Kenen ''vastuulla'' mielestäsi on järjestää baby showerit tulevalle äiskälle?
Eli tulipa tuosta viikon kysymyksestä mieleen että te kenelle ne on järkätty niin oliko järjestäjänä ihan yleisesti ystävät, vauvan tuleva kummitäti, sukulaiset, kenties oma äiti, kuka?
Mulle ei järjestetty vaikka olisin halunnut ja oon ehkä pikkusen katkera :D (No en pahasti mut ärsytti silloin :D) Syyksi mulle ystävät sanoivat että kun en ole valinnut kummitätiä lapselle ja se on kummitädin tehtävä. Hassua mielestäni kun baby shower- juhlat on kai tulleet Amerikasta, ja eihän siellä välttämättä edes ole lapsilla mitään kummeja? Samaan aikaan raskaana olleelle ystävälleni järjestettiin.
Ensinnäkin suurin osa kai kysyy kummeja vasta lapsen syntymän jälkeen, kai? Me ainakin kysyttiin. Ja toisekseen ei kaikille tule kummiTÄTEJÄ, meilläkin lapsella on vain kaksi kummisetää virallisina kummeina. Kummisetienkö ne baby showerit pitäisi järjestää? :D
Kommentit (54)
niin kyllähän se järjestäjä olet sinä itse! Se joka haluaa, saa. :)
enemmin otetaan käyttöön näitä suomalaisia kunnon perinteitä kuin jenkeistä hölynpölyä.
ROTINAT!!!
Jos kavereilla ei mielenkiintoa siivota, niin kimpassa vaikka ostavat siivous lahjakortin tai peräti ne rattaat. Että se todella tarkoittaa ja helpottaa arkea.
Eikä mitään vaaleanpunaisia ilmapalloja, vaaleansiniselle taivaalle piirrettynä.
jenkki hömpötystä ja lahjojen kerjuuta!
vasta sitten kun vauva on syntynyt niin että äitikin voi viiniä!
kuvaus ei vastaa yhtään mun kokemuksia, ja voihan sitä odottaa vähän kauemmin kuin sen viikon.
että juhlittaisiin sitten vauvaa kun vauva on syntynyt, niin tuota, onko teillä lapsia ollenkaan?
Pari viikkoa vauvan syntymän jälkeen äidillä ei ole välttämättä kovin suuria haluja juhlia kauheesti kun
- vuotaa vielä verta valtoimenaan
- lapsi huutaa ja imee tissiä nonstop 24 h/vrk
- .ei ole nukkunut kahteen viikkoon
- maidot ei pysy millään rintasuojilla vaan aina on paita märkänä
-rinnat on niin kipeet, että vaatteetkin sattuu
- ne raskauskilot ei jääneetkään laitokselle on masis päällä sen takia
- on ihan oikea synnytyksen jälkeinen masennus
- alapää on vielä niin kipeä, ettei voi istua taikka tikit alapäässä tai vatsassa ei oikein ota parantuakseen
- lasta ei halua viedä vieraaseen paikkaan niin pienenä, varsinkaan jos on hälinää paljon, (naislaumastahan on) koska lapsi hermostuu
- lasta ei halua viedä alttiiksi kaikille pöpöille, koska kukaan ei kuitenkaan malta olla pois, kun on vaan vähän kipeäjne. Riittääkö? Babyshower on ennen synnytystä sen takia, että se äiti voisi siitä nauttia. Se ei ole niitä muita varten vaan sitä äitiä varten.
"ei ole niitä muita varten vaan sitä äitiä varten" - ei ehkä kauhean innostava ajatus niiden muiden tulla mumzillaa juhlimaan, eiks juhlissa kuulu kaikilla olla hauskaa eikä mitään teennäistä juhlakalun hemmottelua?
Tottakai läheiset ystävät voi haluta hemmotella tulevaa mamia mutta jos sitä aletaan järjestämään varta vasten juhlien muodossa niin pakkopullan maku on taattu kun pitää kohteliaisuuden vuoksi kutsua niitäkin joilla ei ole mitään halua osallistua miss prinsessan hyysäämiseen.
sitä kannata pilata jollakin piristävällä juhlalla....
Mulle järkättiin kivat babyshowerit ja oli tosi mukavaa kahvitella ystävien kanssa.
Juteltiin kunkin raskaus- ja synnytyskokemuksista ja parannettiin muutenkin maailmaa.
Mulle kerättiin pieni summa rahaa, jolla sain itse ostella kirppareilta tavaroita vauvalle. Ystävät kun tiesivät, etten halua kalliita uusia vaatteita vauvalle, vaan harrastan kierrätystä.
Jokaiselle ystävälleni on vuorollaan järkätty babyshower ja aiotaan niin tehdä edelleenkin.
Jonkun kotona tavataan ja nyyttärien muodossa saadaan tarjottavat kasaan.
Ei kannata varmaan mainita, mutta meillä on aina tosi hauskaa.
Suomalaiset on niin ankeita ja kun jotkut keksii juhlimisen aihetta, ollaan niin maama mutkalla :(
Suomalaiset juhlii sitten hautajaisissa.
Heti, kun kuulin, että yhteinen ystävämme on raskaana, ehdotin muille kavereille baby showerin järjestämistä. Sanoin, että voidaan olla meillä.
Yksi ystävä, joka kokee olevansa tämän raskaana olevan bestis, alkoi estellä. Ei hänelle nyt millään käy, ei silloin eikä tällöin. Että hän kyllä järjestää sitten, kun hänelle sopii.
Monta kertaa otin kutsut puheeksi ja sanoin, että nyt viimeistään pitäisi järjestää. Lopulta tämä kaveri totesi, että hänellä nyt töissä ja opiskeluissa niin kiire, ettei millään ehdi. Sanoin, että mä järkkään. EI, kun en saa, hän jätkkää sitten vauvan synnyttyä.
Harmittaa tosi paljon, että ne jäi pitämättä ne kutsut. EN ymmärrä, mikä ihme pätemisjuttu siitä tuolla kaverille tuli...
Jos joku nyt siihen alkaa niin kiva, mutta ei siihen kai ketään ole velvoitettu.
Mä tein aiemmissa raskauksissa (ja tässäkin aion) niin, että kun olo alkoi olla tukala ja tylsä, keksin itse itselleni jonkun virkistysjutun johon lähdin. Esim yhden päivän kylpylä.
jenkki hömpötystä ja lahjojen kerjuuta!
mitään lahjoja vaan ihan semmonen rento iltapäivä ystävien kesken herkkuja syöden ja vaikka jotain kivaa ohjelmaa.
Lahjoja vailla olit kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kenen vastuulla, mutta toivon totisesti ettei sellaisia minulle järjestetä. En tajua tuota juttua niissä juhlissa. Juhlitaan vauvaa, jota ei vielä ole. Eikä välttämättä tule. Ystäväni siskolla oli baby showerit 3 viikkoa ennen laskettua aikaa ja lapsi kuoli kohtuun viikko LA:n jälkeen. Olipa totisesti juhlan paikka. Ok, sitä ei voinut mitenkään tietää silloin etukäteen ja hyvää tietysti kaikki tarkoittivat, mutta silti.
Jotenkin kummallista juhlia etukäteen. Jos halutaan juhlia vauvaa, niin eikö olisi kivempi järkätä juhlat vaikka pari viikkoa vauvan syntymän jälkeen? Sitten kun uusi perhe olisi kotiutunut ja rauhassa päässyt vauvaelämän alkuun. Koko ystäväporukka näkisi samalla kertaa vauvankin ja perhekin pääsisi helpommalla kun jokainen ei ramppaisi kylässä erikseen. Samaan tapaan ystävät voisivat hoitaa tarjoilut ja ne lahjat jos sellaisia halutaan antaa. ohjelmaakin olisi ihan riittävästi jo vauvan ihastelussa, kaikki pääsisivät helpommalla. Ja tosiaan juhlat voisivat olla jonkun hyvän ystävän luona, jolloin ei tarvitsisi siivoilla tuoreen äidin vieraita varten.
Voihan se vauva kuolla vaikka pari viikkoa syntymän jälkeenkin.. ei aina tarvi pelätä pahinta ja ajatella negatiivisesti :)
En järjestäisikään näitä juhlia ihan loppuraskaudesta. Me on yleensä sovittu odottajan kanssa päivä etukäteen. En itse tykkäisi yhtään, että missään vaiheessa raskaudesta ajankohta olisi yllätys, niin voi omia voimia sitten vähän suunnata sen mukaan. Ystävien onkin syytä olla tietoisia odottajan kunnosta: mikä vaihe raskaudesta sitten onkaan. Ja mitä enemmän on ollut vaikea raskaus, sitä tärkeämpää on sopia ajankohta odottajan kanssa. Mun mielestä vauvajuhlille tai äitijuhlille muutama viikko ennen laskettua aikaa on liian myöhään. Silloin äiti haluaa yleensä (ei aina) keskittyä jo omaan kuplaan.
Pullo kossua riittää. Ja vähän evästä. Tarvittaessa kossu nautitaan yksin.
Mitäs tulevan lapsen isille järjestetään? Joku jenkkien baby shower jossa naiset kikattavat keskenään ja syövät makeaa mahan täydeltä on tosi älytöntä ja turhaa. Tulevien vauvojen isille kanssa pitää olla juhla, vaikka viikonloppu äijäporukassa grillaillen ja kossua ja olutta kavereitten kanssa nautiskellen.
Eikö pitänyt olla tasa-arvoista parisuhteessa, täh?
Suomessahan on perinteisesti baby showerin sijaan järkätty äidille ja vauvalle naisten kesken rotinat.
Äiti lepäilee vielä lapsivuoteessa. Läheiset ystävät tuo ruokaa koko perheelle pariksi viikoksi. Siivoaa kodin. Ja samalla näkevät vauvan.
Ennemmin ottaisin tällaiset juhlat kuin baby showerin!