Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä aihe on tabu, mutta uskaltaudun kysymään kuitenkin.

Vierailija
29.11.2005 |

Minulla ei ole lapsia, mutta olen joskus miettinyt tätä: Voiko rakkauteen omaa lasta kohtaan joskus sekoittua seksuaalisväritteisiäkin tunteita? Siis eikö voimakas rakkaus ja seksuaalisuus kietoudu niin voimakkaasti yhteen, että se raja on niin hiuksenhieno ettei sitä aina voi erottaa? En puhu nyt kuitenkaan insestistä. Toivon asiallista keskustelua aiheesta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään seksuaalista en tunne esim. veljeäni tai isäänikään kohtaan. Se vain on niin luonnotonta.

Vierailija
2/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran asia tuli mieleen kun imetin lastani ja tunsin jotain hyvin samankaltaista kuin orgasmi!

En kylläkään koskaan ole halunnut lastani mitenkään seksuaalisesti, mutta en pidä sitä siltikään mahdottomana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se äidinrakkaus, mitä tunnen, on täysin pyyteetöntä rakkautta. Ketään muuta, ei edes miestään tai perheenjäseniään, en rakasta/ole rakastanut niin kuin lastani.

Vierailija
4/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en muutenkaan tunne mitään " seksuaalisväritteisiä tuntemuksia" lapsia kohtaan.

Vierailija
5/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tabu on, todellakin.

Vierailija
6/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan kovasti miestäni, jota 13-vuoden jälkeen en useinkaan seksuaalisesti halua. Samoin rakastan äitiäni, häntä en ole halunnut koskaan. Ennen lapsiani (ennen kuin tiesin miten kovasti heitä rakastaisin) rakastin koiraani miiiiiieeelettömästi. Ei siihen mitään seksuaalista liittynyt myöskään. Ne ovat eri asioita.

Luulen ettet ole koskaan ollut pitkässä suhteessa. Ihastuminen/ seksuaalinen vetovoima kuuluu alkuseurusteluun. Olet ehkä sekoittanut sen rakkauteen. Rakkauden voi tunnistaa vasta vähän myöhemmin.

Kysymyksesi on tosiaankin aika tyhmä, ei mikään tabu. Mutta yritin silti vastata. Tabu tarkoittaa vähän muuta.

Vierailija
7/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en koe asiaa noin.Kyllä rakkaus lastani kohtaan on täysin lapsen ja äidin välinen tunne.Hitto kun en osaa selittää,kun halaan miestäni se tunne on eri,eli kun halaan lastani tunne on rakastava,suojeleva.En koe mitään sekuaalista siinä suhteessa.Eli kun esim.imetän se on eri jos mieheni koskee suulla rintojani kun lapseni joka imee niitä niin koen antavani läheisyyttä ja ravintoa.En koe että olisi mitään sekuaalista.Sano jos ymmärsin kysymyksesi väärin.

Vierailija
8/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden alalajeja kun on monta! Sitten sen huomaa kun osuu kohdalle.

Vierailija
9/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luulen ettet ole koskaan ollut pitkässä suhteessa. Ihastuminen/ seksuaalinen vetovoima kuuluu alkuseurusteluun. Olet ehkä sekoittanut sen rakkauteen. Rakkauden voi tunnistaa vasta vähän myöhemmin.

Menee ohi aiheen, mutta kyllä itse ainakin edelleen olen umpirakastuneen lisäksi erittäin ihastunut mieheeni ja seksuaalinen vetovoima senkun kasvaa vain vuosien saatossa! Yhdessä olemme olleet reilut seitsemän vuotta!

Vierailija
10/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta rakastaa hurjan paljon, mutta mitää seksuaalisuutta ei sekoitu siihen. En muutenkaan tunne seksuaalista viettiä LASTA kohtaan.

Miehen ja naisen välinen rakkaussuhde on intohimoa, siis erilaista kuin lasta kohtaan oleva rakkaussuhde.

Vierailija
11/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuvasi hyvin että kun lapsi imee rintaa niin tunne on aivan eri maata, kuin jos mies tekee ihan samaa... Seksuaaliset tunteet eivät siis kuuluu vanhemman ja lapsen väliseen normaaliin rakkauteen.

Vierailija
12/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisi VAIN alkusuhteeseen, vaikka niin kirjoitinkin vahingossa.

Tarkoitin, että jos on ollut vain lyhyemmissä suhteissa, niin alkuaikoinahan seksuaalinen vetovoima mielestäni sekoittuu hyvin tiiviisti siihen rakastumisen tunteeseen, suhteen edetessähän voi tuntea rakkautta ihan ilman mitään seksuaalista aspektia omaa puolisoaankin kohtaan. Omaakin miestänikin vielä haluan, en vain niin usein kuin alussa kun en muuta voinut ajatellakaan.. :)

Vierailija
13/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin tarkoitin sellaisia hiuksenhienoja seksuaalisväritteisiä tuntemuksia. Siis en nyt näköjään mitenkään onnistu kuvailemaan mitä ajan takaa. Hitto. Tiedättekö tantraseksin tai sellaisen kokonaisvaltaisen käsityksen seksuaalisuudesta? Sellaista kokonaisvaltaista voimakasta rakkautta, joka voi tuntua jopa seksuaalisuuden alueella saakka? Eli voiko sellaista tuntea omaa lastaan kohtaan? Tajusikohan kukaan vieläkään..

ap

Vierailija
14/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus provoilla.

Vierailija
15/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en mä muuten tiedä.

Vierailija
16/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ne on ällöjä.

Vierailija
17/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus lapseen ei ole samanlaista kuin mieheen tai naiseen. Se on erilaista, eikä siihen liity MITÄÄN seksuaalista. Todellakaan. Joku pedofiiliko se siellä sekoilee?

Ja joo, jos ja kun imettäessä voi saada orgasmin, on kyse nännien stimuloinnista, mekaanisesta tapahtumasta, joka ei liity siihen vauvaan/lapseen millään tavalla. Rento olo, hormonit siihen päälle ja nännien koskettelua, ei mitään muuta. Ei se lapsi vaikuta asiaan mitenkään.

Vierailija
18/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että tällaisista asioista ei voi edes keskustella ilman, että joku alkaa heti vaahdota pedofiileista.

Minä luulen ymmärtäväni mitä ap hakee takaa, ei siis mitään himoa lasta kohtaan tms vaan jotain muuta. En vain osaa sanoa asiaan juuta enkä jaata, sillä itselläni ei ole lapsia. :)

Vierailija
19/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle välillä tulee sellainen hetkellinen jännä fiilis kun pussailen pientä vauvaani. Siis ei todellakaan mitään seksuaalisia halija, vaan se tunne! Ja juuri hyvin joku sanoi, että imettäessä tulee sellaista kihelmöintiä, mikä tuntuu paljon samalta kun jotain puuhailee mihensä kanssa!

Se ei varmastikaan ole mitään epätervettä. Hormonitkin heittelee niin ei mikään ihme varmaan että haliessa vauvaa ja ollessa läheinen voi tuntemukset sekoittua.

Vierailija
20/22 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. kaltaisia tunteita tuntea lasta kohtaan, joka on kasvamassa tai kasvanut aikuiseksi. No joo, ehkä en enää yritä selitellä pointtiani kun vain niin harvat ymmärtävät mitä tarkoitan. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän