APUA, pystyykö jäädä asumaan asuntoon, josta ex omistaa puolet??
Meillä tilanne se, ettei ositusta ole saatu tehtyä exän kiukuttelujen vuoksi.
Meillä yhteinen asunto joka pitäisi saada myytyä, mutta exä ei suostu allekirjoittamaan välittäjän papereita jotta asunto saataisiin myyntiin.
Minä siitä maksan korot ja yhtiövastikkeet ettei mene ulosottoon ja pala nimi.
Samalla joudun maksamaan kovaa vuokraa nykyisestä asunnostani.
Enää siihen ei ole varaa ja en näe muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa lasten kanssa takaisin siihen asuntoon siihen asti kunnes saadaan myytyä.
Uutta asuntoakaan en saa ostaa ennenkuin tuo on myyty ja ositukset tehty.
Tämän myös ilmoitin exälleni jolloin hän taas sekosi.
Kuulema minä en siihen uuden mieheni ja lasten kanssa saa muuttaa ellen maksa exälle vuokraa.
(hänellä uusi nainen ollut jo ennen eroa)
Hän ei siis suotu maksamaan puolia vastikkeista eikä yhteisen asuntolainan koroista, ei suostu laittamaan nimiä papereihin jotta saadaan myytyä jne.
Onko nyt niin, ettei mekään sitten siihen voida muuttaa?
Mitä hittoa tässä enää voi tehdä??
Nyt asioista tietävät, vinkkejä kehiin!
Kommentit (20)
Ota asianajaja ja hae käräjäoikeudesta yhteisomistuksen purkua. Tarvittaessa tqalo voidaan myydä ilman exäsi suostumussta
ihan exän temppuilijen vuoksi.
Kiristämällä ja sekoilemalla hän onnistui panttaamaan avaimia 4kk
ao
ja oikeuteen mennään taistelemaan jo lasten huoltajuudestakin.
Tällä asuntoasialla olisi vain "hieman" kiire kun ei vaan rahat riitä kaikkeen enää millään.
Elatusmaksujakaan ei tule ja mies ei tosiaan osallistu asunnon mihinkään kuluihin ja tekee muutenkin kaikkensa, että kaikki olisi mahdollisimman vaikeaa :(
Tietääkö joku, voiko kusipää estää meitä muuttamasta siihen kunnes se saadaan myytyä?
Onko sillä mitään oikeutta vaatia vuokraa kun ei maksa vastikkeitakaan?
Nyt se asunto on ollut 5kk tyhjillään ja minä maksanut kaikki kulut.
Ei kohta enää jaksa tätä elämää
ap
jos kerran olet omistaja? Et maksa vuokraa exällesi jos nytkin maksat kaikki asunnon kulut.
jossa selität selvästi, mitä haluat ja miksi. Joskus keskustelu ei vaan toimi. Hänellä sitten on kuitenkin mustaa valkoisella. Ja selittää, että jos asioita ei saada nyt hoidettua näin, niin otata yhteyttä lakimieheen ja se tulee todella kalliiksi.
Tyyliin
a) Maksa 5 kuukauden koroista puolet 250 e
b) maksa rästissä olevat elarit ajalta xxx, xxx e
b) Päätä 1.10. mennessä, ostatko asunnon kokonaan itsellesi välittäjän hinta-arvion mukaisella hinnalla vai laitetaanko se myyntiin.
Suosittelen nyt lämpimästi, että myytte sen kämpän. Ei siihen kannata muuttaa, exsähän voi yhtäkkiä päättää, että myydäänkin. Ei teillä muuten ole rahaa (siis mahd. ottaa lainaa) ostaa eksä ulos?
Mieti nyt omia kuvioitasi äläkä rupea kynnysmatoksi. Eksä on sulle velkaa ja sä vielä mietit, pitäiskö sille maksaa vuokraa...
että korot lisätäään pääomaan niin kauan kunnes asunto saadaan myytyä.
Sinulla on ilmeisesti jo asianajaja? Pyydä hakemaan ositukseen pesänjakaja.
Kokemusra löytyy hankalasta exästä, jonka kanssa oli pakko hakea pesänjakaja, joka suoritti osituksen.
Mikäli teillä on avioero astunut voimaan, olet lain mukaan velvollinen maksamaan vuokraa exälle exän osuudesta, jos muutat asuntoon asumaan. Mikäli ero ei ole astunnut voimaan, et ole velvollinen maksamaan vuokraa.
Maksamasi korot ja yhtivastikkeet otetaan huomioon pesänjaossa kunhan esität niistä kuitit.
mutta ei suostu laittamaan nimiä paperiin, koska meidän tyttö asuu kanssani.
Vaatii lasta itselleen ja tyttö ei tosiaan itse halua mennä hänelle.
Yrittää siis kiristää ettei laita nimeä paperiin ellei lapsi tule hänelle.
Tuon ikäinen osaa jo itse päättää kummalla asuu.
Asunto myydään viimeistään kun ositus tehty, mutta siihen asti minulla ei vain ole varaa pitää kahta asuntoa.
Mustaa valkoisella hänellä jo on eikä silti toimi.
Jos jätän maksamatta, menee ulosottoon ja samalla oma nimi menee.
Asuisimmekin siinä siihen asti kunnes saadaan myytyä.
Haluankin nyt tietää, voiko ex mitenkään estää meitä muuttamasta siihen?
Kerta hän ei maksa siitä mitään, mielestäni hänellä ei ole oikeutta sanoa yhtään mitään.
Meille ei suostu myymään omaa osuuttaan.
Huoh, ei jaksaisi enää :(
ap
saat tuen mihin tahansa asianajajaan eli etsi hyvä asianajaja, kotivakuutuksen oikeusturvaosuus käytettävissä mm. tuossa asuntoasiassa, mutta ei välttämättä lasten huoltajuuskiistassa.
Asianajajasi osaa hakea oikeusaputoimistolta maksusitoumuksen joten valitse mikä tahansa asianajaja. Ne oikeusaputoimiston tyypit on mä oon vaan töissä täällä asenteella liikenteessä.
kaikista maksamistasi maksuista kuitit, paperille mistä asti elarit puuttuu ja asianajaja hoitaa loput.
ja molemmilla kiukuttelijoilla on jo uusi puoliso ja lapset pyörii siinä välissä=(
Vaatii lasta itselleen ja tyttö ei tosiaan itse halua mennä hänelle.Yrittää siis kiristää ettei laita nimeä paperiin ellei lapsi tule hänelle.
Tuon ikäinen osaa jo itse päättää kummalla asuu.Asunto myydään viimeistään kun ositus tehty, mutta siihen asti minulla ei vain ole varaa pitää kahta asuntoa.
Mustaa valkoisella hänellä jo on eikä silti toimi.Jos jätän maksamatta, menee ulosottoon ja samalla oma nimi menee.
Kerta hän ei maksa siitä mitään, mielestäni hänellä ei ole oikeutta sanoa yhtään mitään.Meille ei suostu myymään omaa osuuttaan.
ap
Mars kyselykierrokselle asianajotoimistoihin.
Ja osituksen tekijäksi määrätään henkilö ja sinä annat ymmärtää että lunastat asunnon niin ei siinä exällä paljon sanomista oo. On pelannut itsensä pihalle maksamattomilla osuuksilla.
Vaatii lasta itselleen ja tyttö ei tosiaan itse halua mennä hänelle.Yrittää siis kiristää ettei laita nimeä paperiin ellei lapsi tule hänelle.
Tuon ikäinen osaa jo itse päättää kummalla asuu.Asunto myydään viimeistään kun ositus tehty, mutta siihen asti minulla ei vain ole varaa pitää kahta asuntoa.
Mustaa valkoisella hänellä jo on eikä silti toimi.Jos jätän maksamatta, menee ulosottoon ja samalla oma nimi menee.
Kerta hän ei maksa siitä mitään, mielestäni hänellä ei ole oikeutta sanoa yhtään mitään.Meille ei suostu myymään omaa osuuttaan.
apMars kyselykierrokselle asianajotoimistoihin.
Ja osituksen tekijäksi määrätään henkilö ja sinä annat ymmärtää että lunastat asunnon niin ei siinä exällä paljon sanomista oo. On pelannut itsensä pihalle maksamattomilla osuuksilla.
Riitatilanteissa ainoa vaihtoehto. Asunto arvotetaan ja velat huomioidaan samoin maksetut osuudet. Osituspäivä on erohakemuksen pvm. Eli kaikki mitä oot maksanu sen jälkeen on sun.
ap
Exälläsi on oikeus vaatia että siinä ei kukaan asu ennen kuin ositus on tehty. Hänen ei tarvitse myöskään tyytyä mihinkään välittäjiin eikä hänne myöskään tarvitse myydä sitä.
Eli kipin kapin sinne asumaan ja lukot vaihtoon hae siihen lukkojen vaihtoon käräjäoikeuden pikapäätös.
Eli kipin kapin sinne asumaan ja lukot vaihtoon hae siihen lukkojen vaihtoon käräjäoikeuden pikapäätös.
Exällä on myös oikeus asua siinä asunnossa joten lukkojen vaihto on rikollista.
Jos mies tekee jo muutenkin kiusaa on selvää ettei hänellä ole pikkurahasta puutetta.
Ap,mieti haluatko asua exän kanssa?
Exällä on myös oikeus asua siinä asunnossa joten lukkojen vaihto on rikollista.
Jos mies tekee jo muutenkin kiusaa on selvää ettei hänellä ole pikkurahasta puutetta.
Ap,mieti haluatko asua exän kanssa?
Lukkojen vaihto ei ole rikollista jos ap rahoittaa kämpän /talon ylläpidon nyt. Pikemminkin ex on rikollinen kun vaikeuttaa asianmukaista ositusta ja toisen omistajan asumista siinä. Jos on itse muuttanut pois ei kyllä pitäisi olla nokan koputtamista kuka siinä asuu. Ap voi myös vuokrata asunnon käräjäoikeuden päätöksellä.
Muuta takaisin. Omistathan osan asunnosta.
Oikeudesta voit lisäksi saada pikaisesti päätöksen asumisesta. Ts oikeus antaa päätöksen, jonka nojalla voita asua asunnossa. Tällainen päätös haetaan kuitenkin yleensä vain silloin kun toinen pitää saada muuttamaan pois..
OTM, PP
nyt mutta en ymmärrä sua. Miksi asunto on ollut 5 kk tyhjillään ?
Jos se on tyhjä, muutatte sinne heti. Ilmoitat isännöitsijälle te asutte siellä, muutat avaimet ja maksat lainasta vain korot ja yhtiövastikkeen.
Älä tee asiaa liian hankalaksi !
Taikka sitten muuta kautta palkkaat juridista apua. Voit sitten myöhemmin vaikka vaatia mieheltä korvauksia menetetyistä rahoista jne. Älä nyt missään tapauksessa anna miehen tehdä sun elämästä vaikeaa. Kyllä tuollaiset kuspäät saadaan aisoihin ihan laillisestikkin!
Hän on vaikeuttanut sinun omaisuutesi hallintaa.