Avoin suhde-onko kenelläkään toiminut?
Asiallisia kokemuksia toivoisin. Mistä tiedän, onko tämä vain 3-kympin kriisiä, enkö rakasta miestäni vai mitä ihmettä tämä on? Tuntuu, että näivetyn pystyyn tässä avioliitossa. En haluaisi olla vain perheenäiti, ajatuskin puistattaa, vaikka lapset ovat elämäni tärkeimmät.
Miehen kanssa ollut välillä todella vaikeaa, hän ei arvosta minua eikä huomioi. Näen vain unia siitä, että joku toinen mies huomioi minua, ja tunnen ELÄVÄNI. Käymme jo perheneuvolassa, mutta se ei auta mitään.
Kommentit (45)
Jos meillä tuohon avoimeen menoon lähdettäisiin, niin varmaan ensimmäinen sääntö olisi että sivusuhteita ei saa olla, ainoastaan yksittäisiä panoja tuntemattomien ihmisten kanssa, joiden kanssa ei vaihdeta yhteystietoja ja joita ei tavata enää uudestaan. Jos saman kanssa harrastaa pitkään, on suuri riski että kehittyy turhankin suuria tunteita ja alkuperäisen suhteen jatkuminen vaarantuu.
En kyllä ole varma, kestäisinkö edes satunnaisia sivupanoja miehelläni (itse en sellaisia edes kaipaisi, vaan pitkässä suhteessa kehittyvä seksi on itselleni tyydyttävintä, ja jos sellaista haluaisin oman suhteeni ulkopuolelta, minun pitäisi aloittaa sitten kokonaan toinen suhde).
Olisiko paikalla joku ketjuun aiemmin vastanneista, joilla homma toimi? Olisi kiva kuulla, toimiiko se edelleenkin.
14
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:03"]
Jos tuo nainen siis ei kykenekään tunteettomaan seksiin, tilanne täyttää jossain määrin häneen kohdistuvan hyväksikäytön tunnusmerkkejä. En oikein tykkää siitäkään ajatuksesta, että tällainen olisi yleensä kiltille, huomaavaiselle ja empaattiselle miehelleni ok.
[/quote]
Onhan vakipanokin oikeastaan tuttu henkilö. Senkin takia on mahdotonta onnistua loukkaamatta ketään... Elämään ja suhteeseen voi saada piristystä muillakin keinoin, vaikkei se ilman panostusta käykään t. ulkopuolinen
Ei ole irtosuhteet avain kenenkään onneen, eikä vieraissa sängyissä sohiminen, seksi ilman tunteita, sitoumusta ja vastuuta tee kurjaa parisuhdetta paremmaksi.
Seksuaallisella halulla ja rohkeudella on rajansa, jos ne ylittää päätyy henkiseen kurjuuteen.
Sulla ei ilmeisesti henk. koht. kokemusta tietoisesti valitusta avoimesta suhteesta, 18? Kiitos kommentista, mutta voisitko kuitenkin puhua vain omasta puolestasi.
Minun kokemukseni mukaan avoimet suhteet kaatuvat ihastumisiin. Tai siis vakisuhde kaatuu siihen, että jompi kumpi ihastuu ulkopuoliseen. Seksi kun lisää läheisyyttä monella eri tasolla.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2012 klo 12:34"]Asiallisia kokemuksia toivoisin. Mistä tiedän, onko tämä vain 3-kympin kriisiä, enkö rakasta miestäni vai mitä ihmettä tämä on? Tuntuu, että näivetyn pystyyn tässä avioliitossa. En haluaisi olla vain perheenäiti, ajatuskin puistattaa, vaikka lapset ovat elämäni tärkeimmät.
Miehen kanssa ollut välillä todella vaikeaa, hän ei arvosta minua eikä huomioi. Näen vain unia siitä, että joku toinen mies huomioi minua, ja tunnen ELÄVÄNI. Käymme jo perheneuvolassa, mutta se ei auta mitään.
[/quote]
Nymfohuora. Toivottavasti kuolet, ennenkuin ehdit pilaamaan miehesi ja lastesi elämää vitunaukomisellasi. Helvetin lutka.
[/quote]
No mutta hyvänen aika pilluakos se sulle arvon kuivapillu/näivettynyt muna kuuluu, kuka täällä pallolla pilluaan mitenkin käyttelee ja kenen kanssa kulloinkin, ja etenkin, jos homma on asianomaisten kesken avointa, on avoin suhde?
Tuota noin, voisitteko te pahasuiset (mies?)kommentoijat tehdä sen havainnon, että ketju on aloitettu jo kauan sitten, ja tällä hetkellä tässä keskustelee nainen, jonka mies (oletettavasti) sitä avointa suhdetta toivoo. Itsellenihän sopisi erinomaisesti perinteinenkin malli.
Mitäpä vastaisitte miehelleni ja millä sanoilla? Huomioidaan nyt vielä se, että pettäminen on omasta mielestäni paljon pahempaa kuin yhteisesti sovittu avoin suhde, jonka säännöistä pidetään kiinni.
14
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 16:52"]
Minun kokemukseni mukaan avoimet suhteet kaatuvat ihastumisiin. Tai siis vakisuhde kaatuu siihen, että jompi kumpi ihastuu ulkopuoliseen. Seksi kun lisää läheisyyttä monella eri tasolla.
[/quote]
Minä näen sen niin päin että seksiä harrastaa sen kanssa kehen ihastunut. Eikä niin päin että ihastuu siihen jonka kanssa harrastanut seksiä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 13:04"]
Jos meillä tuohon avoimeen menoon lähdettäisiin, niin varmaan ensimmäinen sääntö olisi että sivusuhteita ei saa olla, ainoastaan yksittäisiä panoja tuntemattomien ihmisten kanssa, joiden kanssa ei vaihdeta yhteystietoja ja joita ei tavata enää uudestaan. Jos saman kanssa harrastaa pitkään, on suuri riski että kehittyy turhankin suuria tunteita ja alkuperäisen suhteen jatkuminen vaarantuu.
En kyllä ole varma, kestäisinkö edes satunnaisia sivupanoja miehelläni (itse en sellaisia edes kaipaisi, vaan pitkässä suhteessa kehittyvä seksi on itselleni tyydyttävintä, ja jos sellaista haluaisin oman suhteeni ulkopuolelta, minun pitäisi aloittaa sitten kokonaan toinen suhde).
Olisiko paikalla joku ketjuun aiemmin vastanneista, joilla homma toimi? Olisi kiva kuulla, toimiiko se edelleenkin.
14
[/quote]
Meillä on toiminut jo vuosien ajan. Mieheni saa nussia muita, minua ei edes kiinnosta. Me olemme suhteessa myös kahteen muuhun naiseen. Jotka asuvat meillä. Me olemme yhtä perhettä. Tosin meillä miehellä on myös suhde toisiin, mutta pääasiassa ne on yhden yön panoja tai joskus pidempiaikaisia seksisuhteita.
Meillä on sovittu että mies saa nussia ketä tahtoo ja jopa olla suhteessa, kunhan rakkaus meihin ja lapsiin ei heikkene ja hän käyttää meihin aikaa ja vaivaa.
Miehelleni seksi on todella tärkeätä ja hän on hyvin huomiota kaipaava.
Tämän takia meillä ei ole koskaan riitoja ja mies todella panostaa meihin. Käymme ulkona paljon, olemme kahdestaan (joskus olemme kaikki yhdessä) ja nautimme toisistamme (meillä on tietenkin myös seksiä).
Toisin kuin moni luulee mieheni välitäminen minusta EI ole heikentynyt.
Moni voi pitää meidän elintapojamme järjettöminä ja absurdeina. Mutta meille se sopii. Ei siitä mihinkään ilmotella. Iso osa ihmisistä ei edes tiedä koko jutusta. Asumme muka kimppakämpässä.
Toisin kuin moni luulisi niin mies ei tätä keksinyt vaan me naiset. Hänen ensimmäinen nainen huomasi että mies olis ihastunut hänen kaveriinsa ja ehdotti että hän rupeaa suhteeseen myös hänen kanssaan. Lopulta he olivat kaikki suhteessa keskenään. Minä tulin mukaan myöhemmin. Olin aluksi miehen sivusuhde. Sivusuhteiden sallimisen ja muiden panemisen keksi myös hänen ensimmäiset naisensa. Kun miehellä on kovat halut niin antaa mennä sitten.
Tämä voi kuullostaa järettömältä mutta minua asia ei haittaa. Me kaikki saamme seksiä sen verran kun haluamme. Olemme naiset ystäviä keskenään ja vähän enemmänkin (en varsinaisesti ole bi mutta olemme olleet sängyssä).
Olemme perhe ja maksamme laskumme yhdessä ja kasvatamme lapselle yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 00:49"]
Tähän on pakko vastata oman kokemukseni pohjalta. Avoin suhde voi tai voisi toimia jos seuraavat ehdot täyttyvät, tai täyttyisivät:
1. Muiden kanssa harrastettu seksi on vain seksiä. Mahdolliset ihastuksen tunteet kyetään sulkemaan täysin pois. (Onko mahdollista varsinkaan tutun henkilön kohdalla? Tuntemattomien kanssa taas on riskinsä tai kaikki eivät ajatuksesta innostu.)
2. Kumpikin on täydellisen rehellinen toista kohtaan. Tämä vaikeutuu siinä vaiheessa, jos tunteita tulee mukaan.
3. Kumpikin on samaa mieltä asiasta. Toisen tunteet kyetään ottamaan asiaan liittyen huomioon ja muutoksia suhteen laatuun voidaan tämän pohjalta tehdä toinen huomioonottaen.
4. Oma puoliso pysyy "ykkösenä".
5. Luottamus toimii ja sen eteen tehdään edelleen töitä.
6. Kommunikaatio on kunnossa puolin ja toisin.
Nämä tulivat ensimmäisinä mieleen reunaehtoja miettiessä, jos oma kulta on tarkoitus säilyttää kuitenkin. Lähes kaikilla mahdotonta varmaankin.
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta!
Meillä täyttyy tuosta jokainen kohta paitsi nuo, jotka koskevat sen avoimen suhteen pelisääntöjä, koska sellaista meillä ei (vielä) ole. Mutta toistaiseksi olemme ainakin sellaisista tilanteista päässeet yli, joissa jompi kumpi on ihastunut suhteen ulkopuoliseen ihmiseen. Eivät ole järkyttäneet meidän suhdettamme juurikaan ja olemme keskustelleet aina ihastuksista avoimesti ja voineet viettää aikaakin ihastuksen kohteen kanssa (kuitenkin ilman seksuaalista toimintaa).
En silti oikein tiedä, mitä ajattelisin tästä seksuaalisesti avoimesta mallista. Ainakin tarkat säännöt siinä pitäisi olla ja luottaisin kyllä että mieheni niitä noudattaisi. Mutta jo lähtökohtaisesti suhde ei olisi symmetrinen, koska itse en haluaisi suhteen ulkopuolista "tunteetonta" seksiä. Sen sijaan voisin kyllä haluta ihanaa, tunneyhteyteen perustuvaa seksiä myös muiden kuin oman mieheni kanssa, mutta se olisi liian riskialtista suhteemme kannalta enkä siis voisi sellaista lähteä toteuttamaan. Avoimessa suhteessa siis mies saisi haluamansa, samalla kun minun taas täytyisi edelleen kieltää itseltäni haluamani nautinnot. Saattaisin tulla siitä mustasukkaiseksi ja katkeraksi, enkä aivan aiheetta.
Sitten nämä puheet siitä, kuinka mies voi harrastaa seksiä ilman tunteita mutta nainen ei.. Ensinnäkään en ole varma mitä ajattelen siitä, että oma mieheni voisi tehdä toisen kanssa jotain niin intiimiä täysin tunteettomasti. Toiseksi, hänhän tarvitsisi partnerikseen naisen, koskapa ei ole bi. Jos tuo nainen siis ei kykenekään tunteettomaan seksiin, tilanne täyttää jossain määrin häneen kohdistuvan hyväksikäytön tunnusmerkkejä. En oikein tykkää siitäkään ajatuksesta, että tällainen olisi yleensä kiltille, huomaavaiselle ja empaattiselle miehelleni ok.
No, jatkan pohdintaa ja tulen vaikka päivittämään ketjua, jos mies joku päivä tosiaan tällaista ehdottaa.
14
[/quote]
Ei se mitään hyväksikäyttöä ole. Jos aikuinen ihminen vapaaehtoisesti harrastaa seksiä niin mitään väärää siinä ei ole.
No, jos suhde on väljähtänyt ja sitten törmää henkilöön, joka tarjoaa niitä jännittäviä tunteita ja alkuhuumaa, niin siinähän sitten mielummin vain vaihtaa siihen toiseen ja edellinen suhde jää.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:29"]
No, jos suhde on väljähtänyt ja sitten törmää henkilöön, joka tarjoaa niitä jännittäviä tunteita ja alkuhuumaa, niin siinähän sitten mielummin vain vaihtaa siihen toiseen ja edellinen suhde jää.
[/quote]
Näin ei yleensä mene. Vaan se menee niin että jos haetaan tunteita niin ollaan sen toisen kanssa siinä rinnalla niin kauan kuin on ensikipinät ja sitten katkaistaan suhde. Harvoin sitä alkuperäistä jätetään
Vähän vaikea sanoa toiselle, tuleeko avoin seksisuhde toimimaan vai ei. Useimmille se ei näytä sopivan. Mutta toisaalta taas toisille se näyttää olevan erinomainen ratkaisu. Kannattaa varmaan jonkin aikaa miettiä asiaa ja edetä sen mukaan, miltä ajatus pidempään mietittynä tuntuu. Hätiköityä päätöstä näissä asioissa saattaa joutua katumaan. Vaikka liikaa aikaa ei elämässä toki pidä tuhlata.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:29"]
[/quote]
Näin ei yleensä mene. Vaan se menee niin että jos haetaan tunteita niin ollaan sen toisen kanssa siinä rinnalla niin kauan kuin on ensikipinät ja sitten katkaistaan suhde. Harvoin sitä alkuperäistä jätetään
[/quote]
UP
Meillä hommat toimineet hienosti nyt yli 2 vuotta. Neidillä oli muutama vakiomies, josta yksi vakava ja toinen seuralainen kun astuin kuvioon. Aikaa kulkenut ja nyt sitten minulla on taas leikkikavereita.
Pelannut hyvin meidän yhteiseen pussiin tämä järjestely, uuden seksisuhteen energia on siirtynyt myös kotiin monella eri tasolla.
Jos kykynee päästämään irti opitusta mustasukkaisuudesta, ja viemään luottamuksen tasolle missä tiedät että toinen on sinun kanssa koska haluaa, niin tämä voi toimia. Omistamisesta pitää oppia pois, muuten ei pysty iloitsemaan toisen hyvistä fiiliksistä, tai flaksista yleensäkään.
Minä olen kahteen otteeseen elänyt avoimessa suhteessa. Ensimmäinen, nelisen vuotta kestänyt suhde oli epäonnistunut yritelmä, joka kaatui huonoon kommunikaatioon. Nykyisen vaimoni kanssa olemme pian kymmenen vuotta, menestyksekkäästi ylläpitäneet tietynlaista avointa suhdetta. Olemme hyvin onnellisia, suhteemme voi hyvin ja tulvaisuus näyttää valoisalta. Olen alkanut pitämään tästä elämäni osa-alueesta rehellistä blogia, jos jotain aihe kiinnostaa. Olen ajatellut kirjoittaa avoimesti, hyvistä ja huonoista puolista, ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä:
Minulla ja vaimolla on ollut avoin suhde jo 26 vuotta. Seksi on ollut aina hyvää yhdessä, mutta aina joskus tulee halu käydä katsomassa onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. En tunne muita pariskuntia joilla olisi avoin suhde toiminut näin pitkään kuin meillä.
Heips.
Poikaystäväni on lähdössä tämän vuoden loppu puolella työssäoppimaan jenkkeihin noin 13 viikoksi. Asia ei ole vielä tähän asti ollut varmaa, joten emme ole jutelleet hirveästi käytännönasioista. Eilen tuli kuitenkin puheeksi.
Poikaystäväni on hyvin seksuaalinen ja huomiotakaipaava, ja niin olen myös minä. Harrastamme seksiä lähes päivittäin, useampiakin kertoja, sillä nautimme toistemme kosketuksesta ja seksi luo tietynlaista läheisyyttä ja luottamusta välillemme. Molemmat me myös yksinkertaisuudessaan tykkäämme panna.
Yli kolme kuukautta ilman rakastani kuulostaa hurjalta, pelottavalta ja se stressaa minua. Kaipaan kuitenkin läheisyyttä. Poikaystäväni ehdottikin varovaisesti avointa suhdetta. Ymmärrän, että jenkeissä hän juhlii paljon ja tapaa uusia ihmisiä, ja hänelle tulee varmasti mahdollisuuksia mennä baarista vieraan sänkyyn. Jos mietin omalle kohdalleni, voin kuvitella sen olevan mahtavaa olla jenkeissä bileissä, tavata ulkomaalainen muukalainen ja lähteä hänen kanssaan panemaan intohimoisesti.
Ajatus rakkaastani toisen kanssa on kuitenkin puistattava ja epämiellyttävä. Olen yksiavioinen, enkä innostunut ideasta. Toisaalta kuitenkin haluan ajatella häntä. Emme sen kummemmin puhuneet asiasta, sillä koin aiheen epämukavaksi ja kuten sanoin, idea puistatti.
En tiedä mitä tekisin asian kanssa. Haluan hänen pystyä nauttimaan ainutkertaisesta kokemuksesta ja tilaisuudesta. Tiedän kuitenkin, että nämä ovat väärät perusteet ryhtyä avoimeen suhteeseen: enhän itse ole fine. En väitä, etten itse nauttisi satunnaisista panoista, etenkin kun olemme niin monta kuukautta erossa.
Päätäni vaivaa tämä asia, en tiedä mitä tekisin.
Meillä ei toiminut...Tai toimi niin kauan kun mies luuli ettei minulla ole ketään ja hänellä oli. Kun sai tietää, että minullakin on toinen mies, tuli riitaa ja lopuksi lähdin suhteesta pois. Ja todellakin olimme alkuun sopineet, että suhteemme on avoin!