Jos äitisi tai anoppisi tekee lapsillesi sukkia/lapasia, kuka ostaa langat?
Meillä anoppi on tosi kova kutomaan ja aina kyselee, olisiko mitään käsityötä hänelle että saisi ajan kulumaan. Pyydän sitten aina lapsille jotain villavaatetta, niille on aina käyttöä. Langat minun täytyy kuitenkin aina hankkia itse.
Äitini sen sijaan teki koko suvulle kutomuksia itse ostamistaan langoista ja antoi niitä lahjaksi.
Kommentit (25)
että kelpaisiko heille lapsille sukat ja tumput, kaulaliinat ja pipot. Miniä sanoi, että juu kyllä, kaikelle on käyttöä. Mutta kun sitten pyysin lankoja niitä varten, se menikin ihan vaikeaksi ja sanoi, ettei heillä oikeastaan olekaan tarvetta.
VÄhän kyllä ihmettelen. Ja loukkaantunutkin olen. Miten niin ensin on käyttöä ja sitten ei olekaan?
että jos hän haluaa, voisi sinulle tuoda lankaa niin teet mielelläsi.
Vähän harhaan johdit tuossa tavallaan :)
Minä ainakin olisin tuollaisesta kysymyksestä luullut, että ihan itse aiot langat ostaa.
Ja turhaan loukkaannuit.
teki ihani sukkia ja muuta villavaatetta. Ja valitsi langat ja värit todella hyvin. Minulle ei olisi kyllä tullut mieleenikään ostaa tai maksaa mitään, vaikka mielelläni olisin sen tehnyt. Koska anoppi ei enää elä, joudun ostelemaan sukkia joulumyyjäisistä yms.
Mieti, haluatko anoppisi luomuksi ja oletko valmis ostamaan langat. Älä anna kenenkään pakottaa tekemään "tilauksia".
Äiti neuloo todella paljon. Hänellä on aina lähes 10 keskeneräistä työtä samaan aikaan. Lankoja ostan, jos haluan jotain tiettyä väriä/merkkiä ym, mutta yleensä meidän lasten villasukat/lapaset/hatut/villahousut/-paidat tms. on tehty niistä langoista mitä on jäänyt jäljelle muista töistä. Eikä se haittaa, äidilläni on värisilmää, joten ei ole vielä tullut vastaan kamalia yhdistelmiä. Äitini ei ota vastaan rahaa töistään minulta tai sisaruksiltani, mutta tekee kyllä tilauksesta erilaisia juttuja virkaten, neuloen, koukuten tai kutoo jopa mattoja!
kunpa anoppi kutoisikin sukkia,maksaisin langatkin! Oma äiti taas on terveydeltään jo siinä kunnossa ettei puikot pysy enää kädessä.
että kelpaisiko heille lapsille sukat ja tumput, kaulaliinat ja pipot. Miniä sanoi, että juu kyllä, kaikelle on käyttöä. Mutta kun sitten pyysin lankoja niitä varten, se menikin ihan vaikeaksi ja sanoi, ettei heillä oikeastaan olekaan tarvetta.
VÄhän kyllä ihmettelen. Ja loukkaantunutkin olen. Miten niin ensin on käyttöä ja sitten ei olekaan?