Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta hyvä It-alan yritys, jonne kannattaisi hankkiutua töihin!

Vierailija
02.10.2012 |

Pk-seudulla

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoilla yt:t jyllää tulevaisuudessa useaan kertaan kun "vaki" julkkisasiakkaat joutuvat kilpailuttamaan järjestelmiään ja kilpailutuksen voittaakin joku pienempi toimija. Kun kunnatkin ryhtyvät käyttämään samoja järjestelmiä, niin ei voi enää myydä joka kontaan omia ohjelmia.

Suosittelen joustamaan edes jossain mielessä, vain siten voi pärjätä it-alalla tulevaisuudessa. Se että tänään on töitä ei takaa että niitä on huomenna tai ylihuomenna.

Vierailija
22/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi jättää töitäni tekemättä, siihen ei työmääräarvioita tarvita. Meilläkin on vanhempaa väkeä. Luuletko että tämä on työntekijöistä kiinni?

koska tosiaan, jos yksi alkaa pitämään tiukasti kiinni siitä että ei omalla ajallaan jousta ja tee töitä, ja muut eivät niin tee, niin sitten nämä toiset tosiaan päätyvät tekemään tämän yhden hommat mikä heitä tietysti ärsyttää. Mutta jos kukaan ei tee niitä toisen hommia jos ihminen ei niitä työajassa saa tehtyä, niin kyllä niitä tämän kokoluokan firmasta kummasti löytyy resursseja projektiin että se saadaan tehtyä kumminkin, vähän enemmällä porukalla sitten. Mutta miksipä niitä otettaisiin lisää, jos nykyiselläkin porukalla hoituu, ja tosiaan usein vielä niin että osa ylityöstä on palkatonta. Toki osassa tehtäviä tuo on vaikeampaa kuin toisissa, itse olen ihan perus ohjelmoija/suunnittelija. Ja meillä jopa kunnioitetaan tekijöitä niin paljon että kun tarjous työstä tulee, niin työntekijältä itseltään kysellään arviot siitä paljonko henkilötyöpäiviä toteutus tulee kestämään, joten jo siinä vaiheessa voi valita ihan itse, ottaako hullun työtaakan jonka alla saa illatkin kotona koneella hikoilla että ehtii deadlineen, vai järjellisen. Mutta oikeasti jos on sellainen tiimi jossa työkulttuuri on tosi hiostava ja alkaa stressi nousta, tiimin vaihto voisi olla hyvä mahdollisuus. Itse olen ollut kolmessa eri tiimissä talossa, ja kaikissa niistä on ollut mahdollista tehdä työtä vain työajan puitteissa, ja ilman suurempia stressejä (toki juuri ennen deadlineja ajoittaista stressiä voi olla). Ja mitä tulee tuohon kommenttiin että on aikaa nettailla, niin joo, kyllä sitä välillä on, esim. nyt odotan palaverin alkua klo 10, sain valmistautumiseni valmiiksi hieman aikaisemmin kuin odotin joten aikaa jäi tsekata nettikin.

että niitä olisi jotenkin vähemmän. Kun työkuorma on tapissa niin sen teen minkä ehdi. Aika stressaavaa se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todennäköisesti et ole edes asiakjasrajapinnassa (ainakaan mikään suuresti) Et tajua oman etusi eteen.

Nykyisin suurin osa kilpailutuksista on kiinteähintaisia, jolloin riski on myös toimittajalla. Ei sinne voi laskea ilmaa, koska sitten häviä kilpailutuksen eikä ole sitäkään vähää töitä. Ja lisäväen ottaminen tällaisen projektiin pienentää sun firman voittoa ja sitä myötä vaarantaa myös sun oman työpaikan.

Itse vaihdoin koodarin hommat aikoja sitten paremmin tuottaviin hommin, koska vain siten voin taata firmalleni että olen kannattava ja mut kannattaa pitää firmassa.

Koodareita (nuoria miehiä) löytyy pilvin pimein joka puolelta maailmaa ja niiden kanssa on turha kilpailla Suomen palkkatasolla. It-alalla testajat ovat huonoiten palkattuja sitten koodarit. Parhaimman tuntihinnan ja sitä kautta liksan saa projektipääliköistä, arkkitehdeistä ja määritelijöistä.

t it-konsultti, joka ei vaihtaisi ikinä rivikoodariksi.

Vierailija
24/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todennäköisesti et ole edes asiakjasrajapinnassa (ainakaan mikään suuresti) Et tajua oman etusi eteen. Nykyisin suurin osa kilpailutuksista on kiinteähintaisia, jolloin riski on myös toimittajalla. Ei sinne voi laskea ilmaa, koska sitten häviä kilpailutuksen eikä ole sitäkään vähää töitä. Ja lisäväen ottaminen tällaisen projektiin pienentää sun firman voittoa ja sitä myötä vaarantaa myös sun oman työpaikan. Itse vaihdoin koodarin hommat aikoja sitten paremmin tuottaviin hommin, koska vain siten voin taata firmalleni että olen kannattava ja mut kannattaa pitää firmassa. Koodareita (nuoria miehiä) löytyy pilvin pimein joka puolelta maailmaa ja niiden kanssa on turha kilpailla Suomen palkkatasolla. It-alalla testajat ovat huonoiten palkattuja sitten koodarit. Parhaimman tuntihinnan ja sitä kautta liksan saa projektipääliköistä, arkkitehdeistä ja määritelijöistä. t it-konsultti, joka ei vaihtaisi ikinä rivikoodariksi.

Vierailija
25/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijöiden tyytyväisyydellä mitataan, niin Reaktor on huippupaikka.

Vierailija
26/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelee yhteydenottoa kiireellisessä asiassa, josta ilmoitin viime viikolla eikä ketään ole ehtinyt hoitaa asiaa vielä.

Kiva nähdä että teillä on aikaa palstailla kuitenkin!

Vierailija
27/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelee yhteydenottoa kiireellisessä asiassa, josta ilmoitin viime viikolla eikä ketään ole ehtinyt hoitaa asiaa vielä. Kiva nähdä että teillä on aikaa palstailla kuitenkin!

Vierailija
28/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään kontaktipyyntöä minnekään auki. Palstailen rutiinihommien, kuten raportoinnin lomassa.

Vierailija
29/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijöiden tyytyväisyydellä mitataan, niin Reaktor on huippupaikka.

joo vaatii kyllä tietynlaisen henkilön että siellä viihtyy. Epäilen esimerkiksi, että minä 40 v. nainen en oikein sopisi siihen porukkaan enkä viihtyisi siellä... Noissa pienemmissä paikoissa tuppaa olemaan vähän semmoinen nuorten miesten kulttuuri johon on vaikea naisen ja varsinkin vanhemman naisen päästä mukaan.

Vierailija
30/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
31/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos firmasi myydään esim Logicalle tai Tiedolle ja yksikkösi pistetään uusiksi.

nimim ent. projektipääll, nyk. rivikoodari.

Vierailija
32/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä ei tiedä, missä töitä tekee huomenna ja mitä töitä. Tiedossa ja sen yhteistoiminta firmoissa olen ollut konsulttina :-D, joten tiedän jotain ko. firmasta.

Tiedon ja Locigan kuningasajat ovat olleet ja menneet kuten Nokiankin. Yt:tä tullaan käymään kiihtyvään tahtiin odottakaa vaan. Parilla isolla projektilla ei vielä pidetä koko taloa pystyssä, kun pienemmissä projekteissa hävitään koko ajan ja tilaajien määrä supistuu (kunnat yhdistyvät ja muutenkin tilaavat yhteisiä ohjelmistoja samoin valtion puulaakit pyrkivät yhteisten ohjelmistojen käyttöön)

It-ala ei ole enää mikään nouseva ala vaan pikemminkin taantuva ala.

Vierailija
33/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä ei tiedä, missä töitä tekee huomenna ja mitä töitä. Tiedossa ja sen yhteistoiminta firmoissa olen ollut konsulttina :-D, joten tiedän jotain ko. firmasta.

Tiedon ja Locigan kuningasajat ovat olleet ja menneet kuten Nokiankin. Yt:tä tullaan käymään kiihtyvään tahtiin odottakaa vaan. Parilla isolla projektilla ei vielä pidetä koko taloa pystyssä, kun pienemmissä projekteissa hävitään koko ajan ja tilaajien määrä supistuu (kunnat yhdistyvät ja muutenkin tilaavat yhteisiä ohjelmistoja samoin valtion puulaakit pyrkivät yhteisten ohjelmistojen käyttöön)

It-ala ei ole enää mikään nouseva ala vaan pikemminkin taantuva ala.

Nimittäin jatkuvat palvelut, ulkoistukset.

Vierailija
34/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä riippuu mihin firmoihin kannattaa hakeutua.

Pitäisi olla vähintään 5 vuoden vankka asiantuntemus ja lisäksi tosi hyvä tyyppi että monenkaan firman ovet aukeaisivat. Tuttujen kautta menevät monet työpaikat.

Vierailija
35/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin jo sun tekstistä että olet rivikoodari ja todennäköisesti et ole edes asiakjasrajapinnassa (ainakaan mikään suuresti) Et tajua oman etusi eteen.

Joo rivikoodari olen, erittäin tyytyväinen sellainen. Asiakasrajapinnassa en onneksi ole, sellainen ei sopisi luonteelleni lainkaan, oon sellainen perinteinen asperger-nörtti. Eli en myös ole se ihminen jolta joku asiakas odottaa yhteydenottoa.

Nykyisin suurin osa kilpailutuksista on kiinteähintaisia, jolloin riski on myös toimittajalla. Ei sinne voi laskea ilmaa, koska sitten häviä kilpailutuksen eikä ole sitäkään vähää töitä. Ja lisäväen ottaminen tällaisen projektiin pienentää sun firman voittoa ja sitä myötä vaarantaa myös sun oman työpaikan.

Tämä on juuri syy miksi en mene pikkufirmoihin, jotka tekee pienehköjä nopeita projekteja yksityisasiakkaille. Niissä ei kerta kaikkiaan ole varaa tehdä hommia kunnolla ja rauhassa, tai tarjouskilpailut menee kilpailijoiden pussiin.

Sen sijaan jos asiakkaina on julkisia palveluita niin vielä toistaiseksi onnistuu hyvinkin se että hommia tehdään perusteellisemmin ja rennommin. Meidänkin kilpailijoitamme tarjouskilpailuissa ovat lähinnä Tieto ja Accenture, jotka ovat samanlaisia "dinosauruksia" toimintatavoiltaan ja kooltaan. Ja lisäksi koska osastoni on erään puljun entinen it-osasto joka on ostettu tänne, täällä on niin paljon erityisosaamista ja suhteita asiakkaaseen, että ihan helposti ei käy niin että muu firma voittaa.

Itse vaihdoin koodarin hommat aikoja sitten paremmin tuottaviin hommin, koska vain siten voin taata firmalleni että olen kannattava ja mut kannattaa pitää firmassa.

Koodareita (nuoria miehiä) löytyy pilvin pimein joka puolelta maailmaa ja niiden kanssa on turha kilpailla Suomen palkkatasolla. It-alalla testajat ovat huonoiten palkattuja sitten koodarit. Parhaimman tuntihinnan ja sitä kautta liksan saa projektipääliköistä, arkkitehdeistä ja määritelijöistä.

Kiva että olet löytänyt sinulle sopivan työn. Itselleni epäsosiaalisena örrimörrinä konsultin työ olisi kauhistus, samoin kaikenlaiset päällikköhommat. Minä tykkään istua koneella ja koodata.

Oma kokemukseni ei ole ollenkaan noin pessimistinen että nämä työt olisi Suomesta mihinkään loppumassa. Ei varsinkaan, kun on monella puolella huonoja kokemuksia työn teettämisestä esim. Intiassa: kotimaiset asiakkaan tuntevat koodarit olisivat tehneet koko toteutuksen jo siinä ajassa missä homma vasta on speksattu intialaisille riittävälle tasolle. Oma ketteryytensä tässäkin, että toteuttaja tuntee asiakkaan liiketoiminnan ja järjestelmäympäristöt niin hyvin, että voi tehdä isoja toteutuksia pienen sähköpostinvaihdon ja powerpointin perusteella onnistuneesti :)

Vierailija
36/40 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin jo sun tekstistä että olet rivikoodari ja todennäköisesti et ole edes asiakjasrajapinnassa (ainakaan mikään suuresti) Et tajua oman etusi eteen.

Joo rivikoodari olen, erittäin tyytyväinen sellainen. Asiakasrajapinnassa en onneksi ole, sellainen ei sopisi luonteelleni lainkaan, oon sellainen perinteinen asperger-nörtti. Eli en myös ole se ihminen jolta joku asiakas odottaa yhteydenottoa.

Tämä on juuri syy miksi en mene pikkufirmoihin, jotka tekee pienehköjä nopeita projekteja yksityisasiakkaille. Niissä ei kerta kaikkiaan ole varaa tehdä hommia kunnolla ja rauhassa, tai tarjouskilpailut menee kilpailijoiden pussiin.

Sen sijaan jos asiakkaina on julkisia palveluita niin vielä toistaiseksi onnistuu hyvinkin se että hommia tehdään perusteellisemmin ja rennommin. Meidänkin kilpailijoitamme tarjouskilpailuissa ovat lähinnä Tieto ja Accenture, jotka ovat samanlaisia "dinosauruksia" toimintatavoiltaan ja kooltaan. Ja lisäksi koska osastoni on erään puljun entinen it-osasto joka on ostettu tänne, täällä on niin paljon erityisosaamista ja suhteita asiakkaaseen, että ihan helposti ei käy niin että muu firma voittaa.

Kiva että olet löytänyt sinulle sopivan työn. Itselleni epäsosiaalisena örrimörrinä konsultin työ olisi kauhistus, samoin kaikenlaiset päällikköhommat. Minä tykkään istua koneella ja koodata.

Oma kokemukseni ei ole ollenkaan noin pessimistinen että nämä työt olisi Suomesta mihinkään loppumassa. Ei varsinkaan, kun on monella puolella huonoja kokemuksia työn teettämisestä esim. Intiassa: kotimaiset asiakkaan tuntevat koodarit olisivat tehneet koko toteutuksen jo siinä ajassa missä homma vasta on speksattu intialaisille riittävälle tasolle. Oma ketteryytensä tässäkin, että toteuttaja tuntee asiakkaan liiketoiminnan ja järjestelmäympäristöt niin hyvin, että voi tehdä isoja toteutuksia pienen sähköpostinvaihdon ja powerpointin perusteella onnistuneesti :)

Monet firmat vielä tilaavat "hovihankkijoiltaan" järjestelmiä, mutta siihenkin on tulossa muutos. Maailmalla jylläävät valmisohjemistot, jotka tunkevat räätälöityjen ohjemien tilalle vauhdilla tietyillä liiketoiminnan alueilla. Halvalla kun saa kohtuu hyvin tarpeet täyttävän ohjelmiston.

Sukupolvet vaihtuvat ja kinteät suhteet katkeavat. Kilpailutus ja raha tulevat entistä tärkeämmiksi joka firmassa myös it:n osalta. Kun it-osasto ulkoistetaan niin se vapauttaa asiakkaan myös monesti tilaamaan järjestelmiä muualtakin. Se tunteeko toimittaja asiakkaan järjestelmän menettää merkityksen jos hinta on liian kallis. Kilpailutusten myötä "hovihankkijakin" joutuu väkisin laskemaan hintojaan.

Vierailija
37/40 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaille zen robotics

Ok tyypeille joilla n 10v perigeum ja nitor creations

Ok ja myös alle 10v reaktor ja futurice

Ei alaa harrastaville eksyksissä sopii hyvä yksikkö logica, ibm, accenture, tieto ja sieltä sitten parin vuoden piinan jälkeen ihmisten parin

Tietoturvaa Nsense ja nixu

Peli ja pikkufirmoja sitten riittää

Ja noihin listan ykkösiin pääsee junnumpikin kiltti hyvä tyyppi jolla halu oppia ja esim jotain tiukempia spring etc certtejä tai tekee vaikka siistin assy demon itsestään ja sivussa refereroi new school git mvn vaadin stakista

Vierailija
38/40 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hyviä, mutta molempiin vaikee päästä hommiin.

Vierailija
39/40 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaille zen robotics

Ok tyypeille joilla n 10v perigeum ja nitor creations

Ok ja myös alle 10v reaktor ja futurice

Ei alaa harrastaville eksyksissä sopii hyvä yksikkö logica, ibm, accenture, tieto ja sieltä sitten parin vuoden piinan jälkeen ihmisten parin

Tietoturvaa Nsense ja nixu

Peli ja pikkufirmoja sitten riittää

Ja noihin listan ykkösiin pääsee junnumpikin kiltti hyvä tyyppi jolla halu oppia ja esim jotain tiukempia spring etc certtejä tai tekee vaikka siistin assy demon itsestään ja sivussa refereroi new school git mvn vaadin stakista

jakavat juuri potkuja. Eikähän Tietokin taas aloita yt:t. Ainahan kannttaa yrittää.

Vierailija
40/40 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon Logicalla ja tykkään (tänne tosin nyt paha päästä kun on YT:t päällä, sama monessa muussa isossa talossa).

Minulle nuo dynaamiset pikkutalot olisi kauhistus, mulle sopii tällainen virkamiesmäinen laitosmainen yritys, jossa ei odoteta ihmisten tekevän ylitöitä ja koko ajan venymään. Täällä voi oikeasti tehdä vain klo 9-17 eikä stressiä juuri ole, mikä on harvinaista IT-alalla.

ja onpa helvetin huono :( Näin nyt saanen suoraa palautetta laittaa.

Dynaamiset pikkutalot!! Kun vain saisimme ison laivan kääntymään niiden suuntaan---

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi