Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheesi taloudellinen tilanne?

Vierailija
09.10.2012 |

Hei!

Meidän perheen tilanne on se, että voimme lisätä kulutusta. Hankimme piakkoin aikaa kestäviä, mieluisia ja kauniita huonekaluja, joiden hinta kyllä on kohtuu kova. No lama-aikana sopii tehdä ostoksia, kun iso osa suomalaisita joutuu säästämään.

Älkää kadehtiko jos kulutitte hyvinä vuosina halvalla myytyyn ja pian hajoavaan. Me elimme ilman ja odotimme, että rahaa on tarpeeksi ostaa käteisellä haluamamme. Pikkuhiljaa olemme saaneet hankittua juttuja, mutta nyt on paineita ostaa vähän enemmänkin kerralla. Rahan arvo alenee, joten laitamme sitä kiertoon.

Jokunen ulkomaanmatkakin olisi ajankohtainen. Emme ole matkustaneet perheenä viiteen vuoteen muuta kuin kotimaassa. Isommille lapsille siis uusia elämyksiä:) Ympäristöä silti muistaen.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no me ollaan ohitettu toi vaihe jo, meille on ostettu tarpeelliset asiat laadukkaina ja kestävinä. Ei tarvitse haaveilla enää mistään sellaisesta, ellei halua muutosta. En nyt toistaiseksi ole tahtonut.

Ulkomailla ollaan nyt viimevuosina käyty, kerran vuodessa tehdään viikon-parin reissu, ja ensikesänäkin mennään.

Emme ikinä ole ostaneet velaksi kuin asunnon.

Vierailija
2/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On matkusteltu, hankittu omaisuutta, harrastettu ja eletty niin kuin haluttu. ja näin eletään jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon voisin vielä lisätä, että olen hoitovapaalla pitkäään, koska säästössä on vuositulojen verran :)

Vierailija
4/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän perhe tekee kaikki hankinnat kirpputoreilta vaikka varaa olisi ostaa kaikki uutenakin. Säästämme näes koko perheen yhteiseen lomamatkaan.

Vierailija
5/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin alkoi taloudellinen tilanne paranemaan voimakkaasti ja hinnatkin laatu- ja luxustuotteille olivat oikein sopivat.

Mutta vähensimme ostelua, teimme Suomen mökille remonttia mm. maalämpö, kylpyhuone ja keittiö. Nautimme vaan kotona olosta ja pienistä retkistä lähelle.

Elämässä kulutuksen lisääminen ja matkustelu on täyttä paskaa. Menkää asumaan sinne ulkomaille niin ei tervitse kulkea jatkuvasti.

Vierailija
6/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en juurikaan ostele mitään. En ainakaan uutena. Vihaan kuluttamista!! Käymme myös paljon matkoilla, mutta ärsyttää kuitenkin noi päästöt. Miksi ihmiset arvostaa materiaa???

Vierailija
7/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin alkoi taloudellinen tilanne paranemaan voimakkaasti ja hinnatkin laatu- ja luxustuotteille olivat oikein sopivat. Mutta vähensimme ostelua, teimme Suomen mökille remonttia mm. maalämpö, kylpyhuone ja keittiö. Nautimme vaan kotona olosta ja pienistä retkistä lähelle. Elämässä kulutuksen lisääminen ja matkustelu on täyttä paskaa. Menkää asumaan sinne ulkomaille niin ei tervitse kulkea jatkuvasti.

asua Suomessa? Matkustelu on mukavaa, se suotakoon niille jotka siitä pitävät.

Vierailija
8/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopajoo, miksi pitäisi muuttaa ulkomaille jos haluaa asua Suomessa? Matkustelu on mukavaa, se suotakoon niille jotka siitä pitävät.

Ettehän te näköjään siellä halua asua, kun on hinku monta kertaa vuodessa ulkomaille ?.

Ymmärrän, kun on pimeää, räntää tulee, sohjoa kaduilla, kylmä kuin esterin perseessä ja naama jäässä 6 kk vuodessa.

Iso osa suomalaisista haaveilee ulkomaille muutosta, kun pääsee eläkkeelle tai tulee lottovoitto :D. Kylläpä "haluttekin" siellä asua :)...

Vierailija
9/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Matkustelu on mukavaa, se suotakoon niille jotka siitä pitävät.

Miksi ette matkustelu kotimaassa, Pohjois-Ruotsiin, Murmanskiin tmv. ja vaikka kierrätte saman reissun moneen kertaan niin tulee matkusteltua :) ?. Kun se matkustelu on mukavaa.

Vierailija
10/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopajoo, miksi pitäisi muuttaa ulkomaille jos haluaa asua Suomessa? Matkustelu on mukavaa, se suotakoon niille jotka siitä pitävät.

Ettehän te näköjään siellä halua asua, kun on hinku monta kertaa vuodessa ulkomaille ?. Ymmärrän, kun on pimeää, räntää tulee, sohjoa kaduilla, kylmä kuin esterin perseessä ja naama jäässä 6 kk vuodessa. Iso osa suomalaisista haaveilee ulkomaille muutosta, kun pääsee eläkkeelle tai tulee lottovoitto :D. Kylläpä "haluttekin" siellä asua :)...

kummempaa luksusta ole. Lomailu on ihan asia erikseen. Ja onhan täällä suomessa muutenkin parempi asua. Mä tykkään että on neljä vuodenaikaa ja ei mua pimeys haittaa :) Pimeää oli myös aika aikaisin entisessä kotimaassakin.

Vierailija
11/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ruokaakin pitää saada, niin pitää maksaa laskuja muutaman päivän myöhässä. Tyhjästä on paha nyhjästä. Ja olemme työssäkäyviä, mutta totuus on että itsekin saisin äitiylomalla enemmän rahaa kuin nyt.

Vierailija
12/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Matkustelu on mukavaa, se suotakoon niille jotka siitä pitävät.

Miksi ette matkustelu kotimaassa, Pohjois-Ruotsiin, Murmanskiin tmv. ja vaikka kierrätte saman reissun moneen kertaan niin tulee matkusteltua :) ?. Kun se matkustelu on mukavaa.

matkustaneet? Ulkomaita nekin minusta ovat..

Vierailija
13/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 1990-2002 välisenä aikana jos olit expat sopimuksella, niin kyllä se aika luxusta ainakin minulle oli kun oli lastenhoitajat, siivoojat ym. ja itse sain vain opiskella kieliä, viettää aikaa kylpylöissä, kampaajalla, ystävien kanssa jne. Eli kyllä aika monella jäi sievoinen pesämuna säästöön kun asuminen oli ilmaista ja hinnat suomea halvemmat. Meille jäi 3vuoden komennukselta säästöön n.120.000e, joka oli mukava pesämuna talonrakennukseen...

Vierailija
14/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut ulkomailla, ei se arki siellä mitään sen kummempaa luksusta ole.

Meillä ainakin selvästi; tulot nousi selkeästi, kaikki hinnat halpeni ja talvikin on hyvin lyhyt. Mukava istua vaikka talomme terassilla n. 9 kk vuodesta.

Vierailija
15/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 1990-2002 välisenä aikana jos olit expat sopimuksella, niin kyllä se aika luxusta ainakin minulle oli kun oli lastenhoitajat, siivoojat ym. ja itse sain vain opiskella kieliä, viettää aikaa kylpylöissä, kampaajalla, ystävien kanssa jne. Eli kyllä aika monella jäi sievoinen pesämuna säästöön kun asuminen oli ilmaista ja hinnat suomea halvemmat. Meille jäi 3vuoden komennukselta säästöön n.120.000e, joka oli mukava pesämuna talonrakennukseen...

Ihan riittävän hyvä sekin ja elämä on ollut aika nautittavaa ja huoletonta mm. ilman Suomen viranomaisia ja kurjaa työelämää kivassa ilmastossa.

Vierailija
16/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoimme ensiksi asuntolainat pois ja nyt on varaa myös remontoida ja sisustaa käteisellä.

Aikaisemminn ei kannattanut rempata, koska pienet lapset kuluttivat kotia vauhdilla.

Olen sulatellut ideoitani monta vuotta, jotta osaisin laittaa kerralla kodista uudella tavalla omannäköisen ja ympäristöystävällisen, eikä tarvitsisi sitten hankkia mitään isoa ja uutta toivottavasti kymmeniin vuosiin. Paitsi tietenkin kodinkoneita ja elektroniikkaa lähinnä sitä mukaa kuin hajoaa, mutta samojenkin olisi hyvä kestää 10-25 vuotta. Kova tavoite nykyaikana!

Vihersisustaminenkin on ihanaa eli kukkalautoja ja lisävaloa talveksi tässä virittelen, kun ei ole vauvaa eikä koiraakaan enää hoidettavana. Kotimme on parhaalla paikalla. Valoisa ja ihana.

ap

Vierailija
17/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän jutun pointti on? :D

Vierailija
18/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiläl on ihan velattomat talot ja mökit täällä Suomessa, siksipä en täältä mihinkään muualle asumaan halua.

Vierailija
19/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut ulkomailla, ei se arki siellä mitään sen kummempaa luksusta ole.

Meillä ainakin selvästi; tulot nousi selkeästi, kaikki hinnat halpeni ja talvikin on hyvin lyhyt. Mukava istua vaikka talomme terassilla n. 9 kk vuodesta.

sieläl viihtyy sitten koko ajan. En mä halua ulkomaille muuttaa, lomat riittää.

Vierailija
20/45 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoimme ensiksi asuntolainat pois ja nyt on varaa myös remontoida ja sisustaa käteisellä.

Aikaisemminn ei kannattanut rempata, koska pienet lapset kuluttivat kotia vauhdilla.

Olen sulatellut ideoitani monta vuotta, jotta osaisin laittaa kerralla kodista uudella tavalla omannäköisen ja ympäristöystävällisen, eikä tarvitsisi sitten hankkia mitään isoa ja uutta toivottavasti kymmeniin vuosiin. Paitsi tietenkin kodinkoneita ja elektroniikkaa lähinnä sitä mukaa kuin hajoaa, mutta samojenkin olisi hyvä kestää 10-25 vuotta. Kova tavoite nykyaikana!

Vihersisustaminenkin on ihanaa eli kukkalautoja ja lisävaloa talveksi tässä virittelen, kun ei ole vauvaa eikä koiraakaan enää hoidettavana. Kotimme on parhaalla paikalla. Valoisa ja ihana.

ap

fiksu kalustaa alusta akaen kotinha haluamillaan huonekaluilla, lapsista viis. Meillä kalsutetaan antiikilla ja sitä ostetaan kun sopivaa tulee eteen sopivana hintaan, oli käteistä tai ei. Asuntolainaa on hyvä olla juuri nyt kun korot on alhaalla, inflaatio syö nekin. Ja kuka hemmetti haluaa nykyaikana kukkalautoja??? Vai oliko tässä se pointti? Nyt on vihdoin varaa ostaa ikkunalle se yksi fiikus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän