G: Montako pankkitiliä sinulla on?
Ihan vain huvin vuoksi tällainen kysely :)
Mulla on 6 eri tiliä: Nordeassa 3, Handelsbankenissa 2 (näistä toinen ihan turha, voisi lopettaa) ja S-Pankissa 1. Tuota toista Handelsbankenin tiliä lukuunottamatta kaikki ovat aktiivikäytössä.
Suunnitelmissa on avata myös arvo-osuustili (tms.) pienimuotoista osakesijoittamista varten.
Kommentit (14)
Nordea 1, Sampo 3, Säästöpankki 1, Osuuspankki 1
Kaikkia munia ei passaa pistää yhteen koriin, jos joku pankki menee konkurssiin, niin pitää pitää varansa, että saa omansa pois talletussuojan avulla...Opin sen vuoden 2008 pankkikriisistä
Kaikki kylläkin samassa pankissa (Osuuspankki)
- oma käyttötili
- miehen kanssa yhteinen tili
- varatili
- vähän parempi korkoinen säästötili
1 tili op ja 2 tiliä s-pankki, käyttötili ja säästötili
Niistä 3 on nollilla ja neljäskin melkein. Tavoitteena on, että joku päivä kaikilla tileillä olisi jotain käyttöön otettavaa.
Oma normitilini, yhteinen tili miehen kanssa, yhteinen varatili miehen kanssa (tänne yritetään jemmata rahaa esim. isompia matkoja ajatellen), ja sitten minulla on joku vanha tili jolla ei käsittääkseni ole juuri mitään rahaa, mutta johon mulla ei myöskään ole mitään verkkopankki- tms. tunnuksia.
Olisi kätevää jos tuo S-tilikin olisi samassa kuin kaksi muuta, nyt se jää usein unholaan.
1. käyttötili Nordea
2. "jemmatili", jonne laitan esim. rahat vastikkeiden, tv-luvan, vakuutusten ym. juttujen maksuun, Nordea
3. säästötili, johon siirrän pienemmän summan (n. 150e) kuukausittain säästöön ja josta voin tarpeen tullen siirrellä rahaa muille tileille, Nordea
4. säästötili, jonne siirrän isomman summan (500e ->) kuukausittain ja lisäksi kaikki extrarahat, Handelsbanken
5. ruokatili, jonne menee automaattisesti palkkapäivänä ruokarahat ja joilla maksan kaikki päivittäintavarat, S-Pankki
Vain tileille 1 ja 5 on kortti, lisäksi tilit 2 ja 3 on verkkopankissa. Tili 4 on sellainen, että pitää erikseen käydä pankissa nostamassa sieltä rahaa. Toimii, ei tule jokaiseen pikkujuttuun otettua säästöstä rahaa!
En voisi ikinä elää vain yhden tilin varassa!
Käyttötili, arvo-osuustili ja suljettu säästötili Nordeassa, vapaa säästötili Sampossa ja käyttötili S-pankissa.
Nordeassa oma tili ja miehen kanssa yhteinen lainanmaksutili, Sammossa 2 perintötiliä ja OP:ssa matkatili ystävien kanssa.
Tosi monta tiliä minulla. Useammanlainen tili omassa pankissa ja arvo-osuustili myös määräaikaistalletustilejä. Toisessa pankissa myös tavallinen tili + määräaikaistalletus. Kolmannessa pankissa säästötili + valuuttatili. Lisäksi arvo-osuustili + valuuttatalletuksia yhdessä paikassa.
En osaa sanoa lukumäärää, mutta 10 ei ehkä riitä, koska määräaikaistalletuksillakinhan on tavallaan omat tilinsä.
Nordea 1, Sampo 3, Säästöpankki 1, Osuuspankki 1
Kaikkia munia ei passaa pistää yhteen koriin, jos joku pankki menee konkurssiin, niin pitää pitää varansa, että saa omansa pois talletussuojan avulla...Opin sen vuoden 2008 pankkikriisistä
Sulla siis yli 300 000 euroa pankkitileillä?
Käyttöoikeus on jokaisen lapsen kolmeen tiliin, miehen tiliin ja yhdistyksen tiliin. Lasten tilejä en tosin käytä koskaan.
yksi.