Hobbyhall UUSI ERÄMAKSU
Mitä ihmettä, hobbyhallin toimiva laskutus on ulkoistettu Lindorffille. Onko kellään kokemuksia miten on esim palautuksista tieto mennyt luoton myöntäjälle?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Visa teille osamaksu ostajille täysin vieras käsite?! :D
Mulla ei ole Visaa. Enkä sitä huonojen tulojen takia saa. Juuri siksi ostan osamaksulla kalliimmat heti tarvittavat. Jos tulot olisi sen verran hyvät, että saisin Visan, niin saisin ostettua kaikki kertamaksulla.
Miksi et säästä ja osta vasta sitten?! Tulee halvemmaksi.
Etkö huomannut, että kirjoitin kalliimmat heti tarvittavat. Toki säästän, jos on joku mikä ei ole yhtä tärkeä kuin esim. pesukone. Säästän rahaa itseasiassa koko ajan, mutta välillä ne säästöt ovat menneet toiseen tärkeään juttuun(esim. eläinlääkäri), kun vaikkapa pesukone hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy Visa, mutta käytän sitä vain todella harvoin, on lähinnä varalta jos jotain sattuu. En todellakaan ostele sillä mitään pesukoineita yms. Niitä on saanut ennen hankittua todella kätevästi hobbysta, mutta eipä tarvitse enää.
Miten hobbysta osamaksulla ostaminen eroaa visalla ostamisesta?!
Ei sit varmaan mitenkään, mut mä vaan tykkään et se raha mikä on visalla, säilyy siellä ns. pahan päivän varalle. Ostelen sit kodinkoneet yms osarilla. Tää nyt on vaan mun tapa.
Hobby Hall byebye, en tilaa enää mitään sieltä tuo kalliin Lindorff-laskutusken myötä. Kiitos ja näkemiin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy Visa, mutta käytän sitä vain todella harvoin, on lähinnä varalta jos jotain sattuu. En todellakaan ostele sillä mitään pesukoineita yms. Niitä on saanut ennen hankittua todella kätevästi hobbysta, mutta eipä tarvitse enää.
Hobbystä ostaminen tulee pirun paljon kalliinmaksi ja köyhällä on tapana maksaa liikaa! 77% köyhdestä on selitettävissä holtittomalla rahan käytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hobbystä ostaminen tulee pirun paljon kalliinmaksi ja köyhällä on tapana maksaa liikaa! 77% köyhdestä on selitettävissä holtittomalla rahan käytöllä.
Kaikki eivät saa Visaa. Siinäkin on tarkat kriteerit kun sitä haetaan.
Mäkin olen ostanut hobbarista paljon mut nyt en osta enää, koska en halua olla lindorffin asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sit varmaan mitenkään, mut mä vaan tykkään et se raha mikä on visalla, säilyy siellä ns. pahan päivän varalle. Ostelen sit kodinkoneet yms osarilla. Tää nyt on vaan mun tapa.
Onko sulla rahaa Visalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät saa Visaa. Siinäkin on tarkat kriteerit kun sitä haetaan.
Ne jotka eivät visaa saa tuskin ostavat hobbystakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tilasin keraamisen lieden kiertoilmauunilla. Otin vuoden osamaksulla liesi, kuljetus ja vanhan pois vienti 620 euroa jos käteisellä maksaa. Nyt osamaksulla 720 euroa eli kyllä siinä on satanen korkoa.
Tuo olii eka kerta ja viimeinen. Toi liesi oli vaan niin hyvä, kun oli keirtoilmauuni ja kaikki pellit ja uuni emaloitu. Toi liesi paljon kalliimpi Net Anttilassa ja vielä ilman kiertoilmauunia.Tuon olisit saanut tarjousten aikaan jostain gigantista tai vastaavasta ihan varmasti 400 sadalla!
Ei muuten saa! Olen tyytyväinen lieteen mutta korkoihin en. Itse tilaan Hobbarista enää vakaan harkinnan kautta.
Se on jännä että itse saan ostaa vaikka kuinka isolla summalla ja olen työmarkkinatuella. Itse uskon että siihen vaikuttaa paljon se onko laskut maksettu ajoissa vai viiveellä.
Mulla pitkä ostohistoria. Ostan pelkästään netin kautta.Laskut maksan aina ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole Visaa. Enkä sitä huonojen tulojen takia saa. Juuri siksi ostan osamaksulla kalliimmat heti tarvittavat. Jos tulot olisi sen verran hyvät, että saisin Visan, niin saisin ostettua kaikki kertamaksulla.
Vie liikaa aikaa ja osamaksussa ei ole mitään vikaa jos maksaa laskunsa. Mulla on lähes kaikkea ja mahtava koti. Pienet tulot ja silloin osamaksu on passeli. En siis ole tuo koneen ostaja.
juu loppui tuo hobbarin kanssa kaupankäynti myös kun rahoitukset hoitaa perintäyhtiö lindorff olen vuosien saatossa ostanut hobbarista noin 10-12 tuhannen euron edestä tavaraa ja maksanut aina vuoden kuluessa sillä entisellä selkeällä maksusopimuksella jossa laput tulee nippuna kotiin ja niitä sitten maksellaan 1 tai useampi kerrallaan..aina on tieto siitä paljonko velkaa ja eriä jäljellä eikä ongelmia ollut vaikka joskus laskun maksoi 2-3päivää myöhässä.tiedän että nykyinen rahoitusyhtiö tekee kaikkensa puristaakseen agressiivisesti velallisesta jokaisen euron minkä vaan pystyvät tiedän tämän kokemuksesta, joten bye bye hobby hall....
vilpittömästi sanon varokaa lindorffia..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on visan korko jotain 7%, halvimmillaan taitaa saada 5% asuntolainan kylkiäisenä. Monesti nuo aktiivirahat tarjoaa 0% + tilinhoitomaksut.... eli aina uuden rahoituksen ottaminen voi tulla halvemmaksi kuin visan vingutus. Pitää vaan muistaa irtisanoa ne samantien.
Eikö Lindorff ole perintäfirma? Ainakin sähkölaskut uhataan siirtää suoraan sinne jos ei maksa niin kuin asap.
No,en osamaksulla osta yleensäkään mutta ihme touhua. Mukavahan se on sitten saada postia "perintäfirmalta" kun lähettävät erämaksun asiakkaalle. Ehkä tuossa on pyritty tehostamaan asiakkaiden maksuhalukkuutta, tuollaisella firmalla on kai mahdollisuus aloittaa oikeudellinen perintä verrattain nopeasti ja sitten onkin luottotiedot uhattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Ja olipas tullut alapeukkuja ko.kommentoijalle. Onko nykyään liian vanhanaikaista elää velattomasti? Minulla ei ole mitään mitä ei olisi maksettu kokonaisuudessaan. Velkaa en tee jonkun tavaran takia. Opinto- ja asuntolainat on asia erikseen mutta osamaksulla shoppailu on ihan turhaa. Sitten valitetaan täällä kun on nurkat täynnä tavaraa.
Olen ollut Hobbyhallin yksi parhaista osamaksukaupoissa olevista asiakkaista vuodesta 2001-2015 asti , käytännössä koko tuon ajan oli osamaksua hobbarista kansiossa, rahallisesti lasketuista kuiteista päätellen summa kutakuinkin 26000e siis kyllä (26000e) 14v ajalla joka on mun mielestä yksittäiseltä henkilöltä aika kova summa, luottorajasta en tiedä koska hobbyhall ei kertonut sitä minulle kun muutaman kerran yritin tiedustella sen verran tiedän että kerran oli 3100e osamaksuja 6 eri tuotteesta niin sain 7 otettua vielä noin 600e joten kai se oli 4000e tai 5000e asiakaspalvelusta kerrottiin että se menee maksuhistorian mukaan, mutta minulla oli kuulemma maksimi yksityishenkilönä. Helppo oli ostella kun kantoi tavaraa vaan kaupasta ulos osamaksu Toyotaan ja odotti eriä sinäänsä kalliimpaa mutta ei tarvinnu suoraan lyödä koko summaa tiskiin vertailin toki hintoja ennen ostoksia muissa liikkeissä.
Viimeisimmät 3 ostosta tein 2014 joulukuussa joista 2 maksoin etuajassa ja suurimman ajallaan pois, 2015 loppusyksystä huomasin että Lindorff on tullut rahoitukseen, joten lopetin tilaukset seinään siinä meni hobbyhallin vuosia kestänyt asiakkuus. Lindorff sama nimi kuin perintätoimistolla ei HYVÄ ei HYVÄ pitää olla oikeesti tyhmä että tilaa kotiinsa perintä laskuja Lindorff nimellä (huolimatta siitä että tää on erämaksu mutta kuitenkin) En tule koskaan mitään ostamaan rahoituksella jolla on myös perintätoimisto samalla nimellä se on saletti juttu harmi että tuo sama huijari on myös verkkokaupalla ja yleistyy muuallakin, (KLARNA se kaikista pahin myös ) mutta ihan sama nyt säästän rahaa ja ostan sen mitä haluan käteisellä suoraan tiskiin :) Onneksi nyt ei tarvii vielä pitkään aikaan heti välttämättömiä ostella kun on viimesen päälle elektroniikat kuin uusia, sinäänsä UHD tv 55 tuuman kokoinen kiinnostaisi mutta ostaa sitten joskus kun on 2x 8005 samsung ostettu 2014 , 46 ja 55 tuumaiset eiköhän ne kelpaa muutaman vuoden vielä :) Gigantista ei myöskään kannata mitään ostaa myyvät käytettyjä tuotteita 30pv palautusoikeus ja second hand tuotteen voi saada sieltä helposti, niinkuin minulle kävi ostin lasten huoneeseen pienen 32 tuuman samsungin ja kas pieni naarmu oli takalevyssä ei voi tehtaalta kyllä tulla vaan se oli jonkun koekäytössä ja palautin tuotteen enkä ostanu sieltä toista tv:tä . Toinen tuote oli tehosekoitin 129e , kun avasin paketin siel oli pientä kosteutta tiiviissä kulhossa eli oli second hand huuhtastu ja takas hyllylle pidin kuitenkin tuotteen ja toimii ok, sit 2 muutakin oli gigantista ostettu mutta niistä en huomannu poikkeavaa :) Eli periaatteessa hobbyhall on paras koska sieltä saa aina uuden tuotteen kun ostaa ja palautustuotteissa on -10% ale, siksi olenkin käyttänyt suurimmalta osin hobbaria, en sano etten tule koskaan ostaa sieltä mitään koska voi olla että ostankin mutta käteisellä koko summa tiskiin ei kiitos Lindorffia välikädeksi , ennemmin säästä sen 100e kk tyynyn alla ja haen rahalla tuotteen mikä sitten onkin :) Mutta tuskin lähitulevaisuudessa, hobbarin asiakasnumerolla en tee mitään ennen kuin hobbari palautuu lähtökohtiinsa. BTW muutama mun lähipiiristä on myös lopettanut hobbyhallin osamaksu ostoksensa kiitos kuuluu lindorffillle... yrittävät kalastaa asiakkaita 24kk osamaksulla koska iso summa näyttää pieneltä kun sen jakaa 2 vuodella, laskeppa kulut ja korot siitä huh huh mitä kiskontaa rikkaiden taskuun! Ps. Mutta toisaalta ehkä lindorff teki mulle karhunpalveluksen huomaan että elämä on paljon kivempaa kun ei ole osamaksutavaroista enää painetta on rahaa enemmän taskussa, voi ostaa zalandosta enemmän siistejä merkkivaatteita vaikka , sieltä olenkin ostanut jo 3v ajan noin 40 tilausta takana ja erittäin tyytyväinen olen zalandon palveluihin minulla ei koskaan ole ollut ongelmia toimituksissa tai laskutuksissa , tuotteet tullu 3-10pv sisällä , yhtä kertaa lukuunottamatta jolloin meni 4viikkoa mutta se oli postnord moka laittoivat vahingossa palautukseen toimituksen jonka zalando joutui setvimään ja ottivat hienosti yhteyttä ja pikatoimituksen sain maksutta :) Näin raha alkaa valumaan suomesta ulkomaille kun täällä kiristetään ja ei osata tehdä oikeanmukaista asiakaspalvelua järkevin hinnoin...
brutser kirjoitti:
juu loppui tuo hobbarin kanssa kaupankäynti myös kun rahoitukset hoitaa perintäyhtiö lindorff olen vuosien saatossa ostanut hobbarista noin 10-12 tuhannen euron edestä tavaraa ja maksanut aina vuoden kuluessa sillä entisellä selkeällä maksusopimuksella jossa laput tulee nippuna kotiin ja niitä sitten maksellaan 1 tai useampi kerrallaan..aina on tieto siitä paljonko velkaa ja eriä jäljellä eikä ongelmia ollut vaikka joskus laskun maksoi 2-3päivää myöhässä.tiedän että nykyinen rahoitusyhtiö tekee kaikkensa puristaakseen agressiivisesti velallisesta jokaisen euron minkä vaan pystyvät tiedän tämän kokemuksesta, joten bye bye hobby hall....
Sama juttu noin 15v ajan 26000e osteltu hobbarista osamaksulla joskus makso muutaman erän kerrallaan nopeesti loppuun ja uutta kehiin ja isommat erät yksitellen :) muutaman päivän myöhästyminen ei vaikuttanu mihinkään.. loppu asiakkuus syssyllä 2015, mut toisaalta viimeiset 3 ostosta otin jouluna 2014 :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Ja olipas tullut alapeukkuja ko.kommentoijalle. Onko nykyään liian vanhanaikaista elää velattomasti? Minulla ei ole mitään mitä ei olisi maksettu kokonaisuudessaan. Velkaa en tee jonkun tavaran takia. Opinto- ja asuntolainat on asia erikseen mutta osamaksulla shoppailu on ihan turhaa. Sitten valitetaan täällä kun on nurkat täynnä tavaraa.
Ehkä vanhanaikaista niille eläkeläisille ja työttömille, joilla ei ole varaa säästää, kun säännölliset tulot ovat niin pienet, että hädin tuskin riittää tavalliseen elämiseen. Jos siinä yhtäkkiä tulee saman kuukauden aikana vaikka hammashoitoa tai muuta hoitoa vaativaa sairautta, silmälasit menevät rikki ja vielä hajoaa joku välttämätön kodinkone, ei kyse ole todellakaan shoppailusta! No, voihan sitä tiskata ja pyykätä käsin,mutta ei ole enää tätä päivää varsinkaan lapsiperheessä.