittaa lisää, kun iltaisin ei ole enää oikein tekemistä. (nuorin lapsi muutti juuri pois kotoa)
Muuten aika tasainen päivä. Olemme olleet Helsingissä sisällä, vaihtelu siis virkistää.
Kiitokset saippuaohjeesta hipsu, maalaiselämä on saanut minut jo leipomaan, jos vaikka tekisin kimallesaippuaa.
Puuh - kipu pois korvista Pilen, Ayapin ja Lempiksen kotona, Puuh - myös muille kipeille parannuspuhallus. Ja talvi otetaan ilomielin vastaan.
K
Kukkuu
melkein voimissaan...erittäin väsyneenä....Mutta ohi on tuo hurja työputki ja taas saa palata ihanaan, ihanaan arkeen. Ensi viikonloppu onkin sitten pitkä ja neljä päivää pidän vapaana :)))
Luin mahtavat pinot mahtavine uutisineen, IIIhanaa Kukkis ♥
Mukavaa, kun Mersu on täällä taas, oli ikävä....
Ramika: hyvikset :D Frodo ja Ade: kiva kuulla taas!
Toivoisin joululahjaksi
Mieheltä: jokin mukava ja ajatusrikas riittää.. (ei saa olla liian kallis ;))
Anopilta: Itse kudotut, lämpöiset sukat
Äidiltä: uusia vaatteita, vaikka paitapusero (kaikki työvaatteeni taitavat olla äitini ostamia lahjoja...), pöytäliinan keittiöön
Ystävältä: yhteistä aikaaa...
Pitää mennä taas..palaan...
SM♥
Tämä päivä on ollut huono. Tai siihen mahtui yksi huono hetki... En nimittäin saanut Onnia päiväunille. Ja tässä väsymyksessä (kai jo kroonista, vaikka välillä nukutaankin hyvin) mun pinna katkesi - useasti ja liian helposti. Itkien soitin miehelle töihin ja se tuli auttamaan Onnin ja mun kriisissä. Aika tummissa ajatuksissa olin tuon episodin jälkeen. Onni touhusi sitten vielä sen ajan, että mies oli jo melkein kotona, itse meinasin nukahtaa sohvalle. Sitten puoli 3 otin syliin haluavan pojan syykkyyn ja nukahti sitten.
En tiedä mikä oli. Joko ne unet meni vähän ohi ja oli liian väsynyt tai sitten oli suu kipiä, jos hampaita tulee. Tuli tosi paska olo ja sanoinkin Onnille, että ansaitset paremman äidin:(
Onni nukkui sitten 16.30 asti, jolloin mies herätti sen. Itse painelin salille, kun Onni nukahti. Nytkin väsyttää, pitää mennä ajoissa nukkumaan.
Kurjaa kaikkien sairastelut ja allergiat. En voi edes kuvitella sitä huolen ja väsymyksen määrää, kun joutuu valvomaan kipeän lapsen kanssa. Voimia kaikille teille!
Joulumieltä lähetän minäkin ***puuh*** Nyt kun maassa ja puissa on paljon lunta, on joulumieli heti pinnassa. Odotan ihan hulluna joulua. Saa syödä ja olla vaan - siinä määrin kuin se Onnin kanssa on mahdollista. No, tokihan mun vanhemmat varmasti hoitaa Onnia koko ajan. Onneksi sinne ei ole enää pitkä aika. Jos sitä sais vähän levättyä ja ladattua akkuja ennen kuin joudun oikeasti lataamoon.
Omaa napaa tuli vaan. Sori. Ei nyt jaksa muuta. Piti vaan saada purkautua. Jos voisin joulupukilta pyytää jotain lahjaa, se olisi kärsivällisyys. Kiltti pukki, tuo sitä minulle.
T-P
T-P,olet Onnille maailman paras äiti maailman kaikistä äideistä!!!!
Meillä ok päivä,vaika mies tuli kotiin vasta puol kasi. V tekee toiselle puolelle poskihammasta,söi tänään ikiihanaa neoncate-mamua ja vähän perunanpalasia ja parsaa,hyvin vähän jälkimmäisiä ja melko paljon ensimmäistä. ja viskoi jälkimmäisiä ympäri keittiötä enemmän kuin meni pieneen mahaan. ja mä ehkä vihdoinkin opin suhtautumaan ihan neutraalisti tähän.
Ostin teidän innoittamana huopaa ja huovutusneulan,ei vain mikään askartelu onnistu kun poju on hereillä.ei myöskään teidän kanssa juttelu,vaikka kuuntelen kyllä päivän mittaan.
Joulu tulee,AYAP,vaikka minäkään en tee pipareita,laita jouluruokia ja ulkovalot jää laittamatta kuuseen ja jotenkin en jaksa laittaa ulkolyhtyynkään kynttilöitä iltaisin kuten iakaisempina joulukuina. no,sisälle ripustin sydämenmalliset valot ja yhtä kynttilää olen poltellut.
Nyt miehen viereen,
Leppikselle halaus!!!!!! ja kaikille muillekin väsyneille ja sairastaville.
tiivii ja Vilho
varoitus: seuraava viesti ei sisällä mitään iloista eikä mukavaa luettavaa, pelkkää valivalia.
Mutta ihanaa jos tänään saa valittaa. Sitä tulee multa nykyään ihan luonnostaan enemmän kun mitään muuta. Viime yö valvottiin 4 tuntia, klo 24-04, poika lauleskeli sänkyssä ja yski ja itkeskeli välillä. Aamun liian pian koittaessa mulla kurkku kipee ja kuumetta! Oon siis yh-äitinä painanut tuon nuhaisen täystuhon perässä kuumeessa koko päivän ja illankin yksin, kun miehen työrumba senkun jatkuu. On vieläkin töissä. Lähti kuitenkin jo puo 8 aamulla..... *huoh*
Nukuttaminen on nykyään TODELLA hankalaa. poika haluaa että sitä pidetään käsestä kiinni, eli mun on istuttava pinniksen vieressä käsi raosta pujotettuna ja olla lähellä, muuten ei rauhoitu. Ja siltikin kestää lähes tunnin ennekun nukahtaa, vaikka väsynyt kyllä oli nytkin. En tiä mitä mitäs tehdä että toi helpottais.
Muutenkin päivisin poika tarvii nykyään paljon enemmän syliä kun ennen ja on paljon itkuisempi usein. Liittyykö se tähän ikään? Tosi raskasta. Häiritseehän tuo näitä äidin päiväsurffailujakin ;) Ettäs kehtaa.
Leijonanpentu on meillä vieläkin tilauksessa, menkat myöhässä pari päivää mutta eilen testi näytti (iltapäivällä tosin tein) negaa.... Sekin masentaa kun ei tiä missä mennään. Toisaalta kokoajan pyörryttää ja oksettaa. Lupaavaa siis. Eilen pettyneenä siitä negasta ja kun oli muutenkin ihan kakka synttäripäivä suoraan sanoen join illalla pari lasi punkkua, noin niinkun lohdutukseksi ja skoolasin samalla itselleni yksikseni. Hip hei! Nyt sekin harmittaa, jos sittenkin oon raskaana, pitikö sitä nyt mennä juomaankin...
Joulusta ei oikeen oo tietookaan, osa lahjoista on kyllä ostettu mutta muuten ei mitään Jouluoloa vielä. Pihalle olen viritellyt jo jouluvaloja ja tähtikin on ikkunnassa, mutta oma tunnelma uupuu täysin. Katotaan nyt kun tämä oma olotila tästä joskus selviää, ehkäpä sitten viimehetken paniikilla alan siivota ja leipoa...
Miten te sipulilla parantavat olette sitä laittaneet? Mä silppuan pieneksi ja laitan sideharsosta tehdyn kääreen pojan yöpaidan sisään rinnan päälle. Mitä muuta kotikonstia vois kokeilla? Pelottaa vielä tota taas lääkäriin ja saada taas antibiootteja.... ei hyvä.
Aattelin jos saisin nukkua sohvalla ens yön, sais edes vähän nukuttua. Vaikka on sillä ukollakin rankkaa, töissä kellonympäri ja ylikin ja sit valvoo yöllä pojan sängynvierellä... Jotenkin tuntuu etten mä vaan jaksa nyt.
Palaan huomenna kommentoimaan pinoa, nyt ei jaksa, kuumehuurut päässä pakottaa nyt petiin. Mutta ainakin pää tyhjeni. Kiitos kun sai taas pistää asiat " paperille" , unikin tulee helpommin kun on jollekin kertonut mikä mieltä painaa. Ja lupaan kyllä sitten joskus kun nämä vali-vali-päivät ovat menneet ohi kertoa teille jotakin kivojakin juttuja. Ei meillä oikeesti aina näin kamalaa ole. Muituttakaa että kerron joskus hyvistäkin päivistä.
äitikuu
Herättiin klo 9.15. Luksusta! Yleensä Sini pomppaa viimeistään klo 7 ylös. Aamusta tein vähän lumitöitä, hoidin lintulaudat, pesin pyykkiä jne.. Iltapäivästä alkoi ärsyttää, kun olen ollut sunnuntaista asti kotona. Miehen täytyi lähteä tulevia työasioita hoitamaan ja hän ei olisi halunnut ottaa meitä mukaan.. Ärsyttää kun on kaikenlaisia Tiimarissa käyntejä yms. mitkä ovat olleet pitkään hoitamatta. Tuli sitten miehelle taas avauduttua kunnolla. :-/ Suurin osa oli täysin aiheetonta palautetta. Turhauttaa vaan kun haluaisin omaa aikaa, mutta kun tämä kroppa ei kestä mitään aktiviteettejä, niin mitäs sillä omalla ajalla teet? Sitten kun en saa sitä pulloharjaa korvien väliin välillä, niin olen ilkeä ja kohtuuton. En tykkää itsestäni tälläisenä. Ollut tosi vaisu tunnelma meillä tänään. No niin, tulipas sitä vali valia täältäkin...
Mies kävi allekirjoittelemassa pomonsa kanssa papereita tänään. Selvisi nyt milloin alkaa koulutus ja milloin aloittaa jne.. Odottaa innolla uuteen paikkaan pääsyä. Pomon kanssa olivat keskustelleet potta-asiat , vaippamerkit, ikäerot, raskaudet yms.. xD Niidenkin lapsilla on 1.5kk ikäero jne.. Tuntuu vähän oudolta että kaksi miestä höpöttelee tuollaisia. :-)
Kiitokset joulusäteistä! Kävin hakemassa parit ulkovalot kun vanhat olivatkin menneet rikki. Laitan ne huomenna ulos. Makuuhuoneen ikkunoihin en löytänyt mitään kivoja valoja. Täytyy katsella. Äiti kävi ostamassa minulle eilen ne muumitalomuotit (ostettiin ne puoliksi, äidin pyynnöstä). Oli ollut haastava kasattava, oli tehnyt muoteilla 2kpl taloja. Odotan innolla että saan ne muotit testaukseen. Minä en muuta osaa leipoa, piparkakkutalot on se leivonnainen mihin intoa ja virtaa riiittää. ;-)
Leppikselle jaksuja! Toivottavasti saat tilanteen paranemaan jollain keinolla. Hali.
Mimmulille, onnea lattiavalun valmistumisesta! Perhosia olen nähnyt maalatun sinisen (aavistus harmaata) pohjan päälle kylpyhuoneessa Tikkurilan Kuviointimaalausopas 2000 sivulla nro 14. Sabluunoiden metsästykseen onnea, ainahan ne voi kyllä tehdä myös itse. Ei se ole niin vaikeaa kun luulisi. ;-) Perhosia on lastenkirjoissa, serveteissä yms, mistä voi ottaa sabluunaansa mallia. Ilmanvaihdosta, meillä on koneellinen ilmanvaihto. Ei siis sitä ilmastointia. Kaksi kesää tässä talossa asuneena on käynyt mielessä että olisiko täytynyt maksaa 1000e enemmän siitä ilmastointikojeesta. Eihän täällä Suomessa kyllä kovin kauaa ne hellejaksot yleensä kestä mutta.. Olisi se mukavaa säätää kesäkuumalla talon lämpötilaa 22 asteiseksi. Olisihan sitä kaikkea kivaa taloon saada, budjetilla ei kyllä saisi silloin olla taivaskaan rajana. Ehkä jonain päivänä rikastun ja laitan sen ilmastoinnin jälkiasennuksena, siihen asti nautitaan 28 asteen lämmöstä sisällä hellepäivinä. :-)
Ramika, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. ;-) Allekirjoittaneella taisi olla oh tapetit valittuna ennen kuin talon runkoakaan oli pystytettynä..
Nyt nukkumaan, aamusta täytyisi saada itsensä ja Sini raahattua perhekerhoon. Hyvää yötä!
Paranemisia kaikille sairastaville!!
Lila75
nimittääin pinoa ees lukemaan, ne mokomat joulukalenteriverhot odottavat nyt ompelijaansa, jaa aamullahan on jo eka luukun aika. Mitähän sinnekin tunkee, ei hajuakaan, ehkäpä eka päivänä tungen vaan pari karkkia, kun ei muutakaan oo (siis esikoiselle). On yllätävän kovaa ja hidasta hommaa, eilen silitin 2 tuntia!!!! Ja niitä kuvia pelkästään. Piti siltitää 5min/puoli ja kuvia siis 24 kpl, vaikka silitin 2 kuvaa kerralla, meni yli 2 tuntia, yök ja hui. Ens kerralla katon kyllä sellaiset värit mitä ei tarvii noin opaljoo silittää!
mutta nyt ompelukone kutsuu, toivottvasti toimii eikä herätä muksuja. mies yötuurissa.
palaan joskus ;)
T
Itiksessä käytiin aamupäivällä Lintsun kanssa, hankin joulukortit ja kulkusia sellaseen ihanaan lasten jouluessuun joka on mun vanha ja siirtyy perintönä omille lapsille, kulkuset vuosien saatossa hukkuneet joten niitä pitää ommella.
Jouluhörhö olen ja puuskutan joulumieltä kaikille haluaville puuuh....
Vietämme aaton anoppilassa ja illalla tullaan kotiin. Teen myös kotiin kaikki ruoat kinkusta rosolliin nam... kuusi ostetaan myös (oikea) en tiedä mitä siitä kuusihommasta tulee jos Lintsu sitä innostuu kovin tutkimaan.
Lahjaksi toivoin mieheltä korvikset, jotkut pienet ja simppelit. Muuta en ole toivonutkaan siis tavaraa, sitä toivon että Jouluna saa olla vaan perheen, ystävien ja sukulaisten kanssa ja syödä paaaljon kaikkea hyvää ruokaa, konvehteja, torttuja ym ym.
Lintsu on päättänyt että nukahtaminen ei ole kivaa, ei päivällä eikä yöllä... tuhat kertaa saa käydä ettimässä tuttia lattialta ja kammeta takaisin makuuasentoon josta tietenkin voi nousta takaisn seisomaan ja heittää taas tutit pitkin lattioita uudestaan ja uudestaan.
Syö kyllä äippää joka aamuinen pikajärjestely kämpässä, missään se ei näy enää päivällä, mutta en voi olla tekemättäkään, ei ole kiva tulla ulkoilemasta jos sängyt petaamatta, aamias sotkut pitkin pöytiä, vaatteita siellä täällä... loputon savotta kämpän siivous ja lelujen raivaaminen lattialta.
Kovasti jaksamista uupuneille mammoille, pikkuisille paranemista.
Ynis kerro heti mitkä lentoliput?
Saa nähdä onnistuuko kyläily ens viikolla, mies vapaalla ma, itsepäisyyspäivä ti ja ke sekä pe mulla töitä. Kokeillaan ei ens vaan seuraavalla viikolla?
Hilu