voi apua, eilen oltiin lapsivesipunktiossa, ja nyt alkoi tihkumaan lapsivesi!!
olen yrittänyt päästä läpi neuvolaan, mutta kukaan ei vastaa.
kuinka paljon sitä saa tihkua, ettei ole ongelmaa? kai jollain muullakin on käynyt näin??
Kommentit (114)
Vierailija:
eikös suomessa nämä myöhäiset abortit ole juuri geneettisten syiden takia?
eli jos on vaikka trisomia13/18, eikö vanhemmat vauvaa yhtä paljon rakasta, vaikka keskeyttävätkin raskauden?
eli eivätkö nämäkin vanhemmat tahdo sanoa hyvästinsä, ottaa kuvia yms..?utelias
Kuulkaapas nyt akat. Tässä maassa tehdään pitkälti yli 10 000 aborttia vuodessa aivan terveille sikiöille. Lääketieteellisi peruistein vain minimaalinen määrä tuohon nähden. Itse tunnustan olevani sellainen alaarvoinen hylkiö, että jouduin 20 v sitten tilanteeseen, jossa terveen lsikiön abortoiminen oli meille jo tässä maailmassa eläville paras vaihtoehto monista huonoista. Lisäksi olen kokenut 2 keskenmenoa , saanut kaksi tervettä lasta vaikka toisen lapsen kohdalla ultraseulasta tulikin lapsivesipunktioon niskaturvot vuoksi. Jos vielä tulen raskaaksi, olen ajatellut mennä istukkabiopsiaan
Vierailija:
Kuulkaapas nyt akat. Tässä maassa tehdään pitkälti yli 10 000 aborttia vuodessa aivan terveille sikiöille. Lääketieteellisi peruistein vain minimaalinen määrä tuohon nähden. Itse tunnustan olevani sellainen alaarvoinen hylkiö, että jouduin 20 v sitten tilanteeseen, jossa terveen lsikiön abortoiminen oli meille jo tässä maailmassa eläville paras vaihtoehto monista huonoista. Lisäksi olen kokenut 2 keskenmenoa , saanut kaksi tervettä lasta vaikka toisen lapsen kohdalla ultraseulasta tulikin lapsivesipunktioon niskaturvot vuoksi. Jos vielä tulen raskaaksi, olen ajatellut mennä istukkabiopsiaan
uskon itsekäästi siihen, että tämä elämä täällä maanpäällä on ainoamme. Mitään paratiiseja ei ole, eikä tule minulle tai vammaiselle lapselleni jos jaksaisimme täällä kyvin kärsiä. Pyrin siis järjestämään itselleni miehelleni ja jo syntyneille lapsilemme niin helpon elämän kuin mahdollista. Enkä siten saata tieten tahtoen vammaisia lapsia maailmaan.
Vierailija:
mentiin punktioon, koska vauva oli viikkoihin liian pieni, ja pää liian iso ja...no, kaikenlaisia epämuodostumia..
pakkohan se oli mennä, jotain oli vialla!!ei ultra valehtele..ap
Ei neuvolaan vaan synnytyspolille!!!!!
No siitä kun viestin kirjoittaja ei enää kommentoi muihin viesteihin.
Loppuu ideat.
Täällä on kirjoitellut vammaisen lapsen äitejä, jotka iloitsevat lapsestaan, hyvä niin, mutta tunnen vammaisen lapsen äidin, joka on tosi väsynyt ja on kertonut mm. että hänen taakkansa on pahempi kuin jos lapsi kuolisi. Hän puhui kokemuksella, sillä hänellä on vauva kuollut. Minulla, terveiden lapsien äidillä, ei ollut tähän mitään lisättävää.
Em. vammaisen lapsen äiti on myös harras kristitty, mutta hänen taakkansa on tosi raskas.
Mistä te tuomitsijat voitte tietää ap:n taustoja, esim. ikää joka on yli 35- vuotiailla riski. Ultra on kuitenkin sen verran luotettava, että punktiota on varmasti suositeltu ihan ammattilaisten toimesta. Mitä te olette tuomitsemaan toisten päätöksiä??? Kysyn vaan. Ei varmasti ole mukavaa joutua kohtaamaan tilanteita joissa ap nyt on. Sympatiani ap:lle, ja toivotaan kuitenkin että asiasi selviävät ja tilanne menee lopulta parhain päin. Terveisin terveydenhoitaja/sairaanhoitaja
T. yksi myötäeläjä, joka peukuttaa teidän parastanne.
Eihän rv 17 saa enää aborttia ilman syytä.
sairaanhoitaja
Vierailija:
Eihän rv 17 saa enää aborttia ilman syytä.
että neste tuoksui lapsivedelle. Vaikkei se kyllä juur millekään haise.
kohdussaolostaan!? Ehkä silloin on parempi lyhentää pikkuisen kärsimystä, varsinkin jos kysessä on vamma joka aiheuttaa syntymän jälkeen kuoleman. Mitä hyötyä on kärsiä kohdussa monta kuukautta vain siksi että kokee karmivan ja rajun syntymän (kyllä, se syntymä on lapselle suuri shokki) vain kuollakseen?
Tai no, kaikkihan me se syntymä koetaan jotta joskus kuollaan sitten mutta jos toivoa edes muutaman vuoden elämästä ole?
Todelista empatiaa osoitat ilkkumalla " siitäs sait" , kun pieni vauva on vaarassa kuolla? Kuten itsekin sanot, ilkeä ja paha ihminen taidat olla, kun pienen syntymättömän vauvan hädällä tuollatavalla retostelet.
Vierailija:
Mä tiedän et oon nyt ilkeä ja sulla on jo muutenkin paha olla...
Mutta tekis mieli sanoa et siitäs sait. .... No se voi olla että teitkin sitten abortin siinä punktioreissulla ja mahdollisesti tapoit terveen lapsen.
Vierailija:
10 oon kanssas samaa mieltä!! kyllä ihmiset selittelee monin tavoin lapsensa tappamista
AP:lle voimia! Itse kuulun niihin huonoihin ihmisiin, joka on mennyt lääkärin kehoituksesta lapsivesipunktioon. Yhden lapsen olen kuolleena synnyttänyt pari kuukautta ennen laskettua aikaa (vaikean kehityshäiriön vuoksi kuoli kohtuun). Toisen lapsen kohdalla menin punktioon. En IKINÄ toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään omaa kokemustani...enkä myöskään näille tunteettomille, ehkä mitään kokemattomille ihmisille täällä. AP päätöksesi on oikea oli se mikä hyvänsä!
Eli abortoidaan koska ei haluta lasta, ilman mitään geneettistä syytä. Raskaus huomattu vain liian myöhään. Yleensä odottaja ei halua nähdä sikiötä sen synnyttyä ja viedään heti pois.
sairaanhoitaja
Vierailija: