Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero? Ja miten selvitä

Vierailija
07.10.2012 |

Seurustelu 4 vuotta, nyt ei asuta yhdessä. Erottu monta kertaa, varmaan 15. Takana paljon vastoinkäymisiä, pahoja, jotka ahdistavat niin paljon että olen masentunut. Ollaan palattu aina takaisin yhteen, mutta nyt tuntuu että ratkaisu tehtävä. Yhteisiä lapsia ei ole. Miten ikinä selviän jos eroamme, en kestä ajatusta että mies pian uuden kanssa jne.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette selvästikään sovi toisillenne jos noin eroatte ja palaatte yhteen... keskity nyt vain itseesi ja tee itsellesi tavoitteita ja keskity omaan elämääsi...

Vierailija
2/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitinko minä tämän...? Meillä on IHAN samanlaista ja sama tilanne. Takana 5 vuotta tota samaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin just erottiin ja palattiin yhteen taas ties monennen kerran. 2-3 vuotta seurustelua takana.

En tiedä miten tätä jaksaa ja mikä vetää hänessä niin paljon. Kuitenkin nyt erossa mulla tunteet kovana oli, eikä huolestuttanut että se löytäis heti uuden, aivan sama olis ollut vaikka heti olis löytänyt samana iltana.

Sulle voin sanoa, että nokka pystyyn ja hanki oma elämä, ja jos ero on lopullinen, niin kyllä niitä miehiä tulee, parempia.

Ite en tiedä omasta tilanteestani, kun taidan olla raskaanakin.

Vierailija
4/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten selviät erosta, miehen näkemisestä uuden kanssa jne. Vastaan, että selviät ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Tämän on siis tarkoitus lohduttaa, ei vähätellä tämänhetkisiä tuntemuksiasi. Itseäni helpotti paljon, kun eräs ystäväni sanoi minulle oman eroni hetkellä, että KAIKISTA tuntuu siltä, että ei vaan voi elää ilman sitä toista, ajatus ensimmäisestä aamusta ilman toista tuntuu kestämättömältä jne. Ja että KAIKKI selviävät siitä, maailma ei lopu ja kipukin helpottaa ajan kanssa.

Kun teillä ei ole lapsia, ja takana on ilmeisesti paljon vaikeita asioita, ero voi olla, vaikka se nyt kamalalta tuntuukin, hyvä ajatus. Sanon tämän siis ihan oman kokemukseni perusteella; itse olin myös miehen kanssa, jonka kanssa oltiin koettun kaikenlaista tosi vaikeaa. Jälkeen päin ajateltuna olisi pitänyt vain erota eikä pitkittää juttua, sillä ne vaikeat kokemukset jotenkin raahautuivat mukana niin kauan kuin mieskin oli siinä. Suhdekaan ei oikein päässyt eheytymään kun ne vaikeudet ja niiden seurauksena käydyt riidat ja draamat olivat jatkuvasti jotenkin läsnä. Kun sitten lopulta erosimme, tuntui kuin olisin voinut paremmin päästää irti menneestä, sain kohdata uudet ihmiset omana itsenäni, en sinä "Maijana" jolle oli tapahtunut sitä ja tätä. Ja muutenkin, jos vielä haluat joskus lapsia ja ydinperheen niin se projekti ei ainakaan helpotu sillä, että tuhlaat nuoruutesi vuodet väärän miehen kanssa (tämä siis olettaen että olet vielä nuori ja haluat näitä juttuja).

En tiedä saitko tästä tekstistäni nyt mitään irti, mutta sain sen käsityksen että haluat ehkä vain jutella ja kuulla muiden kokemuksia... Pointtini on joka tapauksessa se, että nyt varmasti sattuu mutta elämä kantaa ja jossain vaiheessa huomaat ettei enää satukaan.

Vierailija
5/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää lopullinen eropäätös ja pitäkää se. Älkää pitäkö MITÄÄN yhteyttä, älkää vastailko jos mies kyselee yms. Yllättävän nopeasti alkaa nähdä metsää puilta ja sitä miten järjetön suhde olikaan.

Päättäkää vaikka, että ekaan kahteen viikkoon ette pidä yhteyttä vaikka olisi kuinka yksinäinen olo, ja sit sen kahen viikon jälkeen puntaroitte tilannetta uudelleen.

Tsemppiä!

Vierailija
6/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kuulisin lohdutusta ap

Vierailija
7/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan siis jo erottu, ja miehellä uusi.Päästin miehen taas lähelle, ja näin kävi.Ole hyvä, ja tee ero nyt, mulla tuska tulee vaan jatkumaan, kun joudun yhteisten lasten vuoksi olemaan tekemisissä pakostikin.Ei päivä kerrallaan, vaan hetki kerrallaan, niin menen eteen päin.

Vierailija
8/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan nyt pidettävä se päätös. Eikä se varmaan vaikeeta olekaan jos miehellä kerran on jo uusi. Sehän kertoo miten tosissaan se sun kanssa on.

Vierailija
9/9 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollut vahvoja tunteita, lisäksi pelkkä tottumus vaikuttaa jo siihen että uusi erilainen tulevaisuus pelottaa. Onko sinulla muita läheisiä ihmissuhteita? Tuntisitko jääväsi yksin erotessa?

Itselleni aikanaan ero oli tosi vaikea, ja yritimme uudestaankin, ikävä kyllä, koska se vain pitkitti eron tuskaa. Itse olen jälkeenpäin tunnistanut oman läheisriippuvaisuuteni, mikä nimenomaan sai aikaan tuon uuden yrityksen. Siitäkin voi kuitenkin toipua ajan kanssa ja vaikkei sinusta nyt siltä tunnu, niin miehiä on maailma täynnä, kyllä sinäkin vielä uuden onnen löydät.

Se kipu pitää vain kärsivällisesti kestää ja luottaa siihen, että näin ei ole aina. Vaikka lainaten Scarlett O´Haraa: Huomenna on uusi päivä. Tsemppiä sinulle, ajattelen sinua myötätunnolla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi