Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies pettää, tunnustaako välttämättä koskaan?

Vierailija
10.10.2012 |

Onko kenellekään käynyt sillä tavalla, että on eron jälkeen saanut kuulla sieltä sun täältä miehellä olleen muita naisia, mutta mies itse ei asiaa myönnä, vaikka sillä ei enää ole edes mitään merkitystä?

Liiton aikana mies myöskin aina kysyttäessä kielsi kaiken. Olisiko tällaisessa kyse "kiiltokuvan" säilyytämisestä, eli ihminen ei halua myöntää itselleenkään hänessä olevan mitään vikaa? :(

Tunnen itseni nöyryytetyksi, ihan kuin minusta yritettäisiin tehdä vielä lisäksi hullua tässä. En millään tahtoisi uskoa, että pitkäaikainen kumppani olisi niin läpeensä kiero, eikä kunnioittaisi minua ollenkaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset kertovat rakastumisistaan, mokailuistaan ja muista elämänsä kriiseistä. Pettäjillä on tarve näyttää kaikille, että meillä menee hyvin ja että mitään sikailua ei tapahdu missään muodossa. Jopa sille toiselle naiselle/miehelle puhutaan rakkaudesta, himosta ja nihkeästä puolisosta, vaikka totuus on, että homma tehdään ihan omien syiden mukaan (yleensä se jännitys).

Ei se pettäjä miellä olevansa sika (niin kuin yllä oleva nainen todisti). Hän luulee tekevänsä suhteelle palveluksen, olevansa se selkärankainen ja kunniallinen ihminen, joka kunnioittaa muita ihmisiä eikä halua niitä satuttaa. Siis totaalisen itsekeskeinen ja omanapainen ihminen, joka satuilee ihan mitä vaan jopa itselleenkin.

Kyllä, miehesi on läpeensä kiero ihminen eikä tajua sitä itse. Parasta on, kun et anna hänen enää satuttaa sinua "kunniallisuudellaan" vaan katkaiset puheet heti ja toteat, että kun kävelee kuin ankka ja puhuu kuin ankka, niin on ankka...

Vierailija
22/27 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan myöntäisi.

Se on miehinen ominaisuus ettei kertoisi. Se on naisellinen ominaisuus että menee jälkikäteen kehumaan petetylle ja satuttamaan ja nöyryyttämään. Toinen nainen ostaa itselleen paremman omantunnon? Mies ei halua satuttaa ja aloittaa psykologista sodankäyntiä. Vaikka mies on petetty ensin kuvittelemaan että parisuhde on seksuaalisesti tyydyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exälleen, että oli pettänyt tätä 6 vuotta. Exä päätyi lopulta toisen miehen syliin, ja on kai edelleen siinä luulossa, että heidän liittonsa päättyi siihen.

Minä sain tästä tietää puoli vuotta sitten - olen ollut miehen kanssa jo 12 vuotta. Mulle siis valehteli, ettei ollut toisia naisia ennen kuin siinä vaiheessa, kun liitto oli jo ihan "kuollut" eli viimeisen vuoden aikana, jolloin myös hänen exällään oli tuo toinen. Eli esitti asian niin, että heillä molemmilla oli lopussa suhteita, yhteisymmärryksessä - asuivat vain yhdessä.

Totuus paljastui siinä vaiheessa, kun löysin eräältä muistitikulta miehen excel-kirjanpidon treffi-ilmoittelustaan (lehdissä, netissä) ja saldot onnistuneista tapaamisista, arviot naisesta, nainnista jne.

Mies ei olisi koskaan, koskaan tunnustanut asiaa mulle, jollei mulla olisi ollut näyttää hänelle tuota kirjanpitoa.

Muakin se petti, yli vuoden ajan. Ehkä enemmänkin. Ei olisi tunnustanut, ellei olisi jäänyt kiinni vastaavan excel-tiedoston kautta.

Sen selitys oli, ettei ollut halunnut kertoa totuutta - en olisi koskaan hyväksynyt häntä kumppanikseni, jos olisin tiennyt historian. Tuollainen käytös kun tuppaa uusiutumaan, mikä siis tapahtuikin meidän suhteessa. Uusiutumisriski on sitä kovempi, mikäli asiaa ei ole tuotu esille - pettämiseen johtaneita asioita ei ole koskaan käsitelty, sen syitä ei ole purettu, ihmisenä ei ole kasvanut jne. Uusiutumisriski on kova myös siksi, että siinä vaiheessa mies tietää, että pettäminen onnistuu, salaaminen on mahdollista, valheessa voi elää.

Paitsi kunnes se ei enää onnistu. KUN siitä sitten jää kiinni. KUN on laittanut panokseksi hyvän avioliiton ja ihanat lapset. Mun mies oli helvetin onnekas - sillä on hyvä vaimo (siis minä:-) joka oli valmis antamaan sille mahdollisuuden pelastaa elämänsä. Mun mies tarttui tilaisuuteen, ja on käynyt terapiassa yli vuoden, tehnyt todella töitä itsensä kanssa - niin, ottanut vastuun ihan omasta elämästään, käytöksestään...

Mutta... mä siis tiedän totuuden (enemmänkin kuin olisi tarpeen tietää), mut sen exä ei edelleenkään tiedä mieheni pettäneen sitä. Ja sen exä on ihan asiallinen nainen, mieheni pettäminen ei todellakaan johtunut siitä (vaan mieheni omasta kypsymättömyydestä).

Vierailija
24/27 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valehtelee viimeiseen asti, jos mulla on vedenpitävä todiste niin sitten myöntää mutta ei kaikkea. tuollaisia ihmisiä on olemassa. itse tällä hetkellä odotan että saan hänet kunnolla kiinni niin mulla on 'oikea' syy lähteä.

Mun mies on ihan mestari tässä. Kun mulla on ollut vedenpitävät todisteet siitä, että hän on baari-iltojen jälkeen vongannut muita naisia, väittää hän vain halunneensa keskustella näiden kanssa. Jos nämä asiat nousevat jostain syystä esiin sanoo hän näin: en mä ole koskaan pettänyt sua! Ei siis ole pettänyt, koska nää naiset ovat olleet tuolloin toisella pakkakunnalla ( tms. este tapaamiselle), yrityksestä se pettäminen ei ole jäänyt kiinni... Ennen lapsia matkustelin työni vuoksi todella paljon, nyt pistää hieman mietityttämään kuinka mennen tullen mua on tulloin saatettu pettää.

Ai miksi en ole vielä lähtenyt? Ei mulla ole kiire lasten kanssa kaupungin vuorakämppään asumaan. Parempaa odotellessa...

Vierailija
25/27 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta vuotta edellisen avioliiton aikana enkä koskaan jäänyt kiinni. Siitä on nyt toistakymmentä vuotta aikaa enkä tule koskaan kertomaan siitä exälle - miksi pahoittaisin hänen mielensä??

Vierailija
26/27 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen ja petin nykyistä miestäni ensimmäisen seurusteluvuotemme aikana.

Kerroin hänelle rehellisesti kaikki mitä tein, koska se oli mielstäni ainoa kunniallinen tapa. Annoin hänen valita haluaako hän jatkaa kanssani vai luoda uuden suhteen toisen ihmisen kanssa puhtaalta pöydältä.

En tiedä onko hän pettänyt minua, luottamus on joka tapauksessa vuosien aikana mennyt muista syistä.

Jos olisi pettänyt olisi reheellisyys ainoa tapa jolla haluaisin itseäni kohdeltavan. Haluaisin itse saada valita mitä tulisin tekemään suhteemme kanssa. Ja ehkä silloin voisin myös uudelleen luottaa, koska tietäisin että hän pystyy olemaan rehellinen jostain niin vaikeasta asiasta.

Totuus on kunnioitusta toista kohtaan. Valehtelu satuttaa aina.

Vierailija
27/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23:lle!

" Petetyksi tulemise häpeä ja tuska ovat niin kovia, että itsemurha on nyt ollut jo usein mielessäni. Tiedän, etten pysty antamaan takaisin miehelle niin, että voisin säilyttää itsekunnioitukseni - häntä ei pysty loukkaamaan, koska hänellä ei selvästikään ole tunteita. "

Älä vaan tee itsellesi mitään! pettäjämiehesi ei ole ansainnut sinua. Minulle on käynyt samoin elämässä, kolme pitkää suhdetta takana, joista 2 on pettänyt mua todella rankasti, viimeiset nelvä vuotta oma aviomieheni. Tämä on täyttä helevettiä, mutta kestän tämän helevetin Jumalan avulla. En aio ottaa avioeroa, koska silloinhan antaisin periksi "salaparille", jotka ovat minua kiusanneet vuosia. Mutta välillä salaa toivon, että aviomies kuolisi pois, niin paskaksi hän on valheillaan ja pettämisellään elämästäni tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi