Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos käytte etelänmatkalla, niin syöttekö jokapäivä kaikki ruuat "ulkona"?

Vierailija
28.09.2012 |

Oltiin etelänmatkalla ja hämmästyin, kuinka moni lapsiperhe teki ruokaa hotellissa. Ihan kätevää sinänsä, mutta itse en jaksa kokata reissussa, kun kerran lomalla ollaan. Korkeintaan kahvit keitän aamulla ja lounas ja päivällinen syödään ravintolassa. Mites muilla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kätevää, jos on huoneistohotelli. Joskus ravintolassaolo lasten kanssa rasittaa enemmän kuin rennompi ruokailutilanne hotellissa.

Ei mitään vaikeita tietenkään, helppoja pastoja yms. on tehty.

Vierailija
2/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomalla ja tarkoittaa sitä, että en tee ruokaa. Jos joku haluaa kokata, siitä vain, mutta minä en viitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on all inclusive-lomat etelässä.

Vierailija
4/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hotelliin/huoneistoon ei kuulu aamupala, niin kyllä. Se aamupala voi sit kyllä olla vaikka kolmioleipä puistonpenkillä, mutta yleensä jossain ravitsemusliikkeessä kuitenkin. Matkaillaan tosin miehen kanssa kahdestaan.

Vierailija
5/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko all inclusive tai kunnon aamiaisella ja sitten tietenkin syödään "ulkona."

Meille matkat ovat eräänlaista hemmottelua, eikä siihen kuulu kokkaaminen ja ruokatavaroiden ostelu.

Vierailija
6/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona syömässä ja välillä teen itse ruokaa. Joskus tuntuu itselle helpommalta väsätä nopeasti jotain itse kuin lähteä ulos syömään. Kun en mä muutenkaan koe ruuanlaittoa rasittavana niin lomallakin mieluusti väsään välillä itse.

Vierailija
7/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneessa ei keittiöitä, sama juttu kaupinkilomilla (tietenkin ilman allinlusivea;). Joskus olemme vuokranneet huoneiston kaupunkilomalla, silloin "jotain pientä" oli keittiössä jos joku aamusella/iltasella halusi jotain ottaa. Muuten söimme ulkona, huoneiston vieressä oli aivan mahtava kahvila jossa aamupala, muut ruuat kauempana.

Vierailija
8/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monesta kohteesta löytyy tosi kivoja suomalaisia ravintoloita. :)

Vierailija
9/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä tietenkin ravintoloissakin syödään, mutta ostetaan myös kaupoista juuri sitä, mitä halutaan.. eikä anopin kokkauksiltakaan voi välttyä.

Vierailija
10/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on all inclusive-lomat etelässä.

Mikäs loma se sellainen, jos ruuat pitää itse laittaa? Ravintolassa syödään ja allasbaarista haetaan välipalat.

Vierailija
11/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelänmatkalla ollessamme. Lomailuun kuuluu ihana rentous ilman ruuanlaitto tai pyykinpesu ym. huolia. Myöskin on ihana kierrellä ja katsella eri ruokailuvaihtoehtoja.

Kalliimmaksihan se tietty tulee kuin huoneessa ruuan laitto, mutta mitäpä siitä. Lomallahan on tarkoituskin nauttia ja meillä ei ruuanlaitosta nauti kukaan.

Vierailija
12/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisimme AI-hotellissakin. Kuka sitä viikkotolkulla jaksaa samoissa paikoissa syödä.

Vierailija
13/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syömme vain yhden päivän aterioista, päivällisen, ulkona. Aamupala ja lounas hotellilla. MInusta on ihanaa tehdä ruokaa paikallisista tuoreista aineista. Ja varsinkin osa turistirysistä on sellaisia että ravintolaruoka pääosin on aika raskasta ja tylsää, eikä paikallisia perinneherkkuja saa mistään, jolloin on kivampi tehdä ainakin toinen päivän pääateria itse tuoreista aineista.

Vierailija
14/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyvin kevyt aamupala ja illalla jotain naposteltavaa syödään kämpillä, mutta muuten.

AI-lomalle en lähtisi ikinä.

Vierailija
15/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä alkaa ainakin kahden viikon reissuilla kyllästyttämään ravintolaruoat, joten laitetaan jotakin ruokaa itsekin.

Olemme joskus myös syöneet kaikki aamiaiset hotellin seisovasta pöydästä.

On kivakin käydä paikallisessa ruokakaupassa tekemässä löytöjä. :)

Ja ulkomailla ollessa haetaan päivittäin vehnäsämpylöitä, joita ei tule kotimaassa syötyä juuri koskaan.

Vierailija
16/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lounaskin, mutta joskus voidaan hakea kaupasta jotain ja syödä huoneessa. Koskaan en ala kokkaamaan sen ihmeemmin, ei tulisi mieleenkään.

Vierailija
17/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitaan aina hotelli mistä saa aamiaisen.

Lounas, välipalat ja illallinen muualla.

Mä menen lomalle. En kokkailemaan.

Huoneeseen ostan joskus valmiin täytetyn patongin yms.

Kahvinkeittäminen tai veden kuumentaminen on ainoat kokkailut.

Vierailija
18/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli syödään ulkona.

Vierailija
19/19 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on opittu budget-matkailijoiksi, joten säästetään itse tekemällä osa ruuista, välipalat, voikkarit, aamupalat jne. Ehkä kerran päivässä syödään ulkona. Tähän liittyy myös se, että sekä appivanhemmat että omat vanhemmat on ostaneet asunnot Välimereltä viime vuosina. (Portugali ja Turkki) Näin ollen reissataan usein ja halvalla. Esimerkiksi viime kesäkuun Turkin matkalla meni rahaa kahdessa viikossa kaikkineen 1600 Euroa neljältä hengeltä. Lennot otin tarjouslennot, joihin meni 700 Euroa/4hlö. 900 Euroa riitti syömisiin, auton vuokraukseen muutamaksi päiväksi, matkoihin kotoa kentälle ja autoparkki pariksi viikoksi Helsingissä. Oli päiviä, jolloin tehtiin kaikki itse. Toisena päivänä syötiin ulkona kertaalleen. Joskus poikettiin kaupungilla Burger Kingissä ja lapset söi lastenateriat, kun itse "vahdittiin linjoja" kahvilinjalla. Aikaisemmin matkat maksoi aina 2500-3000 Euroa ja käyttörahaa meni 1500. Nyt me tehdään samalla rahalla 2-3 matkaa vuodessa.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi