Oletko koskaan ollut toosi huonoissa juhlissa?
Kommentit (5)
ja sitä ennenkin. Juhlat on yliarvostettuja verrattuna spontaaniin hauskanpitoon.
Minulle tuntemattoman henkilön synttärit. Ruoka oli haaleaa tai kylmää, yli 200 vierasta ja vain 1 ainoa linjasto, ei tarpeeksi tarjoiluhenkilökuntaa, joten päivänsankari ja lapsensa kantoivat aina välillä astioita keittiöön, kahvia ja kakkua sai vasta 3 tunnin kuluttua ruokailun päättymisestä ja siinä välissä oli tarjolla kaljaa ja boolia. Ohjelmana oli puheita ja itsetehtyjä runoja.
Samassa pöydässä istui minulle tuntemattomia ihmisiä, jotka puhuivat ohitseni, olin kuin ilmaa. Päivänsankari ei kierrellyt pöydissä juttelemassa. Selvisin koko juhlista sanomatta mitään muuta kuin onnentoivotukset ja esitellessäni itseni pöytäseurueelle ja lopulta kiittäessäni juhlittavaa kivasta tilaisuudesta.
Ai miksi en osallistunut keskusteluun pöydässä? Käännetylle selälle on hankala puhua.
järjestetyt juhlat ovat olleet ihan tervanjuontia.
Meillä ainakin pomo hengittää niskaan, jotta kaikki osallistuvat näihin firman juhliin. Olet huono työntekijä, jos et osallistu. Eli käytännössä pakko mennä aina niihin juhliin.
Sitten yhdessä "leikitään" näitä kivoja tiimihenkeä yhdistäviä leikkejä, joissa osa on täysin passiivisia, ja osa yliaktiivisia (niitä jotka pyrkyreitä työpaikalla, jotka käyttävät kyynärpäävaltaa).
Sitten kaikilla on niiin tekohauskaa, kun käydään nauruterapiassa, soudetaan kirkkovenesoutua jääkylmässä ja sateisessa syysillassa töölönlahdenrannalla/Hietsussa. Tai leikitään agentteja keskustassa.
Tämän jälkeen palataan työpaikalle lounasruokalaan, jossa saadaan sitä iänikuista maissikananrintaa ja villiriisiä ja salaattia, ja kaksi lasillista talonviiniä. Jälkiruokana mansikkarahkaa/hedelmäkiisseliä.
Varsinkin kun työpaikan työilmapiiri on kireä ja huono, niin joutuu pakollisesti olemaan huonoissa juhlissa pari kertaa vuodessa: seura huonoa, pakotettu läsnäolo, huono ruoka, huono juoma. PAKKOPULLAA
Eräissä häissä ei saatu ruokaa kuuteen tuntiin.
Koko illan katsoin kelloa ja odotin kotiinlähtöä. Ohjelmana oli runonlausuntaa.
Kamala kokemus.