Onko miehen oma viikon/1000€ loma joka vuosi täysin sopimatonta?
Onko miehen oma viikon/1000€ loma joka vuosi täysin sopimatonta?
Onko tuollainen teidän mielestä sinkkujen hommaa eikö sovi parisuhteeseen ja lapsiperheeseen kunniallisen perheenisän tapauksessa?
Kommentit (54)
ketjussa vahvasti ihmetellään miten elämä voi olla niin tylsää, että pitää jotain tuollaista tehdä perhe-elämän ulkopuolella
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1698657/avioerojen_s…
Kyllä mulle olisi ihan ok jos mies vaan haluaisi lähteä. Itse vietän noin kahdesti vuodessa pitkän viikonlopun Keski-Euroopassa kavereiden kanssa. Miehellä olisi mahdollisuus tehdä täysin samoin jos häntä vain kiinnostaisi.
En katso olevani oikeutettu kieltämään aikuista ihmistä.
Jos perheellä on varaa siihen, että molemmat puolisot lomailee viikon yksin (tai kavereidensa kanssa) 1000€:lla, niin mikä ettei. Jos kyse on taas siitä, että vaimo käyttää kaikki omat lomapäivänsä lasten loma-aikoina, jotta heillä olisi mahdollisimman pitkät vapaat päiväkodista ja mies hassaa omat lomapäivät yksinlomailuut (plus rahat), niin ei ole ok.
Meillä ei olisi varaa kustantaa yhteisten lomamatkojen lisäksi kummallekin puolisoista tonnin yksinlomaa (eikä lomapäivät riittäisi, kun halutaan tarjota lapsille pitkät lomat), joten meillä tuo ei olisi ok, vaikka mieheni on tosi kunnollinen perheenisä. Meillä molemmilla on sen sijaan viikonloppu"vapaita" perheestä, eli mies käy vaikka viikonlopun kavereiden kanssa mökkeilemässä tai rallia katsomassa (Suomessa) ja mun vapailla mies lähtee lasten kanssa mummolaan ja mä saan olla yksin kotona.
perheen/pariskunnan asia onko ok vai ei.
Hohhoijaa taas näitä aloituksia.
Toisen hän yleensä naamioi työ- ja opintomatkaksi ja oikeasti käykin työhönsä liittyvissä kohteissa, mutta kun työ on hänelle samalla harrastus (yrittäjä) niin samalla se on hänelle lomaa tavallisista töistä ja hupia. Lisäksi hän tarvitsee vuosittain vetäytymisen jonnekin, missä on täysin yksin ja omissa oloissaan.
Ilman näitä hän on niin ikävä ihminen, että en halua asua sellaisen kanssa.
Itselläni on täysin erityyppinen työ, persoonallisuus ja tarpeet. Minulle vetäytymistä on muutama päivä vanhempieni luona millä tahansa kokoonpanolla, koska siellä en ole vastuussa mistään (esim. lastenkaan ruokailusta). Omalla lomalla olen käynyt pari kertaa etelässä talvella.
Omituinen kysymys? Miksi se olisi automaattisesti sopimatonta?
Meillä lomaillaan vuosittain paitsi yhdessä niin molemmilla on omia kaupunki- / kalastus - ym. reissuja omien kavereiden kanssa.
Jos tuo viikon loma on huoraloma Romaniassa niin sitten se on sopimatonta. Mutta jos se on esim. kalareissu niin MITÄ SOPIMATONTA siinä on?
Ei parisuhteessa pidä elää kuin siamilaiset kaksoset.
saa sellaisen mielikuvan, että asia ei ole hänelle ok. Ihmettelen samaa, miksi hän tällaista kyselee? Haluaa vahvistusta omalle fiilikselleen, että mies on joku pahis?
Mutta joo, mun mielestä tuollainen on ihan ok, ja päästäisin oman mieheni tuollaisille reissuille. Ei ole tähän mennessä vaan yksin halunnut lähteä, aina ollaan menty yhdessä. Mutta tuollaisia pikalomia ei harrasteta muutenkaan, lähdetään pidemmäksi aikaa (kk) ja reilummalla budjetilla.
Jos perheellä on varaa siihen, että molemmat puolisot lomailee viikon yksin (tai kavereidensa kanssa) 1000€:lla, niin mikä ettei. Jos kyse on taas siitä, että vaimo käyttää kaikki omat lomapäivänsä lasten loma-aikoina, jotta heillä olisi mahdollisimman pitkät vapaat päiväkodista ja mies hassaa omat lomapäivät yksinlomailuut (plus rahat), niin ei ole ok.
Meillä ei olisi varaa kustantaa yhteisten lomamatkojen lisäksi kummallekin puolisoista tonnin yksinlomaa (eikä lomapäivät riittäisi, kun halutaan tarjota lapsille pitkät lomat), joten meillä tuo ei olisi ok, vaikka mieheni on tosi kunnollinen perheenisä. Meillä molemmilla on sen sijaan viikonloppu"vapaita" perheestä, eli mies käy vaikka viikonlopun kavereiden kanssa mökkeilemässä tai rallia katsomassa (Suomessa) ja mun vapailla mies lähtee lasten kanssa mummolaan ja mä saan olla yksin kotona.
hän saa omat rahansa käyttää miten huvittaa.
Riippuu nimittäin perheestä. Jos asia on kummallekin puolisolle ok ja siihen on varaa, niin ei tietenkään ole sopimatonta. Jos sitten omalle matkalle pääsisi (lähes) aina vain mies (tai vaimo) ja muiden perheenjäsenten pitäisi ns. kiristää vyötä, jotta rahat matkakassaan saataisiin kasaan, niin olisihan se hölmöä.
Me eletään perheenä ja meillä on yksi elintaso. Mies ei tuhlaa rahojaan miten huvittaa. Enkä minä. Ensin lapset ja perheen yhteiset kulut ja jos jotain jää, kummallekin puolisoista tasapuolisesti. Ja ennen kuin kysyt, niin kyllä, meillä minä eli vaimo olen tienannut vuodesta 2010 lähtien enemmän kuin mieheni. Mun bonuksilla on reissattu sen jälkeen perheenä. En jättänyt miestä kotiin, vaikka hänellä ei olisikaan ollut varaa matkusteluun omalla palkalla.
... niin parempi varmaan olisi vain pysyä perheettömänä.
(Kommentti siis jälkimmäiseen lainaukseen)
ei ole perheessä vain yksilöitä ,vaan olemme yksikkö, perhe. Teemme töitä perheen eteen ja mietimme perhettä ensin, emme omaa persettämme. Ja tiedoksi, minä olen se tienaava osapuoli tällä hetkellä, silti mies saa aivan vapaasti käyttää minun tienaamia rahoja, koska olemme perhe. En hurvittele rahoilla miten sattuu ja jätä miestä nyhjöttämään kotiin, teemme yhdessä.
Mies on ope, joten hänellä on enemmän lomaa. Ei ole meitä haitannut, ymmärrän hyviin miksi mies kaipaa tätä harrastuslomaansa.