Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitovapaalla,mies vaatii mun veronpalatuksen omiin mätkyihinsä..

Vierailija
03.10.2012 |

Miehellä nettotulot n. 5000 eur ja itse olen kotihoidontuella kolmen lapsen kanssa kotona. Saan veronpalautusta n. 1000 eur ja mies puolet tosta summasta mätkyjä. Joudun häneltä jatkuvasti pyytämään rahaa, hoidan ruokaostokset ja lasten vaate ym. hankinnat. Olin jo iloinnut kun saan vähän "omaa rahaa" veronpalatuksena ja eilen mies vaati että voisin antaa hänelle omasta palautuksestani puolet jolla maksetaan hänen mätkynsä koska muuten poltan rahan johonkin turhuuteen..En kyllä ajatellut antaa, mitä ootte mieltä olenko ahne?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tämä tarina on edes totta.

Vierailija
2/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se mies omat rahansa käyttää, kun ei ole varaa mätkyjään maksaa. Aika ilkeä mies, kun varakkaampana haluaa pienet rahasi hallita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se mies omat rahansa käyttää, kun ei ole varaa mätkyjään maksaa. Aika ilkeä mies, kun varakkaampana haluaa pienet rahasi hallita.

Minä en ainakaan antaisi edes puolta veronpalautuksistani miehelle.

Vierailija
4/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kai sinä sitä palautustasi nyt miehellesi anna kun teillä kerran on ilmeisestikin ihan omat ja erilliset rahat. Itse olen kyllä rastinut sen kohdan että 'veronpalautukseni saa käyttää puolison hyväksi' (olen siis kotihoidontuella), mutta toisaalta en myöskään joudu mieheltä mitään pyytelemään kun on yhteiset rahat.

Vierailija
5/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma johon kaikki rahat menee.

Nyt kyllä pidät kurin ja järjestyksen kotona.

-mies-

Vierailija
6/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on meillä omat rahat, on kyllä nöyryyttävää pyydellä ruokakauppaan rahaa kun ei itse ymmärrä antaa, tietäen että tosiaan sillä 300 euron kotihoidontuella elelen. Hän halusi mätkyihinsä mun palautkset sillä syyllä etten tuhlaisi rahoja turhuuteen vaan mieluummin hänen mätkyjen maksuun.. Turhuuden ostaminen tarkoittaa oman luottokorttilaskun maksamista, lasten vaatteita, käyn kerran vuodessa kampaajalla jos sinne vaikka tuhlaan.. On tää aika ahdistava tilanne, ja mies ei ymmärrä mun pointtia. Tai sitten tämä on sitä henkistä väkivaltaa: (

Vierailija
7/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla aina lesotaan siitä, että perhe ei ole perhe, jos rahat ei ole yhteisiä eli miehen tili koko perheen käytössä. Nyt kun mies on sitä mieltä, että vaimonkin rahat voisivat olla perheen rahoja, nousee hirveä huuto. Totta hemmetissä ne saamasi palautukset ovat perheen yhteisiä rahoja, joita mies saa käyttää!

Vierailija
8/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteinen talous ja yhteiset rahat, niin on luonnollista, että yhteisistä tuloista maksetaan toisen mätkyt.

Jos teillä on erilliset rahat, niin silloin kumpikin huolehtii omat maksunsa ja menonsa ja mätkynsä.

Jos teillä on noin isot tuloerot hoitovapaasi takia, en kyllä oikein ymmärrä, miten täysin erilliset taloudet toimivat. Vai jaatteko hoitovapaankin niin, että kumpikin on omalta osaltaan hoitovapaalla?

Vierailija
9/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, meillä on kyllä ihan yhteinen talous. Jos tenavat tarvii vaatteita, niin se ostaa, jolla nyt enempi käteisvarantoa sattuu olemaan. Tai kumman lompakko nyt sattuu olemaan hollilla. Jos mulla loppuu rahat, mies yksinkertaisesti siirtää mulle lisää ja toisinpäin (tosin harvemmin, koska miehellä isompi palkka) eikä se kysele, kävinkö kampaajalla niillä rahoilla, vai ostinko ruokaa...

Musta hiukan outoa, jos sinä hoitovapaalla joudut "anomaan" ruokarahaa, eikä sit saa ostaa mitään muuta...

Vierailija
10/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella äidillä pitäisi olla salatili, jossa vähän rahaa pahan päivän varalle!!!! Alas keräämään kymppi sieltä ja täältä.

Vierailija
11/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se huomattavasti huonompituloisempi puoliso elää minirahoilla eikä mies osallistu usein perheen ruoka-ja vaatemenoihin mielestäni tällä huonompituloisella on oikeus "nauttia" kerran vuodessa tällaisesta ylimääräisestä rahasta ja käyttää se haluamallaan tavalla omiin laskuihin ja yhteisten lasten vaatteisiin ym. eikä miehen mätkyihin jotka hänellä olisi varaa maksaa omalla palkallaankin.

Samainen mies ehdotti minulle taannoin että tekisimme avioehdon (olleet naimisissa yli 10 vuotta) molempien parasta ajatellen hän sanoi. Minulla ei ole mitään omaisuutta eikä perintöä tulossa, hänellä saattaa olla. Luottokorttivelkaa minulla jonkin verran ja autolaina, hän pelkää niiden kaatuvan päälleen jos en pysty niitä hoitamaan, siksi avioehto.. En suostunut.

Vierailija
12/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä nettotulot n. 5000 eur ja itse olen kotihoidontuella kolmen lapsen kanssa kotona. Saan veronpalautusta n. 1000 eur ja mies puolet tosta summasta mätkyjä. Joudun häneltä jatkuvasti pyytämään rahaa, hoidan ruokaostokset ja lasten vaate ym. hankinnat. Olin jo iloinnut kun saan vähän "omaa rahaa" veronpalatuksena ja eilen mies vaati että voisin antaa hänelle omasta palautuksestani puolet jolla maksetaan hänen mätkynsä koska muuten poltan rahan johonkin turhuuteen..En kyllä ajatellut antaa, mitä ootte mieltä olenko ahne?

Muuten hyvä provo, mutta liika on liikaa. Ei kaikkia kliseitä samaan viestiin kiitos.

Vierailija
13/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tienaa huomattavasti vähemmän kuin mies ja maksaa silti perheen menot ja mies ei osallistu niihin, niin

- mihin miehen rahat menee?

- ja tuossa tilanteessa et todellakaan ala maksaa miehen mätkyjä.

Vierailija
14/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksappa sinä sitten ne perheen juoksevat kulut. Mene töihin ja puhu sitten vasta omista rahoista. Kaikki hyvä vaan sulle ilman todellista vastuuta.

Vierailija
15/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilanne ihan todellisesta elämästä. En kyllä ymmärrä miten tässä olisi kyse ahneudesta, ihminen joka hoitaa kodin, lapset lasten harrastukset, kaiken täällä, ei tienaa juuri mitään ja saa extra rahaa 1000 euroa eikä saisi sitäkään käyttää haluamallaan tavalla?Eikö mies ole tässä se ahne ja mielivaltainen?!

ap

Vierailija
16/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kokoomuslaiseltahan tuo miehesi vaikuttaa. Pyydä häneltä selvitystä siitä mihin hän tuon hyvätasoisen palkkansa käyttää, kun ei riitä mätkyihin ja miksi hän ei ole hoitanut verotustansa kuntoon ajoissa.

Jos ei tuo rahankäyttö ole jo selvillä, niin se pitää oikeasti tehdä selväksi ja budjetoida - myös hänen omat menonsa.

Vierailija
17/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla syynä siihen, että sinä vastaat PERHEEN menoista, mies saa käyttää omat rahansa - ja vielä osan sinunkin rahoistasi - miten tahtoo?

Voiko edes kaikkein yksinkertaisin av-mamma useamman synnytyksen pehmittämillä aivoilla kysyä tällaisessa tilanteessa "olenko MINÄ ahne"?

Mutta onhan se mies tietenkin muuten niin ihna, että ei sillä mitään väliä, vaikka sinä joutuisit hänenkin ylläpitonsa kustantamaan.

Vierailija
18/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tienaa huomattavasti vähemmän kuin mies ja maksaa silti perheen menot ja mies ei osallistu niihin, niin - mihin miehen rahat menee? - ja tuossa tilanteessa et todellakaan ala maksaa miehen mätkyjä.

Kyllä teidän perheen äiteinä pitäisi tietää, mitä kuluja perheestä on. Vai sillä kodinhoidotuellako maksetaan perheet asumiskulut, vakuutukset, työmatkoista syntyvät kustannukset, jne...

Ei ne miehen tulot mitkää häikäisevät ole, kyseessä sentään viiden hengen perhe.

Vierailija
19/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on mustavalkoinen vain jos näemme sen pelkästään toisen osapuolen lasien läpi. Silti tämänkin perheen rahankäytön näkeminen vain naisen lasien läpi leimaa nyt tätäkin keskustelua.

Suomalainen mieshän on aina se, joka rutiininomaisesti kiusaa kilttiä ja ahkeraa naista.

Ilmoita mies espanjankielen kursille ja lähetä latinalaiseen Amerikkaan. Sittehän sinulla on itsenäisyyteen kuuluvat omat tulot, oma pankkitili, oma taloudellinen vastuu perheestä ja sitä omaa rahaa.

Vierailija
20/99 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoidontuella ei todellakaan vastata viisi henkisen perheen menoista.

Tässä ap omaan pään totuudessa hän vaatii korvausta omista arvovalinnoistaan. Vai mieskö on hellan ja nyrkin väliin naisensa laittanut kotiarestiin.

On todellakin ahnea vaatia oman kodin, omien lastensa hoidosta korvausta. Roolit vaihtoon sitten arvon rouva ja töihin ja mies kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä