hei te äidit jotka olette kotihoidontuella!
Antaako miehenne teille jonkun tietyn summan kuussa rahaa vai miten olette rahatilanteene järjestäneet?itsestäni tuntuu ärsyttävälle olla koko ajan joka asiaan rahaa pyytämässä ja eihän se kelan korvaus riitä mihinkään?vai onko teillä säästöjä tms?
Kommentit (65)
Meillä on aina ollut yhteiset rahat, jo ennen lapsia. Välillä minä olen ollut perheen pääelättäjänä (silloin kun mies oli työtön ja silloin kun hän oli hoitovapaalla puolisen vuotta) ja välillä mies on pääelättäjä, kuten nyt, kun olen kotona hoitamassa yhteisiä lapsiamme. En oikein ymmärrä noita mun rahat - sun rahat -perheitä, kun kuitenkin lapset on yhdessä päätetty hankkia ja yhdessä elätetään. Tuntuu kovin monimutkaiselta aina sumplia, kenen vuoro on maksaa mikäkin lasku. On paljon yksinkertaisempaa, kun se maksaa, jolla on rahaa. Tietysti tämä yhteistalous toimii vain, jos kumpikaan osapuoli ei ole holtiton rahankäyttäjä, vaan kumpikin on säästäväinen rahojen ollessa tiukilla ja isoista hankinnoista neuvotellaan yhdessä.
mutta meillä ainakin mun260€/kk joka jää verojen jälkeen käteen on toooosi kaukana miehen kuukausi tuloista,että onko sekään niin reilua että pääsisin niihin käsiks ja tuhlaamaan ja sanoa vaan että yhteisiä käyttelen?:) meillä lapsilisä menee lapsen tilille säästöön.
Onko sitten reilua, että mies saa olla töissä ja ansaita hyvin, kun sinä hoidat ilmaiseksi hänen lapsensa ja kotinsa ja kärvistelet sen takia köyhänä? Tosi kummallinen ajattelutapa sinulla. Jos et olisi hankkinut miehelle jälkeläisiä ja et hoitaisi heitä, olisit itsekin töissä ja ansaitsisit varmasti paljon paremmin kuin runsaat parisataa nettona. Olisiko sinusta sitten reilua, että jos miehesi olisi kotihoidontuella, niin sinä saisit hyvää palkkaa ja pitäisit ne kaikki itselläsi, kun mies kituuttaisi köyhyysrajan alapuolella, lapsianne hoitaen?
Sovitaan vaan menoista aina etukäteen... eikä oo ikinä valittanut mun vaateostoksista...;)
Nyt on jo neljäs lapsi ja mies laittaa pari kertaa/kk rahaa tilille. Ei tartte minun koko ajan pyytää. Ostan paljon ruokaa ja lähes kaiken mitä lapset tarvitsevat.
Meillä ainakin myös mies jäi osaksi aikaa hoitovapaalle. Jolloin minä kuittasin palkastani laskut ja mies maksoi omia hilavitkuttimiaan omista säästöistään. Siinä sulle tasa-arvoa.