Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tällainen isä teistä kuulostaa?

Vierailija
08.10.2012 |

Vie lasta ulos, pyöräilemään, uimaan, mutta mieluummin tekee vaikka kotona junarataa lapsen kanssa tai ottaa kainaloon ja katsoo itse urheiluruutua ja lapsi kirjaansa.

Ruoka-ajoista ei niin piittaa, antaa lapselle ruokaa kun tämä valittaa nälkäänsä tai jos isällä itsellä nälkä. Iltaisin pesee huolella lapsen hampaat. Opettaa lapselle, että tavaroita ei rikota, täytyy olla huolellinen ja säästäväinen.

Nukuttaa lasta, usein nukahtaa ennen lasta eikä jaksa lähteä perään kun lapsi painelee vielä leikkeihin - isi jo kuorsaa täysillä lapsen sängyllä tai odottaa että äiti palauttaa lapsen takaisin sänkyyn.

Ei niin jaksa asettaa rajoja, mutta sitten kyllästyy riehumiseen karjaisee. Välillä kiroilee, koittaa parantaa tapojaan.

Jos lapsi on kipeä, leikittää sairasta muttei yöllä herää tarkistamaan onko lapsi kovasti kuumeinen tai päivällä huolehdi särkylääkkeen antamisisista.

Ei halua mennä lapsen päiväkodin vanhempainiltaan, ahdistaa sellaiset jutut, joutuisi vielä itse juttelemaan. Äiti saa mennä, mies vie mieluummin ulos.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvältä isältä. Tuo lapsen kanssa viihtyminen (pelailu, ulkoilu ym) on ihan mielettömän hyvä juttu. Ja myös se että opettaa kuinka tavaroista pidetään huolta.

Kuvauksesta kuitenkin tartuin tuohon syömiseen ja riittävään unen saantiin. Eli vastuullinen vanhempi ottaa huomioon lapsen tarpeet ja mielellään ennakoi niitä. Aika helppoa vielä noiden asioiden suhteen.. viisi kertaa päivässä ruoka ja riittävä yöuni + päikkärit (riippuu toki lapsen iästä). Tällä vältetään turhat kitinät ja vikinät ja taataan lapselle hyvä vireystaso ja kasvua ja kehitystä. Tästä hyötyy myös parisuhde..

Tuosta nukutusasiasta vielä että mua ainakin ärsyttäisi ihan älyttömästi jos isä on nukuttamassa lasta ja minun täytyisi kuitenkin hoitaa nukutus > palauttaa lapsi nukkuvan isän viereen jne (esim tilanne jossa vanhemmat ovat sopineet vuoroiltanukutuksista).

Toinen mihin kiinnitin huomiota oli rajoista kiinni pitämisen lepsuus ja sitten kun se oma raja on täysi niin ärjäistään lapselle. Siinä voisi miettiä toista lähestymistapaa, kun yhteiset pelisäännöt ja rajat on asetettu.

Tuon sairaan lapsen hoito on sitten ekstraa kun nuo edellä mainitut asiat on kunnossa ;) Useimmiten se taitaa kuitenkin jäädä äidin vastuulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän