Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten kanssa etelään! Mites ruokailu? Maito?

Vierailija
03.10.2012 |

Olemme lähdössä etelä-Espanjaan kahden pienen lapsen kanssa. Toinen vielä alta 2v ja toinen puolivuotias. Pientä imetän vielä ja soseita hän saa kolmesti päivässä. Soseet olen ajatellut ottaa suurimmaksi osaksi mukaan, joten pienimmän ruokailu on täten turvattu.

Taapero on ongelmallisempi tapaus. Hän syö kyllä tavallista ruokaa, mutta melko huonolla menestyksellä. Maito ei tahdo muutenkaan maistua. Ottaisinko hänellekin mukaan puurohiutaleita ja muutaman purkkiruuan, jotta söisi edes joskus jotain? Mitäs ihmettä juotavan maidon kanssa tehdään???

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siitä on tullut näsä viisasteluja lehmien väristä jne.

Kovinkaan monessa muussa muussa maassa kuin Pohjoismaissa ei ole tapana, että pienet(kään) lapset juovat maitoa siinä määrin kuin täällä. Rasvattomaksi luokiteltu maito vastaa jo Keski-Euroopassa meidän kevytmaitoa. Monessa paikassa ei saa edes sitä, vaan maito vastaa lähinnä kulutusmaitoa. Itse esim. pienenä ihan Suomessakaan en pystynyt juomaan kulutusmaitoa, jota minun lapsuudessani oli monessa kyläpaikassa tarjolla. Onneksi tämä ei ole ollut omille lapsilleni ongelma.

Lapset maistavat myös joskus eron iskukuumennetun ja pastöroidun maidon välillä jne. jne.

Vierailija
22/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näsäviisasteluja, ei näsä viisasteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksulle vaan normiruokaa lautaselle, ja jos ei kelpaa niin sitten ei. Sekin päivä tulee, että kelpaa.

Ja sitten ihmetellään mistä nirsot lapset (ja aikuiset) tulevat. huh huh.

Mutta provo tän täytyy olla..

kun lapsi on muutenkin huono syömään niin en hänelle varmistikaan saa mitään ruokia juuri upotettua. Toki kotonakin tarjoan vain yhtä ruokalajia kerrallaan vaihtelevasti enkä tarjoa uutta lajia jos ensimmäinen ei kelpaa, mutta kotona on kuitenkin aina se yvä puoli, että jääkaapissa/kaupassa on mahdollista valita edes jotain muuta JOS mikään ei kelpaa koko päivänä. Ja entäs jos lapsi tulee kipeäksi.. turha siinä sitten on ehdotella, että syö nyt kuule tää pasta carbonara vaan tästä..

Ja paikallista maitoa ei ihan varmasti juo. Hyvä kun juo maitoa juuri ja juuri en verran mitä pakkko on Suomessa.

ap

Vierailija
24/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oo äidinmaidon jälkeen moista juonut kun ei ole kotimaassani tapana, eikä meillä lapsetkaan ole ikinä lehmänmaitoa juoneet. Eikä syöneet jogurtteja, juustoja menee kyllä kohtuudella.

Ihan oikeasti, ne paikallisetkin lapset pärjää jopa koko ikänsä ilman lehmänmaidon latkimista, joten ap kyllä se sun lapsi pärjää varmasti pari viikkoa...

Vierailija
25/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taaperolle ei ruoka maistu, niin sitten ei maistu. Ei kukaan viikossa syömättömyyteen kuole.

Maitoa saa muuten sieltäkin kaupoista...

Vierailija
26/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinkaan monessa muussa muussa maassa kuin Pohjoismaissa ei ole tapana, että pienet(kään) lapset juovat maitoa siinä määrin kuin täällä. Rasvattomaksi luokiteltu maito vastaa jo Keski-Euroopassa meidän kevytmaitoa. Monessa paikassa ei saa edes sitä, vaan maito vastaa lähinnä kulutusmaitoa. Itse esim. pienenä ihan Suomessakaan en pystynyt juomaan kulutusmaitoa, jota minun lapsuudessani oli monessa kyläpaikassa tarjolla. Onneksi tämä ei ole ollut omille lapsilleni ongelma.

Lapset maistavat myös joskus eron iskukuumennetun ja pastöroidun maidon välillä jne. jne.

Pienen googlauksen avulla selvisi että Espanjassa tosiaan myydään rasvatonta ja kevytmaitoa (omalleni juotan täysmaitoa) ja pastöroituna ja iskukuumennettuna. Täytyy kai vain uskoa että aidon AV-mamman jälkeläinen maistaa onko maidon tuottanut lehmä ollut Suomen rajojen sisäpuolella vai ulkopuolella :D

Vierailija
27/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapsi on nälkänsä takia pahalla päällä lomalla niin ei se ainakaan kenenkään mielialaa kohota. Siitä syystä meillä on ollut ne omat safkat. Kerran kokeiltiin 8 kk ikäisen kanssa olla paikallisilla purkkiruoilla ja sehän oli ihan katastrofi, ei syönyt mitään niistä... onneksi imetin vielä tuolloin.

Vierailija
28/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma...

niin varmaan

Pienen googlauksen avulla selvisi että Espanjassa tosiaan myydään rasvatonta ja kevytmaitoa (omalleni juotan täysmaitoa) ja pastöroituna ja iskukuumennettuna. Täytyy kai vain uskoa että aidon AV-mamman jälkeläinen maistaa onko maidon tuottanut lehmä ollut Suomen rajojen sisäpuolella vai ulkopuolella :D

Vierailija
29/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin "monella paikalla" ravintolaa, kauppaa jne., en jotain yksittäistä maata. Esim. niinkin eksoottisessa maassa kuin Saksassa ei maito ole mitenkään itsestäänselvästi ravintolan juomalistalla. Silti Saksastakin takuulla ainakin isommista marketeista saa erilaisia maitoja.

Saksassakaan tuote "rasvaton maito" ei välttämättä ole rasvatonta.

niin varmaan

Vierailija
30/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha sinne on mitään ruokia mukana raahata.

Sen verran tietty on järkevä ottaa, että perille pääsee ja ensimmäisen aamun pärjää vaikka ei heti ruokakauppaa lomakohteessa löytäisikään.

Vierailija
31/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ihan joka päivä maitoa juomaksi saisikaan?

Vierailija
32/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ulkomailla ei ole vauvoja eikä pikkulapsia eikä sitä myöten vaippoja tai vauvanruokaakaan.

Kaikki on pakko raahata Suomesta mukana.

Vierailija
33/33 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten purkkiruoat ovat Keski- ja Etelä-Euroopan maissa maukkaampia kuin Suomessa.

Ainakin meidän lapset ovat reissussa syöneet purkkiruokia oikein mielellään, vaikka kotona purkkiruoat eivät maistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi