Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2013!

01.10.2012 |

Kommentit (166)

Vierailija
1/166 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, kiva kun tämä pino tänne ilmestyi :)

Minä 27v ja mies 29v. Meillä on ennestään tytöt 3v ja 1v ja nyt sitten laskettu aika n. 4.6.2013. Meinasin alkuun etten lähde taas mukaan näihin palstoihin, mutta en voinut pysyä poissakaan :D

Itse olen aivan innoissani ja olen jo alkanut miettimään nimiä...(ne on oikeasti tosi vaikea päättää...!!!) ja hankittiin autolaina näin ajoissa, että keväällä sitten olis ajankohtainen tuokin vaihto.

Lähipiiri ei aivan yhtä innoissaan ole ollut raskaudestani, koska edellisessä oli ongelmia (verenvuoto rvk 22, lapsivesienmeno rvk 23 ja makuutuksen kautta syntymä rvk 29+2) Neito oli ikäisekseen hyvän kokoinen (1340g), mutta keuhkojen heikko hapetus piti meitä sairaalassa n. 2kk. Tästä kaikesta on nyt kuitenkin selvitty ja neiti voi oikein mallikelpoisesti, ihan terve neiti nykyään, joten itsekin uskallan jo ihan eri tavalla kaavailla tulevaisuutta :) En halua elää pelossa, vaan uskon, että tämä raskaus voi mennä yhtä hyvin kuin ensimmäinen!

Huonoa oloa lukuunottamatta olo on aika normaali. No turvotusta on myös ja vessassa joutuu ravata, mutta mä oon niin innoissani, että ei haittaa yhtään :)

Toivottavasti saadaan paljon muitakin mukaan.

Suukkosiili 4+6

ps.eikös makkarakeitto sulla pitäis olla raskausviikot jo sitten 5+2, jos siis laskettu aikasi on tosiaan 1.6?

Vierailija
2/166 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa!

Myös minä aluksi ajattelin, etten ala kirjoitella palstoille, mutta tässä sitä ollaan aloittamassa ketjua:).

Olet oikeassa, 5+2 siis menossa. En oikein ymmärrä täysin näitä viikkoja. Muutenkin pää on vähän hattarainen, ja tuntuu,ettei ajatus juokse samanlailla, kuin ennen. Lisäksi kaikki vähänkin hempeät jutut pistää itkettämään, mutta muuten olo on ihmeen seesteinen. Turvotus on ihan kamalaa, maha on kuin jalkapallo. Mutta mahtavaa kaikenkaikkiaan tämä kaikki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/166 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ilmottaudun mukaan odottamaan kesäkuun vauvaa :)

Itse olen 30, mies 33 ja kolmatta odotellaan. Laskettu aika on neuvolan mukaan 4.6 (eli tänään 2.10 olis 5+2) Ja siis soittelin jo viimeviikolla neuvolaan aikaa valmiiksi. Sovittiin sitten 30.10, silloin pitäisi jo kuulua sydänäänetkin.

Oli tosi mukavan kuuloinen neuvolan täti, sanoi heti jos haluat niin voit tulla jo aikasemminkin. Hetken mietittyä totesin että parempi vasta silloin...

Yritystä on takana vajaa vuosi. Vauvakuumeilijoita olen seúrannut tosi tiiviisti, mutta ei ole tullut koskaan ite kirjotettua.

Onnea kaikille kanssa odottajille!!!

Vierailija
4/166 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea plussasta!

Kiva saada mukaan toinenkin kolmatta odottava, vaikka ei mulla ole mitään muitakaan vastaan :D Mä tässä nyt näköjään ryhdyin jonkinlaiseksi "rvk-poliisiksi", mutta meillä on sama laskettu aika niin eikös meillä pitäis olla samat viikotkin? Niissä on silti heittoa 2 päivää. Annettiinko sulle neuvolasta nuo rvk:t vai laskitko itse? Mä oon katsonut noista netin laskureista ja ne antaa kaikki laskettuun aikaan 4.6 niin rvk 5+0 tänään. Vaikka sama kai tuo oikeasti on...

Mä olin jo eilen myös niin innoissani, että ostin ensimmäiset äitiysvaatteet...!!! Perustelin sen itelleni sillä että ne on kivat päällä vaikka ei vielä mahaa olekaan...*pursk* Mies vaan pyöritteli päätään... :D Kyseessä siis äitiyspitkikset, kun niissä monesti painaa se reuna...eikö niin?!

Makkarakeitto: Joko olet kertonut ystäville/sukulaisille? Tietävätkö odottaa vai tuleeko yllärinä? Ensimmäinen on aina niin paljon elämää mullistava, tietenkin :)

Makkarakeitto, sanoit, ettet noista raskausviikoista oikein ole perillä, niin ne lasketaan siis niin, että kuukautisten poisjäädessä on tasan 4+0, eli kun ovulaatio tapahtuu on jo rvk 2+0. Sitten joka päivä lisätään yksi, eli kun menkat on yhden päivän myöhässä on 4+1, sitten 4+2...4+6, jonka jälkeen muuttuu 5+0. Eli uusi viikko vaihtuu aina samana viikonpäivänä. Lisäksi hauskaa tässä on se, että nuo tarkoittaa aina täysiä viikkoja+päiviä, eli esim 5+4 on viisi täyttä viikkoa 4 päivää, jolloin elät siis kuudetta raskausviikkoa. Sekavaa eikös. Mutta siis laskettu aikasi on 40+0. Tässä on ainakin ihan kiva laskuri, joka kertoo raskausviikot ja vähän muutakin: www.tekay.fi ja sieltä laskurit -> raskauskiekko. Oli tosi selkeä ja voi muuttaa kierron pituuttakin.

Lapsetkin heräsi päikkäreiltä joten ei kun touhuamaan taas!

Suukkosiili 5+0

Vierailija
5/166 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottajien jonoon. Minä 34v. ja mies 38v. Minulla entisestä elämästä lapset 12v. ja 9v. eli nyt olisi tulossa vielä iltatähti.

Neuvolan olen jo varannut 23.10, terveyden hoitaja vaikutti hieman oudolta. Kyseli puhelimessa samoja aioita useaan otteeseen ihan kun ei olisi muistanut mitä on kysynyt...dementian ensioireita? Muuten vaikutti ihan mukavalta.

Minä olen saanut netin raskauslaskurien mukaan rv 5+2 eli la olisi 2.6

Merette rv 5+2

Vierailija
6/166 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teissillä ja Suukkosiilillä näyttäisi olevan sama LA:)

Suukkosiili: Kiitos selvennyksestä viikkojen laskemisessa! Kaikenlaisia uusia asioita sitä tässä oppii. Olen kertonut asiasta perheenjäsenilleni ja appivanhemmille ja heidän reaktionsa ovat olleet liikuttuneen ilahtuneet. Isälläkin kihosi ihan kyynel silmäkulmaan:) On kauhean hauskaa ilahduttaa ihmisiä tällä asialla!

Vieläkin tuntuu vähän epätodelliselta. En oikein käsitä, että siellä mahassa todella kasvaa joku. Olo on suurinpiirtein tavallinen itkuherkkyyttä ja turvotusta lukuunottamatta. Odotan innolla kahden viikon päässä siintävää ensimmäistä neuvolakäyntiä ja ultraa, jossa ne sydänäänet kuulee, sillä ehkä se auttaa hahmottamaan paremmin sikiön olemassaoloa.

Nimiä on ollut hauska miettiä yhdessä miehen kanssa, mutta poikien nimistä mikään ei oikein tunnu sopivalta. Onneksi tässä on paljon vielä aikaa.

Pitäisikö tässä nyt alkaa syödä jotain tiettyjä vitamiineja? Foolihappoa? Olen juonut greippimehua varmuuden vuoksi.

Millaisia olotiloja teillä muilla on ollut?

7/166 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kans ollaan, vaikka päätin myös jotain aivan muuta..! Meille on neljäs lapsi tulossa ja la 6.6. eli rv:t 4+5. Lauantaina testasin plussan, kun olin odotellut menkkoja oikeastaan jo keskiviikosta lähtien. Huolenaiheena nyt alkumetreillä on ollut toissa viikolla sairastamani enterorokko, mutta toivon todella, että sillä ei olisi mitään vaikutusta tähän.

Uskomatonta kyllä, vatsa tuntuu aristavalta (varsinkin päivän edetessä ja jos joutuu paljon istumaan) ja farkkujen vyö ahdistaa. Nyt jo! Minä kun olin ajatellut pitää tämän salassa vielä piiiitkään...

Olemme tätä lasta yrittäneet keväästä asti ja olin jo oikeastaan menettämässä toivon koko asian suhteen. Elämä yllättää! Lapsemme ovat 8, 6 ja 3v. Itse olen 32v.

Tilasin jo yhden kestovaipan ;) Edellisistä olen melkein kaikista luopunut, paitsi villahousut ovat tallessa. Myös jonkinlaisia vaunuja olen katsellut, kun esikoiselle hankituista emmaljungista alkaa runko pettää.

Neuvolaan en ole vielä soitellut, voi olla että vasta ensi viikolla. Kaikkien kohdalla olen käynyt yksityisellä alkuraskauden ultrassa 8.viikolla, todennäköisesti tälläkin kertaa.

Nyt olen vaan niiiiin iloinen ja nautin suuresti, odotettavssa on todennäköisesti taas massiivinen raskauspahoinvointi kun saadaan pari viikkoa lisää kasaan. Vielä tämä on ihana salaisuus :) Mitä nyt parille läheisimmälle ystävälle on ollut jo aivan pakko kertoa ;)

Vierailija
8/166 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Merette ja Eikkuli! Ja onnea!

Musta on ollut aivan ihanaa kertoa tästä kaikille kun ne ilmeet ja reagointi muutenkin on niin mahtavaa!

Varhaisultrasta: Mekin ollaan tytöistä käyty aina siinä varhaisultrassa, mutta nyt en oo ihan varma mennäkö tällä kertaa vai...Viimeks olikin viikkoja vähemmän kuin piti ja luultiin jo tuulimunaksi kun ei syke näkynyt jne... Onneksi kontrollissa selvisi, mutta se viikko oli piiiiitkä!

Onko teillä Makkarakeitto ultra neuvolassa? mä en itseasiassa tiedä, että vieläkö täällä on. en oo vielä soittanut neuvolaan kun meinasin parin viikon päästä soitella nuoremmalle 1v6kk neuvolaa, niin jos siihen samaan aikaan saisin sitten itsellekin ajan?

Vitsmiineista: Mä syön Multivitan raskaus/imetys tabletteja 1kpl/pv. Siinä on myös foolihappoa. Ja itse otan myös yhden kalaöljykapselin iltaisin. Iltaisin siksi, että ne röyhtäyttää ihan törkeesti ja kerran otin viime raskaudessa aamulla ja sit piti oksentaa semmosta kalaöljyn maksuista öljylääryä *bukl* Oksettaa pelkkä ajatuskin :D

Eikkuli: Se vaatteiden puristaminen on muuten ihan toellista! Ja kuten jo aiemmin kerroinkin, niin aloin itse jo käyttää äitiysvaatteita...ne on kivat päällä ja nykyään ihan "normaalin" näköisiä kuitenkin.

olo: ugh! En ole sentään vielä oksennellut, vaikka edellisiin luottaen sitäkin on vielä luvassa. Loppuu tämä huono olo ehkä puoliväliin mennessä:)

Mukavaa päivää kaikille!

Suukkosiili 5+1

Vierailija
9/166 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle siis juu neuvolan täti laski viikot. Laskettuaika siis 4.6. Ite kans nettilaskureiden mukaan menis erilailla, mutta samapa tuo, kylle ne sitten ultrassa niitä muuttaa jos siltä näyttää :)

Vitamiineja mä syön kanssa, aamuisin otan monivitamiinin, foolihapon ja 2 kalanmaksatabua.

Mulla on maha ihan turvoksissa, huosut puristaa aikapaljon. Toivonkin että nyt turvotus vaan häviäis... mä pitäisin masun piilossa mieluusti ihan sinne np-ultraan asti, mutta jos kasvaa samalla lailla kun aikasemminkin on turha toive tuo piilottelu.

Mulla on ens tiistaina vähän erilainen varhaisultra... siellä on ihan uusi kannettava ultralaite ja sairaanhoitaja ottaa mut koekaniiniksi. Jos oikein ymmärsin niin siinä katsotaan vaan että kaikki ok ja sydän lyö. Vähän kyllä jänskättää jo ;)

Onks joku käyny aikasemmin varhaisultrassa? Olis kiva kuulla mitä siel oikeesti tehdään ja tutkitaan.

Teissi 5+3

(ite muistan paremmin kun meen neuvolan viikkojen mukaan)

Vierailija
10/166 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

Ilmoittaudun mukaan :). Laskettu aika olisi nettilaskureiden mukaan 5.6 ja viikkoja tänään 4+5. Viikkoja on noin vähän, kun kiertoni on ollut 42 pv pitkä säännönmukaisesti.

Minä olen 27v ja mieheni 30v. Ensimmäistä lasta odotamme, yritystä on helmikuusta ja yksi kaksi keskenmenoa taustalla.

Olen ammatiltani kätilö, mutta silti tuntuu, että kaikki itselle tapahtuvat asiat ovat aivan uusia ja ihmeellisiä :).

Vatsaa turvottelee kovasti jo ja painon tunne on myöskin suuri, myös nännit ovat useamman päivän kipuilleet.

Ensimmäiset vauvan vaatteet on jo hankittu, eilen ja tänään ;), vaikka taustalla onkin keskenmenoja niin jotenkin tämä tuntuu nyt varmalta!

Vierailija
11/166 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi jonka ei pitänyt kirjotella tänne. :) Neuvolaan pitäisi kohta soitella ja varailla aikaa. Varhaisultra yksityisellä varmaan ennen sitä että näkee että kaikki on kunnossa. La on 2.6., toista odotellaan.

Suukkosiili: nimet pyörii mielessä täälläkin, mutta ehkä päätöksiä tehdään vasta ihan loppuraskaudesta. Nimiä on kyllä kiva miettiä. Harmi vaan kun ei voi yksin päättää!

Makkarakeitto: pään hattaraisuus tulee todennäköisesti lisääntymään loppuraskautta kohden. ;D

Teissi: sama ajatus, haluaisin pitää mahan piilossa np-ultraan asti, mutta luulen ettei onnistu.

Vierailija
12/166 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet, kiva kun pino kasvaa!

Teissi: Mä kävin tosiaan kummastakin varhaisultrassa n. rvk 7 ja sillon katsotaan, että syke näkyy ja että raskaus on oikeassa paikassa. Mittaillaan myös sikiötä, jolloin tarkentuu laskettu aikakin. Mulla tehtiin kummassakin sisäkautta, ei vatsan päältä.

Ansku: Hauska sattuma, mäkin olen kätilö! Ja vielä saman ikäinen. Oletko ehtinyt töissä paljon olemaan? Mulla ei ole juuri virallista työkokemusta tullut, kun jäin suoraan valmistuttuani äitiyslomalle.Kouluaikana tosin olin miltei koko ajan myös työssä sairaalassa. Ekan ja tokan tyttären välissä kävin pari kuukautta salissa ja vielä osastolla pätkän. Totesin, että kyllä mun paikka on vielä kotona kun oli esikoinen vasta 1.v täyttänyt ja sillä tiellä olen yhä :) Mutta eikö ole ihana päästä kokemaan se kaikki, josta on lukenut niin paljon ja nähnyt tapahtuvan muille?! Itse olisin tuon keskoskohdan mielelläni hypännyt yli, mutta tuli sekin nyt koettua. Ja varmaan se on mulla voimavara tulevaisuudessa töissä, näin se on positiiviseksi käännettävä:)

Voikaahan paksusti kaikki kanssasisaret! Mä odotan innolla viikonloppua kun pääsen perjantaina käymään kavereiden luona ja shoppailemassa Tampereella :D

Vierailija
13/166 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin vasta toukokuussa, kesäkuun alusta olen ollut salissa töissä vasta, mutta kaikki se on kasvattanut huimasti kohti äitiyttä. Varmoin mielin olen menossa omalle työpaikalleni synnyttämään kun aika on oikea :). Opiskeluaikana olen ollut töissä lisäksi lapsivuoteilla, mutta tuore tapaus siis olen vielä!

Kerroin raskaudesta tänään siskolleni, en pystynyt panttaamaan tietoa. :)

Ajattelin että kollega voisi töissä tehdä alkuraskauden ultran parin viikon päästä jotta varmistetaan oikea paikka ja terve sikiö.

14/166 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, miten tässä kohtaa tuntuu aika matavan, toisaalta kiitävän. Tänään ilmiannoin itseni neuvolaan ja sain ajan 8+6-päiväksi. Sitä ennen taidan kuitenkin käydä alkuraskauden ultraassa parin viikon kuluttua.

Koneisto on siis käynnistynyt...

Vierailija
15/166 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan ruokaa, joten tämän hetkinen olotila ei tunnu kivalta. Aikaisemmissa raskauksissa en kärsinyt minkäänlaisesta pahoinvoinnista. Nyt tuntuu, että ällöttää koko ajan. Ruokahalu on kadonnut vaisinkin lämmintäruokaa kohtaan, jotain kylmää voisin närppiä koko ajan. Onnkesi varsinaista pahoinvointia ei ole vielä tullut. Mahaa turvottaa ihan kiitettävästi, että töissä saa kulkea housut auki. Onneksi kukaan ei ole vielä kiinnittänyt huomiota, sillä aion salata tämän mahdollisimman pitkään (siis niin kauan kun pystyn pitämään suuni kiinni). Emme ole vielä kertoneet kenellekkään emmekä kerro ennen np-ultraa. Mies on tosin sen verran lörppö, että pelkään hänen möläyttävän jollekin.

Minä kävin apteekista ostamassa Minisun Mama monivitamiini pillereitä, niissä näytti olevan kaikki tarpeellinen.

Oletteko miettineet, haluatteko tietää kumpi on tulossa?

Minä en haluaisi, mutta mies haluaa. Jos kysymme niin minä haluaisin pitää sen omana tietonamme, mies haluaisi tietenkin kertoa kaikille kumpi on tulossa. Hankala asia.

Merette rv 5+4 la 2.6

16/166 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kohdalla meille ei edes tarjottu mahdollisuutta kuulla sukupuolta. Toisen kohdalla minä olisin halunnut tietää, mies ei. Sukupuoli kuitenkin selvisi >30rv ultrassa, jossa se näkyi päivänselvästi. Kolmas lapsi sai myöskin pitää salaisuutensa syntymään saakka. Tällä hetkellä ehkä pikkuisen haluaisin tietää... mies todennäköisesti ei taaskaan. Siinä on vähän kaksi puolta, toisaalta se on sitten kuin pääsiäismunan yllätys, toisaalta olisi kiva varata valmiiksi "oikeanväriset" kamppeet esille, meilläkin kun jo valmiiksi on kumpaakin sukupuolta lapsissa.

17/166 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aivan pöhköksi tunnen toisaalta itseni, aivan hävettää että jo tässä vaiheessa... mutta tuolla se on, piilossa odottelemassa ;)

Vierailija
18/166 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan,

onko hermojen menetys raskausoire?! Sitten olen erittäin raskaana....mrrr... Ihme vänkytystä ollut tuolta 3v:ltä koko päivän! Okei, no illasta kyllä oli maailman kullannuppuisin neiti ja meni nukkumaankin enkelin lailla :D

Sukupuolesta: Me ollaan päätetty että tällä kertaa olisi kiva, jos pystyttäis olla kysymättä... Ekasta kysyttiin ja sanottiin selvästi pojaksi, joka sitten synnytyssalissa paljastui tytöksi :D Tokastakin tiesin tyttöä jo odottaa. Nyt olisi kiva kun en tietäisi, tuppaan vaan olemaan vähän utelias luonne... Löysin eilen muuten mm. raskauskeijun nettikaupasta kaikenlaista hassua tavaraa ja siellä oli mm. tämmönen sukupuolen selvitys virtsatesti, jonka luotettavuuskin on n.80-90%!!! Hehheh, varoteltiin kyllä, että alkuraskauden iloksi suunniteltu. Sen voi tehdä jo rvk 10 jälkeen, eli tosi aikasin kuitenkin. Kaikkea ne keksii :)

Luulin jo että mun hormoninäpyt lähti otsasta kokonaan, mutta ne olikin vaan siirtynyt selkään...äh. Mutta nyt taas kun lapset jo nukkuu niin eikun nautiskelemaan ja fiilistelemään!!!

Suukkosiili 5+2

Vierailija
19/166 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä menee ihan kivasti.

Oireiluita: haistan herkästi kaiken, rinnat edelleen arat, suutun tosi herkästi ja myös itku tulee, nyt on parina viime päivänä uni maistunut tosi paljon, ruokahalu poissa :/

No onneks ei oo mitään pahoja "vaivoja"

Mulla myös ihan hirveetä turvotusta, aamuisin ei ihan niin paljoo, mut iltapäivällä alkaa housut puristaan hulluna ja näytän siltä kun ois jo tyyliin viikkoja 15.

Tohon sukupuoliasiaan sen verran, että ensimmäinen kysyttiin ultrassa (jo ekassa) ja vehkeet näky selvästi. Itellä oli alusta asti varma olo et on poika. Sitten toinen ei suostunu ultrassa näyttään jalkojen väliin, ite sanoin jo ekassa neuvolassa et oisko tyttö (sydänäänetkin oli ihan erilaiset). Nyt ei mitään "tunnetta" vielä. Voi olla et ultrassa kysytään, vaikka toisaalta ei ole mitään väliä kunhan vain olisi terve pikkuinen.

Mä en oo uskaltanu viel ostaa mitään vaikka kauheesti oon netistä kaikkee katellu ja miettyny mitä kaikkee sit tarvii ostaa :D

Jos tässä nyt malttais ainaki np-ultraan olla hommaamatta mitään.

Onko kellään kokemusta siitä kotidopplerista? Ajattelin ehkä tilata sellaisen. Saisi kivasti koko perheen mukaan odotukseen, kun voisi muksutkin kuunnella sydänääniä. Eikä se ainakaan hinnalla ole pilattu :D

Teissi 5+5

Vierailija
20/166 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Täällä on myös kesäkuulle tulossa perheen lisäystä! Minä oon 30v. ja mies 31v. Meidän tyttö on syntynyt 7/2006 ja poika 9/2008. Eli kolmas ja viimeinen (vaikka koko ajan mieli tuntuis muuttuvan, että voishan sitä kaverin vielä tällekin tehdä...).

Laskettuaika olis n.7.6 ja viikkoja nyt 5+0.

Tästä viimeisestä raskaudesta aion ottaa kaiken irti! Yrittämisvaihees oli ovistikut käytössä ja digitaalista raskaustestiä piti tietty päästä kokeilemaan... ja odotusajalle on jo kotidoppler ostettuna :) Ostin sen muuten huuto.netistä niin ei paljon jäänyt hintaa *vink,vink*. Mutta äitiyshousuja täytyis katella, kun normi housut painaa. Haluaisin kans pitää tämän salassa sinne np-ultraan saakka, mutta kyllä tuo pömpötys varmaan muutaman viikon kuluttua näkyy jo niin ettei puhettakaan piilottelemisesta. Töissä jouduin jo ettimään erimallisia housuja..

Mulla tässä raskaudessa huolestuttaa, kun mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, että arvot pysyis kohdillaan, kun nyt on sitten suurempana riskinä kuitenkin alussa keskenmeno ja kouluiässä alentunut älykkyys (mikäli arvot on korkealla). Ja kiva kun meidän terkkari ei tunnu ymmärtävän sitten yhtään tästä asiasta! Jos ei homma ala sujua niin pyydän päästä käymään keskussairaalassa semmoisen juttusilla joka tietää. Alkuviikosta kävin kontrollikokeissa ja sen perusteella nostettiin lääkeannosta.

Mutta on tämä vaan niin ihanaa olla raskaana! Vielä ei pahaa ällötystä oo, mutta tissit alkaa kyllä aristaa! Muutaman juoksuaskeleen otin tuolla vesisateessa niin totesin että parempi kävellä :)

Mutta nyt aamuhommiin. Onnea kaikille odottaville!!!

Terv. Annamaria 5+0