En mene töihin vaikka maksettais
Kommentit (120)
Menkääpä hyvät ihmiset töihin, ajattelin muuttaa syksyllä Espanjaan ja siirtää sossurahan sinne kun kuulemma on halpaa viiniä ja olutta. Hopi hopi!
Ootko jatkanut samalla linjalla vuodesta 2017? Miksi jotkut kaivaa VANHOJA ALOITUKSIA!!!
Vierailija kirjoitti:
Ootko jatkanut samalla linjalla vuodesta 2017? Miksi jotkut kaivaa VANHOJA ALOITUKSIA!!!
Miksi muuttaa toimivia ja hyväksihavaittuja valintoja?
Aina ajankohtainen. Koskahan Suomeen tulee vihdoinkin hallitus joka tajuaa, että työ on muinaisjäänne menneiltä ajoilta, joka ei nykypäivänä varsinkaan nuoria ja terveitä ihmisiä kiinnosta. Sitä ei haluta eikä tehdä. On mukavampiakin tapoja viettää ainoa elämä kuin tuhlata se jossain paskaisessa tehtaassa tai hikisessä toimistossa aikataulutettuna orjana, toimien vain rahantekovälineenä ahneille ja itsekkäille ihmisille. Nyt tuntuu olevan suuri huoli lisäksi siitä, että hallituksen mielestä ihmisiä ei näköjään kiinnosta lisääntyminen tarpeeksi ja edessä on uhka, ettei tulevaisuudessa olekaan riittävän massiivisia sukupolvia orjuutettaviksi.
Itse ainakin kippaan pullon perseet naamariini ja painelen sitten Alkoon.
Oikeastaan aika hyvä statementti koska tosiaan Suomessa oletetaan, että töitä tullaan tekemään ilmaiseksi. Monen on vaikea kuvitella, että siitä maksetaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään menisi, jos ei maksettaisi, mutta kun maksetaan, menen.
Toisille (keskituloiset) maksetaankin ihan rahaa, mutta valtaosalle vain sen verran, että saavat vuokran, ruoan ja muut, mutta tavallaan se itse palkka jää saamatta, vähän kuten orjilla, saa katon pään päälle ja ruoan, ettei kuole pois.
Vierailija kirjoitti:
Aina ajankohtainen. Koskahan Suomeen tulee vihdoinkin hallitus joka tajuaa, että työ on muinaisjäänne menneiltä ajoilta, joka ei nykypäivänä varsinkaan nuoria ja terveitä ihmisiä kiinnosta. Sitä ei haluta eikä tehdä. On mukavampiakin tapoja viettää ainoa elämä kuin tuhlata se jossain paskaisessa tehtaassa tai hikisessä toimistossa aikataulutettuna orjana, toimien vain rahantekovälineenä ahneille ja itsekkäille ihmisille. Nyt tuntuu olevan suuri huoli lisäksi siitä, että hallituksen mielestä ihmisiä ei näköjään kiinnosta lisääntyminen tarpeeksi ja edessä on uhka, ettei tulevaisuudessa olekaan riittävän massiivisia sukupolvia orjuutettaviksi.
Itse ainakin kippaan pullon perseet naamariini ja painelen sitten Alkoon.
Tämä nuorison asenne on suora seuraus siitä miten he on nähneet että heidän työnsä hyöty valuu miljonääreille, kun heille ei siitä jää yhtään mitään. Kiva boomer sukupolven antama jäänne jolloin he kyllä hordasi itselleen kaiken, maksoi talot ja autot ennätys ajassa työllään ja rahaa jäi yli. Omilta lapsiltaan ne odottaa, että nämä käyvät töissä ja elävät kädestä suuhun. Sosiaalisesta mediasta siiten seuraavat miten heidän pomonsa käyttää itseensä kaikki heidän tekemänsä rahat. Ymmärrän ettei kiinnosta. Systeemi on sairas silloin kun työntekijöille ei ole maksaa riittävästi palkkaa mutta pienelle joukolle sijoittajia löytyy tuosta vain satojakin miljardeja ja pomot nostelee 150 000e per kokous verottomia kokouspalkkioita.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan aika hyvä statementti koska tosiaan Suomessa oletetaan, että töitä tullaan tekemään ilmaiseksi. Monen on vaikea kuvitella, että siitä maksetaan palkkaa.
Orjuutta se on joka tapauksessa, maksetaan siitä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään menisi, jos ei maksettaisi, mutta kun maksetaan, menen.
Toisille (keskituloiset) maksetaankin ihan rahaa, mutta valtaosalle vain sen verran, että saavat vuokran, ruoan ja muut, mutta tavallaan se itse palkka jää saamatta, vähän kuten orjilla, saa katon pään päälle ja ruoan, ettei kuole pois.
Yhä useampi saa työllä vain katon pään päälle ja ruoan, mutta nuohan taataan lakisääteisesti jokaiselle, kävit töissä tai et, joten "what is the point"?
Menisin mielelläni töihin, mutta työnantajapuoli ei ole vastannut hakemuksiini.
Voihan oikeasti olla niin, että työ on kannattavaa ja mielekästä vain paremmissa tuloluokissa. Itse olin noita ihmisiä, mutta työttömänä vaikuttaa hankalalta päästä takaisin.
Mikäpä siinä, jos on onnellinen. Minä aloittelen parhaillaan kokopäivätyön ohessa yrittäjyyttä. Kun ei ole enää kotona asuvia lapsia ja on yksineläjä, niin on hyvin aikaa ottaa pari asiakasta ja lisäksi alan tehdä tuntityönä erästä hommaa (ei puhelinmyyntiä eikä verkostomarkkinointia tai sisällöntuotantoa tms vaan ihan oikeita töitä). Raha tuo turvallisuutta ja olen vasta viime aikoina innostunut sijoittamisesta. Tosin sijoitan myös matkustamiseen, se on minulle harrastus, josta en ole valmis luopumaan vaikka muuten elänkin mahdollisimman ilmastoystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen vero on sitten 25% että 2500 tienaava jää nykyisin alle sossutuen, että se siitä etuudesta..
Ansiosidonnaisen on jo vuosia haettu muutosverokortti.
Vierailija kirjoitti:
En mene minäkään. Huoratvoi itse tehdä työnsä, minä en tee sekuntiakaan töitä tämän paskamaan eteen. Menen vaikka vankilaan ennemmin, ja se muuten maksaa ihan helvetisti enemmän kuin ne tuet jotka evätään pakottaen rikoksiin.
Tarpeeksi kun katkeroidun, alan tuhoamaan yhteiskunnan infrastruktuuria, mm.sähöverkot on täysin suojattomia. Hyvin pienellä vaivalla saa miljoona vahingot.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen vero on sitten 25% että 2500 tienaava jää nykyisin alle sossutuen, että se siitä etuudesta..
No ei kyllä jää.
Minä tekisin enemmän töitä, jos työmarkkinatuen suojaosaa nostettaisiin, vaikkapa 400:ään tai 500:een tai jopa 600:een euroon. Toinen vaihtoehto olisi, että jos saisin työn, josta saa palkkaa vähintään 2000 e, koska nykyään kuulemma 2000 euroakin on jo matala palkka.
t. osa-aikatyöläinen/osa-aikatyötön
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin enemmän töitä, jos työmarkkinatuen suojaosaa nostettaisiin, vaikkapa 400:ään tai 500:een tai jopa 600:een euroon. Toinen vaihtoehto olisi, että jos saisin työn, josta saa palkkaa vähintään 2000 e, koska nykyään kuulemma 2000 euroakin on jo matala palkka.
t. osa-aikatyöläinen/osa-aikatyötön
Miksi et vaan tee pimeästi? Ongelma ratkaistu. Kiinnijäämisen riski on olematon ja rangaistukset naurettavia.
Täyttä pelleilyä liittojen toimet. Yleislakko saneluehdoilla ja toinen puoli olisi ollut polvillaan kuukausia sitten. Ei olisi se vaikeampaa, mutta silti näin ei tehdä.
Väittikö se jossain kohtia, ettei silti huoli ilmaista rahaa?