Mulla on Mirtazip tms lääke ja se turvottaa
ja olen kk:ssa lihonnut jo pari kiloa. Voiko välttyä lihoamasta?
Kommentit (8)
ei siinä lääkkeessä kaloreita ole, mutta varmaan olet syönyt aiempaa enemmän.
Mulla kys lääke laukaisi syömishäiriön, kun pelkäsin sen lihottavaa vaikutusta niin paljon.
Olin lähtötilanteessa alipainoinen 47 kg ja nyt 52-54 ja siinä olen pysynyt. Syöpöttelyhimo iskee usein yöllä lääkkeen ottamisen jälkeen, joten päivällä voi syödä vähän vähemmän.
Tai pystyisin kyllä laihduttamaankin liikkumalla enemmän ym. mutta ei ole tarvetta, kun olen nyt hyvän painoinen.
Näin neuvoi psykiatri kun asiasta valitin. Just joo! Ruoka pyöri mielessä koko ajan, fantasioin jostain kaurapuurosta, säälittävää. Nyt syön Venlafaxinia. Se taitaa jopa vähän vähentää ruokahalua.
mulle määrättiin tuo lääke nukahtamiseen. Pitää varmaan vaihtaa. En halua lihota ja olen perso ruualle muutenkin ja BMI 24 :(((
nousi paino Mirtazapinilla kahdessa vuodessa 35 kg. En jaksanut itse välittää, kun olin masentunut, masennukseen lääke ei auttanut yhtään.
et voi välttyä. Tai siis teoriassa voit vetää kitudieetin, mutta kun lääke lisää ruokahalua ja alentaa estoja, niin aika vaikea on olla syömättäkään.
Ellei ole ihan pakko, niin älä tuolla lääkkeellä vaaranna terveyttäsi, kun sellaisiakin vaihtoehtoja on, jotka eivät lihota.
Mirtatsapiini on valitettavasti tunnettu lihottajalääke. Mä lopetin sen käytön lihottuani nopeasti 15 kg. Ei ollut pelkkää turvotusta vaan ruokahalu kasvoi mulla niin valtavasti että söin itseni läskiksi kuin joku ahmimishäiriöinen. Lääkkeen vaihto auttoi onneksi.
Mutta älä vielä parista kilosta murehdi, katso jos sulla painonnousu pysähtyisi. Vain osa käyttäjistä lihoo merkittävästi.