Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perjantain haaveiluketju! Haaveilen muutosta Italiaan!

Vierailija
28.09.2012 |

En koe olevani sielultani suomalainen. En viihdy täällä harmaassa ja pimeässä, kaipaan aurinkoa, väriä ja elämää. Sitä kun istutaan piazzalla arki-iltana kahvikupposen ääressä, lapset potkivat palloa ja ehkäpä katusoittaja viihdyttää viulullaan. Suomessa kaikki kiiruhtavat töiden jälkeen sinne elementtitaloihinsa telkkarin ääreen, syömään saarioisten valmismaksalaatikkoa. Viinilasia ei voi nauttia arkisin, koska se on alkoholismia ja viinalla läträämistä. Töihin ei voi pukeutua kuin farkkuihin ja maripaitaan, koska muuten yrittää peittää epäpätevyyttään vaatteilla. Ihmiset eivät koskaan puhu mistään henkevistä, taiteesta, filosofiasta tai historiasta.

Plääh.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vain jos murskaan kuvitelmasi ap, mutta moni kakku päältä kaunis. Karu arki vaan on toisenlainen. :) Kannattaa käydä Italiassa opintomatkalla ja kokeillla.

Haluaisin vaan niin kovasti takaisin.

Noista sun jutuista vaan paistaa läpi se ettei tuo uppoo muhun, siis tuo että oisit asunut Italiassa.

Vierailija
42/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun jutuista paistaa läpi se ettet ole asunut Italiassa. Mut tää palsta on siitä kiva että täällä voi väittää kaikenlaista ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja perheeni muutimme vuosi sitten tänne Italiaan, asumme Sulzanossa ja työssä käymme Bresciassa.

Ei meillä ainakaan ole mikään kaamea karu arki tullut vastaan vaan viihdymme täällä erittäin hyvin eikä kyllä Suomeen ole tullut ikävä. Ei tämä tietysti mikään maanpäällinen paratiisi ole niin kuin ei mikään muu paikkakaan, mutta meille Suomea paljon sopivampi elinympäristö. Eniten siihen vaikuttaa ilmasto, toiseksi eniten ihmiset. Minä luulin olevani ennen vastenmielinen ihminen kun suomalaiset minua niin vältteli, mutta täällä minulla on paljon tuttuja ja joitain ihan ystäväksi kutsuttaviakin.

Vierailija
44/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun jutuista paistaa läpi se ettet ole asunut Italiassa. Mut tää palsta on siitä kiva että täällä voi väittää kaikenlaista ;)

Vierailija
45/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja perheeni muutimme vuosi sitten tänne Italiaan, asumme Sulzanossa ja työssä käymme Bresciassa. Ei meillä ainakaan ole mikään kaamea karu arki tullut vastaan vaan viihdymme täällä erittäin hyvin eikä kyllä Suomeen ole tullut ikävä. Ei tämä tietysti mikään maanpäällinen paratiisi ole niin kuin ei mikään muu paikkakaan, mutta meille Suomea paljon sopivampi elinympäristö. Eniten siihen vaikuttaa ilmasto, toiseksi eniten ihmiset. Minä luulin olevani ennen vastenmielinen ihminen kun suomalaiset minua niin vältteli, mutta täällä minulla on paljon tuttuja ja joitain ihan ystäväksi kutsuttaviakin.

Minkälainen sää teillä on nyt?

Vierailija
46/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa. Siitä, että saisi hyvin nukutun yön jälkeen herätä oman miehen kainalosta. Plussana tietty ihana, rento, aamuseksi.

Todellisuudessa sängystämme löytyy aamuisin yhdestä kolmeen lasta. Öisin yhtä käytetään pissalla, toinen näkee pahaa unta. Niin, tai sitten minä valvon töissä. Vuorotyön iloja.

Toki iloitsen lapsistamme ja elämä on muutenkin kaikinpuolin mallillaan. Rakastan ( ja haluan ) miestäni 16 yhteisen vuoden jälkeenkin niin, että olisi kiva vähän useammin saada viettää aikaa ihan kahdestaan.

Vierailija
47/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja perheeni muutimme vuosi sitten tänne Italiaan, asumme Sulzanossa ja työssä käymme Bresciassa. Ei meillä ainakaan ole mikään kaamea karu arki tullut vastaan vaan viihdymme täällä erittäin hyvin eikä kyllä Suomeen ole tullut ikävä. Ei tämä tietysti mikään maanpäällinen paratiisi ole niin kuin ei mikään muu paikkakaan, mutta meille Suomea paljon sopivampi elinympäristö. Eniten siihen vaikuttaa ilmasto, toiseksi eniten ihmiset. Minä luulin olevani ennen vastenmielinen ihminen kun suomalaiset minua niin vältteli, mutta täällä minulla on paljon tuttuja ja joitain ihan ystäväksi kutsuttaviakin.

Minkälainen sää teillä on nyt?

Ei ole muuten käynyt kateeksi kun äiti soitteli tuossa eilen ja valitteli että siellä Suomessa on ollut sateinnen kesä ja nyt on ennätyssateinen syksy ja pelottaa jo miten sen talven jaksaa kun ei oikein kesääkään ollut :-o

Vierailija
48/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisen haaveilun ulkomaille muuttamisesta sellaisilta ihmisiltä joiden elämänlaatuun vaikuttaa esim. ilmasto.

Mä oon sellainen luonnonlapsi ettei muhun vaikuta sää, satoi tai paistoi. Oon ihan yhtä onnellinen räntäsateessa kuin auringonpaisteessa. Jännä ajatella miten monen ihmisen mielialaan sää vaikuttaa.

Mistähän mä haaveilen tänä perjantaina.... Ehkä mä haaveilen jostain törkeän kirkkaanpunaisista korkkareista. Tällanen ihan arkinen haave.;)

Vierailija
49/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vain jos murskaan kuvitelmasi ap, mutta moni kakku päältä kaunis. Karu arki vaan on toisenlainen. :) Kannattaa käydä Italiassa opintomatkalla ja kokeillla.

Olen asunut monessa maassa ja se arki on kaikkialla ihan samanlaista. Puitteet ovat vain jossain paremmat kuin toisaallla:)

Vierailija
50/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen omakotitalosta (lainattomasta).

Vierailija
51/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tietää, mitä se "karu italialainen arki" on? Olen asunut monessa maassa ja se arki on kaikkialla ihan samanlaista. Puitteet ovat vain jossain paremmat kuin toisaallla:)

Asutaan isossa kivitalossa pienessä kivassa kylässä, Iseojärven rannalla. Naapurustossa asuu mukavia ihmisiä, joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä. Lapsilla on mukavan vapaata elämää kun on pieni rauhallinen kylä. Päivisin meillä käy mukava lastenhoitaja, Adelina-niminen paikallinen vähän vanhempi leski, joten ei tarvitse rääpöttää heitä päivähoitoon muualle kun lähdemme töihin. Lastenhoitaja on samalla meidän taloudenhoitaja, joka siivoaa ja tekee päivällisruoan valmiiksi uuniin missä se odottaa töistä tuloamme. Tällaiseen ylellisyyteen meillä ei olisi todellakaan ollut varaa Suomessa että lasten/taloudenhoitaja kotiin palkattuna.

Omassa puutarhassa kasvaa monenmoista hyötykasvia ja koristekasvia, ja sitä on ilo hoitaa ja katsella. Molemmilla meistä vanhemmista on hyvät koulutusta vastaavat työpaikat kansainvälisestä suuryrityksestä, minulla palkka noin 10 000 euroa enemmän vuodessa kuin oli Suomessa. Meidät on otettu hyvin työyhteisöön vastaan eikä elämässä kyllä ole muutenkaan mitään vikaa täällä.

t. Sulzanon mamma

Vierailija
52/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tietää, mitä se "karu italialainen arki" on? Olen asunut monessa maassa ja se arki on kaikkialla ihan samanlaista. Puitteet ovat vain jossain paremmat kuin toisaallla:)

Asutaan isossa kivitalossa pienessä kivassa kylässä, Iseojärven rannalla. Naapurustossa asuu mukavia ihmisiä, joiden kanssa ollaan paljon tekemisissä. Lapsilla on mukavan vapaata elämää kun on pieni rauhallinen kylä. Päivisin meillä käy mukava lastenhoitaja, Adelina-niminen paikallinen vähän vanhempi leski, joten ei tarvitse rääpöttää heitä päivähoitoon muualle kun lähdemme töihin. Lastenhoitaja on samalla meidän taloudenhoitaja, joka siivoaa ja tekee päivällisruoan valmiiksi uuniin missä se odottaa töistä tuloamme. Tällaiseen ylellisyyteen meillä ei olisi todellakaan ollut varaa Suomessa että lasten/taloudenhoitaja kotiin palkattuna.

Omassa puutarhassa kasvaa monenmoista hyötykasvia ja koristekasvia, ja sitä on ilo hoitaa ja katsella. Molemmilla meistä vanhemmista on hyvät koulutusta vastaavat työpaikat kansainvälisestä suuryrityksestä, minulla palkka noin 10 000 euroa enemmän vuodessa kuin oli Suomessa. Meidät on otettu hyvin työyhteisöön vastaan eikä elämässä kyllä ole muutenkaan mitään vikaa täällä.

t. Sulzanon mamma

Ei teidän firma tarvitsisi lisää suomalaista työvoimaa? Minulla on maisterin tutkinto yhteiskuntatieteistä ja kansainvälistä työkokemustakin:) Osaan myös italiaa jonkin verran.

Vierailija
53/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- haluaisin löytää miehen

- haluaisin muuttaa jonnekin etelämpään, esim. Etelä-Ranska, Espanja tai Italia

Kumpikaan näistä ei taida toteutua ikinä minun oman päävammaisuuteni takia. Miehiin tutustumisen estää sairaalloinen ujous ja sosiaalisten tilanteiden fobia, ja lähdön ulkomaille yleinen pelokkuus kaikkea uutta kohtaan. Ehkä jos olisi se mies, niin sen kanssa yhdessä uskaltaisin varmaan lähteä ulkomaille, yksin en.

Vierailija
54/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen 4-5 lapsen saamisesta ja kotiäitiydestä. ja miehestä.

Ja haaveilen että olis jo ilta, lapset nukkumassa ja voisin juoda tonkan punaviiniä ja menettää tajuntani.

Vierailija
55/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän firma tarvitsisi lisää suomalaista työvoimaa? Minulla on maisterin tutkinto yhteiskuntatieteistä ja kansainvälistä työkokemustakin:) Osaan myös italiaa jonkin verran.

meillä molemmat IT-ihmisiä, mutta yleisesti ottaen suomalaisuus tuntuu täällä olevan hyvin arvostettua, suomalaisia pidetään sellaisina jotka hoitavat hommansa tunnollisesti ja ovat rehellisiä ihmisiä. Töihin hakeminen siis kannattaa kyllä, ulkomaisuus ei tunnu olevan este kun se kansallisuus on suomi.

Meistä ei muuten kumpikaan puhunut italiaa kun tänne tultiin, hätäisesti työpaikan varmistumisen jälkeen tuli joku kielikurssi-CD läpikäytyä vaan ja hyvin on pärjäilty. Italian kieli tuntuu olevan suomalaiselle aika helppoa oppia kun ääntämys on niin samanlaista. Meillä firmassa virallinen kieli on englanti, mutta paikalliset kyllä puhuu sitä aika vähän muuten.

Vierailija
56/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani sielultani suomalainen. En viihdy täällä harmaassa ja pimeässä, kaipaan aurinkoa, väriä ja elämää. Sitä kun istutaan piazzalla arki-iltana kahvikupposen ääressä, lapset potkivat palloa ja ehkäpä katusoittaja viihdyttää viulullaan. Suomessa kaikki kiiruhtavat töiden jälkeen sinne elementtitaloihinsa telkkarin ääreen, syömään saarioisten valmismaksalaatikkoa. Viinilasia ei voi nauttia arkisin, koska se on alkoholismia ja viinalla läträämistä. Töihin ei voi pukeutua kuin farkkuihin ja maripaitaan, koska muuten yrittää peittää epäpätevyyttään vaatteilla. Ihmiset eivät koskaan puhu mistään henkevistä, taiteesta, filosofiasta tai historiasta.

Plääh.

fiilikset.

Itse vaan olen tykästynyt Espanjaan.

Vierailija
57/57 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania haavekuvia sulla ap ja ei siinä tietty mitään väärää ole jos haaveilee!

Asun Italiassa nyt toista kertaa elämässäni eikä se nyt ihan niin mene että me istuttais kaiket illat kahvilassa ja kadulla lapset pelaa palloa ja katusoittajat soittaa. Siis mahdollisuus tähän tietty on, ihan niin kuin on siellä Suomessakin!

Todellisuudessa ainakin mun työpäivä venyy ruuhkien takia 10-11 tuntiseksi enkä mennä hurauta sen päätteeksi kahvilaan vaan menen kotiin hoitamaan lasten iltapuuhia.

Onhan Suomessakin kauniita paikkoja jos on sitä vailla, siis kauniita rakennuksia, isoja metsiä jne. Joka maassa on kauniit paikkansa. Ei kannata elää niin että aina ajattelee että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen. Järjestäkää se elämä niin että ootte onnellisia missä sitten oottekin.