Miehen lapsesta, rakastan ja haluan hemmotella häntä, mies ei innostu!
Eli tilanne se, että meillä on yhteisiä lapsia jotka asuu luonamme. Olen varakas ja haluan hemmotella lapsia kaikenlaisella pienellä reissuamisella ja huvittelutekemisillä. Rakastan myös miehen lasta ja aivan ehdottomasti ja ilman muuta hän tulee mukaan kun lähdemme mm. elokuviin tai laivalle.
Mies suhtautuu tähän nihkeästi. Lapsi asuu äitinsä luona, jossa olosuhteet on niukat, siellä on lapsen lisäksi kaksi sisarpuolta ja äiti on yh. Olen myös ehdottanut että lapsi saisi ottaa mukaan isomman sisaruksensa, joka on siis asunut mieheni kanssa aikoinaan. Heille olisi mukavaa tulla yhdessä, sisaruksina ja lasta ajatellen varmaan tällä miehen ex-lapsipuolella on mahdollisesti ikäväkin miestäni?
Lisäksi tiedän ettei heillä ole varaa oikein mennä mihinkään, rähjäisiä vaatteita ja jos onkaan niitä ehjiä ja ilmoihin sopivia vaatteita olemassa. Ostellaan niitä mielellämme lapselle, se sopii miehellekin.
Mutta tässä taannoin lupasin viedä lapset viettämään hotelliviikonloppua, uimaan ja syömään ja sensellaista, mies ei halunnut että hänen lapsensa käytäisiin hakemassa myös mukaan. Ei vain kuulostanut oikein hyvältä. Minusta olisi ollut oikein kivaa lapselle päästä sellaiselle reissulle, kun muuten joutuu vain kotona olemaan. En ymmärrä miksen saa tarjota samaa hänelle, on hänkin meidän perheenjäsen.
Siitä miehen ex-lapsipuolesta mies sanoi ettei ole vastuussa ko. lapsesta, eikä halua että lapsi tulee sisaruksensa kanssa huvittelureissuille mukaan. Meille kotiin lapsen sisarus on tervetullut, jos haluaa.
Siis vain tämä vanhempi sisarus, ei tämä joka on syntynyt miehen ja exän eron jälkeen. Eihän mies ole edes nähnyt koko lasta ikinä.
Kummallinen tilanne, mistähän miehen suhtautuminen johtuu?
Kommentit (12)
Mitä järkee on täällä arpoa mahdollisia syitä?
Miehesi exällä on lapsia kolmelle eri miehelle, joista kaksi ei ole lapsensa kanssa tekemisissä?
Ainakin tämä lapsen sisarus jonka mieheni tuntee, on tekemisissä jonkin verran isänsä kanssa, lapsen puheiden perusteella.
yksi sekahedelmäsoppa, jossa lapset maksaa aikuisten tekemiä ajattelemattomuutta!!
Sinusta ap saa miellyttävän kuvan ja jos sulla ei ole eurosta kiinni niin miksi todellakaan et pitäisi kaikkia sisaruksia ns. yhtenä perheenä? En ole niin viisas, että tiedän mitä tuleman pitää mutta lapset panevat kaikki asiat merkille ja jos joku heistä välittää aidosti ei se voi olla kuin plussaa aikuisuuteen! Itsekin pidän kotonani yökylässä jopa sukuun kuulumattomia lapsia:)
Eli tilanne se, että meillä on yhteisiä lapsia jotka asuu luonamme. Olen varakas ja haluan hemmotella lapsia kaikenlaisella pienellä reissuamisella ja huvittelutekemisillä. Rakastan myös miehen lasta ja aivan ehdottomasti ja ilman muuta hän tulee mukaan kun lähdemme mm. elokuviin tai laivalle.
Mies suhtautuu tähän nihkeästi. Lapsi asuu äitinsä luona, jossa olosuhteet on niukat, siellä on lapsen lisäksi kaksi sisarpuolta ja äiti on yh. Olen myös ehdottanut että lapsi saisi ottaa mukaan isomman sisaruksensa, joka on siis asunut mieheni kanssa aikoinaan. Heille olisi mukavaa tulla yhdessä, sisaruksina ja lasta ajatellen varmaan tällä miehen ex-lapsipuolella on mahdollisesti ikäväkin miestäni?
Lisäksi tiedän ettei heillä ole varaa oikein mennä mihinkään, rähjäisiä vaatteita ja jos onkaan niitä ehjiä ja ilmoihin sopivia vaatteita olemassa. Ostellaan niitä mielellämme lapselle, se sopii miehellekin.
Mutta tässä taannoin lupasin viedä lapset viettämään hotelliviikonloppua, uimaan ja syömään ja sensellaista, mies ei halunnut että hänen lapsensa käytäisiin hakemassa myös mukaan. Ei vain kuulostanut oikein hyvältä. Minusta olisi ollut oikein kivaa lapselle päästä sellaiselle reissulle, kun muuten joutuu vain kotona olemaan. En ymmärrä miksen saa tarjota samaa hänelle, on hänkin meidän perheenjäsen.
Siitä miehen ex-lapsipuolesta mies sanoi ettei ole vastuussa ko. lapsesta, eikä halua että lapsi tulee sisaruksensa kanssa huvittelureissuille mukaan. Meille kotiin lapsen sisarus on tervetullut, jos haluaa.
Siis vain tämä vanhempi sisarus, ei tämä joka on syntynyt miehen ja exän eron jälkeen. Eihän mies ole edes nähnyt koko lasta ikinä.
Kummallinen tilanne, mistähän miehen suhtautuminen johtuu?
voit mielestäni huoletta näitäkin huomioida. Kaltaisiasi ihmisiä pitäisi ehdottomasti olla enemmän.
Ainakin tämä lapsen sisarus jonka mieheni tuntee, on tekemisissä jonkin verran isänsä kanssa, lapsen puheiden perusteella.
miten voit sanoa exän olevan yksinhuoltaja, jos et tiedä osallistuvatko miehet kasvatukseen vai eivät?
Itselleni tuli mieleen että jos vaikka miehesi ex pyytää ettei lasta hemmoteltaisi kovin paljon koska kaksi muuta sisaruspuolta tuntee jäävänsä paitsi paljosta silloin. Eli ajattelee toisen perheen sisäistä "tasajakoa".
Tai sitten mies pelkää että hemmottelulla "varastat" osan miehen lapsesta niin että isä jää kakkoseksi kun äitipuoli on niin kiva.
Tai sitten mies pelkää että jos lapsi tottuu tuollaiseen hemmotteluun ja teille tuleekin ero niin sitten lapsi kaipaisi sitä hemmottelua.
Tai sitten mies luulee että haet hänen lastaan mukaan velvollisuudentunteesta ja koettaa "säästää" sinua eli sinun ei tarvitsisi hakea lasta mukaan vaan viettää helpommin aikaa pienemmällä porukalla.
Tai mies on mustasukkainen siitä ajasta minkä hänen lapsensa vie. Eli mies haluaisi mielummin olla itse sinun kanssasi.
jne.
kysyä mielipidettä! Ja miksi vain toinen saisi tulla mukaan, miksi ei se kolmaskin? Haluatko aiheuttaa mustasukkaisuutta siellä perheessä?
että miehesi on järkevä ja ajattelee ex-vaimoansa ja hänen köyhyyttään. Lapset ovat mestareita (minä pienenä mukaanlukien) kiristämään ja mustamaalaamaan.. kun iskän luona on sitä ja tätä miks meillä ei ikinä kotona ole. Isi ostaa aina sitä ja tätä.. miks sä et koskaan.
Mä voin vaan kuvitella miltä ex-vaimosta tuntuu kun lapset mollaavat hänen köyhyyttään ja te mennä porskutatte. Joten anna olla, Hemmottele lasta kun on viikonloppuisin teillä mutta muuten hänellä on oma elämänsä äidin luona.
että miehesi on järkevä ja ajattelee ex-vaimoansa ja hänen köyhyyttään. Lapset ovat mestareita (minä pienenä mukaanlukien) kiristämään ja mustamaalaamaan.. kun iskän luona on sitä ja tätä miks meillä ei ikinä kotona ole. Isi ostaa aina sitä ja tätä.. miks sä et koskaan.
Mä voin vaan kuvitella miltä ex-vaimosta tuntuu kun lapset mollaavat hänen köyhyyttään ja te mennä porskutatte. Joten anna olla, Hemmottele lasta kun on viikonloppuisin teillä mutta muuten hänellä on oma elämänsä äidin luona.
ja kieltää tuollaisen ilkeilyn. Oletko sellaisesta kuullut?
Lapsille voi myös selittää miksi iskällä on yhtä ja äidillä toista. Niitä sisaruksia voi hemmotella sitten erilaisin tavoin, jos ei materiaalista hyvää pysty niin paljoa antamaan.
että miehesi on järkevä ja ajattelee ex-vaimoansa ja hänen köyhyyttään. Lapset ovat mestareita (minä pienenä mukaanlukien) kiristämään ja mustamaalaamaan.. kun iskän luona on sitä ja tätä miks meillä ei ikinä kotona ole. Isi ostaa aina sitä ja tätä.. miks sä et koskaan. Mä voin vaan kuvitella miltä ex-vaimosta tuntuu kun lapset mollaavat hänen köyhyyttään ja te mennä porskutatte. Joten anna olla, Hemmottele lasta kun on viikonloppuisin teillä mutta muuten hänellä on oma elämänsä äidin luona.
ja kieltää tuollaisen ilkeilyn. Oletko sellaisesta kuullut? Lapsille voi myös selittää miksi iskällä on yhtä ja äidillä toista. Niitä sisaruksia voi hemmotella sitten erilaisin tavoin, jos ei materiaalista hyvää pysty niin paljoa antamaan.
mutta eí se poista sitä tunnetta lapselta.
Ei kai tässä maailmassa eletä vain kadetunteiden kanssa? Missä järki?
Sitäpaitsi nythän jo viisaat ovat saaneet selville, että lasten täytyy saada jo lapsuudessa niitä pettymyksen tunteita ja käydä ne läpi aikuisen kanssa. Kasvaa ns. kypsemmäksi aikuiseksi.