Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjaksi saatujen vaatteiden palautus käyttöön?

Vierailija
27.09.2012 |

Kertokaas arvon av-raati, mitä teen! Olen antamassa miehen siskontytölle meidän vauvan vanhoja vaatteita. Saimme heiltä ristiäislahjaksi merkkibodyja. Onko loukkaavaa antaa ne nyt "takaisin"? Vai onko loukkaavaa olla antamatta? Miten itse kokisit vastaavan tilanteen. Ja ikäeroa lapsilla 3 kk, joten varmaankin muistaa, minkä antoi lahjaksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa suvuissa vauvanvaatteet kiertävät, eli saatte sitten nuo lahjavaatteet taas käyttöön kun teille tulee seuraava.

Tai ilmaiset asian niin, että saavat ne vaatteet lainaksi.

En näe tuossa mitään ongelmaa, vaatteiden käyttöaika yhdellä lapsella on todella lyhyt ja onhan ihan kornia jättää ne sen jälkeen käyttämättä.

Vierailija
2/4 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaatteita olen antamassa paljon (kaikki meillä käytössä olleet kunnossa olevat). Mutta arveluttaa heiltä lahjaksi saatujen antaminen. Kuitenkin itse pidän ristiäislahjoja erityisinä, mutta toki en myöskään antaisi ristiäislahjaksi vaatteita.

Monissa suvuissa vauvanvaatteet kiertävät, eli saatte sitten nuo lahjavaatteet taas käyttöön kun teille tulee seuraava.

Tai ilmaiset asian niin, että saavat ne vaatteet lainaksi.

En näe tuossa mitään ongelmaa, vaatteiden käyttöaika yhdellä lapsella on todella lyhyt ja onhan ihan kornia jättää ne sen jälkeen käyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin kyllä pointtisi, en silti näe tuossa ongelmaa.

Miksi et voi kysyä, ottaako mama hänen itsensä ristiäislahjaksi antamansa vaatteet oman vauvansa käyttöön vaikka lainaksi? Ei kysymisen pitäisi ainakaan loukata.

En tavallaan itse pidä vaatteita semmoisena ristiäislahjana, jota säilytetään lapselle (poislukien ehkä joku oikeasti hieno itse neulottu/ommeltu erityinen juttu joltain mummilta tai kummilta), ristiäispäivänä saadut lahjavaatteet ovat mielestäni vain vauvalahjoja, eivät ristiäislahjoja. Ristiäislahjoja ovat kummilusikat, kastehelmet, yms mitä oikeasti voi säilyttää ja jolla on "käyttöä" tai edes jotain arvoa vielä viiden vuoden päästäkin, mielellään koko elämän läpi.

Vaatteet ovat kulutustavaraa joka ei kaapissa säilyttämällä parane.

Kun annat ne lahjavaatteet toiselle lapselle, muista kehua niitä ja kertoa, miten paljon piditte niistä ja juuri siksi olisi kiva että serkkuvauva käyttää samoja vaatteita myös. Eipä tule paha mieli.

Vierailija
4/4 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että pussissa on myös ne lahjaksi saadut "merkinnimi"-bodyt, koska ne oli niin kivat ja toivot niille lisää käyttöä. Sanoisin myös, että jos ne saisin kuitenkin takaisin sitten kun heidän vauva kasvaa niistä yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi