Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko "tissuttelija" olla mielestäsi hyvä äiti? Perustele.

Vierailija
02.10.2012 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljonko se vaikuttaa toimintakykyyn

jos alkoholi alkaa mennä kaiken muun edelle niin ei siinä kauaa ole hyvä äiti, isä, työntekijä tai mikään muukaan.

Vierailija
2/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelija ei ole koko kapasiteetillaan mukana elämässä. Hänen aivokemiansa on häiriintynyt, hän on väsynyt, aistit ovat heikentyneet, reaktiokyky hidastunut. Hän ei ajattele selkeästi eikä pysty toimimaan samoin kuin selvänä. Hänen keskittymiskykynsä on heikko, hänellä on vähemmän energiaa.

Ja puhun ihan kokemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lipittää viiniä pitkin päivää. Toiminta kyky jä läsnäolo heikkenee. On terveydelle haitallista. Alkavaa alkoholisoitumista, ongelma pahenee pikkuhiljaa. Ei hyvä.

Vierailija
4/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siinä missä voi olla hyvä isäkin. (mitä minä olen)

Siis jos tissuttelu pysyy kohtuullisuuden rajoissa.

Vierailija
5/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taannoin lehdessä (tai missä nyt olikin), että x prosenttia aikuisista haluaa olla lastensa läsnäollessa aina selviä ja 100% lapsista haluaa aikuisten olevan aina selviä ollessaan lasten kanssa.

Vierailija
6/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siinä missä voi olla hyvä isäkin. (mitä minä olen)

Siis jos tissuttelu pysyy kohtuullisuuden rajoissa.

mutta sillä on tapana karata huomaamatta lapasesta. Kun ei aloitakaan ei ole vaaraa sortua alkoholismiin.

Vierailija
7/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi on alkanut hallita elämää. Eli siinä on prioriteetit hukassa eikä voi olla hyvä, läsnäoleva vanhempi.

Vierailija
8/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni tilannetta mietin. Hän paljasti taannoin sen mitä olin epäillyt jo pidemmän aikaa; on alkanut nyt työttömäksi jäätyään arkipäivisinkin lipitellä viiniä ja siideeitä, ei enää vaan iltaisin lasten nukkuessa, kuten aiemmin.

Varmaksi en tiedä, mutta oletettavasti määrät ei ole kovin suuria (vielä), silti olen ollut huomaavinani hänen puheessaan ja käytöksessään muutoksia siellä käydessäni. Tai ehkä "huomaan", koska kuvittelen niitä tämän tiedon myötä..?

Lapset 5v ja 7v, jotka siskoni aina hoitanut hyvin, tämä asia nyt vaan lakanut mietityttää :(

ap.

Vierailija
9/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on tuolloin jotain tavallista arkea tärkeämpää, viina. Ja vaikka tissuttelija itse kutsuu "harrastustaan" noin vähätellen, kyllä sen juomisen muut huomaavat, lapset varsinkin. Säälittää lapset, jotka joutuu elämään tuollaisen vanhemman kanssa :(

Vierailija
10/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siinä missä voi olla hyvä isäkin. (mitä minä olen) Siis jos tissuttelu pysyy kohtuullisuuden rajoissa.

Ja jos määrä on vähäinen, miksi ottaa ollenkaan? Pienikin alkoholimäärä vaikuttaa sun aivoihin, kyllähän sä sen tiedät varmaan.

Vierailija
11/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja söpö sana. Korvataan se sanomalla "jokapäiväinen alkoholinkäyttö" ja katsotaan muuttuuko asia sitten.

Vierailija
12/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jos tissuttelua ei esiinny päivittäin ja lasten hereilläolon aikaan.

Itse olen ottanut joskus lasillisen viiniä ruuan kanssa tai yhden oluen saunassa lasten nähdenkin. Mielestäni aikuinen voi antaa lapselle mallia alkoholin kohtuukäytöstä, siis siitä että voi ottaa yhden ruuan kanssa tai rentoutuessaan, mutta se yksi riittää. Lasten nähden "tissuttelua" ei kuitenkaan ole meillä kuin silloin tällöin, harvemmin kuin kerran kuussa.

Lasten käytyä nukkumaan, saatan ottaa yhden tai kaksi, kuitenkin vain sen verran että olen selvä ja normaali jos lapset sattuvat heräämään, ja toinen aikuisista on aina täysin selvä ja ajokunnossa jos toinen ottaa pari.

Mutta ap:n tilanteeseen viitaten, minusta ei ole normaalia käyttää alkoholia päivittäin tai edes useampana päivänä viikossa lasten nähden tai päiväsaikaan. Muutama lasi viiniä tai pari siideriä vaikuttaa jo käytökseen ja aiheuttaa lapsille turvattoman olon kun aikuinen on "outo".

Vierailija
13/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä perusteluja se vaatii? Ei lapset halua, että äiti on koko ajan "hiprakassa".

Ihan sama mitä tissuttelija sanoo, kyllä se alkoholi menee kaiken muun edelle.

T. Tissuttelijan lapsi

Vihaan äitini tissuttelua edelleen vaikka olen asunut jo vuosia omillani.

Vihaan sitä, että ensimmäisenä kun hän tulee töistä, kuulen kuinka kaljatölkki aukeaa ja äiti istuu keittiön pöydän ääressä ja tekee samalla ruokaa (nakit ja ranskalaiset uuniin)

Hän juo pari kaljaa ja menee päiväunille, illalla taas parit kaljat. Ehkä noin 6 kaljaa illassa.

Äitini ei ollut läsnä meille, hän ei päässyt ikinä viemään/hakemaan meitä autolla "Ehdin jo juoda yhden kaljan" AINA JA JOKA HELVETIN PÄIVÄ SAMA JUTTU!!!

Ei varmaan tarvi sanoa, etten itse ole ikinä juonut tippaakaan alkoholia lasteni läsnäollessa enkä kyllä juo muutenkaan kuin ehkä 4 siideriä vuodessa.

Vierailija
14/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos määrä on vähäinen, miksi ottaa ollenkaan? Pienikin alkoholimäärä vaikuttaa sun aivoihin, kyllähän sä sen tiedät varmaan.

En käytä edes joka päivä vaan n 2-3 kertaa viikossa. Yleensä yhtenä arkipäivänä töiden jälkeen pari olutta jollain terassilla, sekä lauanta-iltana saunassa kanssa pari kolme olutta, ja ehkä sunnuntaina yhden oluen tai lasin viiniä ruuan kanssa jos ollaan kylässä jossain tai muuten syödöön vähän hienommin.

Onko se paha asia? Lapseni ei pelkää minun alkoholinkäyttöäni koska se pysyy kohtuuden rajoissa, en muutu törtöksi enkä agressiiviseksi sen takia. Jos olisin kokonaan raitis olisin jatkuvasti pahalla päällä koska olen vähän levoton sielu ja kiivasluontoinen ja otan helposti nokkiini muiden ilkeilystä. On lisäksi tutkittu asia että ihmiset jotka vähän tissuttelevat ovat terveempiä kuin muut.

Vierailija
15/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinäkin aika paljon juot viikossa.

Vierailija
16/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä edes joka päivä vaan n 2-3 kertaa viikossa. Yleensä yhtenä arkipäivänä töiden jälkeen pari olutta jollain terassilla, sekä lauanta-iltana saunassa kanssa pari kolme olutta, ja ehkä sunnuntaina yhden oluen tai lasin viiniä ruuan kanssa jos ollaan kylässä jossain tai muuten syödöön vähän hienommin.

Tuo on normaalia alkoholinkäyttöä. Tissuttelu on sellaista mikä tapahtuu päivittäin, koko ajan, jatkuvasti. Ei paljon, pikkuriikkisen, mutta koko ajan.

Vierailija
17/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoni 3 kertaa viikossa tapahtuvalle tissuttelulleni on:

- olla ilman kokonaan ja pahalla päällä koko ajan

- käyttää rauhoittavia lääkkeit'

- irtisanoutua töistäni jolloin perheeni talous heikkenisi totaalisesti (vaimo ei ole töissä ollenkaan)

Vierailija
18/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoni 3 kertaa viikossa tapahtuvalle tissuttelulleni on:

- olla ilman kokonaan ja pahalla päällä koko ajan

- käyttää rauhoittavia lääkkeit'

- irtisanoutua töistäni jolloin perheeni talous heikkenisi totaalisesti (vaimo ei ole töissä ollenkaan)

Työpaikkaa voi vahtaa, työtään voi yrittää kehittää paremmaksi.

Vierailija
19/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoni 3 kertaa viikossa tapahtuvalle tissuttelulleni on: - olla ilman kokonaan ja pahalla päällä koko ajan - käyttää rauhoittavia lääkkeit' - irtisanoutua töistäni jolloin perheeni talous heikkenisi totaalisesti (vaimo ei ole töissä ollenkaan)

mut ei toi kyllä kuulosta lainkaan hyvältä että koko henkinen hyvinvointisi ja työkykyisyytesi on kaljan varassa

Vierailija
20/24 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kuin vankilassa.

Yksi on liikunta, ja se auttaa osittain, mutta haluan liikkua ulkona ja se onnistuu vain hyvällä säällä. Sitä pyrin kuitenkin harrastamaan niinä päivinä kun en juo kaljaa. Mutta pariin laiskotteluolueeseen parina kolmen akertana viikossa katson etä minulla on varaa.

Minulla on lisäksi säännölliset elintavat jne eikä ole mopo karannut sen vuoksi käsistä.

Asiat mitkä minua ärsyttävät ovat ja josta pahoitan mieleni, ja jonka lievittämiseksi tarvitsen alkoholia ovat:

- huono ilmapiiri työssäni

- vaimo sairas, fyysiessti, ei hoida taloutta vaan minä joudun telkemään sen

- Seksielämää vaimon kanssa ei ole em syistä

- Appivanhemmat hiillostaa ja pitävät minua törppönä ja laiskana. He eivät tiedä että minä joudun hoitamaan koko huushollin yksin ja huonolla palkallani maksamaan kaikki perheeni menot itse

Olisi vielä yksi keino parantaa tilannettani:

- Hankkia uusi akka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi