Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen ''vastuulla'' mielestäsi on järjestää baby showerit tulevalle äiskälle?

Vierailija
06.10.2012 |

Eli tulipa tuosta viikon kysymyksestä mieleen että te kenelle ne on järkätty niin oliko järjestäjänä ihan yleisesti ystävät, vauvan tuleva kummitäti, sukulaiset, kenties oma äiti, kuka?

Mulle ei järjestetty vaikka olisin halunnut ja oon ehkä pikkusen katkera :D (No en pahasti mut ärsytti silloin :D) Syyksi mulle ystävät sanoivat että kun en ole valinnut kummitätiä lapselle ja se on kummitädin tehtävä. Hassua mielestäni kun baby shower- juhlat on kai tulleet Amerikasta, ja eihän siellä välttämättä edes ole lapsilla mitään kummeja? Samaan aikaan raskaana olleelle ystävälleni järjestettiin.

Ensinnäkin suurin osa kai kysyy kummeja vasta lapsen syntymän jälkeen, kai? Me ainakin kysyttiin. Ja toisekseen ei kaikille tule kummiTÄTEJÄ, meilläkin lapsella on vain kaksi kummisetää virallisina kummeina. Kummisetienkö ne baby showerit pitäisi järjestää? :D

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkki hömpötystä ja lahjojen kerjuuta!

mitään lahjoja vaan ihan semmonen rento iltapäivä ystävien kesken herkkuja syöden ja vaikka jotain kivaa ohjelmaa.

Vierailija
22/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enka tiennytkaan etta suomessa on nykyaan nama baby showerit muodissa...eiko se ole amerikkalainen juttu :( pitaako sielta kaikki imitoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos on siskon kanssa samaa ystäväpiiriä, niin sitten saattaa sisko olla aloitteentekijä. Mutta mun tuttavapiirissä se on aina ollut ystävät, kovin monella ei ole mitään kummeja ylipäänsä niin ei niitä ole koskaan tullut sekoitettua kuvioon mukaan.

Ja olkoonkin vaan amerikkalaista hapatusta, hauskaa se silti on. :-)

Paitsi että mulla ei ole siskoja, joten ystävät olis voineet vähän ajatella. Jätinpä sitten menemättä ystäväni baby showeriin. Olis tuntunut typerältä istua siellä viimisillään raskaana jonkun toisen juhlissa kun itselle ei mitään viittitty järjestää. Niin ja olin kyllä seuraavana päivänä menossa synnyttämään (käynnistettiin) että se yks aika iso syy myös :D

Vierailija
24/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enka tiennytkaan etta suomessa on nykyaan nama baby showerit muodissa...

mitenkään kovin tavallisia ole! En tunne ketään, jolle olisi järkätty baby shower.

(Tosin ajattelin järkätä yhdelle ystävälle jonkinlaiset vauvajuhlat, jos he joskus saavat toisen lapsen. He eivät ole toiveista huolimatta saaneet yhtä enempää. Heidän kaikki vauvakamppeet on menneet lähipiiriin kiertoon, ajattelin, että jos ystävä ikinä raskautuu, voisi moni lähipiirin äiti haluta muistaa tätä ystävää lahjalla. Ja juhlat olisi kyllä myös paikallaan!)

Vierailija
25/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne tarkoitus järjestää vauvalle, isälle vai äidille ja mitä siellä juhlitaan?

Vierailija
26/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitää vaan olla se aloitteentekijä. Onneksi, onneksi minulle ei järkätty! En voi sietää moista amerikkalaista turhaa hömpötystä. Sitten voidaan juhlia, kun lapsi on syntynyt ja hengissä.

Vierailija
27/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellaset jonkun "kuuluu" järjestää niin se on sit ystävät yhdessä. Meillä ainakin lähti ihan siitä ajatus että minä (eli tulevan äidin paras ystävä) ja tulevan äidin sisko suunnittelimme yhdessä ja Facebookiin oli helppo tehdä ryhmä ja siellä sit suunnitella yllärikemuja yhdessä muiden osallistujien kanssa. Otettiin se sillä asenteella että jos joku ei halua osallistua suunnitteluun niin fine, päävastuu oli meillä :)

Mun mielestä on ihan turhaa paasata mistään amerikkojen matkimisesta, plääh..Toihan on just kiva tapa viettää aikaa ystävien kesken, herkutellen ja mukavia jutellen ja JOS joku haluaa niin lahjan voi tuoda. Noissa kemuissa mitkä me järjestettiin oli tasan yks vaippakakku minkä me "järjestäjät" oltiin kerätty ja kenenkään vieraan ei ollut pakko tuoda lahjaa. Lisäksi tein sellasen kirjan missä oli tapahtumia tulevan lapsen syntymävuodelta, esim. kotikaupungin tapahtumia ja uutisia, ulkomaiden ja kotimaan uutisia, merkkihenkilöitä, julkkiksia jotka odottivat samaa aikaa, tämän päivän trendejä jne. Saa lapsi sitten joskus aikuisena lukea sitä kirjaa ja luultavasti nauraa :D

Ja vielä, me ollaan myös omille lapsillemme kysytty kummit aina vasta syntymän jälkeen vaikka ne onkin aika selvänä olleet alusta asti :)

Vierailija
28/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis jäänyt kiva muisto siitä :)

AP

Vierailija
29/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellaset jonkun "kuuluu" järjestää niin se on sit ystävät yhdessä. Meillä ainakin lähti ihan siitä ajatus että minä (eli tulevan äidin paras ystävä) ja tulevan äidin sisko suunnittelimme yhdessä ja Facebookiin oli helppo tehdä ryhmä ja siellä sit suunnitella yllärikemuja yhdessä muiden osallistujien kanssa. Otettiin se sillä asenteella että jos joku ei halua osallistua suunnitteluun niin fine, päävastuu oli meillä :)

Mun mielestä on ihan turhaa paasata mistään amerikkojen matkimisesta, plääh..Toihan on just kiva tapa viettää aikaa ystävien kesken, herkutellen ja mukavia jutellen ja JOS joku haluaa niin lahjan voi tuoda. Noissa kemuissa mitkä me järjestettiin oli tasan yks vaippakakku minkä me "järjestäjät" oltiin kerätty ja kenenkään vieraan ei ollut pakko tuoda lahjaa. Lisäksi tein sellasen kirjan missä oli tapahtumia tulevan lapsen syntymävuodelta, esim. kotikaupungin tapahtumia ja uutisia, ulkomaiden ja kotimaan uutisia, merkkihenkilöitä, julkkiksia jotka odottivat samaa aikaa, tämän päivän trendejä jne. Saa lapsi sitten joskus aikuisena lukea sitä kirjaa ja luultavasti nauraa :D

Ja vielä, me ollaan myös omille lapsillemme kysytty kummit aina vasta syntymän jälkeen vaikka ne onkin aika selvänä olleet alusta asti :)

Vierailija
30/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkki hömpötystä ja lahjojen kerjuuta!

En olisi edes odottanut mitään lahjoja vaan ihan semmonen rento iltapäivä ystävien kesken herkkuja syöden ja vaikka jotain kivaa ohjelmaa.

Jenkeissä olin kerran sellaisilla yhden puolituntemattoman naisen kotona. Oli oikein lahjalista lähitavarataloon. Tarkoitus oli lahjustaa tuleva äiti+vauva kaikella mahdollisella vaipoista häkkisänkyyn. Minusta se oli tosi tekopyhä ja kuvottava juhla jostain syystä, mimmeillä ahne kimmellys silmissä ja sitten vertailtiin, kuka oli tuonut mitäkin ja mitä listasta oli jäänyt tuomatta.

Ei syntymättömälle vasikalle karsinaa laiteta, sanoisi siihen mun mummoni. Minä olen samaa mieltä.

Vierailija
31/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kenen vastuulla, mutta toivon totisesti ettei sellaisia minulle järjestetä. En tajua tuota juttua niissä juhlissa. Juhlitaan vauvaa, jota ei vielä ole. Eikä välttämättä tule. Ystäväni siskolla oli baby showerit 3 viikkoa ennen laskettua aikaa ja lapsi kuoli kohtuun viikko LA:n jälkeen. Olipa totisesti juhlan paikka. Ok, sitä ei voinut mitenkään tietää silloin etukäteen ja hyvää tietysti kaikki tarkoittivat, mutta silti.

Jotenkin kummallista juhlia etukäteen. Jos halutaan juhlia vauvaa, niin eikö olisi kivempi järkätä juhlat vaikka pari viikkoa vauvan syntymän jälkeen? Sitten kun uusi perhe olisi kotiutunut ja rauhassa päässyt vauvaelämän alkuun. Koko ystäväporukka näkisi samalla kertaa vauvankin ja perhekin pääsisi helpommalla kun jokainen ei ramppaisi kylässä erikseen. Samaan tapaan ystävät voisivat hoitaa tarjoilut ja ne lahjat jos sellaisia halutaan antaa. ohjelmaakin olisi ihan riittävästi jo vauvan ihastelussa, kaikki pääsisivät helpommalla. Ja tosiaan juhlat voisivat olla jonkun hyvän ystävän luona, jolloin ei tarvitsisi siivoilla tuoreen äidin vieraita varten.

Vierailija
32/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa sitä ei vois nimenomaan ottaa vain tälläsenä kevyenä ystävien keskinäisenä tapaamisena jossa on nyt vivahde tähän vauva-asiaan? Toi Amerikan touhu on ihan liikaa mullekin ja ei kävis mielessäkään järjestää mitään sellasta mut sellanen mukava tapaaminen ok :)

Ja toi edellisen kirjoittama ideahan ois hyvä, siis että sit jälkeenpäin käytäis porukalla "juhlimassa" ja katsomassa vauvaa :)

Ja vielä, eihän sitä tosiaankaan koskaan voi tietää mitä tapahtuu mut eipä sitä voi elää pelätenkään koko ajan...

Vierailija
33/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

18: hei tuohan on hyvä idea! Juhlittaisiin vauvaa sitten kun "juhlakalu" itsekin on jo paikalla ja samalla sitä, että kaikki meni (toivottavasti siis) hyvin :). Vauvahan se tietysti useimpia eniten kiinnostaa ja onhan se kieltämättä vähän hassua juhlia vauvaa ilman, että tämä on vielä edes paikalla. Ja tosiaan samalla kaikki näkisivät pienokaisen niin ei tarvitsisi äidinkään monena päivänä olla valmiudessa vastaanottamaan uteliaita vauvan ihastelijoita. pitääkin pistää korvan taakse tämä idea, ystäväpiirissä kun on tiedossa uusia tulokkaita alkuvuodesta :)

Silloinhan vauvasta saisi jo kivoja kuviakin muistoksi juhlasta vanhemmille annettavaan albumiin ja kun useimmat ystävät ja tuttavat tuppaavat vauvalle/perheelle jotain pientä antamaan niin nekin voisi sitten silloin antaa. Tämän taidankin toteuttaa :)

Vierailija
34/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa KELA järjestää baby showerin äitiyspakkauksen muodossa. Joten ei kai vauvatarvikkeita tarvitse enää kinuta kavereilta, kun valtio hoitaa asian verorahoilla tasapuolisesti, ja hyvä niin. Hyvä Suomi!

Vierailija
35/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkereistä.

Vierailija
36/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavan teennäinen juhla. Tuntuu, että kiinnostaa just näitä pissismäisiä teinahtavia äitityyppejä tai niitä, jotka rakastavat huomiota ja sen keskipisteenä oleilua. Eikö polttarit jo riitä huomiossa paistatteluun, miksi pitää keksiä vielä tömmöinenkin juhla? Kohta varmaan juhlitaan jokaisen tuttavan uutta työpaikkaakin vastaavin seremonioin. Vauva on ap sinun maailmasi napa, ei muiden. Miksi sitä pitäisi juhlia lahjuksin?

Vierailija
37/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juhlittaisiin sitten vauvaa kun vauva on syntynyt, niin tuota, onko teillä lapsia ollenkaan?

Pari viikkoa vauvan syntymän jälkeen äidillä ei ole välttämättä kovin suuria haluja juhlia kauheesti kun

- vuotaa vielä verta valtoimenaan

- lapsi huutaa ja imee tissiä nonstop 24 h/vrk

- .ei ole nukkunut kahteen viikkoon

- maidot ei pysy millään rintasuojilla vaan aina on paita märkänä

-rinnat on niin kipeet, että vaatteetkin sattuu

- ne raskauskilot ei jääneetkään laitokselle on masis päällä sen takia

- on ihan oikea synnytyksen jälkeinen masennus

- alapää on vielä niin kipeä, ettei voi istua taikka tikit alapäässä tai vatsassa ei oikein ota parantuakseen

- lasta ei halua viedä vieraaseen paikkaan niin pienenä, varsinkaan jos on hälinää paljon, (naislaumastahan on) koska lapsi hermostuu

- lasta ei halua viedä alttiiksi kaikille pöpöille, koska kukaan ei kuitenkaan malta olla pois, kun on vaan vähän kipeä

jne. Riittääkö? Babyshower on ennen synnytystä sen takia, että se äiti voisi siitä nauttia. Se ei ole niitä muita varten vaan sitä äitiä varten.

Vierailija
38/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva kuoli kohtuun 38. raskausviikolla. Oli todella kivaa, kun koti oli täynnä vauvatavaraa lapselle, joka sinne ei koskaan tullut. Sitten se ei voinut lahjoittaa niitä pois, kun ne oli tuotu kuolleelle lapselle eikä kukaan halunnut sellaista vauvatavaraa, jossa oli niin paljon surua mukana.

Vierailija
39/54 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niin läheinen tuttu oli alkanut järkkäämään selkäni takana kyseisiä kutsuja. Onneksi siskoni oli sanonut hänelle, että inhoan yllätysvieraita, eikä ne ole ollenkaan tyyliseni juhlat.

En ymmärrä, että syntymätöntä lasta pitäisi juhlia, mitä vain voi vielä sattua.

Itse olin lähes liikuntakyvytön liitoskipujen takia ja kauheassa kivussa nonstoppina loppuraskaudesta, että ei tosiaankaan olisi kiinnostanut, että kasa ilakoivia ystäviäni olisi yllättäen saapunut räjähtäneeseen kotiini.

Vierailija
40/54 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juhlittaisiin sitten vauvaa kun vauva on syntynyt, niin tuota, onko teillä lapsia ollenkaan?

Pari viikkoa vauvan syntymän jälkeen äidillä ei ole välttämättä kovin suuria haluja juhlia kauheesti kun

- vuotaa vielä verta valtoimenaan

- lapsi huutaa ja imee tissiä nonstop 24 h/vrk

- .ei ole nukkunut kahteen viikkoon

- maidot ei pysy millään rintasuojilla vaan aina on paita märkänä

-rinnat on niin kipeet, että vaatteetkin sattuu

- ne raskauskilot ei jääneetkään laitokselle on masis päällä sen takia

- on ihan oikea synnytyksen jälkeinen masennus

- alapää on vielä niin kipeä, ettei voi istua taikka tikit alapäässä tai vatsassa ei oikein ota parantuakseen

- lasta ei halua viedä vieraaseen paikkaan niin pienenä, varsinkaan jos on hälinää paljon, (naislaumastahan on) koska lapsi hermostuu

- lasta ei halua viedä alttiiksi kaikille pöpöille, koska kukaan ei kuitenkaan malta olla pois, kun on vaan vähän kipeä

jne. Riittääkö? Babyshower on ennen synnytystä sen takia, että se äiti voisi siitä nauttia. Se ei ole niitä muita varten vaan sitä äitiä varten.

Baby shower on mun mielikuvissani juurikin vähän niinkuin juhla äidille. En TODELLA olisi jaksanut koliikkivauvani kanssa mitään juhlia ison porukan kanssa, hyvä kun ristiäiset saatiin parin kuukauden iässä hoidettua. Ja nämä jotka nyt niistä lahjoista meuhkaa niin ne ei ole ainakaan mulle se pääasia todellakaan, mielummin itse ostan kaiken niin tulee ainakin mieluista tavaraa. Ja tietysti vauva voi kuolla kohtuun ja tapahtua vaikka mitä kamalaa mutta mä en ole ihminen joka elää koko ajan peläten pahinta vaan näutin elämästä tässä ja nyt ;D Ja vaikka baby showerit on Amerikasta lähtöisin ei se tarkoita että niitä pitäis juhlia JUST täsmälleen samalla tavalla kuin siellä, vaan voi muokata itselle ja suomalaisille sopivaksi!

Ja eihän niitä juhlia sun omassa kodissa järjestetäkään vaan pääset jonnekin muualle missä valmiiksi kaikki järjestetty ja sun ei tarvitse muuta tehdä kuin istua ja nauttia!

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme