Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta hyvä It-alan yritys, jonne kannattaisi hankkiutua töihin!

Vierailija
02.10.2012 |

Pk-seudulla

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Futurice

Vierailija
2/40 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon Logicalla ja tykkään (tänne tosin nyt paha päästä kun on YT:t päällä, sama monessa muussa isossa talossa).

Minulle nuo dynaamiset pikkutalot olisi kauhistus, mulle sopii tällainen virkamiesmäinen laitosmainen yritys, jossa ei odoteta ihmisten tekevän ylitöitä ja koko ajan venymään. Täällä voi oikeasti tehdä vain klo 9-17 eikä stressiä juuri ole, mikä on harvinaista IT-alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon Logicalla ja tykkään (tänne tosin nyt paha päästä kun on YT:t päällä, sama monessa muussa isossa talossa). Minulle nuo dynaamiset pikkutalot olisi kauhistus, mulle sopii tällainen virkamiesmäinen laitosmainen yritys, jossa ei odoteta ihmisten tekevän ylitöitä ja koko ajan venymään. Täällä voi oikeasti tehdä vain klo 9-17 eikä stressiä juuri ole, mikä on harvinaista IT-alalla.

Itse tulin suosittelemaan Jollaa, olisi mielenkiitoinen paikka

Vierailija
4/40 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voi oikeasti tehdä vain klo 9-17 eikä stressiä juuri ole, mikä on harvinaista IT-alalla.

Vierailija
5/40 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi suuri it-porukka. Tekevät softansa pääsääntöisesti itse. Työajat on hyvät ja ylitöitä ei tarvitse tehdä. Loma- ja ruokaedut myös kunnossa.

Vierailija
6/40 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi suuri it-porukka. Tekevät softansa pääsääntöisesti itse. Työajat on hyvät ja ylitöitä ei tarvitse tehdä. Loma- ja ruokaedut myös kunnossa.

Vierailija
7/40 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voi oikeasti tehdä vain klo 9-17 eikä stressiä juuri ole, mikä on harvinaista IT-alalla.

Minkähän takia teillä on YT:t päällä..

että ei harrasteta orjapiiskurointia ja hikipajailua. Nyt vaan on alalla aika huono tilanne kun asiakasyrityksillä monella ei mene hyvin, ja silloin he eivät toki investoi uusiin tietojärjestelmiin. OMalla osastollani taas on esimerkiksi nytkin töitä koko ajan kun on julkisista varoista rahoitettu laitos asiakkaana.

Joku joka mainitsi tuosta että Logicalla on liikaa töitä, niin se on kyllä tosiaan aika tiimikohtaista, mutta useimmissa tiimeissä täällä pystyy jos niin päättää, pitämään rajansa siitä että ei tee ylitöitä vaan tekee tehokkaasti työtä 8 tuntia päivässä. Jos itse niitä rajoja ei laita, niin kyllä sitten imetään viimeisetkin mehut monessakin tiimissä.

Meidänkin tiimissä on pari tyyppiä joilta tulee öisinkin työsähköposteja ja hoippuvat loppuunpalamisen partaalla. Ihmettelen että miksi he noin tekevät, kun oikein hyvin pärjää näinkin kun minä, että tekee vain normaalin työajan.

Vierailija
8/40 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun liksatkin on niin surkeat. Ei ne ainakaan Intiasta ketään halvemmalla saa tekemään töitä.

Vierailija
9/40 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisuus tehdä jonkin verran etätöitä ja ovat tekemässä nyt ihan etätyö-ohjelmaa eli ovat panostamassa siihen suuntaan.

Vierailija
10/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei harrasteta orjapiiskurointia ja hikipajailua. Nyt vaan on alalla aika huono tilanne kun asiakasyrityksillä monella ei mene hyvin, ja silloin he eivät toki investoi uusiin tietojärjestelmiin. OMalla osastollani taas on esimerkiksi nytkin töitä koko ajan kun on julkisista varoista rahoitettu laitos asiakkaana. Joku joka mainitsi tuosta että Logicalla on liikaa töitä, niin se on kyllä tosiaan aika tiimikohtaista, mutta useimmissa tiimeissä täällä pystyy jos niin päättää, pitämään rajansa siitä että ei tee ylitöitä vaan tekee tehokkaasti työtä 8 tuntia päivässä. Jos itse niitä rajoja ei laita, niin kyllä sitten imetään viimeisetkin mehut monessakin tiimissä. Meidänkin tiimissä on pari tyyppiä joilta tulee öisinkin työsähköposteja ja hoippuvat loppuunpalamisen partaalla. Ihmettelen että miksi he noin tekevät, kun oikein hyvin pärjää näinkin kun minä, että tekee vain normaalin työajan.

meileihin, mutta töitä on niin paljon ettei niitä ehdi työpäivän aikana tehdä ja tämän sitten kuulee asiakkailta todella suoraan. En tiedä mitä täällä teet, mutta meidän tiimissä et tosiaan voi olla. Tai sitten joku muu paikkaa sunkin töitäs..

Vierailija
11/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon Logicalla ja tykkään (tänne tosin nyt paha päästä kun on YT:t päällä, sama monessa muussa isossa talossa).

Minulle nuo dynaamiset pikkutalot olisi kauhistus, mulle sopii tällainen virkamiesmäinen laitosmainen yritys, jossa ei odoteta ihmisten tekevän ylitöitä ja koko ajan venymään. Täällä voi oikeasti tehdä vain klo 9-17 eikä stressiä juuri ole, mikä on harvinaista IT-alalla.

Vierailija
12/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka aterian hinta kattaa myös iltapäiväkahvin ja pullan. Ja virkamiespalkka.

Vierailija
13/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitäneet kyseenalaista mainetta erilaisissa projekteissa laskutuksillaan.

Ja koska hakijoita on ny paljon, niin yritykset kuorivat parhaimmat päältä. Meilläkin käyttävät headhuntereita.

Vierailija
14/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täälläkin kerran hehkutetaan..

Vierailija
15/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavatsi Logicalla tietävät sitten missä sitä löysää on kun täälläkin kerran hehkutetaan..

Minusta se ei ole mitään löysää, että ihmiset tekevät työtään työsopimuksessa sovitun työajan 37,5 tuntia viikossa. Ainakin minä teen töissä töitä tehokkaasti ja saan hommani valmiiksi aikataulussa, mutta en vaan tee ylimääräistä enkä suostu hoputettavaksi. Jos normaali työaika ei riitä, sitten täytyy ottaa hommaan lisää resursseja tekemään.

Vierailija
16/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavatsi Logicalla tietävät sitten missä sitä löysää on kun täälläkin kerran hehkutetaan..

Minusta se ei ole mitään löysää, että ihmiset tekevät työtään työsopimuksessa sovitun työajan 37,5 tuntia viikossa. Ainakin minä teen töissä töitä tehokkaasti ja saan hommani valmiiksi aikataulussa, mutta en vaan tee ylimääräistä enkä suostu hoputettavaksi. Jos normaali työaika ei riitä, sitten täytyy ottaa hommaan lisää resursseja tekemään.

Vierailija
17/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meileihin, mutta töitä on niin paljon ettei niitä ehdi työpäivän aikana tehdä ja tämän sitten kuulee asiakkailta todella suoraan. En tiedä mitä täällä teet, mutta meidän tiimissä et tosiaan voi olla. Tai sitten joku muu paikkaa sunkin töitäs..

kun suostutte tuommoiseen. Järkevämpää ehkä olisi kuitenkin tehdä realistiset työmääräarviot, joiden puitteissa työt on oikeasti mahdollista hoitaa, ja resurssoida projekteihin riittävästi väkeä. Eikä niin että myydään liian vähillä työmääräarvioilla tai laitetaan liian vähän porukkaa tekemään ja sitten työntekijät -usein vielä ilmaiseksi- tekevät työtä illallakin että saavat venyttyä epärealistiseen työmäärään. Ja se työnantaja ei ikinä tule kiittämään siitä että on venytty, Logica ei edes maksa tuloksesta riippuvia bonuksia. Joku iso pomo siellä nauraa kun saadaan aikaan myyntiä duunarien selkänahasta!

Itse opin tämän asian vasta 32-vuotiaana tapahtuneen loppuunpalamisen jälkeen. Että ei kukaan oikeasti multa tällaisessa suuressa firmassa vaadi kohtuuttomia, paitsi minä itse, joka olin mennyt parin muun hätähousun paniikkimoodiin mukaan. Meidän tiimissä kun onneksi suurin osa on vanhempaa väkeä jotka ei enää lähde sellaiseen peliin jossa työntekijät joutuu yksipuolisesti venymään ja joustamaan aina vaan ilman muuta palkkiota kuin ehkä lämmintä kättä.

Vierailija
18/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, kun en minäkään tee ylimääräistä vaan töitä on enemmän kuin ehtii tehdä ja tekijöitä ei ole

Vierailija
19/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suostutte tuommoiseen. Järkevämpää ehkä olisi kuitenkin tehdä realistiset työmääräarviot, joiden puitteissa työt on oikeasti mahdollista hoitaa, ja resurssoida projekteihin riittävästi väkeä. Eikä niin että myydään liian vähillä työmääräarvioilla tai laitetaan liian vähän porukkaa tekemään ja sitten työntekijät -usein vielä ilmaiseksi- tekevät työtä illallakin että saavat venyttyä epärealistiseen työmäärään. Ja se työnantaja ei ikinä tule kiittämään siitä että on venytty, Logica ei edes maksa tuloksesta riippuvia bonuksia. Joku iso pomo siellä nauraa kun saadaan aikaan myyntiä duunarien selkänahasta! Itse opin tämän asian vasta 32-vuotiaana tapahtuneen loppuunpalamisen jälkeen. Että ei kukaan oikeasti multa tällaisessa suuressa firmassa vaadi kohtuuttomia, paitsi minä itse, joka olin mennyt parin muun hätähousun paniikkimoodiin mukaan. Meidän tiimissä kun onneksi suurin osa on vanhempaa väkeä jotka ei enää lähde sellaiseen peliin jossa työntekijät joutuu yksipuolisesti venymään ja joustamaan aina vaan ilman muuta palkkiota kuin ehkä lämmintä kättä.

En voi jättää töitäni tekemättä, siihen ei työmääräarvioita tarvita. Meilläkin on vanhempaa väkeä. Luuletko että tämä on työntekijöistä kiinni?

Vierailija
20/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi jättää töitäni tekemättä, siihen ei työmääräarvioita tarvita. Meilläkin on vanhempaa väkeä. Luuletko että tämä on työntekijöistä kiinni?

koska tosiaan, jos yksi alkaa pitämään tiukasti kiinni siitä että ei omalla ajallaan jousta ja tee töitä, ja muut eivät niin tee, niin sitten nämä toiset tosiaan päätyvät tekemään tämän yhden hommat mikä heitä tietysti ärsyttää.

Mutta jos kukaan ei tee niitä toisen hommia jos ihminen ei niitä työajassa saa tehtyä, niin kyllä niitä tämän kokoluokan firmasta kummasti löytyy resursseja projektiin että se saadaan tehtyä kumminkin, vähän enemmällä porukalla sitten. Mutta miksipä niitä otettaisiin lisää, jos nykyiselläkin porukalla hoituu, ja tosiaan usein vielä niin että osa ylityöstä on palkatonta.

Toki osassa tehtäviä tuo on vaikeampaa kuin toisissa, itse olen ihan perus ohjelmoija/suunnittelija. Ja meillä jopa kunnioitetaan tekijöitä niin paljon että kun tarjous työstä tulee, niin työntekijältä itseltään kysellään arviot siitä paljonko henkilötyöpäiviä toteutus tulee kestämään, joten jo siinä vaiheessa voi valita ihan itse, ottaako hullun työtaakan jonka alla saa illatkin kotona koneella hikoilla että ehtii deadlineen, vai järjellisen.

Mutta oikeasti jos on sellainen tiimi jossa työkulttuuri on tosi hiostava ja alkaa stressi nousta, tiimin vaihto voisi olla hyvä mahdollisuus. Itse olen ollut kolmessa eri tiimissä talossa, ja kaikissa niistä on ollut mahdollista tehdä työtä vain työajan puitteissa, ja ilman suurempia stressejä (toki juuri ennen deadlineja ajoittaista stressiä voi olla).

Ja mitä tulee tuohon kommenttiin että on aikaa nettailla, niin joo, kyllä sitä välillä on, esim. nyt odotan palaverin alkua klo 10, sain valmistautumiseni valmiiksi hieman aikaisemmin kuin odotin joten aikaa jäi tsekata nettikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi