Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen lapsi lähtee pph:lta pois? Aion hankkia kissan. ov

Vierailija
30.09.2012 |

Pph:lla on yksi lapsista tosi allerginen, lapsen äiti oli kieltänyt erään toisen lapsen hoitoontulon, koska tällä lapsella on kissa. Pelkäsi, että hänen lapsensa saa oireita.

Nyt mun tekee mieli hankkia pari lemmikkiä, pitäiskö mun ilmoittaa siitä pph:lle ja kumman lapsi lähtee pois, minun vai tuon allergisen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ap, et kai sä tee tätä kiusallasi, siis ota kissa ? jotenkin kuulostaa noi sun viestit siltä..

Miksi ihmeessä joku ottaisi eläimen KIUSALLAAN?!?

Vierailija
22/24 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissaa tai kahta ottamassa sen takia, että minä itse tykkään kissoista ja haluan sellaisen lemmikiksi. Tässä nyt etukäteen yritän pohtia kaikkee mihin se vaikuttaa.

Meiltä ei kysytty hoitopaikkaa hakiessa, että onko meillä eläimiä, vaan kysyttiin vaan että onko lapsi allerginen jollekin eläimelle.

Toisekseen, tuossa päiväkodissa, johon lapsen äiti hakee lapselle paikkaa, on eläinperheitä. Lapseni oli ko. päiväkodissa varahoidossa ja yksi lapsi haisi kolmen metrin päähän hevosille.

Että jos hakee tavalliseen päiväkotiin paikkaa, niin silloin ei eläinten kauheasti pitäisi haitata. Eikä pitäisi estää kissaperheen lapsen hoitoonpääsyä.

No, kysyn pph:lta, että kumman on varauduttava vaihtamaan paikkaa, jos lapsen oireet äityvät jos ja kun kissoja otan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheillä allergian takia, on asia niin ettei lemmimkkejä saa olla perheillä kun ovat pph:ssa hoidossa.

Jos allergiaperhe ei ole hoidon aloituksessa nimenomaan pyytänyt ja halunnut että ei lemmikkejä kenenkään kodissa ja hoitaja on siihen suostunut, on edelleen toimittava niin ettei lemmikkejä perheillä. Tosin hoitajan on tietenkin täytynyt infota jokaista perhettä asiasta kun hoidon aloittaa.

Jos allergiaperhe ei ole hoitoa aloittaessa kertonut että muilla lapsilla ja hoitajalla ei saa olla lemmikkejä ei kai voi vaatia lemikittömyyttä.

Onko pph kunnallinen? Vai yksityinen? Kunnallisen hoitajan ohjaajan kanssa voi varmaan puhua jos esim. oman tai perheenjäsenen allergian takia toivoo lemmikittömiä perheitä se asia tarkistetaan aina ennen hoidon alkua ja kerrotaan perheille ettei lemmikkejä saa hankkia niin kauan kuin ovat hoidossa kyseisellä pph:lla.

Vierailija
24/24 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te allergiaperheet kuitenkaan voi noin toimia iän kaiken. Tuskin saatte koulussa valita lapsenne luokkatovereitakaan. Eiköhän tuohon ole melko pakko keksiä joku muu ratkaisu kuin tuo ettei ole missään tekemisissä eläimellisten kanssa. Eihän se onnistu pitemmän päälle mitenkään.

Meillä on lapsilla eläinallergioita tosin lieviä. Mutta olemme koettaneet vaikuttaa siihen ettei lapset jokapäivä altistuis eläinten pölyille vaikka eivät vakavia oireita saakkaan. (Esim. koulussa olen pyytänyt että lapsen naulakko sijaitsee eläimettömän vieressä reunassa jne). Eli pienellä vaivalla jatkuvan altistuksen määrää saadaan pienemmäksi. Pelkään että jokapäiväisen altistuksen jälkeen saatetaan olla tilanteessa jossa lapset oireilevat todella herkästi monissa tilanteissa.

Onneksi oireet on näin pysyneet lievinä ja lapsi voi satunnaisesti käydä kylässä eläinperheissäkin jne. Mutta turhaa jatkuvaa altistusta koetetaan edelleen välttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä