Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi apua, eilen oltiin lapsivesipunktiossa, ja nyt alkoi tihkumaan lapsivesi!!

Vierailija
29.11.2005 |

olen yrittänyt päästä läpi neuvolaan, mutta kukaan ei vastaa.

kuinka paljon sitä saa tihkua, ettei ole ongelmaa? kai jollain muullakin on käynyt näin??

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kuitenkin joustettiin että luvattiin mennä np-ultraan ja harkitaan toimenpiteitä sen jälkeen jos tulos näyttää huolestuttavalta. Meille vammainen lapsi on kyllä tervetullut (miksi siis pidän punktiota kohdallani turhana), mutta jos vamma on niin paha että pieni menehtyisi jo ennen syntymäänsä tai viimeistää synnytyssalissa, silloin en tiedä mitä tekisin... Todennäköisesti päätyisin aborttiin.

Vierailija
62/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat äidin ja perheen oma asia, tämän jokainen kypsä aikuinen, FIKSU, ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei, en ole provo! aina sitä kanssa epäillään..luuletteko, ettei näin voisi käydä kenellekkään???

ja pelkän niskaturvotuksen takia EN olisi mennyt punktioon, tässä on nyt kyseessä vakavampi juttu!!

kiitos kaikille myötämielisille.

ja joskus on äidin armeliaampaa lopettaa elämä, kuin antaa elää sitä vähää aikaa kauheissa tuskissa. sitä en lapselleni tekisi!

lääkärit kyllä jo aika hyvin teilasivat toivon, että vauva olisi terve. tosiaan, sanoivat tuon " ei ultra valehtele" , ja kyllä uskoin.

tämä aika on ollut ihan tarpeeksi hirvittävää ilman teidän joidenkin vittuilua. vaikka arvasin kyllä, että sitä voi tulla, tämähän on aihe vapaa!!

ap

Vierailija
64/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta tekis mieli sanoa et siitäs sait. Lapsivesipunktioon tuskin kukaan menee, ellei ole tarkoituksena abortoida vammaiseksi osoittuva lapsi. Ja abortti on murha, ja jo sen harkitsemisen pitäisi olla niin suuren kynnyksen takana ettei haluaisi edes tuohon punktioon. Minulle jokainen lapseni on niin tärkeä, että en missään tapauksessa ottaisi tuota prosentin tahallista riskiä keskenmenoon. Keskenmeno voi tulla, mutta itse en aio sitä aiheuttaa.... No se voi olla että teitkin sitten abortin siinä punktioreissulla ja mahdollisesti tapoit terveen lapsen.

Vierailija
65/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 viikon jälkeen tehdyissä aborteissa lapsi voi elää syntyessään, sitten hänet jätetään epänhimillisesti kylmään alasti kuolemaan .... SE ON IHAN KAMALAA ja jokaine joka voi sellaista harkita on todella tunteeton ja kylmä ihminen.

Ja mitenkäs sitten kuvittelet vammaisia kohdeltavan hoitolaitoksissa??? On varmaan kiva elämä kun 50 vuotta elät sängyn pohjalla kun et muuhun pysty. Kun ne vammaiset eivät ole ihania vauvoja aina. Ja se joka niin on lastaan hoitamassa ja paijaamassa (äiti) ei elä välttämättä yhtä pitkään kuin lapsi. Ja vaikka eläisi, saattaa muutaman vuoden päästä hoksata että ei tää vammasen hyyssäämine ollutkaan ' kivaa' ja sitten muksu tungetaan hoitolaitokseen. Juuri näin. Haluaisimpa nähdä kun nämä pahimmat kriitikot hoitavat vammaista 15 vuotta kotona. Pyyhkisivät kakat housuista, luutuaisivat kuukautisveret jne.

Vierailija
66/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kromosomijuttuako? VOIMIA!!!

Vierailija
67/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ultrassa havaittaisiin olevan jotain pahasti vialla, valmistatuisin varmaan joka tapauksessa niihin hautajaisiin. En kuitenkaan uskaltaisi ottaa punktion riskejä vain varmistaakseni itselleni varmaa valmistautumisaikaa... siis silkasta itsekkyydestä. Jos minulle tulisi vammainen lapsi, ottaisin hänet vastaan... voisin mielessäni aluksi kapinoida.... luulen ainakin, mutta omani se lapsi olisi silti ja rakastaisin häntä. En tekisi aborttia kuitenkaan vaikka jostain varmistuisi, että lapsi kuolee heti synnyttyään. Jokaisen ihmisen elämä on arvokas, lyhempi tai pidempi. Vaikka se sitten olisi kokonaisuudessaan kohtuaikaa, ei ihmisen pidä sitä lyhentää.

Näen punaista aina kun joku asia viittaakiin aborttiin. Tästä yhteiskunnasta on tullut niin sairas, että vahvempi (äiti) saa päättää heikomman elämästä aivan omien halujensa mukaan. Suurilla viikoilla tehdyissä aborteissa vauvat kärsivätkin ja ne ovat VIELÄ kamalampia kuin vain moraalisesti väärät pienten viikkojen abortit. 20 viikon jälkeen tehdyissä aborteissa lapsi voi elää syntyessään, sitten hänet jätetään epänhimillisesti kylmään alasti kuolemaan .... SE ON IHAN KAMALAA ja jokaine joka voi sellaista harkita on todella tunteeton ja kylmä ihminen.

Monelta turhalta huolelta ja punktion herkinnalta säästyttiin :) Uudessa raskaudessani olen siis valmis ottamaan vastaan myös toisen downin tai minkä tahansa vamman mikä lapsellamme on, kunhan hän vaan on elinkelpoinen. Harkitsemaan pistäisi sellainen tapaus jossa lapsi eläisi vain muutamia kivun ja tuskan täytteisiä päiviä/viikkoja. haluaisinko tarjota lapselleni tuollaisen elämän?

Kaikenkaikkiaan uskon kuitenkin että meille on jostain syystä annettu juuri ne lapset mitä saamme, enkä halua tuohon puuttua. Kohdallani toivon ettei ultrissa ilmene mitään todella hälyyttävää, näin voisin jatkaa raskautta hyvin mielin.

Meille vammaisen lapsen syntymä ei ollut laisnkaan sellainen järkytys ja elämän mullistus mitä olisimme kuvitelleet. kaikki on mennyt huomattavasti paremmin ja olemme nauttineet tästä yhteisestä ajastamme. Siksi uskon että pystyisimme huolehtimaan toisestakin erityislapsesta.

Kuitenkaan kaikki eivät ajattele näin :( Jos vammaisen lapsen syntymä olisi vanhemmille se maailman kamalin asia, aiheuttaisi suunnatonta tuskaa ja kärsimystä voi olla ettei heistä olisi tähän erityistehtävään. Jokainen lapsi ansaitsee vanhemmat jotka raksatavat häntä yli kaiken, vammaisen lapsen kohdalla tämä jopa korostuu. Jos vanhemmista ei ole tähän tehtävään, uskon abortin olevan heille (ja lapselle) paras ratkaisu. Vammoja on kuitenkin erilaisia ja aina se elämä ei ole ruusuilla tanssimista. Ikävä kyllä...

Vierailija
68/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin voimia ap:lle.

Kun osa täällä huutta, että nyt kiireesti äitipolille et voi odottaa kello viiteen. Niin koittakaa muistaa jos tässä tapauksessa sieltä todella tihkuu lapsivetta eikä mitään muuta ja viikot oli 16 vai mitä ne nyt oli niin ei ole mitään kiirettä. Ei ne siellä voi tehdä mitään eli jos on lapsivettä niin sitten se menee kesken ja sillä sipuli. Ja se menee kesken olit siellä kello 15 tai kello 17.

Koska jos kalvoon tulee reikä josta vesi tihkuu ja viikot on liianpienet niin kohtuun tulee melko varmasti tulehdus ennenkuin viikot on riittävät siihen, että lapsi pelastuu. Tämä on vaan kylmä tosiasia.

Vierailija
69/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe olevani mikään tappamaan toista ihmistä. Jos mun vauvalla olisi 13 tai 18 trisomia, niin hän saisi elää sen elämän mikä hänelle on varattuna. Todennäköisesti en haluaisi että häntä elvytettäisiin, jos esim. sydän pysähtyisi, mutta kyllä hän saisi äitinsä kohdussa elää niin pitkään kuin sitä elämää riittää. Vaikka se elämä mikä sillä lapsella olisi ei olisi täydellistä, niin silti se on sen ainoa elämä, ja mikä minä olen sen häneltä riistämään, kun en keneltäkään muultakaan.

Ja en ihan tuossa tilanteessa mutta lähes vastaavassa olen ollut, joten tämä ei ole pelkkää puhetta.

Vierailija
70/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt kyllä ultrissa.

Vierailija
71/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentää asiallisiakin kannanottoja. Kanssasisarten tuki on joskus ammatti-ihmisiä arvokkaampaa! Voimia ja mukavaa joulunodotusta!

Vierailija
72/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja iso iso rutistus sinulle!!!!

Vierailija
73/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskettiin vaan olla tekemättä mitään raskasta, ja sanottiin, ettei näillä viikoilla keskenmenoa voi mitenkään estää...

ja tuolle down-lapsen äidille..

en myöskään ikinä aborttia tekisi, jos vamma olisi down, tai joku muu " lievä" .

ja sille joka sanoi, että abortoidut jätetään kuolemaan yksin, TUO EI OLE TOTTA, ei ainakaan täällä suomessa!

eräs ystäväni sai keskenmenon rv21, ja vauva kapaloitiin synnyttyään, ja annettiin kuolla äitinsä syliin.

oletan, että samoin käy abortissa. en ainakaan itse olisi niin julma, että jättäisin yksin lapseni!

oksettaa ja itkettää jo tuon ajattelu..:(

ap, odottelemassa kellon menemistä eteenpäin..

Vierailija
74/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä tilanteesi ja olisin varmasti toiminut itse samoin. Voimia sinulle toivotan!

Se downin äiti

Vierailija
75/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saisi vastauksen siihen, onko jotain oikeasti vialla, jos pääsisi tutkimuksiin mahdollisimman pian.

Toisaalta haluat ehkä ottaa mahdolliset huonot uutiset vastaan miehesi tukemana. Entä pääsisikö mies lähtemään aiemmin töistä?

Vierailija
76/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se on joku hoitohenkilökunnan ammattisalaisuus, mutta näin on kätilötuttuni minulle kertonut

Vierailija
77/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voimia sinulle!Ymmärrät kyllä itsekin kun siihen lapsivesipunktioon menit,että siinä on keskenmenoriski.Riskin otit ja jos nyt keskenmeno tulossa niin syy on vain ja ainoastaan sinun.Sen kanssa sinun on opittava elämään.Samoin jos olisit tehnyt abortin,jota varmaan harkitsit?

Vierailija
78/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi laitetaan kaarimaljaan+istukka ja muovipussissa patologin jääkaappiin. Ei kapaloida ym. Itse olen ollut mukana Rv 17+? myöhäisessä keskeyteksessä. Eri tilanne jos lapsi toivottu ja menee kesken.

sairaanhoitaja

Vierailija:

kai se on joku hoitohenkilökunnan ammattisalaisuus, mutta näin on kätilötuttuni minulle kertonut

Vierailija
79/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs ystäväni sai keskenmenon rv21, ja vauva kapaloitiin synnyttyään, ja annettiin kuolla äitinsä syliin.

oletan, että samoin käy abortissa. en ainakaan itse olisi niin julma, että jättäisin yksin lapseni!

oksettaa ja itkettää jo tuon ajattelu..:(

ap, odottelemassa kellon menemistä eteenpäin..

[/quote]

Keskenmeno on aika eri asia kuin abortti, sama kuin vertaisi esim sitä että oma lapsi murhataan tai kuolee syöpään. Ei voi puhua edes samana päivänä.

Jos ajatellaan, että on lapsen paras jos hänet abortoidaan niin voisi ajatella myös että kaikki syöpään sairastuneet (esim.) tapettaisiin heti diagnoosin jälkeen, eipä tulis kärsimyksiä. Mutta tässä kaksinaismoralismin yhteiskunnassa se olisi kamalaa. Mutta ennen syntymää ihan ok.

Sitäkin kannattais miettiä kummassa lapsi kärsii enemmän. Abortissa jossa jätetään kylmään kuolemaan vai täysiaikaisena syntyneenä ja hellässä hoidossa kunnon kipulääkkeitä saaden muutaman päivän eläen??? EI VOI OLLA LAPSEN ETU ETTÄ HÄNET TAPETAAN; olipa syy mikä tahansa. Jokaisen elämä on arvokas. On parempi antaa kaikille ihmisarvoinen elämä kuin vedota huonoon hoitoon aborttia harkitessa

Vierailija
80/114 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös suomessa nämä myöhäiset abortit ole juuri geneettisten syiden takia?

eli jos on vaikka trisomia13/18, eikö vanhemmat vauvaa yhtä paljon rakasta, vaikka keskeyttävätkin raskauden?

eli eivätkö nämäkin vanhemmat tahdo sanoa hyvästinsä, ottaa kuvia yms..?

utelias

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi