Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se joka nukkuu krapulassa ei ole krapulaa nähnytkään :)

Vierailija
02.10.2012 |

Eikö ole kumma kun joku sanoo, että oli niin kankkunen että nukuin vaan koko päivän ja söin pitsaa + katsoin sohvalla Simpsonia :D

Krapula on sellainen kun kädet tärisee, hikoiluttaa, itkettää, pelottaa, sydän värisee niin kuin se pysähtyisi jne. Miten sellaisessa olossa joku nukkuu?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula siis oikea kunnon krapula on luovin olotila mihin ihminen voi päästä.

Siinä vuoteella makaa kippurassa, kun päähän koskee tavalla jota ei voi kuvata. Samalla oksettaa mutta ei voi oksentaa kun mahalaukku on tyhjä... edes vesi ei pysy sisällä. Sydän jättää lyöntejä välistä ja sitten kuin parhain urheilija sydän ottaa kirejä, joiden perässä muu elimistö ei pysy.

Samalla se henkinen olotila on keskellä sotaa... muistaa kaiken ja miksi muistaa... miksi ei voisi vaan unohtaa...

Mutta lähdetäänkö terassille?

Vierailija
22/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa että joskus nuorempana sekoitin pahan univajeen krapulaan, mutta ekan oikean darran jälkeen se ei ollut mitään. Voi olla että ekojen kunnon kännien jälkeen olin vaan onnekas ja osasin välttää seuraukset veden juonnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2012 klo 13:19"]

Eikö ole kumma kun joku sanoo, että oli niin kankkunen että nukuin vaan koko päivän ja söin pitsaa + katsoin sohvalla Simpsonia :D Krapula on sellainen kun kädet tärisee, hikoiluttaa, itkettää, pelottaa, sydän värisee niin kuin se pysähtyisi jne. Miten sellaisessa olossa joku nukkuu?

on humalan jälkeinen olotila. Se on eri ihmisillä erilainen ja riippuu monesta muustakin tekijästä, mm. juodusta alkoholimäärästä. Sorry vaan, et voi määritellä omia krapulaoireita miksikään yleispäteväksi standardiksi.

mutta monilla vaan se infernaalinen krapula on tosiaan yhden illan dokaamisen jälkeinen osketus ja väsymys, joka on todellisuudessa luokkaa mahatauti.

Juokaa viikko putkeen niin tulee vähän paha olo :D henkisesti meinaan :-P
Ei vaan, älkää juoko.

Ei krapula ole ajasta kiinni vaan niistä alkoholin hajoamistuotteista. Viikon tissuttelulla ei välttämättä saa kunnon krapulaa mutta kaksi täyttä vuorokautta kunnon promilleilla riittää jo. Kun vielä juo erilaisia viinoja ja on juomatta vetta ja syö vähän, niin tulosta saa helpommin aikaiseksi.

Vierailija
24/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma kuvasi omatkin ajatukset. Oon ollut puoliammattilainen tällä alalla jo kauan. Tarkottaa sitä, että joudun käymään töissä eikä pysty ryyppäämään kuin kaikki lomat ja viikonloput. Tollasen jorman kuvaaman tyhjennysharjotuksen teen lähes joka kesä ja aina jos lomautetaan työpaikalta talvella.

Ja se on nimittäin niin että harjoitus tekee mestarin. Kun ryyppää tarpeeksi ja on lahjoja siihen, parin päivän juomista tuskin huomaa. Näin varsinki jos on kokenut kunnon krapulan. Pieni pääkipu tai oksennus ei tunnu missään jos on kokenut, mille tuntuu  se kuin joku hitaasti irrottaisi sisäelimiä pois, kuulet ääniä sieltä täältä ja sydän hakkaa istuessa 130 kertaa minuutissa.

Siinä ei itketä vaan odotetaan tosiaan vähintään 4 vuorokautta, joskus kauemminkin, että miten käy. Jos alkaa kouristella pahasti, saattaa olla jo myöhäistä, varsinkin jos on yksin. Siksi lääkkeet on tärkee juttu.

Että jos joku amatööri on nyt juonut koko kesän putkeen (eli koko ajan), leikit kuolemalla, jos lopetat seinään. Ensi ainaki loivennus, sitten mielellään rauhoittavia. Jos et ole tajunnut hankkia lääkkeitä, soitapa katkolle.

Mutta kun siitä toipuu, tuntee taas elävänsä.

Itse loivennan seuraavan kaavan mukaan pitkän putken päätteeksi:

1 päivä: noin 15 olutta, vitamiinit, lääkkeet, vettä, suolaa

2 päivä: noin 12 olutta + yllä mainitut + maitoa ja keittoa (jos pysyy sisällä)

3 päivä: noin 10 olutta + yllämainitut

4 päivä: sinnitellään iltaan asti ilman olutta, sitten 6 olutta että nukahtaisi edes hetkeksi

5. päivä sinnitellään iltaan ja pari olutta

6 päivä: kuulostellaan kestäisikö ilman viinaa tai joudaan ykköstä pari pulloa

Koko ajan pidän lääkkeet varalta lähellä. Mutta lääkkeitä ja alkoholia ei missään nimessä yhtä aikaa, sillä siinäkin leikkii hengellä.

Mutta joskus putki on ollut niin kova, että tällä loivennuksella ei selviä, vaan pitää tulla nopeammin alas, täristään yö tai kaksi yö ja sitten varovasti lääkkeet. Tarvittaessa lääkäriin.

Tällä alalla on paljon ihmisiä monista eri maista ja me otetaan kaikki tervetulleena vastaan. Pitää vaan itse kärsiä seuraukset eikä valittaa. Voittaa varmasti monet elämysmatkat ulkomaille ja oma keho tulee tutuksi. Halpaa tämä ei ole mutta rahaa ei saa hautaan mukaan.

Vierailija
25/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä että noi lääkkeet oluen kanssa ibuprofeiinia, ei rauhoittavia, rauhoittaviin vasta myöhemmin

Vierailija
26/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää käyttää alkoholia eikö voisi olla raitis?

Vierailija
27/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuli juotua tässä kesäloma aika tiukkaan putkeen, ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen eronnut viime talvena ja ensimmäistä kertaa vietin loman yksin. Päätin ihan tarkoituksella lähes 40 vuoden kypsässä iässä kokeilla kunnon kännilomaa. 

Minusta se oli oikeasti hauskaa. Usein heräsin jo aikaisin aamulla siihen että tuntui krapulan / laskuhumalan epämukavia oireita, mutta eipä se mitään, siinähän voi hakea jääkaapilta kaljan tai vähän viinihanasta valuttaa lasiin, ja pian on taas mukava olo jatkaa unia. SItten kun nousin sängystä niin kävelemään ulos, mukana tietysti janojuomia. Illalla yleensä joka ilta käytännössä sammahdin tietokoneen ääreen. 

Mulla ei erityisen kauheita oloja ollut muuta kuin ekana juomispäivänä (olen aika tottumaton humalajuoja), ja sitten kun piti lopettaa. Lopetin loiventamalla asteittain, mutta kyllä silti oli aika monta liskojen yötä joina kuulin ääniharhoja ja pelkäsin kaikkea mahdollista. Rauhoittavat lääkeet olisi ollut hieno juttu, mutta ei mulla sellaisia ollut joten täytyi vaan kestää. Sain viikossa loiventelut valmiiksi ja selvinpäin ajallani töihin taas. Painoa tuli lisää 8 kg mikä vähän harmittaa, mutta tulipahan koettua tämäkin. Ehkä jo ensi vuonna uusiksi!

Vierailija
28/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, että aloitit alalla (olen tämä tänään klo 14:21 kirjoittanut) Joit todennäköisesti melko sivistyneesti ja tavallaan oikeaoppisesti, kun selvisit loiventamalla. Mutta seuraavalla kerralla voisit yrittää korkeamman vuoren huipun laelle.

Aloitin itsekin samalla tavalla kuin sinä. Seuraavana kesänä voisit yrittää juoda rytmittämällä. Siinä juodaan joka toinen päivä kovemmat kännit (minulla tämä tarkoittaa jopa 30-35 annosta). Annosten määrä riippuu siitä kuinka paljon painat jne. JOka tapauksessa niin reilu annos, että jo puoliltapäivin puhe saattaa sammaltaa tai luulet olevasi suomen paras kirvesmies/nainen. Seuraava päivä tissutellaan ja palautellaan. Tällä lailla aivot saavat kovemman ärsykkeen.

Voin taata, että krapulakin on tällä lailla erilainen kun pistelee koko kesän menemään. Sitten kun on vuosien tausta alalta, voi tykittää koko kesän. Mutta silloin ne rauhoittavat on ihan pakollinen.

Ala muistuttaa kestävyysurheilua ja siksi ei kannata masentua, jos ei onnistu heti ensimmäisenä kerralla.

Talvella treenaan voimaa, nopeutta ja tekniikkaa. Niihin riittää viikonloppu.Esimerkiksi pullo koskenkorvaa kurkusta alas puoleen toista tuntiin, tv päälle olohousut jalassa ja odotellaan hetki. Tuntuu isossakin miehessä. Pienille ihmisille tämä määrä on tietenkin liikaa, paitsi jos on ammattilainen.

Jouluna ja pääsiäisenä ehtii tehdä pitkän valmistelevan leirin seuraavaa kesää varten.

Ja jos haluaa pärjätä kesällä, toukokuun lopussa pidempi viikonloppu. Jos työ sallii, juo perjantaista tiistaihin rajusti. Tärise ke-pe töissä ja palauttele illalla kotona oluella.

Yhtä tietää onneen ei ole. Ja tämä on yksi mahdollinen tapa. Olen kuitenkin työn puolesta puhuja ja siksi kannattaa opetella juomaan niin että pystyy käymään töissä. Lääkkeetkin auttaa siihen alussa.

Vierailija
29/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala olkoon teidän kanssanne. Rukoilen puolestanne

Vierailija
30/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoolaisia täälläkin?

Vierailija
31/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 14:55"]

Hieno homma, että aloitit alalla (olen tämä tänään klo 14:21 kirjoittanut) Joit todennäköisesti melko sivistyneesti ja tavallaan oikeaoppisesti, kun selvisit loiventamalla. Mutta seuraavalla kerralla voisit yrittää korkeamman vuoren huipun laelle.

Aloitin itsekin samalla tavalla kuin sinä. Seuraavana kesänä voisit yrittää juoda rytmittämällä. Siinä juodaan joka toinen päivä kovemmat kännit (minulla tämä tarkoittaa jopa 30-35 annosta). Annosten määrä riippuu siitä kuinka paljon painat jne. JOka tapauksessa niin reilu annos, että jo puoliltapäivin puhe saattaa sammaltaa tai luulet olevasi suomen paras kirvesmies/nainen. Seuraava päivä tissutellaan ja palautellaan. Tällä lailla aivot saavat kovemman ärsykkeen.

Voin taata, että krapulakin on tällä lailla erilainen kun pistelee koko kesän menemään. Sitten kun on vuosien tausta alalta, voi tykittää koko kesän. Mutta silloin ne rauhoittavat on ihan pakollinen.

Ala muistuttaa kestävyysurheilua ja siksi ei kannata masentua, jos ei onnistu heti ensimmäisenä kerralla.

Talvella treenaan voimaa, nopeutta ja tekniikkaa. Niihin riittää viikonloppu.Esimerkiksi pullo koskenkorvaa kurkusta alas puoleen toista tuntiin, tv päälle olohousut jalassa ja odotellaan hetki. Tuntuu isossakin miehessä. Pienille ihmisille tämä määrä on tietenkin liikaa, paitsi jos on ammattilainen.

Jouluna ja pääsiäisenä ehtii tehdä pitkän valmistelevan leirin seuraavaa kesää varten.

Ja jos haluaa pärjätä kesällä, toukokuun lopussa pidempi viikonloppu. Jos työ sallii, juo perjantaista tiistaihin rajusti. Tärise ke-pe töissä ja palauttele illalla kotona oluella.

Yhtä tietää onneen ei ole. Ja tämä on yksi mahdollinen tapa. Olen kuitenkin työn puolesta puhuja ja siksi kannattaa opetella juomaan niin että pystyy käymään töissä. Lääkkeetkin auttaa siihen alussa.

[/quote]

Kiitos kokeneemman vinkeistä! Minä olen tosiaan ennen lomaa pikkuinen 50-kiloinen naisihminen, nyt jo vähän tukevampi kiitos lomajuomisten ja syömisten. 

Mä en oikeastaan ollut kovassa kännissä oikein koskaan vaikka join aikamoisia määriä viikossa. Tissuttelin ympäri vuorokauden. Se sammuminen illallakin oli lähinnä väsymyksen aiheuttama nukahdus. Ensi vuonna voisi kokeilla tuota välillä kunnolla humalassakin oloa. 

Hauskaa on että mulla on ennen ollut ennätyksellisen huono viinapää. Mulle on juhlissa naurettu, kun 3 ison tuopin jälkeen mun on pitänyt mennä oksentamaan ja olen hoiperrellut. Nyt saatan ihan kevyesti juoda 10 tuoppia enkä ole kuin hauskassa pöhnässä. Äkkiä sitä näköjään treenillä kehittyy vaikka lähtökohdat on huonot.

(Ja moralisoijille tiedoksi: mulla ei ole lapsia eikä muitakaan läheisiä, joten juomiseni ei haittaa tai vahingoita ketään muita kuin itseäni, ja itseäänhän aikuisella on oikeus vahingoittaa.)

t. 48

Vierailija
32/65 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä vinkeistä. Kunnon krapulahan johtuu ennen kaikkea aivojen tottumisesta alkoholiin. Lisäksi saattaa olla niin elimistö kuivuu ja vitamiinien puutostila on päällä. Näitä kannattaa hoitaa jo juodessa putken aikana. Syö paljon juodessa ja juo myös vettä, mutta ennen kaikkea alkoholia, ettei tärkein unohtuisi ja putki katkeaisi ennen aikojaan.

Krapula tavallaan kutsuu ja huijaa ihmistä jatkamaan juomista. Aivot pyytävät lisää viinaa. Tämän vuoksi kannattaa aina loiventaa ("huijata aivoja") ja käyttää tarvittaessa rauhoittavia lääkkeitä, kun pää on selvä alkoholista.

Parasta tässä on, että aiheutat itse itsellesi helvetillisen krapulan ja sitten yrität loiventaa tilannetta. Se on taitolaji. Olennaista on myös, että kestää kipua eikä sorru juomaan, kun on aika palata toimeen. On pakko pitää taukoja, jotta voi tehdä työnsä.

Kuten edellä on muutkin sanoneet, yksi kovimmista ja vaikeimmista laillisista "urheilulajeista".

Vierailija
33/65 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

herran jumala taidanpa pyörtyä.. kova krapula... liian kova. en pysty tekee yhtään mitään ku oksettaa ja on sydämen tykytystä.. makaaminen ei ole edes vaihtoehto. nukkunu yöllä n. 2 tuntia.. väsyttää, mutta ei onnistu nukkuminen..

Vierailija
34/65 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tätä mä vähän pelkäsin:/ kaikki av:lla on pro-juoppoja tai AA:ssa ramppaavia haamuja

Vierailija
35/65 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu te ette tiiä rapulasta mitään 2 kuukautta putkeen joka päivä viinaa nyt toinen mokoma ilman nyt pumppu toimii jotenkuten ja housut pysyy kuivana.

Vierailija
36/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2012 klo 14:22"]Mutta joo, opiskeluaikana (ja toisinaan myös sen jälkeen) tuli koettua aika kammottavia jättikrapuloita. Ikinä en ole montaa päivää peräjälkeen juonut eli nämä tuli yksittäisten bileitten jälkeen.

Oireet: oksettaa, täristää, huimaa. Mikään ei pysy sisällä, yrjöilyä säännöllisin välein. On maattava sängyssä sikiöasennossa. Tuntuu että kuolema tulee. Liikkuminen vessaan tapahtuu kyyryjuoksulla tai konttaamalla. Jossain vaiheessa tulee joko valtava ripulipaska tai sitten helvetillisen paksu ja tiukka jööti, jota saa puristaa otsa hiessä. Oksentaminen helpottaa hetkeksi, ja sitten taas: geeeeooooorrrrgeeeee. Lopulta sankoon sylkee vain vatsahappoja. Päätän etten ikinä, ikinä, ikinä juo yhtään mitään. Mutta elpyminen saattaa tapahtua yllättävän nopeasti. Huomaa, ettei ole oksentanut puoleen tuntiin, sitten tuntiin. Vesilasi pysyy sisällä. Elämä voittaa! Mahtava tunne!
[/quote]

Vierailija
37/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmeen paljon te oikein juotte...? Millaisella määrällä tuollaisen krapulan saa? Itse juon yleensä korkeintaan viisi tai kuusi lonkeroa illan aikana ja juuri koskaan ei ole krapulaa. Nukkuminen tosin on yleensä hankalaa.

Vierailija
38/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:42"]Kuinka ihmeen paljon te oikein juotte...? Millaisella määrällä tuollaisen krapulan saa? Itse juon yleensä korkeintaan viisi tai kuusi lonkeroa illan aikana ja juuri koskaan ei ole krapulaa. Nukkuminen tosin on yleensä hankalaa.
[/quote]
Kuusi lonkeroa minäkin. Ja sit vielä viinipullo. Ja baarissa vielä jotain. Kuulostaa pahalta mutta juon vettä lasillisen joka lonkeron/viinilasillisen jälkeen ja syön hyvin. Muistan kaiken enkä oksentele tai huutele ja kivaakin yleensä on. :) enkä koskaan juo kirkkaita.

Vierailija
39/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:42"]Kuinka ihmeen paljon te oikein juotte...? Millaisella määrällä tuollaisen krapulan saa? Itse juon yleensä korkeintaan viisi tai kuusi lonkeroa illan aikana ja juuri koskaan ei ole krapulaa. Nukkuminen tosin on yleensä hankalaa.
[/quote]
Kuusi lonkeroa minäkin. Ja sit vielä viinipullo. Ja baarissa vielä jotain. Kuulostaa pahalta mutta juon vettä lasillisen joka lonkeron/viinilasillisen jälkeen ja syön hyvin. Muistan kaiken enkä oksentele tai huutele ja kivaakin yleensä on. :) enkä koskaan juo kirkkaita.
[/quote]
Ja krapula on lähinnä väsymystä ja etovaa oloa. Nukun, syön karkkia/pitsaa ja kattelen hömppää (av,heh)

Vierailija
40/65 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa voi juoda monella tavalla. Minä juon alkoholia loma-aikaan noin 160 annosta viikossa. Olennaista on, että sinnittelee aamupäivän parilla kaljalla, ja joka viides päivä yrittää olla aamupäivän juomatta ja "nukkua" (pidät silmiä kiinni ja säpsähtelet) edellisen yön. Hiki valuu, sydän hakkaa mutta sisäelimet saa pienen helpommon jakson.

Sitten iltapäivällä 2-3 nopeaa huikkaa väkevää viinaa. Käsi eteen jos oksennus tulee ulos ja niellään oksennus, ettei mene viinaa hukkaan. Kun ankkuriryyppy (jokainen oikeasti viina juova tietää mikä se on) pysyy sisällä, juodaan tasaisella tahdilla pitkin päivää säännöllisesti syöden. Venäläisistä voi ottaa mallia, että jos tosi mies tai nainen haluaa juoda putkeen esimerkiksi juhannuksesta elokuun alkuun, pitää syödä koko ajan.

Krampit saa estettyä, kun syö suolaa välillä. Vichyä (ärsyttää mahaa) ei kannata juoda liikaa, koska oluesta tulee jo nestettä niin paljon että munuaisia pitää miettiä.

Jos kusi lakkaa tulemasta, on tehnyt jotain väärin. Ammattilaiset eivät ajaudu tähän tilaan, sillä nesteen pitää kiertää koko ajan läpi. Siksi suoloja on saatava, koska muutoin kuivuu. Vettä joutuu juomaan välillä, mutta hiilihapoilla ei kannata turhaan kuormittaa vatsalaukkkua, joka on jo muuten ihan saatana kovilla alkoholista, joka tuhoaa ruokatorven ja vatsalaukun lisäksi koko suolistoa. Aivot ovat niin kovilla kierroksilla, että et nuku kunnolla koko kesäloman aikana.

Jos rauhoittavia ei ole kaapisssa (nämä ammattilainen hankkii jo ennen kuin aloittaa juomaputken eli kesäkuussa ennen lomaa), niitä pitää alkaa etsiskellä viimeistään 10 päivää ennen kuin kesäloma loppuu. Viimeisellä kesälomaviikolla vähennetään koko ajan alkoholiannosten määrää vuorokaudessa ja pidetään vaikka kirjaa juomista. Tosi mies/nainen osaa homman ilman kirjanpitoa.Annetaan pahan olon tulla asteittain.

Lopussa siirrytään alkoholista rauhoittaviin lääkkeisiin ja unilääkkeisiin. Peitosta ja lakanoista voi kääriä nyytin, jota voi halailla silloin kun kouristaa, virtahepo röhisee sängyn päässä tai hyvänä hetkenä helvetin kaunis isotissinen nainen makaa vieressä. Oikeasti siinä vieressä on peitto, joka yrität unissasi nylkyttää.  Heräät, sydän hakkaa, etsit sängyn alta lääkepurkkia, vilkaiset kelloa ja helpotut, jos uuden pillerin voi ottaa. Yrität runkkaamalla helpottaa kipua, mutta saatat oksentaa kesken kaiken. Tekisi mieli juoda viinaa, mutta tosimies lopettaa ja kestää. Kaikki on omaa syytä.

Mietit lapsuutta, hiekkalaatikkoa, äitiä, isää, mutta et itke. Olet itse juonut 6-7 viikkoa putkeen ja putkea olisi voinut jatkaa, mutta on pakko palata töihin, koska sairaslomaakaan ei enää saa lisää kesäloman päälle.

Jos asialliset lääkkeet loppuvat (ammattilaiset tietävät miten sydämen syke pidetään siedettävänä), sydämen leposyke nousee takaisin 110-120:n, mutta silloin soitetaan kaverille. Jollakin on pari pilleriä jäljellä.

Kivusta ei kannata useimmille teistä puhua, sillä kunnon juomisputken jälkeen jännittävin päivä on luokkaa 4-5 päivä juomisen lopettamisen jälkeen. Huonolla tuurilla pääsee sairaalaan, mutta 6-7 viikon putki ei siihen yleensä riitä. Vuoden vuorotteluvapaalla sen saa hoidettua.

Toki jos on geneettistä altiutta, jo viikon juomisella voi tappaa itsensä. Mutta moni pystyy jatkamaan tätä harrastusta aina tuonne eläkeikään asti.

Ja voin sanoa, että maratonin (tai usean maratoninloman aikana) juokseminen on lasten leikkiä siihen nähden, millaista on kunnon viinan juonti. Se pitää kokeilla itse. Suosittelen ehdottomasti. Sitten kun on koko syksyn selvin päin, kunto nousee silmissä ja luulee olevansa huippu-urheilija, kun pääsee kerrostalon rappuset alas. Elämä on ihanaa ilman viinaa.

Vaikka vuolee sormen puoliksi poikki, ei tunnu missään. Tietää että sen voi hoitaa. Ei tarvitse halailla viikkoa peittoa ja tuijottaa varjoja seinässä,jotka tulevat siitä kun olet laittanut viisi päivää sitten verhot ja kaihtimet kiinni ja lukinnut ovet, työntänyt tuoleja eteisen täyteen, ettei kukaan vain hyökkää sisälle. Ei sieltä kukaan ole tulossa, mutta heikkoina hetkinä olo on todellinen.

Tässä nyt lyhyesti jonkinlaista kuvausta siitä, millaista on viinanjuonti. Tällaisiin oloihin on juotava vähintään noin korillinen kaljaa päivässä eli viikossa reilusti yli 150 annosta. Siitä tuleekin kuudessa viikossa mukava annos alkomahoolia. Tosimiehet ja naiset jatkavat tätä vuodesta toiseen. Heillä on siihen erityisen kv. tason lahjakkuus, sillä tavalliset ihmiset kuolevat matkalla.

Vielä ehtii aloittaa, jos kesäloma alkaa huomenna!!!

terveisin täältä mökiltä

Jorma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi