Häh, lukion opettajan vuosipalkka 56000e?!!?
Kaverini on lukiossa opettajana, ihan tavisope. Näin vahingossa hänen verotuspäätöksen ja hän oli tienannut 56000e viime vuonna! Tuohan on ihan törkeän kova liksa! Kyllähän hän välillä tekee tosi pitkää päivää, mutta välillä on myös tosi löysää.
Kaverillani ei ole mitään muita tuloja kuin palkkatulo, tämän tiedän varmasti. Hänen miehensäkin on lukion opettaja ja kaverini on sanonut, että he tienaavat suunnilleen saman verran. Ei ihme että on varaa matkustaa monta kertaa vuodessa ulkomaille.
Kommentit (244)
Ihan helposti lukio opettaja tienaa yli 50 000e vuodessa, olen opettanut 12 vuotta ja +50te, yleensä 55 - 58 000e palkka vuodesta. Työtunteihin suhteutettuna ja koko ajan lomalla fiiliksellä niin on kyllä hyvä palkka, pääsee helposti reissaamaan 2-4kertaa vuodessa. Tykkään muutenkin työstäni!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina suuresti näitä ketjuja, missä jotkut kommentoivat, että opettajilla on lyhyet päivät ja helppo työ. Oletan, että nämä kirjoittelijat eivät ole opettajia. Mistä ihmeestä kukaan ulkopuolinen voi sanoa, että jonkun työ on helppo, jos ei ole sitä työtä itse tehnyt eikä tee. Oma peruspalkkani opettajana on 2700e kuukaudessa. Koska olen tehnyt tätä työtä niin pitkään, minulla on onneksi muutama lisä, jotka nostavat palkkaa joitakin satasia. Jotenkin kuvaavaa, että meillä oli viime viikolla yhden ystäväporukan tapaaminen. Kaksi puuttui, koska emme ehtineet, kun oli pakko tehdä töitä. Olemme molemmat opettajia. Emme myöskään koskaan pääse ehdotettuihin tapaamisaikoihin, vaan niitä pitää aina myöhäistää meidän opettajien vuoksi. Muiden työpäivä loppuu aikaisemmin tai voivat vaan lähteä kun huvittaa.
Eihän tuota usko Erkkikään.
Mitäs teet liikaa töitä? Vähempikin riittäisi samaan palkkaan.
Tuntien valmistelu on aikaa vievää - joku saattaa tehdä ylityönä jotain muuta kuin oma luokka, esim ylimääräiset kielten tunnit. Ja ja ja työ vanhempien kanssa on aikaa vievää, huomasin jo aikaisin ,että mitä enemmän uhraat aikaa vanhemmille, niin sitä helpommalta työ tuntuu henkisesti. Palkasta menee muuten veroa ei vain 4% tai 21% vaan tietyn summan tullessa täyteen veroa meneekin puolet, eli turha on opettajan suuren (?) palkan perään itkeskellä tai iloita etukäteen niin kuin täällä joku aloittelija kertoi ja pomppasi tuoliltaan puoli metriä ilmaan
Brutto 36000€ vuodessa.
-DI