Paljonko maksaa keittiörempan putki- ja sähkötyöt??
Meillä tehdään keittiö ihan itse, mutta noihin uunin ja vesipisteiden laittoon tarvitaan ammattilaista. Paljonkohan mahtavat kustantaa?
Pitäis saada siis uusi allas ja hana asennettua + tiskikone ( joka muuttaa hieman myös paikkaa.. )
Lisäksi uuni/hella vaihtuu mutta pysyy samalla paikalla.
Kokemuksia? Suositteluita? Asmme Vantaalla
Kommentit (25)
Sähköt 1000 € . Putkityöt myös lähes 1000€ Hyvä nyrkkisääntö. Varsinkin jos haluatte esim uudet hienot hanat
Meillä makso keittiön sähkötyöt kesällä yht. vähän yli 5000 € . Nälkä toki kasvoi syödessä, halusinki lisää pistorasioita, hienoja uusia valaisimia jne. Ja toki uusi keskus laitettii samalla, automaattisulakkeeet vikavirtasuojineen. Ollaan ollu tosi tyytyväisiä.
Meillä maksoi keittiön sähkötyöt 20.000€. Toki samalla asensin katolle aurinkopaneelit ja isot akut jotka varaa sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkukesästä.... putkityöt 500 € ja sähköt riippuen esim uusista pistorasioista, valoista jne min. 1000 € . JOs pelkkä hellan kytkentä niin se ei varmaan maksa kuin 100 €
Mitä helvettiä?
Minä tein keittiöremontin, jossa kaikki muut koneet siirtyivät paitsi hella/uuni.
Altaan vesipiste siirtyi metrin, eli vesijohtoja jouduttiin jatkamaan samanverran. Viemäriputkeakin tuli luonnollisesti samanverran lisää.
Tein kaikki asennukset itse, paitsi vesijohtojen helmiliitokset. Ne kävi tekemässä taloyhtiön huoltofirma. Putkimies viipyi asunnossani puolituntia ja veloitti tästä 35€ + 8€ kilometrikorvausta.
Sähköt asensin myös itse ja ne kävi lopuksi ennen kytkentää mittaamassa ja tarkastamassa valtuutettu sähköasentaja. Hänelle maksoin 150€, jolla hän antoi nimensä papereihin.Ihan oikeasti. Mikään laki ei velvoita tulla ryöstetyksi. Vaikka byrokratia ja säännöstely onkin valtava, edelleen voi tehdä myös itse, mikäli on kykyä ja halua.
Katselin tänään 'itse' asennettua kaapelia. Ajattelin pyytää, että sen kunnon asentaja purkaa ja asentaa siististi. Kaapeli on vielä yhden yrityksen seinällä. On se niin helvetin ruma viritelmä.
Sähkötöitä ei maallikko missään tilanteessa saa tehdä yksin ja tarjota työtä tarkistukseen. Tässä teki myös sähkäri virheen. Ainoa tilanne jossa maallikko voi tehdä sähkötöitä on ammattilaisen valvonnan alaisena. Turvallisuus- ja kemikaalivirasto antaa tästä hyvin selkeät ohjeet.