Muita joita ärsyttää sairaasti tekoäly?
Kommentit (57)
Ei se vielä ärsytä. Sitten kyllä kun ammuskelee plasma-aseilla ja talloo pääkalloja.
Ärsyttää, mutta minkäs teet. Urpot haluaa sellaista kehittää. (Olin itse ennen IT-alalla.)
Miksi se ärsyttää? Mä käytän sitä vallan duunissa helppoihin hommiin. Säästää aikaa ja voin tehdä jotakin, josta aidosti hyötyä työnantajalle.
En tykkää tekoälystä. Hirvittää ajatus, että maailmasta tulee Blade Runneria.
Sosiaalinen media on saanut osan ihmisistä aivan sekaisin ja tinderöinti on käsittääkseni tappanut perinteisen kasvokkain tapahtuvan pariutumisen. Mitä tekoäly pilaa, kun se tulee kunnolla käyttöön vähän joka puolella?
Terminator leffojen suuntaan mennään.
Totuus katoaa kun kaikkea voidaan manipuloida.
Voisin kuvitella, että tekoäly pilaa tulevaisuudessa mm. musiikin ja elokuvat.
Ärsyttää sikäli, kun en ole kiinnostunut teknologiasta eikä minussa ole pätkääkään IT-insinööriä. Saati AI-insinööriä. Teknologian kehitys stressaa, kun sitä olisi pakko opetella, vaikka ei huvita eikä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että tekoäly pilaa tulevaisuudessa mm. musiikin ja elokuvat.
Tekoälyllähän jo tehdään musiikkia. Elokuva trailereitakin oon nähnyt youtuben puolella tekoälyn tekemänä.
Tässä muutamia tekoälyjä youtubessa:
- Harry Potter but in Finland
- Harry Potter and the Chernobyl Nuclear Power Plant
- TappoTerapia
Yksinäisyys jo kurittaa ihmisiä. Entistä yksinäisemmältä tuntuu, kun se vähäinenkin ihmiskontakti muutetaan tekoälyksi.
Jossain Amerikoissahan nuoret miehet seurustelee tekoälyjen kanssa, että tuntuu, että sielukkuus tulee puuttumaan elämästä tulevaisuudesta. Mä kaipaan aitoutta.
Oon innoissani ja toivon että veis mun työt. Tekis mieli laiskotella.
Juu. Olen parilla taidesivulla ja ihmisten oman taiteen lisäksi sinne on alkanut tulemaan nippukaupalla "taidetta" jonka jotkut ovat tehneet tekoälyllä.
Milläs me eletään, kun tekoäly tekee työmme?
Mistä valtaosa saa rahaa elämiseen, että ketä se tekoäly edes palvelee?
Tuntuu, kuin ihmiset jätettäisiin oman onnen nojaan ja jätettäisiin kärsimään sinne tekoälyn alapuolelle.
Tässä oli rehellisesti mun ajatukset.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää tekoälystä. Hirvittää ajatus, että maailmasta tulee Blade Runneria.
Maailmahan on jo Blade Runneria. Tekoäly vaan sinetöi dystopian syntymisen.
Masentavaa oli nähdä kaupassa seinäkalentereita joissa, tekoälykuvitusta. Tuntuu, että olen herkistynyt katsomaan taidetta ja valokuvia eri tavalla ja etsin outoutta vähänkin tekoälyn jälkeä muistuttavista kuvista. Olen kuitenkin joissain tilanteessa kysynyt tekoälyltä ohjeita ja ollut suuri apu, huolestuttaa ja ahdistaa kyllä muuten tuleva.
Kiihottavaahan sen kanssa on jutella.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys jo kurittaa ihmisiä. Entistä yksinäisemmältä tuntuu, kun se vähäinenkin ihmiskontakti muutetaan tekoälyksi.
Jossain Amerikoissahan nuoret miehet seurustelee tekoälyjen kanssa, että tuntuu, että sielukkuus tulee puuttumaan elämästä tulevaisuudesta. Mä kaipaan aitoutta.
Niin, Amerikassahan vaan on Internet.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen media on saanut osan ihmisistä aivan sekaisin ja tinderöinti on käsittääkseni tappanut perinteisen kasvokkain tapahtuvan pariutumisen. Mitä tekoäly pilaa, kun se tulee kunnolla käyttöön vähän joka puolella?
Luultavasti jälleen osan ihmismäisestä yhteiskunnasta. Mielestäni meidän kaikkien pitäisi alkaa kyseenalaistaa tämän(kin) teknologian hyötyjä: kuka hyötyy ja miten? Entä hyödymmekö me tavikset? Mikä on uuden teknologian tarkoitus? Mihin sillä pyritään?
Tärkeitä kysymyksiä, jotka olisi pitänyt esittää jo 15 vuotta sitten some- ja puhelinaikakauden alkuvaiheessa.
No ei, olen tänäänkin kysellyt siltä vaikka mitä ehdotuksia tuleviin matkoihini, ihan budjetista lähtien jne. Mistä muualta mä niitä lähtisin arpomaan?