Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille naurettiin pitseriassa :C

Vierailija
28.09.2012 |

Mentiin lasten kanssa meidän pikkukaupungin pitseriaan, kerta oli ensimmäinen lapsille ja mulle ensimmäinen moneen vuoteen. Kotona on toki tehty pitsaa mutta odotukset olivat korkealla.

Saatiin sitten läyty pöytään mutta mitään yrttiä ei ollut valmiiksi laitettuna, joten menin kassalle ja pyysin orekaanoa. Se nuori myyjä katsoi meitä hetken ja alkoi nauraa. Sitten löi orekaanopurkin käteen.

Mulle tuli tosi paha mieli, melkein jäi pitsa kurkkuun. Lapset ei onneksi tainneet huomata mitään, mutta mua jäi kalvamaan, miksi se noin käyttäytyi. Ihan oli siistit vaatteet maillä, ja katsoin taskupeilistä, ettei mun naamassakaan ollut mitään ruokakokkaretta tai muuta. Nyt asia on saanut jo ihan suhteettomat mittasuhteet mun päässä, lapset haluaisivat uudestaan pitsalle mutta minä hermostun joka kerta ja olen jo äyskähtänytkin heille siitä mankumisesta.

Mistä saattoi olla kysymys. Oliko lisämausteen pyytäminen jotenkin junttia jonkin uuden käytöskoodin mukaan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin lasten kanssa meidän pikkukaupungin pitseriaan, kerta oli ensimmäinen lapsille ja mulle ensimmäinen moneen vuoteen. Kotona on toki tehty pitsaa mutta odotukset olivat korkealla.

Saatiin sitten läyty pöytään mutta mitään yrttiä ei ollut valmiiksi laitettuna, joten menin kassalle ja pyysin orekaanoa. Se nuori myyjä katsoi meitä hetken ja alkoi nauraa. Sitten löi orekaanopurkin käteen.

Mulle tuli tosi paha mieli, melkein jäi pitsa kurkkuun. Lapset ei onneksi tainneet huomata mitään, mutta mua jäi kalvamaan, miksi se noin käyttäytyi. Ihan oli siistit vaatteet maillä, ja katsoin taskupeilistä, ettei mun naamassakaan ollut mitään ruokakokkaretta tai muuta. Nyt asia on saanut jo ihan suhteettomat mittasuhteet mun päässä, lapset haluaisivat uudestaan pitsalle mutta minä hermostun joka kerta ja olen jo äyskähtänytkin heille siitä mankumisesta.

Mistä saattoi olla kysymys. Oliko lisämausteen pyytäminen jotenkin junttia jonkin uuden käytöskoodin mukaan?

Menkää rauhassa uudestaan,jos on sama myyjä,niin mee vaan pokkana pyytämään lisää maustetta sano vaikka,et olisiko lisää orkkukaanoa ja sit,kun se kattoo sua idioottina,niin naura sille takasi ja kuittaa se ,et siis oreganoa lisää kiitos.

Vierailija
2/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa ei tuo nyt niin nolo ole. Oisit kysyny kassalta, että mitäs naurat.. ois voinu alkaa kassaneidillä posket punottaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kirjoittaa pitsa, pitseria.... niin junttia suomentamista.

Vierailija
4/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helpompaa.

Vierailija
5/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu kotona lasten kanssa?

Vierailija
6/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

orekaanot ja tsilit mukanaan. Meillä ainakin on pasilikapurkki mukana.

Vierailija
7/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nauru susta johtunut, en tiedä miksi nauroi..

Vierailija
8/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kvattro statsioonea orekaanolla ja sit mä laitan siihen kans tapaskoo jos sitä pöyräsä o!

Vierailija
9/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitähän nauramista siinä on ollut, oisko ollut myyjällä omaa sisäistä hauskaa:)

unohda koko juttu...

Vierailija
10/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä pirkanmaalaisessa ruokaravintolassa tarjoilijat lausuvat pihvin [stiik].

Omg

Vierailija
11/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä kukaan nauruun purskahtaisi. Kirjoittaessa tietysti näyttää höhlälle.

Voisiko olla siksi että ei osata kirjoittaa eikä varmaan ääntääkään tuon mausteen nimeä. Se on oregano eikä mikään orekaano.

Vierailija
12/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkö että ap sanoi oreganon k:lla? Jos todella sitä niin törkeää on.

Mutta onhan noita lausumispoliiseja. Joskus ne eivät edes itse tiedä miten äännetään. Minulla alkoi stadilaisessa italialaisessa ravintolassa kerran tarjoilija korjata ääntämystä, kun tilasin alkupalaksi bruschettaa. Oikein ylimieliseen sävyyn ehkä parikymppinen laitettu blondi sanoi: "se kyllä sitten lausutaan brusssssshetta". Totesin siihen että ei kyllä lausuta, mistä seurasi tarjoilijan pilkallinen naureskelu ja hapan kommentti "no kai asiakas sitten on aina oikeassa".

Muistelen taannoisia italian kursseja, ja eikös ch äänny italiasssa k:ksi? Mietin vain, että vaikuttaako tuo S siinä jotenki:)

Joka tapauksessa, nolo on sekä tämän tarinan blondi että ap:n tarjoilija.

Vierailija
13/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

orekaanot ja tsilit mukanaan. Meillä ainakin on pasilikapurkki mukana.

Vierailija
14/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan outo tyyppi. En ymmärrä mitä nauramista tuossa ois ollut.

Vierailija
15/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisperäiselle kassahenkilölle sain toistaa sen pariin kertaan, kunnes luovutin ja sanoin pizzan numeron.

Sitten rouva alkoi kyselemään, että miten sinä sen sanoit? Kakki...

Siinä vaiheessa alkoi jo varmaan naamani punottaa.

Vierailija
16/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta keksi kuin, että kai pieni ääntämysvirhe: ei orekano, vaan oregano. Ei sais silti nauraa. Se oli varmaan tahatonta. Ei se sulle tavallaan nauranut, vaan sun ääntämiselle. Korjaa tilanne seuraavan kerran. Kirjoita lapulle: Saisimmeko purkin oreganoa, kiitos. Anna samalla lappu, kun pyydät sitä suullisesti. Eiköhän tepsi.

Vierailija
17/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko pöydässänne ollut oreganopurkki jota ette vaan tunnistaneet sellaiseksi. Eli ihmetteli miksei pöydässä oleva purkki kelpaa.

Tosi huonoa asiakaspalvelua joka tapauksessa oli syys sitten mikä tahansa.

Vierailija
18/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eiks niistä joudu maksaan erikseen

Vierailija
19/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkö että ap sanoi oreganon k:lla? Jos todella sitä niin törkeää on.

Mutta onhan noita lausumispoliiseja. Joskus ne eivät edes itse tiedä miten äännetään. Minulla alkoi stadilaisessa italialaisessa ravintolassa kerran tarjoilija korjata ääntämystä, kun tilasin alkupalaksi bruschettaa. Oikein ylimieliseen sävyyn ehkä parikymppinen laitettu blondi sanoi: "se kyllä sitten lausutaan brusssssshetta". Totesin siihen että ei kyllä lausuta, mistä seurasi tarjoilijan pilkallinen naureskelu ja hapan kommentti "no kai asiakas sitten on aina oikeassa".

Vierailija
20/29 |
28.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oregano yleensä laiteta pizzaan sitä tehdessä? Sama siis kun olisit käynyt pyytämässä kinkkua tai ananaksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi