Miksi sitä pidetään pahana, että esim. kokoomus ajaa yrittäjien etua?
Eikös se olisi parempi, että yrittäjillä olisi niin hyvät edut, että nykyistä huomattavasti reilumpi joukko ryhtyisi yrittäjiksi? Eihän siinä ole mitään järkeä, että kaikki toimii vain työntekijän eduksi. Jos yrittäjyys vähenee, vähenee myös työpaikat. Minä ainakin alkaisin yrittäjäksi heti, jos riski ei olisi niin suuri.
Kommentit (52)
Ainoa todellinen etu, joka minulla on työntekijääni nähden, on se että minua ei voi irtisanoa. Työntekijälläni on kaikki muut asiat paremmin kuin minulla: isompi ja säännöllinen palkka, sairauslomat palkallisena, vuosilomat palkallisena, säännölliset ja tessin mukaiset työajat jne. Minulla ei ole näistä mitään.se on sitten sen työntekijän syytä jos et saa bisnestäsi kannattamaan...? Aha.
Bisnekseni kannattaa välillä paremmin ja välillä huonommin. En viitsi heti huonomman jakson alkaessa irtisanoa työntekijääni, joten kärsin sen omissa nahoissani.Missä kohdassa näit minun syyllistävän työntekijääni? Sanoin vain, että olisi reilua ja kohtuullista jakaa HÄNEN sairastamisestaan tulevat kulut tasan.
Ihmettelen vain sitä, että vertaat työntekijän "etuja" omiisi ja sitä, että kuulostat tästä kovin katkeralta - kannattaisiko vähän miettiä niitä liiketalouden peruskurssien kertausta jos ei edes itsellee pysty kunnolla palkkaa maksamaan..?
Ja miksi sinun ei pitäisi maksaa siitä, että työntekijä sairastuu? Mm. sitä kutsutaan yrittäjäriskiksi - siitäkin on muuten yleensä juttua niillä peruskursseilla tai voit vaikka googlettaakin.
Juu niinhän se homma homma toimii, pistetään lanka pystyyn ja heti alkaa tulla rahaa ovista ja ikkunoista...Kuinka joku voikin olla noin tyhmä. Jos et tiedä mitään yrittäjyydestä niin kannattaa olla ihan hiljaa.
Mutta osaava yrittäjä mitoittaa toimintansa sen rahatilanteen mukaan, vai mitä? Eli jos ei ole fyrkkaa palkata työntekijöitä niin niitä ei sitten palkata, eikös juu?
Juu niinhän se homma homma toimii, pistetään lanka pystyyn ja heti alkaa tulla rahaa ovista ja ikkunoista...Kuinka joku voikin olla noin tyhmä. Jos et tiedä mitään yrittäjyydestä niin kannattaa olla ihan hiljaa.
Mutta osaava yrittäjä mitoittaa toimintansa sen rahatilanteen mukaan, vai mitä? Eli jos ei ole fyrkkaa palkata työntekijöitä niin niitä ei sitten palkata, eikös juu?
Sitten kun irtisanoo, niin joutuu maksamaan isot korvaukset ja päälle haukut ahneudesta, vaikka on vain pakko tehdä se, että omat lapset eivät jää ilman ruokaa ja kotia.
Huh, onneksi en enää ole yrittäjä.
...jotta olisin "osaava yrittäjä"?
Aika kaksinaismoralistista tämä keskustelu: toisaalta yrittäjiä syytellään ahneudesta ja "voittojen käärinnästä", ja sitten kun ilmenee että kaikki eivät olekaan sellaisia, haukutaan huonoksi yrittäjäksi!
Jösses. Ruvetkaa itse yrittäjiksi, jos se on noin helppoa ja hauskaa. En voi muuta sanoa.
Ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta mä en ymmärrä joidenkin yrittäjien ainaista säälin hakua ja itkua. Onko pakko olla yrittäjä jos on niin vitun vaikeaa ja talous menee perseelleen yrittäjyyden takia? Mä itse en lähtisi pyörittämään yritystä, josta en saa itselleni toimeentuloa. Tunkekaa se marttyyrius vaikka perseeseenne jo oikeasti!
...jotta olisin "osaava yrittäjä"?Aika kaksinaismoralistista tämä keskustelu: toisaalta yrittäjiä syytellään ahneudesta ja "voittojen käärinnästä", ja sitten kun ilmenee että kaikki eivät olekaan sellaisia, haukutaan huonoksi yrittäjäksi!
Jösses. Ruvetkaa itse yrittäjiksi, jos se on noin helppoa ja hauskaa. En voi muuta sanoa.
Olin samassa tilanteessa, päädyin irtisanomaan, muutoin olisi tullut konkurssi ja olisin ollut superhuono yrittäjä. Pitkitin itseasiassa liian pitkälle irtisanomisia, kun ajattelin työntekijöiden etua ennen omaani. Täpärästi ja ottamalla lisää lainaa yritystoiminta nousi taas jaloilleen. Onneksi myöhemmin sain myytyä yrityksen. Ja ei ole huolenhäivää, kyllä palkansaajana on helppoa. :)
t.45
Ajaa rikkaiden etua. Päämäärä on, että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ihmeellistä on, että moni köyhä äänestää kokoomusta...
Mielestäni iljettävää Kokoomuksessa on mm. se, että se pyrkii vaalimainoksissa nimenomaan häivyttämäään sen, kenen etuja ajaa oikeasti. He käyttävät törkeästi hyväkseen muiden puolueiden (aidosti) ajamia asioita. Milloin ollaan todella vihreitä , milloin taas rehellistä työväkeä.
Ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta mä en ymmärrä joidenkin yrittäjien ainaista säälin hakua ja itkua. Onko pakko olla yrittäjä jos on niin vitun vaikeaa ja talous menee perseelleen yrittäjyyden takia? Mä itse en lähtisi pyörittämään yritystä, josta en saa itselleni toimeentuloa. Tunkekaa se marttyyrius vaikka perseeseenne jo oikeasti!
Minä olen sellainen syrjäytymisen rajamailla hoiperteleva tapaus, ja eihän minun tietenkään olisi pakko olla yrittäjänä. Voisin koska tahansa pistää pillit pussiin ja ilmoittautua työkkärin ja Kelan/sossun asiakkaaksi. Saisin suunnilleen saman rahan tukina kuin nyt saan palkkana. Työntekijäni tietysti joutuisi myös työttömäksi.
Ja minä _en_ yleensä valita osaani, jonka olen itse valinnut. Mutta voisitko yrittää ymmärtää, että minua VITUTTAA suunnattomasti lukea näitä yrittäjien voittojenkäärimisjuttuja, joita kirjoittelevat ihmiset, joilla ei ole mitään käsitystä tästä pienyrittäjän arjesta? Nämä kirjoitukseni ovat reaktiota noihin kettuiluihin. Spontaanisti en ole kertaakaan tilanteestani ryhtynyt valittamaan.
En ole marttyyri, mutta en myöskään ole tuollainen täällä maalailtu voittoja käärivä ja osinkoja nosteleva pohatta. Olen omaa työntekijääni huonommin toimeen tuleva pienyrittäjä. Elä asian kanssa!
ja suuryritysten. Tavallinen suomalainen yrittäjä ei saa mitään apua ja alihankkijana toimiminen on kuitenkin nykyään suurin yrittäjyyden muoto. Suurin osa yrittäjistä on yksinyrittäjiä, joista Kokoomus ei voisi olla vähemmän kiinnostunut.
Näin sanoo vaan nimimerkki: "Minulle kaikki heti, muille ei mitään (Kokoomus)"
"Ainoa todellinen etu, joka minulla on työntekijääni nähden, on se että minua ei voi irtisanoa. Työntekijälläni on kaikki muut asiat paremmin kuin minulla: isompi ja säännöllinen palkka, sairauslomat palkallisena, vuosilomat palkallisena, säännölliset ja tessin mukaiset työajat jne. Minulla ei ole näistä mitään.
[/quote]
"
Millä kuvittelet sen työntekijän motivoituvan siitä työstä taas saikulta palatessaan sorvin ääreen, jos hän on ollut "ilmaiseksi" pois töistä!? Teidän työnantajien tulee muistaa: Kuka ne työt firmassanne ylipäätänsä tekee ja kuka MUU ne tekee jollei niitä firmassanne olisi? Te itsekö? Työstä tulee saada palkkio ja se koskee myöskin sairasaikaa, koska työsuhde jatkuu sairasloman jälkeenkin? Työntekijöille tulee maksaa hyvin, jotta ne myöskin pysyvät talon palveluksessa eivätkä vaihda työpaikkaa, eikö!!??
Pitäisi tehdä pakolliseksi työnantajia sitova työntekijöiden säännöllinen terveystarkastus jne. Mikäli työnantaja niistä velvollisuuksista kieltäytyy niin häneltä tulisi evätä oitis toimintaluvat Suomessa jos kerran niin vastuuttomasti toimii työnantajana työntekijöitä kohtaan. Miksi toimia ylipäätänsä yrittäjänä, jos kerran ei ole mitään velvollisuutta tai vastuuntuntoa yrityksessään työskenteleviä työntekijöitä kohtaan tai ymmärrä heidän hyvinvointiaan työpaikalla!! Rikollistahan moinen on?! Työnantajaa ei yhdistä muu kuin sairas rahan ahneus ja itsekkyys!! Työntekijän tulee myöskin saada yhtälailla ruokaa, että jaksaa tehdä töitä työnantajansa palveluksessa. Ei työntekijät millään pyhällä hengellä elä, kuten työnantajat kuvittelevat!!
Maineen työnantaja lopulta siinä menettää jos kohtelee työntekijöitään huonosti ja menettää samalla myöskin maineensa muidenkin silmissä ettei kukaan enää halua tulla siihen yritykseen töihin, jossa pidetään työntekijöitä huonosti tai kukaan ei halua ostaa yrityksen tuotteita tai palveluja kun huhumylly alkaa pyörimään, kenties!?
Uusliberalismi on ollut jo syntyessään kuollut, koska se ei palvele lopulta koskaan ketään. Kaikki lopulta hävivät ja firmat ajautuvat konkurssin partaalle tai häviävät kokonaan Suomesta!! Velvollisuuksia ei ole kuin yhteen suuntaan, jolloin hyvinvointi katoaa maailmasta eikä tuota hyvinvointia.
Jos ihmisellä ei ole työtä...uusliberalismin mukaan sellaisen ihmisen pitäisi poistua elävien kirjoista jotta siitä olisi hyötyä! Työ ei tuo työntekijälle hyvinvointia vaan sen tekee se PALKKA!! Ruuan hinta nousee, palkka ei nouse lopulta mihinkään!! Sekö tuottaa sinusta hyvinvointia?
Kokoomus on turhake ja terveyshaitta ihmiselle!! Suomeen tulisi saada äänestysvelvollisuus, jolloin Kokoomuksen kannatus heikentyisi melkoisesti. Kokoomus pärjää Suomessa vain kun äänestysprosentti on mahdollisimman alhainen!! :)
Miksi olet yrittäjä, jollet halua ottaa firmasi työntekijöistä mitään vastuuta. Tahdot olla rahan ahne rikollinen!?
Ja suurin osa ihmisistä on kyvyttömiä ajattelemaan niin pitkälle, että yrittäjä tuo heillekin leivän pöytään, (elleivät sitten ole valtiolla tai kunnalla töissä). Ihmiset ovat varsin rajoittuneita ajattelukyvyltään.