Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monellako sukupuolineutraaliudesta hössöttävällä mammalla on korkeakoulutus?

Vierailija
29.09.2012 |

Minusta naisten korkeatasoinen kouluttautuminen on paljon tärkeämpi asia tasa-arvon kannalta kuin lastenkutsujen teemavärit.

Jos elää kuin 50-luvun kotirouva ja maailmankuva muodostuu huutonetin lastenkamppeiden ja av:n perusteella, niin siinä vasta oiva naisenmalli lapselle. Not.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yritän rohkaista sekä tyttöäni että poikaani olemaan ajattelematta esim. värejä, leikkejä tai ihmiten ominaisuuksia ensisijaisesti sukupuolen kautta.

En kuitenkaan ole pyrkinyt esim. nimeämään heitä niin ettei nimestä arvaisi sukupuolta, enkä kiellä periaatteen vuoksi myöskään sukupuolityypillisiä asioita.

Olen korkeakoulutettu.

Vierailija
2/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitykseni mukaan lähes KAIKKI sukupuolineutraalisti - paremminkin sukupuoliSEREOTYPIAneutraalisti - kasvattavat ovat poikkeuksellisen korkeakoulutettuja ja älykkäitä.

t. sukupuolineutraali kasvattaja, mensan jäsen, akateemisia tutkintoja kaksi, johtotehtävissä.

Mistä HITOSTA keksit että sukupuolineutraalit kasvattajat on tyhmiä idiootteja 50-luvun kotirouvia? Ei sellaisilla ole edes kykyä kyseenalaistaa tai analysoida yhteiskunnan piilosukupuolitettuja rakenteita ja asenteita. Siihen vaaditaan hivenen hoksottimiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta joku lahopää tulee vinkumaan että "et ole akateeminen kun et osaa edes kirjoittaa"

Vierailija
4/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että lapselle voi järjestää prinsessateemaiset synttärikutsut ja toisaalta kannustaa etsimään elämässä asioita, joista tämä persoonana tykkää?

Tämän voi toteuttaa prinsessakutsuista huolimatta esimerkiksi ostamalla tytölle leikkiautoja. Nämä kaksi eivät sulje toisiaan pois.

Minusta ihminen, jonka mielestä tasa-arvo kulminoituu Tiimarin lastenkutsumainokseen, on vain typerys. Kannattaisi puuttua samalla kiihkolla johonkin hieman järkevämpään tasa-arvokysymykseen.

ap

Vierailija
5/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä

Vierailija
6/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitykseni mukaan lähes KAIKKI sukupuolineutraalisti - paremminkin sukupuoliSEREOTYPIAneutraalisti - kasvattavat ovat poikkeuksellisen korkeakoulutettuja ja älykkäitä.

t. sukupuolineutraali kasvattaja, mensan jäsen, akateemisia tutkintoja kaksi, johtotehtävissä.

Mistä HITOSTA keksit että sukupuolineutraalit kasvattajat on tyhmiä idiootteja 50-luvun kotirouvia? Ei sellaisilla ole edes kykyä kyseenalaistaa tai analysoida yhteiskunnan piilosukupuolitettuja rakenteita ja asenteita. Siihen vaaditaan hivenen hoksottimiakin.

Hehe. Eiköhän ne piilotetut asenteet ole hieman jotain muuta kuin Tiimarin avoimesti tyttömäiset kutsutarvikkeet. Olen ap:n kanssa kyllä samoilla linjoilla.

Koko neutraaliushapatus on mennyt ihan överiksi. Tällainen hapatus on omiaan lisäämään stereotypiaa, jonka mukaan naiset ovat tyhmiä ja hysteerisiä.

Vierailija
7/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeisen tarkoitushakuisesti väärin.

Kyse ei ole siitä, että kasvattaisimme pojasta tyttöä tai tyttärestä poikaa. Lasteni sukupuolta ei joudu erikseen arvailemaan ja jos joku sitä kysyy, kerromme sen avoimesti. Lastenkutsuillamme ei ole ainakaan vielä ollut teemavärejä, mutta jos joskus sellainen tuntuisi tärkeältä voitaisiin teemaväritkin valita (eikä pinkki olisi kummankaan kohdalla pannassa).

Sukupuolineutraali kasvatus tarkoittaa sitä, että kasvatamme lapsemme samoilla periaatteilla. Meillä ei korosteta, että tytön pitää olla kiltti, nätti ja hallita kotityöt. Poikamme saa itkeä, jos siltä tuntuu ilman, että hänen miehisyytensä siitä vaarantuisi. Lapset saavat leikkiä valitsemillaan leluilla, eikä heitä ohjata valitsemaan erityisesti tyttöjen tai poikien leluja. Molemmilla on ollut päällä vaaleanpunaista ja -sinistä, kuten muitakin värejä.

Kotiäitiydessäkään ei ole mitään väärää, eikä sen puoleen koti-isyydessäkään. Äiti on meidän taloudessamme ollut pidempiä aikoja kotona, mutta jos työtilanne olisi ollut erilainen, olisi kotona voinut olla isäkin. Molemmat siivoavat, vaihtavat vaippoja, laittavat ruokaa ja osaavat vaihtaa talvirenkaat.

Vierailija
8/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

prinsessakutsut jos lapsi haluaa jotain ihan muuta?

Sukupuolineutraali kasvatus tarkoittaa sitä että lapsi saa itse päättää eikä tuputeta esim. pelkkää prinsessakamaa.

Tiesittekö, että lapselle voi järjestää prinsessateemaiset synttärikutsut ja toisaalta kannustaa etsimään elämässä asioita, joista tämä persoonana tykkää?

Tämän voi toteuttaa prinsessakutsuista huolimatta esimerkiksi ostamalla tytölle leikkiautoja. Nämä kaksi eivät sulje toisiaan pois.

Minusta ihminen, jonka mielestä tasa-arvo kulminoituu Tiimarin lastenkutsumainokseen, on vain typerys. Kannattaisi puuttua samalla kiihkolla johonkin hieman järkevämpään tasa-arvokysymykseen.

ap

Vierailija
9/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolineutraali kasvatus tarkoittaa sitä että lapsi saa itse päättää eikä tuputeta esim. pelkkää prinsessakamaa.

ap

että lapsi haluaa prinsessateemaiset kutsut, kuten usein on tuon tytön kanssa. Miksi kuvittelet, että hän haluaisi jotain muuta, tunnetko lapseni hyvinkin? :D

ap

Vierailija
10/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö itse haluaa prinsessakutsut ja ne järjestetään, ei se olekaan mitään vouhotusta.

Se olisi vouhkaamista, jos äiti kieltäytyisi järjestämästä prinsessakutsuja koska se on asenteellista,

ja järjestäisi tytölle väkisin Spiderman- tai Cars- autokutsut.

Tai kieltäytyisi järjestämästä pojalleen pojan itse pyytämiä autokutsuja ja järjestäisi vastoin pojan tahtoa ne prinsessakutsut.

Vierailija
11/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö se lapsi saa päättää itse synttäriteemaa :O Miksi äiti laittaa

Ei minua ainakaan olisi ärsyttänyt se, että siinä Tiimarin mainoksessa olisi ollut sekä prinsessa- että merirosvoteemoja. Mutta minua ärsytti se, että ne oli jo etukäteen lokeroitu tietyille sukupuolille sen sijaan, että lapsi saisi itse valita mietymystensä mukaan.

Muistan itse, kuinka olisi 7-vuotiaana kovasti halunnut koottavan lentokoneen pienoismallin, mutta en koskaan uskaltanut edes kertoa toiveestani, koska ajattelin sen olevan tytölle sopimaton.

On meidänkin lapsille järjestetty synttäreitä, joissa on ollut prinsessakoristeet, koska lapsi on itse niin halunnut. Ei siinä minusta ole minusta mitään pahaa. Ikävää on sen sijaan se, jos joku kertoo lapselle jo etukäteen, mitä hänen sopii haluta ja mitä ei, koska hän on tyttö/poika.

Nainen, tekniikan tohtori

Vierailija
12/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmeisen tarkoitushakuisesti väärin.

Kyse ei ole siitä, että kasvattaisimme pojasta tyttöä tai tyttärestä poikaa. Lasteni sukupuolta ei joudu erikseen arvailemaan ja jos joku sitä kysyy, kerromme sen avoimesti. Lastenkutsuillamme ei ole ainakaan vielä ollut teemavärejä, mutta jos joskus sellainen tuntuisi tärkeältä voitaisiin teemaväritkin valita (eikä pinkki olisi kummankaan kohdalla pannassa).

Sukupuolineutraali kasvatus tarkoittaa sitä, että kasvatamme lapsemme samoilla periaatteilla. Meillä ei korosteta, että tytön pitää olla kiltti, nätti ja hallita kotityöt. Poikamme saa itkeä, jos siltä tuntuu ilman, että hänen miehisyytensä siitä vaarantuisi. Lapset saavat leikkiä valitsemillaan leluilla, eikä heitä ohjata valitsemaan erityisesti tyttöjen tai poikien leluja. Molemmilla on ollut päällä vaaleanpunaista ja -sinistä, kuten muitakin värejä.

Kotiäitiydessäkään ei ole mitään väärää, eikä sen puoleen koti-isyydessäkään. Äiti on meidän taloudessamme ollut pidempiä aikoja kotona, mutta jos työtilanne olisi ollut erilainen, olisi kotona voinut olla isäkin. Molemmat siivoavat, vaihtavat vaippoja, laittavat ruokaa ja osaavat vaihtaa talvirenkaat.

Puhut täyttä asiaa ja meillä toimitaan saman periaatteen mukaan, eikä siis pinkkiteemaiset juhlat ole poissuljettu asia meilläkään.

Monen mielestä tasa-arvokysymys liittyy ennen kaikkea kaikkeen ulkoiseen ja materiaan. Nuo kiltti tyttö -fraasit ovat paljon vaarallisempia.

Hienosti muuten kirjoitit koko tekstinkin sukupuolineutraalisti. :)

ap

Vierailija
13/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö itse haluaa prinsessakutsut ja ne järjestetään, ei se olekaan mitään vouhotusta.

Se olisi vouhkaamista, jos äiti kieltäytyisi järjestämästä prinsessakutsuja koska se on asenteellista,

ja järjestäisi tytölle väkisin Spiderman- tai Cars- autokutsut.

Tai kieltäytyisi järjestämästä pojalleen pojan itse pyytämiä autokutsuja ja järjestäisi vastoin pojan tahtoa ne prinsessakutsut.

Vierailija
14/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tuo koulutuksen puute ja typeryys on minullekin tullut mieleen tuon Tiimari-ryhmän myötä.

Vierailija
15/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nih

Vierailija
16/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, eli kaikki ylimieliset urahorot pönkittää kilpaa toistensa itsetuntoa.. Hieno lanka.

Jälkikirjoitus. Jos todella olette niiiin älykkäitä kun väitätte niin minkä helvetin takia pitää käyttää termiä "mamma"?

Vierailija
17/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk ei sitten ole korkeakoulunih

Vierailija
18/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, eli kaikki ylimieliset urahorot pönkittää kilpaa toistensa itsetuntoa.. Hieno lanka.

Jälkikirjoitus. Jos todella olette niiiin älykkäitä kun väitätte niin minkä helvetin takia pitää käyttää termiä "mamma"?

Ihmine, joka käyttää sanaa urahoro ei ole ansainnut vastausta mamma-kyselyihin.

Vierailija
19/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk ei sitten ole korkeakoulunih

Amk-tutkinto rinnastetaan alempaan korkeakoulututkintoon esim. työpaikkailmoituksissa.

ammatikseen rekrytoiva

Vierailija
20/22 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tuo koulutuksen puute ja typeryys on minullekin tullut mieleen tuon Tiimari-ryhmän myötä.

Olihan se nyt aika ankeaa julistaa kauppaketjuna, että nämä juhlat sopivat tytöille ja nämä pojille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme