Miksi sitä pidetään pahana, että esim. kokoomus ajaa yrittäjien etua?
Eikös se olisi parempi, että yrittäjillä olisi niin hyvät edut, että nykyistä huomattavasti reilumpi joukko ryhtyisi yrittäjiksi? Eihän siinä ole mitään järkeä, että kaikki toimii vain työntekijän eduksi. Jos yrittäjyys vähenee, vähenee myös työpaikat. Minä ainakin alkaisin yrittäjäksi heti, jos riski ei olisi niin suuri.
Kommentit (52)
Kokoomus ei aja kaikkien yrittäjien asiaa. Kokoomus ajaa suuryritysten ja pankkien asiaa. En ymmärrä miksi joku kansalainen äänestäisi Kokoomusta, jos ei ole itse vuorineuvos tai suuryrityksen omistaja.
Minimipalkat vaan pois, verot sun muut tyhjät yhteiskunnan riistot minimiin tai jopa pois kokonaan, jotta "riskit" pienenee ja yrittäjyys kannattaa... wuhuu!
En ole huomannut kokoomuksen ajavan minulle edullisia asioita mitenkään erityisen paljon. Sen sijaan sellaisia asioita, joita vastustan, löytyy kyllä.
Eikös se olisi parempi, että yrittäjillä olisi niin hyvät edut, että nykyistä huomattavasti reilumpi joukko ryhtyisi yrittäjiksi? Eihän siinä ole mitään järkeä, että kaikki toimii vain työntekijän eduksi. Jos yrittäjyys vähenee, vähenee myös työpaikat. Minä ainakin alkaisin yrittäjäksi heti, jos riski ei olisi niin suuri.
Yrittäjyyteen kuuluu riskinotto, sitä ei pidä ulkoistaa työntekijöille. Yrittäjähän ne voitotkin käärii. Sitä paitsi yrittäjäkin on vain ihminen, eikä ihmisen mielivallalle pidä ketään altistaa.
Yrittäjillä tuntuu olevan porsaanreikiä käytössään: jos vaatii kirjallista työsopimusta, ei saa töitä. Kun kirjallista työsopimusta ei ole, ei ole sairausajan palkkaa, ei irtisanomisaikaa, ei työterveyshuoltoa, jne. Takaisin 1800-luvulleko halutaan?
EI NÄE kokonaisuutta.
Mutta kaiken kaikkiaan kokomuus ajaa eliitin etua.
Kokoomus ajaa puolueista selvästi eniten yrittäjien, myös pien-, etua, ja on siksi meille itsestäänselvä valinta :) yrittäjyys ja sitä kautta työllistäminen on todella tärkeää.
Silti ollaan naama norsun vitulla jos työntekijä sairastuu. Taas meni muutama euro ohi suun yrittäjältä, voi voi. Yrittäjä vetää voitot ja työntekijä saisi tehdä ne työt mieluummin ilmaiseksi.
En ikinä äänestä kokkareita.
Ei ole työntekijän vika jos sairastuu,eikä työnantajan,mutta miksi automaattinen maksuvelvollisuus on työnantajalla?
Silti ollaan naama norsun vitulla jos työntekijä sairastuu. Taas meni muutama euro ohi suun yrittäjältä, voi voi. Yrittäjä vetää voitot ja työntekijä saisi tehdä ne työt mieluummin ilmaiseksi.
En ikinä äänestä kokkareita.
teidät -vitun kommarit- tiedetään.
Ei muuten säälitä sitten yhtään kun verosuunnittelulla viedään rahaa täältä kauas, kauas pois. Sinne missä palmut huohuvat leppeässä lämpimässä tuulessa....
Mutta sitä en ymmärrä miksi jotkut pienipalkkaiset työntekijät tai vaikka sairaanhoitajat äänestää kokoomusta.
Kokoomus ajaa puolueista selvästi eniten yrittäjien, myös pien-, etua, ja on siksi meille itsestäänselvä valinta :) yrittäjyys ja sitä kautta työllistäminen on todella tärkeää.
Pk-yritykset ja toiminimellä työskentelevät freelancerit - yrittäjiä hekin - ovat suurten yritysten vihollisia monessa asiassa.
Vihreät on ainoa puolue, joka ymmärtää erityisesti pienyrittäjyyteen liittyvää problematiikkaa ja pyrkii helpottamaan pienyrittäjän asemaa. Vihreiden riveissä on muuten enemmän yrittäjiä kuin kokoomuksessa! Kokoomus on vain suuryritysten väline haalia itselleen etuja, ja kokoomuksen edustajat korruptoituneita rahoitussektorin ja kapitalistien edunvalvojia, joista harvalla on itsellään kokemusta yrittäjyydestä.
Äänestäkää hyvät ihmiset vihreitä, jos haluatte Suomeen työpaikkoja. Pienyritykset ovat yhteenlaskettuna maan suurin työnantaja.
Ei ole työntekijän vika jos sairastuu,eikä työnantajan,mutta miksi automaattinen maksuvelvollisuus on työnantajalla?
saa palkkaa. Olkoon sairauskulut niitä yrittäjän riskejä vaikka.
Mutta sitä en ymmärrä miksi jotkut pienipalkkaiset työntekijät tai vaikka sairaanhoitajat äänestää kokoomusta.
pienellä palkalla.
Lisääkin epäkohtia on, esim. äitiysloman kulut maksaa äidin työnantaja. Reilumpaa olisi, että ne jaettaisiin koko yhteiskunnan kesken, eikä kaadettaisi naisvaltaisten alojen työnantajien maksettavaksi.
Näkisin,että tämä sairausloman palkattomuus auttaa nimenomaan pk-yrittäjiä,samoin jokunen vuosi sitten ta:n kelamaksun poisto.. Kaikki työntekijän sivukuluihin liittyvien maksujen vähennys auttaa nimenomaan pk-yrittäjiä. Heille sivukulut ovat todella merkittäviä menoja.
Yrittäjyys on ok, mutta kokkelit on herneestä.
Kokoomus ajaa suurpääoman ja pankkien etua. Koko puolue pitäisi kieltää ;-)
Lisääkin epäkohtia on, esim. äitiysloman kulut maksaa äidin työnantaja. Reilumpaa olisi, että ne jaettaisiin koko yhteiskunnan kesken, eikä kaadettaisi naisvaltaisten alojen työnantajien maksettavaksi.
mutta kummasti näyttää hilloa tulevan, vaikka paha paha työntekijä välillä sairastuu tai tekee lapsia. Niin että ihan oma valinta. Turha lässyttää, että yritätte pelkästään sen vuoksi, että tulee työpaikkoja.
enemmän se yrittäjä käärii niitä voittoja kuin työntekijä saa palkkaa. Olkoon sairauskulut niitä yrittäjän riskejä vaikka.
Minun pienyrityksessäni työntekijä saa paljon suurempaa palkkaa kuin itse saan, ja voittoja ei "kääri" yhtään kukaan. Hyvä kun saadaan nuo palkat maksettua. Tällaisia yrityksiä on paljon. Kokoomuksen kumartelemat pörssiyhtiöt ovat aivan eri asia.
Onko se oikeasti sen työntekijäni etu, jos häneltä lähtee työpaikka kun sairastamisen kulut kaatuvat minun maksettavakseni ja niihin ei vain välttämättä ole varaa kun työntekijä ei itse osallistu ollenkaan? Itsehän olen aina töissä, myös iltaisin, viikonloppuisin ja sairaana ollessani. En vaadi samaa työntekijältäni, mutta kyllä olisi reiluinta ja kohtuullista, että työntekijän sairaus, jota minä en ole aiheuttanut, tulisi osittain hänen itsensäkin maksettavakseen.
Ainoa todellinen etu, joka minulla on työntekijääni nähden, on se että minua ei voi irtisanoa. Työntekijälläni on kaikki muut asiat paremmin kuin minulla: isompi ja säännöllinen palkka, sairauslomat palkallisena, vuosilomat palkallisena, säännölliset ja tessin mukaiset työajat jne. Minulla ei ole näistä mitään.
saa palkkaa. Olkoon sairauskulut niitä yrittäjän riskejä vaikka.
Ja työntekijät nousevat barrikadeille, jos yrityksellä menee hyvin, ja haluavat päästä osille, mutta kas, eivät tulekaan jakamaan yhtä innolla tappioita, kun mennään miinukselle.
Ahne riistäjätyönantaja.