Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaunuilijat! Pysykää pois hullareilta!

Vierailija
09.10.2012 |

Haluan tehdä ostokseni rauhassa ilman kärryjänne, kiitos.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kolmen sivun mittaisesta tunteita herättävästä provosta, jossa sut on jo haukuttu kusipääksikin.

Kyllä te naiset olette niin helppoja meneen tähän! Ja ap nauraa varmaan tyytyväisenä kuinka kotiäidit taas pimahti! =)

Taitaa pitää se väite paikkaansa että kotiäitiys tyhmentää kun näin näin suututaan selvästä provoilusta!

... että moni kirjoittaja on vastannut nöihin ap:n (ja ehkä jonkun toisenkin kirjoittajan) riehuntaviesteihin vetämällä itsekin tahallaan överiksi ;) Eli vähän tällaista showta kummaltakin puolelta :)

Vierailija
22/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lupaukseni mukaisesti heti aamulla Tapiolaan hulluille päiville. Vaunuilla olin liikenteessä, enkä nähnyt yhtään tympeää ilmettä vaunuiluani kohtaan. Päinvastoin, lasta(1v) alkoi kassajonossa kiukuttamaan, jolloin löytyi useita vapaaehtoisia " viihdyttäjiä" jotka naurattavat poikaa. Hyvä oli tunnelma :)

Ai joo, olihan siellä yks perus Stockmann-mummo, joka yritti etuilla jonossa ja aloitti hirveän vinkumisen kun ei onnistunut. Hän oli ainut jolta käytöstavat puuttuivat.

Ps. Ja koska joku kuitenkin puuttuu tuohon lapseni kiukkuamiseen, niin voin vielä lisätä että se oli hyvin lyhyt ja ei-kovaääninen hetki :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikein "tarkoitettu käveleville ihmisille"? Hulluille päiville eivät sitten ilmeisesti sinun kriteeriesi mukaan saisi tulla myöskään pyörätuolilla liikkuvat tai rollaattoria tarvitsevat?

verrata lastenrattaitanne pyörätuoliin tai vaikka rollattoriin?? Ettekö oikeasti ymmärrä eroa siinä, että esim. pyörätuoliin sidottuna minulla ei yksinkertaisesti ole valinnanvaraa jättää apulaitettani kotiin, kun taas te mammat olette fyysisesti täysin kykeneviä liikkumaan kaupungilla ilman rattaita. Hävetkää moista vertailua!

Vierailija
24/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikein "tarkoitettu käveleville ihmisille"? Hulluille päiville eivät sitten ilmeisesti sinun kriteeriesi mukaan saisi tulla myöskään pyörätuolilla liikkuvat tai rollaattoria tarvitsevat?

verrata lastenrattaitanne pyörätuoliin tai vaikka rollattoriin?? Ettekö oikeasti ymmärrä eroa siinä, että esim. pyörätuoliin sidottuna minulla ei yksinkertaisesti ole valinnanvaraa jättää apulaitettani kotiin, kun taas te mammat olette fyysisesti täysin kykeneviä liikkumaan kaupungilla ilman rattaita. Hävetkää moista vertailua!

Ensin joku väitti että Hullut päivät on tarkoitettu vain "käveleville ihmisille". Johon kommentoin, että tuon väitteen esittäjän mukaan HP:lle eivät sitten ilmeisesti olisi tervetulleita myöskään pyörätuolia/rollaattoria käyttävät. He kun vievät ihan yhtälailla ekstratilaa kuin vaunuissa istuvat lapset.

Siis vielä rautalangasta: kyse kommentissani oli tilan viennistä, ei kyvystä liikkua.

Huomauttaisin muuten, että monien "mammojen" on ihan yhtä pakko liikkua siellä kaupungilla rattaiden kanssa kuin sinun pyörätuolisi kanssa. Mutta ei tuosta sen enempää.

Mitä itse HP:llä liikkumiseen tulee, niin minusta sinne saavat mennä kaikki - on heillä sitten mukanaan rollaattori, vaunut tms. tai ei - jotka sitä tungosta sietävät ja sieltä jotain ostaa haluavat. Itse pysyttelen mahdollisimman kaukana.

Vierailija
25/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tämä koko ketju.. Selkeästi aloittaja on joku kypsymätön pikkupimu tai itseasiassa todennäköisemmin surkea sinkku, joka ei ole onnistunut hankkimaan lapsia biologisen kellon tikittämisestä huolimatta..

Lapset ovat pieniä ihmisiä, joista kasvaa aikuisia ja joiden pitää oppia kokemaan erilaisia tilanteita. Se että joku saa lapsia, ei tarkoita sitä että hänen täytyisi lakata elämästä. Ravintolat, bussit, kaupat jne kuuluvat ihan samalla tavalla lapsellisille kuin lapsettomillekin. Keskustelu on sen suhteen ihan naurettava.. Se onko Hullujen päivien ryysis paras paikka mennä lastenvaunuilla on toinen asia, mutta selkeää on se että joskus on pakko - ja mitäs sitten. Mitä jos ketjun aloittaja joutuisi pyörätuoliin? Tuntuisi varmaan kivalta kun porukka huutelisi että älä vaan mene Hulluille Päiville.

Rauhaa ja rakkautta vaan kaikille. Voi olla että hulluilla päivillä nähdään ja todennäköisesti otan pojan ja rattaat mukaani..

Vierailija
26/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin, etten tosiaan tarvitse mitään niin paljon, että menisin sinne hysteeristen mammojen keskelle tyrkittäväksi ja tukkeeksi.

lisäksi nykymammat ovat niin käsittämättömän minäminätyyppejä, ett oksat pois. Mammat kävelevät esim. Aleksilla 2-3 rinnan - valloittavat koko jalankulkutilan. Silmääkään räpäyttämättä

Vierailija
27/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onko Hullujen päivien ryysis paras paikka mennä lastenvaunuilla on toinen asia, mutta selkeää on se että joskus on pakko - ja mitäs sitten.

Pakko mennä Hulluille Päiville? Tuohan on aivan järjetön konsepti. Se on kuitenkin vain tavaratalon tarjouspäivät jossa myydään laari tolkulla massatuotettua kamaa - kenelläkään ei ole *pakko* mennä sinne.

Vierailija
28/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon näkyi äitejä vauvoineen, vauvat oli kantoliinoissa. Vaunuja sen sijaan ei ollut häiritsevän paljon. Täällä ainakin on näemmä fiksuja äitejä :)

Vierailija
29/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin, etten tosiaan tarvitse mitään niin paljon, että menisin sinne hysteeristen mammojen keskelle tyrkittäväksi ja tukkeeksi.

lisäksi nykymammat ovat niin käsittämättömän minäminätyyppejä, ett oksat pois. Mammat kävelevät esim. Aleksilla 2-3 rinnan - valloittavat koko jalankulkutilan. Silmääkään räpäyttämättä

Ajatella, että jotkut "mammat" ovat huonokäytöksisiä eivätkä ota muita ihmisiä huomioon! Tämähän oli todellinen uutinen ;)

Ja muissa ihmisryhmissähän ei sitten noita huonokäytöksisiä minä-minä-minä-ihmisiä olekaan..?

Ah tuota ihmisryhmien leimaamisen ihanuutta ;)

Vierailija
30/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenrattaiden kanssa Hulluille paiville meno on mun mielesta tosi itsekasta ja tyhmaa. Mulla on itsella kaksi pienta lasta, enka ikina mene vaunujen kanssa ryssimaan sinne, vaan mikali pakko ottaa lapsi mukaan niin ehottomasti kantoreppuun. Sitten ne vaunujen tyontelijat tyrkkii siella meita fiksumpia. Mutta niinhan se menee: ei kaikilla leikkaa niinku muilla :)

Vierailija
31/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä enemmän ja enemmän. Kukaan ei auta enää ja ei aukaise ovia yms.

Mutta ei ihme kun tälla tavalla vastataan ja uhitellaan ja uhotaan, että tullaan me tahallaan tielle ja tukitaan teidät tiet ja ähäkutti.

Näistä kumpuaa lapsettomat lennot ja lapsettomat hotellit. Enkä kyllä yhtään ihmettele kun luen näitä äitien kirjoituksia. Ei anna oikein hyvää kuvaa pienten lasten äideistä.

Älä huolehdi, tämä ketju ei ole realismia. Ei siellä kaupassa oikeasti käydä mitään vaunujen ja vaunuttomien taistoa. Oikeasti kaikki luovivat siellä tungoksessa tavaran kiilto silmissä ihan normaalisti, väistellen ihmisiä, lastenvaunuja ja sikin sokin aseteltuja tavararöykkiöitä tekemättä siitä sen suurempaa numeroa. Tämä ketju on vain av:laista liioittelua ja provoilua puolin ja toisin, joten ei huolta. :)

Vierailija
32/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai saako ap sulle sanoa että pysy pois ison perseesi kanssa? Tai saatko mennä sanomaan toiselle ettei saa tulla pyörätuolin kanssa?

Vierailija
33/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun 3veeni tulee istumaan rattaissa :D

ja mikäli törmään apn kaltaisiin idiootteihin siellä niin lupaan ja vannon että vetelen kintuille...kjeh kjeh!

Vierailija
34/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovatko itse tervetulleita sinne...samalla logiikalla kai sitten kiroavat myös pyörätuolissa istuvat alimpaan helvettiin. Melkoisen itsekeskeistä ja omanapaista ajattelua mutta kai tää on tätä nykyaikaa!

t.ei ole mulla lapsia rattaissa

Vierailija
35/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun lapseni ei kärsi hullareilla. Osaan vähentää häneltä vaatetta kun saavumme sisätiloihin (vaunujen kanssa se onnistuu, toisin kuin kantorepun tai -liinan). Lapsella on vaunuissa "oma pesä" joten hän ei ole ihmisten tönittävänä (paitsi tuon yhden mielenvikaisen jankkaajan, ja toisin kuin repussa tai liinassa). Otan hänelle mukaan leluja ja iPadin sekä juotavaa ja evästä. Näidenkin käyttäminen onnistuu helposti koska lapsi on vaunuissa. Vaippa vaihdetaan juuri ennen kotoa lähtöä, joten siitä ei tarvitse huolehtia muutamaan tuntiin. Oma lapseni ei myöskään nuku kovin hyvin kantorepussa, mutta vaunuissa kyllä. Joten ei huolta, lapseni voi hyvin myös Hulluilla päivillä. :)

Mielikuva pikku stevejobsista punaisilla pyykkipojilla pingotetun sideharsorätin takana tyytyväisenä ipadia rämpläämässä ja vaippaansa kakkaamassa on ihan priceless.

Vaunuväki uhoaa ostovoimallaan, mutta kyllähän totuus on toisenlainen.

Vierailija
36/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun lapseni ei kärsi hullareilla. Osaan vähentää häneltä vaatetta kun saavumme sisätiloihin (vaunujen kanssa se onnistuu, toisin kuin kantorepun tai -liinan). Lapsella on vaunuissa "oma pesä" joten hän ei ole ihmisten tönittävänä (paitsi tuon yhden mielenvikaisen jankkaajan, ja toisin kuin repussa tai liinassa). Otan hänelle mukaan leluja ja iPadin sekä juotavaa ja evästä. Näidenkin käyttäminen onnistuu helposti koska lapsi on vaunuissa. Vaippa vaihdetaan juuri ennen kotoa lähtöä, joten siitä ei tarvitse huolehtia muutamaan tuntiin. Oma lapseni ei myöskään nuku kovin hyvin kantorepussa, mutta vaunuissa kyllä. Joten ei huolta, lapseni voi hyvin myös Hulluilla päivillä. :)

Mielikuva pikku stevejobsista punaisilla pyykkipojilla pingotetun sideharsorätin takana tyytyväisenä ipadia rämpläämässä ja vaippaansa kakkaamassa on ihan priceless.

Vaunuväki uhoaa ostovoimallaan, mutta kyllähän totuus on toisenlainen.

että lapsiperheet tuovat kauppohin enemmän rahaa kuin lapsettomat.

Mutta kauppiaiden tilastot ja laskelmat on varmasti ihan virheellisiä ;)

Omassa perheessäni olen sen kyllä huomannut, että kauppaan menee paljon enemmän rahaa kuin lapsettomana. Vaatteita, ruokaa, urheiluvälineitä ja viihde-elektroniikkaa joutuu ostamaan selvästi aiempaa enemmän.

Kotimainen kulutus on myös aiempaa suurempaa, sillä lasten kanssa ei tule reissattua niin paljon. Matkoille lähteminen vaatii enemän suunnittelua jo lasten koulujen takia. Enää ei voi lähteä viikoksi Pariisiin hetken mielijohteesta :p

Semmoista en ole kuitenkaan huomannut että tulot olisivat tippuneet, vaikka säästöön jää aiempaa vähemmän rahaa.

