Kuuluuko minun herättää mieheni aamuisin töihin?
minä ä-lomalla mies töissä klo 07-15.30 tai jotain sen jälkeen, välillä menee vasta klo 8 töihin...
Aina ollut näin, silloinkin kun itse olin töissä ja minulle tällä hetkellä tämä on erittäin raskasta ja mies suuttui kun ehdotin että nukutaan eri huoneissa...
Eli miehen kello soittaa klo 06.00 ja torkuttaa sitä 5 min välein tuonne klo 07.00 asti jolloin minun kello herättää että alan laittamaan isompia lapsia kouluun. Vauva on 3kk ja heräilee 2-3 tunnin välien syömään, viimeisn kerran ennen heräämistä vauva syö klo 5-5.30 ja siis miehen kello herättää klo 6.
Haluaisin siihen klo 7 asti mukkua mutta ei miehen herätyksen takia onnistu, itse hän ei välttämättä edes herää tuohon kelloon vaan minä joudun potkimaan ylös.
Tiedän että olen itse miehen tuohon totuttanut mutta en ajatellut sitä silloin kun itsekin jouduin heräämään samaan aikaan ja sain nukkua yöni kunnolla.
Muutenkin meillä nukkumis asiat päin persettä, mies tarvii unta 10-12 tuntia kun minä taas vain jonkun 7 tuntia, mutta joskus olisi kiva itsekin nukkua aamulla pidempään ja herätä siihen että lapset on hoidettu ja ruokittu ja kahvia keitetty yms...
Sillon kun mä saan nukkua niin mies tulee sen jälkeen takasin nukkumaan kun mä olen noussut ja mä alan siivoamaan miehen ja lasten aikaansaamia sotkuja kämpästä, sen takia en halua nukkua oikeestaan koskaan vaikka tarvetta siihen olisi koska en kestä sitä työn määrää joka odottaa noustuani ylös. =(
Kommentit (45)
et sinä siihen lupaa tarvii. Osta vaikka itelles kunnon sänky johonkin muuhun huoneeseen ja nuku kunnolla. Se on kuitenkin tärkeempää kuin se, pahoittaako miehesi mielensä.
saa tällaisesta sovittua, niin teillä on ero jossain vaiheessa AIVAN VARMASTI edessä. Viimeistään sitten kun viimeinen lapsi on muuttanut pois kotoa ja sä huomaat, että et voi kunnioittaa miestä enää yhtään, vaan lähinnä halveksit häntä ja tunnet katkeruutta.
mutta mies ei, ja jos mies hoitaa vauvaa jää vaipat ja tuttipullot just siihen missä on niitä tarvinnut ja vaihtanut ja astiat on missä sattuu ja vaatteet...
Yleensä vielä aamupala tarvikkeetkin jos lapset ei muista niitä pois siivota...
ap
sun kanssa samaan aikaan ja sitten potkaiset ukon sängystä ulos! Niin ei tarvi torkkua kuunnella.
Luojan kiitos mun mies ei ole tuollainen
En pelkästään tästä asiasta vaan muistakin miten on mua kohdellut vuosien aikana.
ap
mutta ei kuitenkaan koskaan pääse sinne seiskaks kun ei pääse ylös...
ap
ymmärrän miestäsi.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä miksi ei voi mennä toiseen huoneeseen nukkumaan.
Auttaisikohan jos jättäisit miehen vaikka viikonlopun ajaksi pärjäilemään yksin lasten kanssa. Sen jälkeen hän saattaisi hyvällä tuurilla ymmärtää kuinka rankkaa se kotona oleminen oikeasti on.
Meillä oli vastaavaa. Vetosin siihen, että lapset eivät opi siisteyttä, jos vanhemmat eivät ole siistejä. Laitoin keittiöön laput, että minne astiat viedään jne. Lapset huomauttelivat isälleen. Sinun pitää vaan todeta miehellesi, että pitääkö hän todellakin nalkutuksen kuuntelemisesta. Nalkutat niin kauan, että mies oppii. Varo kuitenkin ettei lasten kuullen jatkuvasti riidellä. Miehet eivät monestikaan itse tajua, mitä kotitöitä pitäisi tehdä. Ne pitää kirjoittaa paperille, ja sitten vaikka kysyä että mitkä näistä teet, ja osa kotitöistä lapsille, äiti tekee loput. Ota pomon paikka, äläkä alistu muiden orjaksi.
nyt rupet toimimaan sillain, että ei ainakaan enempää kerry katkeruutta. Rupeet pitämään tiukasti kiinni omista oikeuksista ja teet just sillain kuin susta tuntuu parhaalta. Mies voi suuttua tai mitä vaan, aivan sama. Ero teille on lopulta jokatapauksessa tulossa tuota vauhtia.
mutta mies ei, ja jos mies hoitaa vauvaa jää vaipat ja tuttipullot just siihen missä on niitä tarvinnut ja vaihtanut ja astiat on missä sattuu ja vaatteet... Yleensä vielä aamupala tarvikkeetkin jos lapset ei muista niitä pois siivota... ap
Kuulostaa ihan mun eksältä. Onnekseni en hänen kanssaan ehtinyt saada lapsia, vaan älysin lähteä suhteesta.
Olet varmaan yrittänyt jutella miehen kanssa noista(kin) asioista.
Jos jaksat, niin yritä vielä. Ja jos ei onnistu niin kannattaa harkita eroa.
Helpommalla pääset jos sinulla on yksi 'lapsi' vähemmän.
Siis kun on jatkuvasti myöhässä.
Kuule, et voi olla äiti miehellesi.
Anna sen nukkua, jos ei kerran viitsi nousta. Ehkä tajuaa sitten, kun ei ole enää työpaikkaa minne mennä.
Auttaisikohan jos jättäisit miehen vaikka viikonlopun ajaksi pärjäilemään yksin lasten kanssa. Sen jälkeen hän saattaisi hyvällä tuurilla ymmärtää kuinka rankkaa se kotona oleminen oikeasti on.
Kun olin synnytyslaitoksella viikon niin oli joo mies kyllä siivonnut jälkiä mutta ei silti ymmärrä mitä on pyörittää kotia koska hänen äiti oli tehnyt joka päivä ruuat ja mun äiti oli käynyt siivoamassa, tosin vaan yhden kerran ja kun oli kahden päivän jälkeen tullut käymään niin sanoi että talo oli kuin pommin jäljiltä...
Ollaan koitettu vaikka ja mitä mutta mikään ei tunnu auttavan.
ap
oli pakko väsätä lisää lapsia vaikka tiesit miehesi tuollaiseksi?? Oma moka, syytä itseäsi. Olisit valinnut miehen paremmin, vai oliko niin, että otit sen jonka sait?
Laita se lapatossu ruotuun. Tunnin torkuttamista, ei oo todellista! Taitaa olla aika nuori mies ja ottanut teineistä mallia.
hyvältä ja asiat oli loistavasti mutta nyt yhtäkkiä kaikki on taas muuttunut aivan päälaelleen. Siksi tietysti koska minä naputan asioista...
ap
Laita se lapatossu ruotuun. Tunnin torkuttamista, ei oo todellista! Taitaa olla aika nuori mies ja ottanut teineistä mallia.
Siis kun on jatkuvasti myöhässä.
Kuule, et voi olla äiti miehellesi.
Anna sen nukkua, jos ei kerran viitsi nousta. Ehkä tajuaa sitten, kun ei ole enää työpaikkaa minne mennä.
Kerro meillekin,miten tuo on mahdollista?
Sinä olet tainnut ymmärtää täydellisen väärin vaimon roolin. Ei se ole sitä samaa kuin äitinä olo. Jos miehesi äiti on totuttanut poikansa siihen, että joku muu huolehtii herätyksen, ruuat ja siivoukset, niin eihän sinussa ole mitään eroa hänen äitiinsä verrattuna.
Kokoa yhtenä aamuna, tai mieluummin koko viikon ajan paha sisusi ja anna miehen jälkeensä jättämien sotkujen olla. Sen viikon jälkeen lähde lapsinesi johonkin ja kerro lähtiesssäsi miehelle, että palaat takaisin sitten, kun on siivonnut jälkensä.
Shokkihoitoa ja arvaan kyllä, että kun sinä olet niin Hyvä Vaimo ja Täydellinen Äiti (myös miehellesi) et tietenkään voi toimia näin.
Meillä kanssa vauva reilu 3kk, isommat koulussa.
Miehen kello herättää klo 8, jonka jälkeen vielä torkkuu (ei torkkua kellossa päällä), olettaa heräävänsä tai, että hänet herätetään.
Välillä vituttaa aika rankasti holhota isoa miestä tai heräillä laittamaan lapsia kouluun kun on yöllä heräillyt ja haluaisi nukkua saati, että kun saisi nukkua niin herätään hänen kellonsa soimiseen. Heräilen yöllä samoin kuin sinä, vauva syö rintaa joten isä ei häntä syötä.
Lapset on onneksi oppineet jo omatoimisiksi mutta mies ei edelleenkään sitä ole, vaikka 15 vuotta on hommaa harjoiteltu yhdessä.
Anopit ja äiti ja vaimo hyysää kuin jotain kehitysvammaista.
Juttele asioista naisköörille ja sitten miehelle ja OPETA se pois holhokin roolista.
vakavan keskustelun paikka. Tietääkö miehesi, että olet ihan poikki? Miksi sun pitää siivota muitten jäljet?
Miksei mies ja isot lapset siivoa itse? Jätä tekemättä, jos väsyttää. Laske rimaa ja pidä kiinni siitä, että jokainen korjaa omat jälkensä. Vai onko tämä ylitsepääsemätön ongelma?