Työhaastattelussa kerrottavat kolme huonoa puolta itsestä?
Olen miettinyt, mitä vastaan, kun niitä niin usein kysytään. Mitkä ovat hyviä vastauksia tai mihin tyyliin sanottuna?
Kommentit (11)
haluan kehittyä tässä ja tässä asiassa.
että vietät liikaa aikaa AV:lla. Muista toki mainita, että et tietenkään työajalla...
että vietät liikaa aikaa AV:lla. Muista toki mainita, että et tietenkään työajalla...
1. Kykyjeni suhteen olen ehdottomasti liian vaatimaton
2. Suunnatonta älykkyyttäni ei aina osata arvostaa, johtuen kauneudestani
3. Olen niin täydellinen että muut masentuvat kun tapaavat minut, jotkut ovat joutuneet turvautumaan ammattiapuunkin
-Paikka on sinun!
Teennäisyyden huippu lässyttää jotain tyyliin: "vaadin liikaa itseltäni..." Jos mä olisin työhönottaja, niin en ainakaan ottaisi tuollaista tyyppiä.Toisaalta osa rekrytoijista on sellaisia, että haluavat tuollaisia vastauksia.
Itse arvostaisin reipasta: "no, mulla on paha tapa nukkua aamulla pommiin.."
Sain homman, palkka yli 4 tonnia tutkijana
Itse sanon yleensä jotain tyyliin
a) Jos ei ole mitään järkevää tekemistä, kyllästyn. Se tekeminen voi olla vaikka kaapin siivoamista, mutta jos mitään järkevää ei löydy ja kykyjäni selvästi aliarvioidaa, niin etsin uuden työpaikan. Näin olen jo aiemmin tehnytkin. Älkää siis palkatko minua, jos työ ei ole OIKEASTI niin haastavaa, monipuolista ja mielenkiintoista, kuin ilmoititte lehdessä. Voin kyllä ideoida itsekin järkevää tekemistä, mutta jos kaikki ajatukseni torpataan ja siltikään ei tule sitä järkevää tekemistä, niin soromnoo.
b) En ole ATK-tukihenkilö. Jos kone menee jumiin, se on jumissa, ellen saa apua. Osaan käyttää työssä tarvittavia ohjelmia, mutta jos itse kone tuuttaa ja tööttää, niin minä en sitten niitä ongelmia osaa ratkoa. Sori. Kai teillä on hyvät nörtit täällä?
c) En kestä tehotonta haahuilua ja tyhjänjauhantaa ja netistä seinille printattua toimistohuumoria. Kun jotain tehdään, tehdään sitten ja tehdään se kunnolla. Ei mitään puolivillaista lässytystä ja vähän sinnepäin -meininkiä. Jos teillä on täällä sellainen työkulttuuri, että mistään ei tule mitään ja joka ikisessä välissä on taas joku tupakki- ja kahvitauko, niin minä hermostun. Niin, ja en sitten juo sitä kahvia enkä tuo työhuoneeseen kahvipaketteja muillekaan. Teetä tuon ja sitä saa kyllä muutkin maistaa.
että et oikeasti haluaisi sellaiseen työhön jossa niitä vaadittaisiin. Älä kerro sellaisia puutteita jotka kertovat sinusta ihmisenä jotain ikävää, ei vain työntekijänä.
Kärjistys: älä sano että sinulla on tapana tuhlata työaikaa av:lla, sano että (jos se on totta) sinulle on tärkeää pitää työn ja perheen vaatimukset tasapainossa etkä siksi ole valmis tekemään 12-tuntisia työpäiviä kuin poikkeustilanteissa. Tai mikä ikinä se onkaan mikä just sinun kohdallasi on totta. Ehkä sinulla on ollut taipumuksena viedä asiaasi niin voimallisesti eteenpäin että se saatetaan tulkita jyräämiseksi ja ylimielisyydeksi, mutta tiedostat sen ja yrität kehittää vuorovaikutustaitojasi.
Totuus, joka tapauksessa, on oikea vastaus. Muuten pääset työhön jossa et viihdy etkä pärjää.
Ihan siis oikeasti. Toisaalta voisin sanoa, että olen liian arka pitämään puoliani, mutta se on varmaan huono asia?
mitä järkeä kysellä tuollaisia. Mitä vastaukset auttaa yhtään mihinkään? Toiset on etukäteen miettineet mukanokkelat vastaukset, joilla suurentelevat jotain todellisuudessa merkityksetöntä huona puoltansa näyttääkseen että hänessä ei todellisuudessa ole huonoja puolia.