Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sitä pidetään pahana, että esim. kokoomus ajaa yrittäjien etua?

Vierailija
02.10.2012 |

Eikös se olisi parempi, että yrittäjillä olisi niin hyvät edut, että nykyistä huomattavasti reilumpi joukko ryhtyisi yrittäjiksi? Eihän siinä ole mitään järkeä, että kaikki toimii vain työntekijän eduksi. Jos yrittäjyys vähenee, vähenee myös työpaikat. Minä ainakin alkaisin yrittäjäksi heti, jos riski ei olisi niin suuri.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa yrittäjäksi,koska rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Ja mikä parasta,sen saa repiä suoraan työntekijöiden selkänahasta..

Vierailija
22/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ajaa puolueista selvästi eniten yrittäjien, myös pien-, etua, ja on siksi meille itsestäänselvä valinta :) yrittäjyys ja sitä kautta työllistäminen on todella tärkeää.

Pk-yritykset ja toiminimellä työskentelevät freelancerit - yrittäjiä hekin - ovat suurten yritysten vihollisia monessa asiassa.

Vihreät on ainoa puolue, joka ymmärtää erityisesti pienyrittäjyyteen liittyvää problematiikkaa ja pyrkii helpottamaan pienyrittäjän asemaa. Vihreiden riveissä on muuten enemmän yrittäjiä kuin kokoomuksessa! Kokoomus on vain suuryritysten väline haalia itselleen etuja, ja kokoomuksen edustajat korruptoituneita rahoitussektorin ja kapitalistien edunvalvojia, joista harvalla on itsellään kokemusta yrittäjyydestä.

Äänestäkää hyvät ihmiset vihreitä, jos haluatte Suomeen työpaikkoja. Pienyritykset ovat yhteenlaskettuna maan suurin työnantaja.

Vielä kun vihreät muistaisivat luontoarvot, niin saattaisin jopa äänestää.

Vihreät, ilmainen neuvo: Unohtakaa rikkiverot ja ilmastomuutos, mutta puuttukaa Talvivaaran tyyppiseen kapitalistien välinpitämättömään paskantamiseen, niin ääniä ropisee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän se yrittäjä käärii niitä voittoja kuin työntekijä saa palkkaa. Olkoon sairauskulut niitä yrittäjän riskejä vaikka.

Minun pienyrityksessäni työntekijä saa paljon suurempaa palkkaa kuin itse saan, ja voittoja ei "kääri" yhtään kukaan. Hyvä kun saadaan nuo palkat maksettua. Tällaisia yrityksiä on paljon. Kokoomuksen kumartelemat pörssiyhtiöt ovat aivan eri asia.

Onko se oikeasti sen työntekijäni etu, jos häneltä lähtee työpaikka kun sairastamisen kulut kaatuvat minun maksettavakseni ja niihin ei vain välttämättä ole varaa kun työntekijä ei itse osallistu ollenkaan? Itsehän olen aina töissä, myös iltaisin, viikonloppuisin ja sairaana ollessani. En vaadi samaa työntekijältäni, mutta kyllä olisi reiluinta ja kohtuullista, että työntekijän sairaus, jota minä en ole aiheuttanut, tulisi osittain hänen itsensäkin maksettavakseen.

Ainoa todellinen etu, joka minulla on työntekijääni nähden, on se että minua ei voi irtisanoa. Työntekijälläni on kaikki muut asiat paremmin kuin minulla: isompi ja säännöllinen palkka, sairauslomat palkallisena, vuosilomat palkallisena, säännölliset ja tessin mukaiset työajat jne. Minulla ei ole näistä mitään.

Etkö sä nyt sitä ensimmäistä yrittäjän ohjetta tiedä? Siis, että yrityksen ensisijainen tehtävä on tehdä voittoa.

Vierailija
24/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa todellinen etu, joka minulla on työntekijääni nähden, on se että minua ei voi irtisanoa. Työntekijälläni on kaikki muut asiat paremmin kuin minulla: isompi ja säännöllinen palkka, sairauslomat palkallisena, vuosilomat palkallisena, säännölliset ja tessin mukaiset työajat jne. Minulla ei ole näistä mitään.

se on sitten sen työntekijän syytä jos et saa bisnestäsi kannattamaan...? Aha.

Vierailija
25/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyyteen kuuluu riskinotto, sitä ei pidä ulkoistaa työntekijöille. Yrittäjähän ne voitotkin käärii.

Vierailija
26/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän se yrittäjä käärii niitä voittoja kuin työntekijä saa palkkaa. Olkoon sairauskulut niitä yrittäjän riskejä vaikka.

Minun pienyrityksessäni työntekijä saa paljon suurempaa palkkaa kuin itse saan, ja voittoja ei "kääri" yhtään kukaan. Hyvä kun saadaan nuo palkat maksettua. Tällaisia yrityksiä on paljon. Kokoomuksen kumartelemat pörssiyhtiöt ovat aivan eri asia.

Onko se oikeasti sen työntekijäni etu, jos häneltä lähtee työpaikka kun sairastamisen kulut kaatuvat minun maksettavakseni ja niihin ei vain välttämättä ole varaa kun työntekijä ei itse osallistu ollenkaan? Itsehän olen aina töissä, myös iltaisin, viikonloppuisin ja sairaana ollessani. En vaadi samaa työntekijältäni, mutta kyllä olisi reiluinta ja kohtuullista, että työntekijän sairaus, jota minä en ole aiheuttanut, tulisi osittain hänen itsensäkin maksettavakseen.

30v kuluttua kiroilet eläkevakuutusyhtiöille, kun eläkkeesi on 500E?

Vierailija
27/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tässä väitä, että kokoomus jotenkin ajaisi pienyrittäjien etuja, en ole huomannut sellaista. Nytkin ollaan nostamassa alvia ja tiedättekö mitä se tarkoittaa? Yrittäjä joutuu nostamaan hintoja ja näin lama-aikana se tietää sitä että myynti tippuu. Ja arvaatteko yhtään kuka siitä ekana kärsii? Yrittäjä tietysti, hän pienentää ensin omaa palkkaansa, mikä usein jo valmiiksi pienempi kuin työntekijöiden. Luuletteko oikeasti että pienyrittäjät ovat rikkaita???

Tiedättekö, että yrittäjä ei saa esim. viikon sairauslomasta ropoakaan. Siksipä yrittäjät ovat töissä sairaanakin. Ja kuka yrittäjää tuuraisi? Ei työntekijät monessakaan firmassa osaa omistajan töitä, eivätkä voi kaikkia hoitaakaan vaikka osaisivatkin.

Mites on yrittäjien lomat? No, niitä ei pahemmin ole. Lomaraha? Ei ole. Entä työaika? No se on ihan niin pitkä kuin tarve vaatii ja lähes kaikilla se on paaaljon pidempi kuin työntekijöillä. Ette voi ollenkaan ymmärtää miltä tuntuu, kun tietää mitkä velat on niskassa ja monenko ihmisen (työntekijän) elannosta on osaltaan vastuussa.

Tiedättekö miten kallista ja hankalaa on työllistää nuoria lapsentekoiässä olevia naisia? Äitiyslomia, hoitovapaita, lasten sairasteluita, raskausvaivojen takia sairauslomia...

Kyllä tässä on yrittäjällä riskejä niin paljon, että te työntekijät ette osaa kuvitellakaan. TYkkään silti olla yrittäjänä ja itsehän olen tämän valinnut. Olisitte kiitollisia edes jostain...

Vierailija
28/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaisi pienyrittäjiä huomattavasti, kun heidän toimeentulonsa olisi edes jotenkin turvattu sellaisina jaksoina kun myyntiä/tilauksia ei ole riittävästi. Nythän pienyrittäjällä ei ole minkäänlaista perusturvaa.

Pienyrittäjät tarvitsisivat mahdollisuuden palkata ihmisiä työtilanteen ja tarpeen mukaan töihin, mikä on nyt hankalaa kun osa-aikaista työtä ei aina kannata ottaa vastaan. Vihreiden perustulosysteemissä minkä tahansa työn vastaanottaminen olisi aina kannattavaa.

Ja ennen kuin joku alkaa lässyttää utopiajuttuja, niin kerron että perustuloei maksaisi yhtään enempää kuin nykyinen sosiaaliturva. Päin vastoin, se vapauttaisi suuria määriä ihmisiä tekemään tuottavaa työtä ja vaikka perustamaan niitä uusia yrityksiä, kun ihmisten erilaisia tukihakemuksia ja vääriä päätöksiä koskevia valituksia ei tarvitsisi enää pyöritellä edes takaisin byrokratian rattaissa. On ihan järkyttävää tuhlausta, että maksamme Kelan virkailijoille joka kuukausi palkkaa siitä, että he tekevät työtä joka ei millään tavalla kasvata kansantaloutta.

Vierailija
29/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ollaan naama norsun vitulla jos työntekijä sairastuu. Taas meni muutama euro ohi suun yrittäjältä, voi voi. Yrittäjä vetää voitot ja työntekijä saisi tehdä ne työt mieluummin ilmaiseksi.

En ikinä äänestä kokkareita.

pitäisi maksaa palkkaa jos ei tee töitä? Jos olet sairaana niin ei sinulle pidäkkään maksaa palkkaa. Palkka maksetaan työnteosta.

Yrittäjänä on huomattavasti rankempaa kuin työntekijän. Suurin osa työntekijöistä ei edes tee töitä juuri ollenkaan

Vierailija
30/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaisi pienyrittäjiä huomattavasti, kun heidän toimeentulonsa olisi edes jotenkin turvattu sellaisina jaksoina kun myyntiä/tilauksia ei ole riittävästi. Nythän pienyrittäjällä ei ole minkäänlaista perusturvaa.

Pienyrittäjät tarvitsisivat mahdollisuuden palkata ihmisiä työtilanteen ja tarpeen mukaan töihin, mikä on nyt hankalaa kun osa-aikaista työtä ei aina kannata ottaa vastaan. Vihreiden perustulosysteemissä minkä tahansa työn vastaanottaminen olisi aina kannattavaa.

Ja ennen kuin joku alkaa lässyttää utopiajuttuja, niin kerron että perustuloei maksaisi yhtään enempää kuin nykyinen sosiaaliturva. Päin vastoin, se vapauttaisi suuria määriä ihmisiä tekemään tuottavaa työtä ja vaikka perustamaan niitä uusia yrityksiä, kun ihmisten erilaisia tukihakemuksia ja vääriä päätöksiä koskevia valituksia ei tarvitsisi enää pyöritellä edes takaisin byrokratian rattaissa. On ihan järkyttävää tuhlausta, että maksamme Kelan virkailijoille joka kuukausi palkkaa siitä, että he tekevät työtä joka ei millään tavalla kasvata kansantaloutta.

Jos ei ole töissä Ei pidä maksaa MITÄÄN rahaa. Kyllä rupeaa työ kiinnostamaan.

Vierailija
31/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyyteen kuuluu riskinotto, sitä ei pidä ulkoistaa työntekijöille. Yrittäjähän ne voitotkin käärii.

Kyllä minäkin olen valmis ihan vaan työntekijänä tulemaan pää kainalossa sinne töihin tekemään pitkää päivää ilman palkallista lomaa ja kunnon äitiysvapaita ja ja ja...

Mutta ai niin, se yrittäjähän ne rahat siitä saakin jos näin teen - minulle tulee TES:in mukainen palkka. Hups.

Vierailija
32/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työntekijän vika jos sairastuu,eikä työnantajan,mutta miksi automaattinen maksuvelvollisuus on työnantajalla?

saa palkkaa. Olkoon sairauskulut niitä yrittäjän riskejä vaikka.

pitäisi antaa oikeuden irtisanomiseen. Silloinhan työntekijä rikkoo sopimuksen. Työstä maksetaan palkkaa ei kotona makaamisesta

Vierailija
33/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnekseni kannattaa välillä paremmin ja välillä huonommin. En viitsi heti huonomman jakson alkaessa irtisanoa työntekijääni, joten kärsin sen omissa nahoissani.

Missä kohdassa näit minun syyllistävän työntekijääni? Sanoin vain, että olisi reilua ja kohtuullista jakaa HÄNEN sairastamisestaan tulevat kulut tasan.

Vierailija
34/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä nyt sitä ensimmäistä yrittäjän ohjetta tiedä? Siis, että yrityksen ensisijainen tehtävä on tehdä voittoa.

...enkä voi pieraista niitä voittoja tilanteessa, jossa työntekijästä tulevat palkka-, sairaus-, loma- ja sivukulut ovat mitä ovat. Jos tuota ohjettasi noudattaisin, siirtyisin toimimaan Virossa. Voisin sen hyvin tehdäkin, toiminnan luonne ei estäisi. Sittenkö olisi asiat hyvin?

Vierailija
35/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työntekijän vika jos sairastuu,eikä työnantajan,mutta miksi automaattinen maksuvelvollisuus on työnantajalla?

Lisääkin epäkohtia on, esim. äitiysloman kulut maksaa äidin työnantaja. Reilumpaa olisi, että ne jaettaisiin koko yhteiskunnan kesken, eikä kaadettaisi naisvaltaisten alojen työnantajien maksettavaksi.

mutta kummasti näyttää hilloa tulevan, vaikka paha paha työntekijä välillä sairastuu tai tekee lapsia. Niin että ihan oma valinta. Turha lässyttää, että yritätte pelkästään sen vuoksi, että tulee työpaikkoja.

Juuri tuollaisen asenteen takia euroopalla menee niin huonosti. Kaikki yrittäjät on riistäjiä.

Jos on työntekijä ja tekee paljon työtä on työnarkomaani joka vaan rikastuttaa työnantajaa.

Mutta sellaista joka vaan istuu himassa suorastaan kehutaan. Kun hän osaa nauttia elämästä. Sairasta touhua. Ihmisiltä mennyt todellisuuden taju tässä maailmassa

Vierailija
36/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ehkä lainaa yritysosuuden/-omaisuuden lunastamiseksi? Jaat kaikki muutkin riskit? Sittenhän oletkin valmis alkamaan yrittäjäksi.

Vierailija
37/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v kuluttua kiroilet eläkevakuutusyhtiöille, kun eläkkeesi on 500E?

En usko, että minun eläköityessäni tämä nykyinen eläkejärjestelmä on pystyssä enää ollenkaan, joten sinne en ole ajatellut rahojani kaataa. Ja olen ilmoittanut juuri ne tulot, jotka minulla on oikeastikin - paljon pienemmät kuin työntekijälläni. Mitään ylimääräistä ei toiminnasta jää.

Yrittäkää yrittäjävihaajat ymmärtää, että tällaisiakin yrittäjiä on olemassa! Olemme lähempänä palkkatyöntekijää kuin yrittäjää, paitsi että saamme kummastakin vaihtoehdosta ne huonot puolet: yrittäjän riskin, vastuun ja loputtomat työpäivät, mutta ei pääomatuloja ja siitä huolimatta minimipalkkaa pienemmän palkan. Älkääkä selittäkö, että lopeta sitten yrityksesi. Suomessa tarvitaan LISÄÄ yrittäjiä, ei vähemmän. Yhtä vähän minua kiinnostaa mennä työkkäriin jonon jatkoksi.

Vierailija
38/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkin epäkohtia on, esim. äitiysloman kulut maksaa äidin työnantaja. Reilumpaa olisi, että ne jaettaisiin koko yhteiskunnan kesken, eikä kaadettaisi naisvaltaisten alojen työnantajien maksettavaksi.

Oikeudenmukaista on se että se joka on ppissa maksaa kustannukset. Miksi muiden pitäisi maksaa siitä että sinä tulet raskaaksi?

Yksi raskaana oleva ei pysty kunnolla tekemään töitä. Joten hänelle ei pitäisi maksaa palkkaakaan. Kaksi ne jotka jäävät hoitamaan lasta kotiin pitäisi antaa potkut. Miksi toisten pitää maksaa siitä että sinä saat lapsen?

Miehet eivät tule raskaaksi. Joten he voivat tehdä töitä normaalisti. Miehet eivät yleensä myöskään jää hoitamaan lasta kotiin. Joten miehille maksetaan palkkaa.

On naisia jotka eivät hanki lapsia. Heille maksetaan täysi palkka.

Näin se pitää ollakkin. Palkka maksetaan tehdystä työstä. Yhteiskunnan ei pidä tukea lasten tekoa.

Vierailija
39/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niinhän se homma homma toimii, pistetään lanka pystyyn ja heti alkaa tulla rahaa ovista ja ikkunoista...

Kuinka joku voikin olla noin tyhmä. Jos et tiedä mitään yrittäjyydestä niin kannattaa olla ihan hiljaa.

Vierailija
40/52 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska esimerkiksi työsuhteiden päättämisestä tulevat korvaukset maksettavaksi,jotka voivat olla niin suuria,että todellisuudessa lopettaminen ei ole vaihtoehto.