Vierailija
37/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuva pikku stevejobsista punaisilla pyykkipojilla pingotetun sideharsorätin takana tyytyväisenä ipadia rämpläämässä ja vaippaansa kakkaamassa on ihan priceless. Vaunuväki uhoaa ostovoimallaan, mutta kyllähän totuus on toisenlainen.

että lapsiperheet tuovat kauppohin enemmän rahaa kuin lapsettomat. Mutta kauppiaiden tilastot ja laskelmat on varmasti ihan virheellisiä ;) Omassa perheessäni olen sen kyllä huomannut, että kauppaan menee paljon enemmän rahaa kuin lapsettomana. Vaatteita, ruokaa, urheiluvälineitä ja viihde-elektroniikkaa joutuu ostamaan selvästi aiempaa enemmän. Kotimainen kulutus on myös aiempaa suurempaa, sillä lasten kanssa ei tule reissattua niin paljon. Matkoille lähteminen vaatii enemän suunnittelua jo lasten koulujen takia. Enää ei voi lähteä viikoksi Pariisiin hetken mielijohteesta :p Semmoista en ole kuitenkaan huomannut että tulot olisivat tippuneet, vaikka säästöön jää aiempaa vähemmän rahaa.

Nyt oli kysymyksessä vankkurikansa. Eivät taaperot tarvitse harrastusvälineitä, urheiluvälineitä, viihde-elektroniikkaa tai muotivaatteita. Äiti on himassa yleensä pienellä päivärahalla tai kotihoidon tuella.

Vierailija
38/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapset eivät saisi tulla *lentokoneeseen/junaan,

*ruuhka-aikoina ei saisi liikkua julkisilla(vaikka neuvola-aika lapselle annettu just silloin, äidillä hammaslääkäri/gynekologi/neuvola/yms yms)

*kaupassa ei saisi käydä (itkevät lapset kassajonossa)

*ravintolassa ei saisi käydä (itkevät lapset ravintolassa)

* kirjastoihin ei saisi tulla

*hotelleihin ei saisi tulla

*alennusmyyntihulinoihin ei saisi tulla

JNE JNE

Koska aina jossakin on joku, joka ei siedä lapsia, vaunuja, itkua ja lasten kiukkukohtauksia, joilta ei voi välttyä lapsiperheen arjessa

Näille NorsunVeenaamaisille parasta olisi että se kotiäiti mökkiytyisi kolmeksi vuodeksi kotiin ja kotipihaan.

IN YOUR DREAMS :D

Kiitos vinkistä. lapset olkoot ihmisten ilmoilla silloin kun osaavat jo käyttäytyä ilman turhaa ääntä ja ryntäilyä, eivätkä tarvi niitä vankkureita.

-ap

Vierailija
39/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. lapset olkoot ihmisten ilmoilla silloin kun osaavat jo käyttäytyä ilman turhaa ääntä ja ryntäilyä, eivätkä tarvi niitä vankkureita.

-ap

[/quote]

Että et sitten käy kolmeen vuoteen lomamatkoilla, kirjastossa, lennä lentokoneella, ole hotellissa, matkusta junassa tai bussissa, käy kaupassa kolmeen vuoteen omien lastesi kanssa.

Eli menet joko yksin kauppaan, tai miehesi (jos sitä norsunveenaamaisena saat) saa AINA itse mennä kauppaan puolestasi.

Ja tarkennan vielä, että olet sitten jumissa kotona niiden taaperoikäisten kanssa, koska tuon ikäiset itkevät milloin sattuvat, eivät voi siis kontroloida käytöstään samalla tavalla kuin koululaiset tai isommat lapset.

Sen päivän kun näkisi, että itse teet mitä vaadit muilta ;)

Vierailija
40/137 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kysymyksessä vankkurikansa. Eivät taaperot tarvitse harrastusvälineitä, urheiluvälineitä, viihde-elektroniikkaa tai muotivaatteita. Äiti on himassa yleensä pienellä päivärahalla tai kotihoidon tuella.

ja kyllä häneen rahaa uppoaa. Muun muassa ne pahamaineiset vaunut on ostettu isolla rahalla uutena. Ja arvaappa mistä? No STOKKALTA! Hulluilla päivilläkin oli ainakin yksi vaunutarjous. Muutenkin meidän perheellä kuluu nyt enemmän rahaa kuin silloin kun oli vain minä ja mies ja nimenomaan kauppoihin se raha kannetaan, ei se lapsi sitä rahaa syö. Kuten edellinen kommentoija sanoi, rahaa jää säästöön vähemmän ja sitä kulutetaan (korostan vielä: KAUPPOIHIN) enemmän kuin ennen. Esim. vaatteita saa olla ostamassa jatkuvasti koska lapsi kasvaa. Ja meillä nyt sattuu olemaan rahaa ja halua ostaa erinäisiä tarvikkeita vaikka ne eivät aina olisikaan supertarpeellisia.

Tällä palstalla on tosin ennenkin huomattu, että varattomammille on jotenkin vaikea käsittää sitä, että joillakin toisilla sitä rahaa on, joten ehkä tätä on turha selittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan