voi apua, eilen oltiin lapsivesipunktiossa, ja nyt alkoi tihkumaan lapsivesi!!
olen yrittänyt päästä läpi neuvolaan, mutta kukaan ei vastaa.
kuinka paljon sitä saa tihkua, ettei ole ongelmaa? kai jollain muullakin on käynyt näin??
Kommentit (114)
Vierailija:
En ole tuon edellisen kommentin kirjoittaja, mutta olen hänen kanssaan aivan samaa mieltä molemmista asioista. On täysin väärin olemassa olevia lapsia kohtaa tehdä vammainen lapsi perheeseen. Kaikki se aika ja vaiva mikä tuon erityislapsen kanssa nähdään on heiltä pois. Tunnen muutaman ihmisen joilla on vammainen sisarus ja nämä ovat vielä vuosikymmenienkin jälkeen vanhemmilleen katkeria. Kaunis ja onnellinen lapsuus katkesi kuin seinään vammaisen sisaruksen syntyessä.Jos on taas jo ennestään vammainen lapsi, niin miksi ihmeessä pitäisi tehdä lisää lapsia? Eikö tuossa yhdessä ole jo tarpeeksi hoitamista? Ja jos työ tuntuu loppuvan kesken,voi hankkiutua jonnekin vapaaehtoistyöhön lasten pariin tms. Tietysti joillekin on tärkeää saada se tervekin lapsi todistaakseen että pystyvät myös normaalilapsia saamaan. Mutta onko se oikein tätä lasta kohtaan?
Lapsia saadaan ja halutaan siksi, että rakastetaan lapsia. Halutaan nähdä heidän kasvunsa, kasvattaa ihmistaimi aikuiseksi. Tätä halua ei välttämättä edes vaikeasti vammainen esikoinen nujerra.
Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi KUKAAN haluaa lapsia?! Maapallo ylikansoittuu muutenkin. Ja eikös se muka ole julmaa sille ekalla lapselle saada sisaruksia, hänen saamansa henkilökohtainen huomiohan vähenee...
Tuollaisia sammakoita syntyy vain aika yksinkertaisten, teini-ikäisten ainokaisten suusta. Sisarukset ovat voimavara ja lahja, jopa vammaiset sisarukset.
Vierailija:
Vierailija:
En ole tuon edellisen kommentin kirjoittaja, mutta olen hänen kanssaan aivan samaa mieltä molemmista asioista. On täysin väärin olemassa olevia lapsia kohtaa tehdä vammainen lapsi perheeseen. Kaikki se aika ja vaiva mikä tuon erityislapsen kanssa nähdään on heiltä pois. Tunnen muutaman ihmisen joilla on vammainen sisarus ja nämä ovat vielä vuosikymmenienkin jälkeen vanhemmilleen katkeria. Kaunis ja onnellinen lapsuus katkesi kuin seinään vammaisen sisaruksen syntyessä.Jos on taas jo ennestään vammainen lapsi, niin miksi ihmeessä pitäisi tehdä lisää lapsia? Eikö tuossa yhdessä ole jo tarpeeksi hoitamista? Ja jos työ tuntuu loppuvan kesken,voi hankkiutua jonnekin vapaaehtoistyöhön lasten pariin tms. Tietysti joillekin on tärkeää saada se tervekin lapsi todistaakseen että pystyvät myös normaalilapsia saamaan. Mutta onko se oikein tätä lasta kohtaan?
Lapsia saadaan ja halutaan siksi, että rakastetaan lapsia. Halutaan nähdä heidän kasvunsa, kasvattaa ihmistaimi aikuiseksi. Tätä halua ei välttämättä edes vaikeasti vammainen esikoinen nujerra.
Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi KUKAAN haluaa lapsia?! Maapallo ylikansoittuu muutenkin. Ja eikös se muka ole julmaa sille ekalla lapselle saada sisaruksia, hänen saamansa henkilökohtainen huomiohan vähenee...
Tuollaisia sammakoita syntyy vain aika yksinkertaisten, teini-ikäisten ainokaisten suusta. Sisarukset ovat voimavara ja lahja, jopa vammaiset sisarukset.
On se nyt eri asia saada sisarus joka kasvaa ja aikuistuu rinnallasi, jonka kanssa voitte aikuisenakin jakaa kokemuksia ja olla tasa-arvoisia ystäviä. Tukea toista ja saada itse tukea. Se on kahden terveen sisaruksen välinen normaali suhde.
Suhde vammaiseen sisarukseen on aivan eilainen. Siinä terve osapuoli on aina hoitovastuussa toisesta, antamassa ja huolehtimassa, eikä silti saa koskaan sisaruksestaan aikuista ystävää. Ei riitä että saa lapsuutensa elää vammaisen sisaruksen saaman huomion varjossa, joiiltain edellytetään että aikuisenakin pitäisi huolehtia tästä. Jos ei nyt konkreettisesti ottaa kotiinsa asumaan, niin ainakin juosta vanhempia auttamassa tai laitoksessa katsomassa. Muuten saa tuntea olevansa julma ja tunteeton.
sitä varten että tietäisin valmistautua mahdolliseen sairauteen. Kun niitä nyt on olemassa muitakin kun down mitä tuosta punktiosta selviää. On hitusen mukavampi elää raskautta eteenpäin kun tietää mitkä mahdollisuudet vauvalla on. Onko kyse syntymän jälkeen tunneista vai vuosista.
tai toimi itse erilailla ko tilanteissa. eikö jokaisen työntekijän työhön kuulu työnsä kehittäminen? ja erityisesti terveydenalan työntekijöille terveydenhuollon kehittäminen paremmaksi?
Vierailija:
kai se on joku hoitohenkilökunnan ammattisalaisuus, mutta näin on kätilötuttuni minulle kertonut
millä viikolla ap on? ja soita ihmeessä sinne terveyskeskukseen!
rodunjalostusta kun harjoittaa, on riski menettää koko lapsi
Siitä punktioreiästä? Aika paljon todennäköisemmin se on omaa kudosnestettäsi. Ellei sitten ihan reilusti virtaa.
rv16 nyt..
ja haisee ihan lapsivedelle, eiköhän se sitä ole..:(
Mutta tekis mieli sanoa et siitäs sait. Lapsivesipunktioon tuskin kukaan menee, ellei ole tarkoituksena abortoida vammaiseksi osoittuva lapsi. Ja abortti on murha, ja jo sen harkitsemisen pitäisi olla niin suuren kynnyksen takana ettei haluaisi edes tuohon punktioon. Minulle jokainen lapseni on niin tärkeä, että en missään tapauksessa ottaisi tuota prosentin tahallista riskiä keskenmenoon. Keskenmeno voi tulla, mutta itse en aio sitä aiheuttaa.... No se voi olla että teitkin sitten abortin siinä punktioreissulla ja mahdollisesti tapoit terveen lapsen.
No kyllä mun mies ainaki lähtis töistä heti jos pitäs sairaalaan mennä.
Älä välitä ilkeistä kommenteista.
joskus odotuspalstalta luin, ettei pieni tihkuminen ole vaarallista, onko näin?
no onhan äitipolillakin tietty. älä vielä hätäile, mulla vuosi värkki kovasti eikä ollut lapsivettä. millaisilla riskiluvuilla sulle " suositeltiin" lvp:tä?
Varsinkaan jos haluaa oikeasti lapsen. Ehkä tämä on lapsen onni että menee kesken.
" Mä tiedän et oon nyt ilkeä ja sulla on jo muutenkin paha olla...
Mutta tekis mieli sanoa et siitäs sait. Lapsivesipunktioon tuskin kukaan menee, ellei ole tarkoituksena abortoida vammaiseksi osoittuva lapsi. Ja abortti on murha, ja jo sen harkitsemisen pitäisi olla niin suuren kynnyksen takana ettei haluaisi edes tuohon punktioon. Minulle jokainen lapseni on niin tärkeä, että en missään tapauksessa ottaisi tuota prosentin tahallista riskiä keskenmenoon. Keskenmeno voi tulla, mutta itse en aio sitä aiheuttaa.... No se voi olla että teitkin sitten abortin siinä punktioreissulla ja mahdollisesti tapoit terveen lapsen."
hienoa, että maailmasta löytyy edes yksi noin empaattinen ja fiksu ihminen! Ja mikä parasta: TÄYDELLINEN ÄITI!!!
ja AP: enpä usko, että kyseessä on mitään pahempaa. Käykää äippäpolilla, niin saat apua!
Tsemppiä sulle ja yritä rauhoittua!
En ole tuon edellisen kommentin kirjoittaja, mutta olen hänen kanssaan aivan samaa mieltä molemmista asioista. On täysin väärin olemassa olevia lapsia kohtaa tehdä vammainen lapsi perheeseen. Kaikki se aika ja vaiva mikä tuon erityislapsen kanssa nähdään on heiltä pois. Tunnen muutaman ihmisen joilla on vammainen sisarus ja nämä ovat vielä vuosikymmenienkin jälkeen vanhemmilleen katkeria. Kaunis ja onnellinen lapsuus katkesi kuin seinään vammaisen sisaruksen syntyessä.
Jos on taas jo ennestään vammainen lapsi, niin miksi ihmeessä pitäisi tehdä lisää lapsia? Eikö tuossa yhdessä ole jo tarpeeksi hoitamista? Ja jos työ tuntuu loppuvan kesken,voi hankkiutua jonnekin vapaaehtoistyöhön lasten pariin tms. Tietysti joillekin on tärkeää saada se tervekin lapsi todistaakseen että pystyvät myös normaalilapsia saamaan. Mutta onko se oikein tätä lasta kohtaan?