Edelleen jaksan ihmetellä miten suurperheen äiti jaksaa tälläsiä juhlia järjestää sis.linkin
http://kakkukatrin.blogspot.fi/2012/09/mad-hatters-tea-party.html
http://kakkukatrin.blogspot.fi/2012/08/luau-party.html
Mistä joku repii aikaa moiseen, kun ite ei jaksa yhden lapsen äitinä edes kakkua tehdä vaan tarjolla on valmiskakkua ja keksejä.
*alemmuuskompleksi*
Kommentit (38)
ihan rauhassa kotirouvat järjestää-emme voi tietää heidän tukiverkostoaan- esim. yksi tuttu tai lapsi tekee silkkikukat- toinen tekee leivokset jne- ja isoilla perheillä on teinejä- esim. itse lesta-perheen lapsena leivoin joka vkl siskoni kanssa perheen pullat, rieskat ja kakut...
Parhaat blogistit voivat ansaita mainostuloina ja -tavaroina kymmeniä tuhansia vuodessa. Tietysti tuohon menee aikaa ja vaivaa, joten ei se raha ilmaiseksi tule, mutta toisaalta varmaan kivaa kun saa rahaa rakkaasta harrastuksesta. Kiva lukea tuollaisia blogeja, eli en ole kateuttani sanomassa!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2013 klo 16:07"]
Parhaat blogistit voivat ansaita mainostuloina ja -tavaroina kymmeniä tuhansia vuodessa. Tietysti tuohon menee aikaa ja vaivaa, joten ei se raha ilmaiseksi tule, mutta toisaalta varmaan kivaa kun saa rahaa rakkaasta harrastuksesta. Kiva lukea tuollaisia blogeja, eli en ole kateuttani sanomassa!
[/quote]
Mutta näissä blogeissa myös selvästi mainostetaan sillä eihän kukaan maksa jos ei saa jotain siitä itselleen/firmalleen. Eli hyvänä esimerkkinä Kinuskikissa ja Hellapoliisi joiden sivut on täynnä mainoksia ja resepteissäkin useasti mainostetaan tietyn firman tuotteita. Niin ei taida olla ainakaan tässä linkitetyssä blogissa, ei ainakaan siltä näyttänyt. Itse tykkään enempi näistä ei mainoksia pursuavista blogeista.
tosin ihan eri blogista, jossa myös suurperheen äiti laittaa aina vimppapäälle leivokset juhliin, osallistuu erilaisten tapahtumien järjestämiseen ja laittaa kotia todella hauskaksi (sekä remontoi).
Lapsia taitaa olla yhdeksän tai kymmenen.
Ihailen kovasti:) Minä tulen töistä, kuskaan lasta harkkoihin ja sillä aikaa en saa mitään aikaiseksi (paitsi tätä typerää koneella notkumista ja lukemista, hätinä ruuan ja siivouksen), kun odotan milloin pitää taas rientää kohti jäähallia.
eikä se silloin ole raskasta, vaan hauskaa. Ei sun tartte olla samanlainen.
musta on ihana lukea muiden blogeja, mutta sitten toisaalta tulee aina tää alemmuskompleksi, kun mun lapset ei saa koskaan hienoja juhlia tai kakkuja tai mitään.... joskus poika pyytänyt esim. spidermankakkua mutta enhän mä osaa tehdä :(
ja sitä varten on olemassa sokerileipurien ammattikunta. Hyvä vaan että työllisyys pysyy heilläkin. Sä olet varmasti aivan riittävä äiti ilman spiderman-kakkuakin.
tälläkin naisella on muistaakseni 5 lasta, silloin hänen vanhaa blogia jo seurasin ja siellä luki niin. En ymmärrä mistä energiaa riittää toisilla, kun itse tuntuu että on tosiaan yhden kanssa ihan finaalissa kokoaajan eikä jaksa mitään "ylimääräistä"
mutta ei mulla ainakaan ole varaa maksaa sellasia summia mitä tuollaisista erikoikakuista joutuu maksamaan.
Tavallaanhan sillä on helpompaa kun se voi "töiden aikana" järjestää lapselle synttärit.
Muut joutuu sitten työpäivän jälkeen toteuttaa ne juhlat.
Kenen sä luulet maksavan palkkaa blogistille. Kyllä niitä blogeja ihan omaks iloks pidetään, niistä mitään palkkaa saa. Täähän oli siinä yhessä juhlaohjelmassa tekemässä sitä angry birds possu kakkua ja siinäkin puhui ihan työstään, mikä ei ollut bloggaamista
Miksi ihmeessä kutsut pienen lapsen synttäreille oli englanniksi jos ihan Helmi ja Hilja ovat lasten nimet?
Yritetään olla niin fiinejä, että tärkeysjärjestys menee ihan persiilleen :)
tosin ihan eri blogista, jossa myös suurperheen äiti laittaa aina vimppapäälle leivokset juhliin, osallistuu erilaisten tapahtumien järjestämiseen ja laittaa kotia todella hauskaksi (sekä remontoi).
Lapsia taitaa olla yhdeksän tai kymmenen.
Ihailen kovasti:)
Kun mä taas aattelen, että toi on sen naisen työtä... Äitinä oleminen. Vähänkö musta olisi ollut ihanaa jos mullakin olisi lapsena ollut tuollainen äiti, mutta toisaalta jos sitä ei luonnostaan ole, niin sitä ei sitten ole. En minäkään ole ihanteeni mukainen äiti.
ja sitä varten on olemassa sokerileipurien ammattikunta. Hyvä vaan että työllisyys pysyy heilläkin. Sä olet varmasti aivan riittävä äiti ilman spiderman-kakkuakin.
ja juuri siksi että leipiomiseenkin on omat ammattilaisensa, niin toisaalta miksi heitä ei käyttäisi ja ostaisi spiderman kakkua pojalle? Niin minä muussakin elämässä ostan kaiken sen palveluna, mitä en itse osaa tehdä.
grillattu ei tarkoita ruokaa täynnä karsinogeenejä
t. kokki
Valmis marinaadit palaa noin
kummastelemista jos taito on hyppysissä. Ammatin etuja on että saa perhejuhliin extranäyttävät tarjottavat. Oli tuolla sentään yksi moka jos se aloittajaa vähän lohduttaisi, kärähtäneet broilerin koivet. <a href="http://1.bp.blogspot.com/-DI7PLqmpJ_0/UB6c7CWXzhI/AAAAAAAAAH8/7aUR_ilfV…" alt="http://1.bp.blogspot.com/-DI7PLqmpJ_0/UB6c7CWXzhI/AAAAAAAAAH8/7aUR_ilfV…">http://1.bp.blogspot.com/-DI7PLqmpJ_0/UB6c7CWXzhI/AAAAAAAAAH8/7aUR_ilfV…; terveisin leipuri-kondiittori keittiömestari
No ei noi edes nätä kärähtäneltä vaan grillatuilta niinkuin kai oli tarkoituskin
eikä se silloin ole raskasta, vaan hauskaa. Ei sun tartte olla samanlainen.
tälläkin naisella on muistaakseni 5 lasta, silloin hänen vanhaa blogia jo seurasin ja siellä luki niin. En ymmärrä mistä energiaa riittää toisilla, kun itse tuntuu että on tosiaan yhden kanssa ihan finaalissa kokoaajan eikä jaksa mitään "ylimääräistä"
En ikinä jaksais nähdä vaivaa. En kyllä koskaan ole tykännyt edes järjestää juhlia ja ei meillä lapsilla aina edes vietetä synttäreitä järjestämällä juhlia vaan saattavat mennä vaikka leffaan tai hoploppiin kaverin kanssa tms.
Kyselevät kyllä aina välillä että eikö voitaisi kaverisyntskiä pitää kun muillakin, mutta ei mua kiinnosta.
kaikkea ihan yksin. Luulen että isommat lapset auttavat omalta osaltaan sen mitä pystyvät :).
Ja jos pitää kyseisestä asiasta, sille löytyy aina jaksamista ja aikaa.
Itse rakastan leivontaa! Kun juhlat on tulossa, niin mies saa viihdyttää lapsia vuorokauden ja äiti saa rauhassa leipoa. Haluan, että kaikki on itse tehtyä, hyvää ja komian näköistä. Voihan se olla, että kun lapsia useampi ja kasvavat, ja saa järjestää useammat juhlat joka vuosi, niin into laantuu... Tai sitten ei! =)
Valmiina ostetuilla tuotteilla laitettu synttäripöytä on ihan yhtä hyvä. Naapurissa lastenjuhlilla aina läheisen kotileipomon kakku ja on hyvää!
Ihan varmasti jokainen oppisi tekemään samanmoisia kakkuja kunhan vain vähän harjottelisi. Ei ole mitään tähtitiedettä kakkujen tekeminen/koristeleminen. Oikeilla välineillä ja aineksilla kohtuullisen helppoakin.