Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ookko nää Oulusta?

Vierailija
25.06.2015 |

Pelekääkkö nää polliisia?
Oulun murre♥

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:31"]

Oommää oikeesti oulusta mutta muuttanu vähä aikaa sitte tänne muualle. Aina ku käyn oulusa ni puhun sielä tosi levveetä murretta, mutta täällä uuela paikkakunnala sitä puhhuu vähä hillitymmi oulua ku kaikki kattoo muute että mikä vajakki nää oot. Ja kyllä mää tiiostan sen että ohan tää vähä hölömön kuulosta. Yhtä tyhymää ku kantaa auringopaisteessa sontikkaa tai onnikasa seisua jos on vappaita istumapaikkoja. Oulua o kuitenki mahottoma ikävä, toripolliisia pittää kyllä käyvä hallaamassa ja rotuvaarilla kulijailla ku sinnepäi taas eksyy

[/quote] Leveämmin: leviää

Vierailija
22/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:09"]Onko 28:n örkky korvaörkky?
[/quote]

No onpa hyvinki. Ei oo muute vieläkää saanu sitä örkkyä! Pitäsköhä meijä pittää ölövinä aaveella miitti vaikka bisketissä, josta saa parhaat (tai ainaki suurimmat!) örkyt.

Kolomannen sukupolovdn oululaine vm 92

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto olen itse paljasjalkainen oululainen, onneks sain kitkettyä itsestäni tuon hirveän murteen pois. Tein sen tarkoituksella kun kuulostaa niin juntilta. 10 vuotta olen jo puhunut normaalisti. N24

Vierailija
24/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä herskapi, nyt alakaa piisata. Tuntuu että oulussa on unohettu kaikki muut murresanat ku ölövi, onnikka ja sontikka - pölijää hokia niitä alavariinsa. Te tullista tulleet ette vakkuuta mua.

Kertokaapa tullista tulleet ja oikiat oululaiset, mikä on oulun nurija puoli.

Vierailija
25/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:20"]Ei hitto olen itse paljasjalkainen oululainen, onneks sain kitkettyä itsestäni tuon hirveän murteen pois. Tein sen tarkoituksella kun kuulostaa niin juntilta. 10 vuotta olen jo puhunut normaalisti. N24
[/quote]

Älä viitti. Minä häpesin ennen kovasti, ja kyllä minäki normaalisti vähintäö kirjotan iha kunnolla. Vasta nyt "vanahempana" minä oon alakanu huomaamaa että oulun murre katoaa ja kuihtuu jos me nuoret aletaa pittää sitä junttina. Oulun murre on palijo muutaki ko kaksoiskonsonantit!
Sunki kannattaa olla ylypiä ja puhu mahollisimma monipuolista murretta. Kyllä minä oon sammaa mieltä 62:sen kanssa että hyvin laihaa murretta puhutaa verrattuna vaikka minunki lapsuutee. Koko oululainen kulttuuri kuihtuu ko me hävetää sitä.
Minusta meijä nuorten pittää pittää huoli että meijän lapsetki tietää mikä korttikaari, källi, mitä on äpöstely ja tietää että sitä vettä ei tarvii loorata. Noi niiku esimerkiksi.
Joten unoha häpiä! Jooko :)
Se ysikakkone oululaine

Vierailija
26/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:20"]Hyvä herskapi, nyt alakaa piisata. Tuntuu että oulussa on unohettu kaikki muut murresanat ku ölövi, onnikka ja sontikka - pölijää hokia niitä alavariinsa. Te tullista tulleet ette vakkuuta mua.

Kertokaapa tullista tulleet ja oikiat oululaiset, mikä on oulun nurija puoli.
[/quote]

Nii ja Tuira se on oulun nurja puoli.
Ysikakkone

Vierailija
27/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:12"]

Oommää oikeesti oulusta mutta muuttanu vähä aikaa sitte tänne muualle. Aina ku käyn oulusa ni puhun sielä tosi levveetä murretta, mutta täällä uuela paikkakunnala sitä puhhuu vähä hillitymmi oulua ku kaikki kattoo muute että mikä vajakki nää oot. Ja kyllä mää tiiostan sen että ohan tää vähä hölömön kuulosta. Yhtä tyhymää ku kantaa auringopaisteessa sontikkaa tai onnikasa seisua jos on vappaita istumapaikkoja. Oulua o kuitenki mahottoma ikävä, toripolliisia pittää kyllä käyvä hallaamassa ja rotuvaarilla kulijailla ku sinnepäi taas eksyy

[/quote] Oikeesti: oikiasti

Vierailija
28/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Oulusta joo, ihan paljasjalkanen. En vaan pidä oulun murteesta ja joka kerta vituttaa ja ällöttää, ku joku kysyy "pelekääkkö nää polliisia"? Vitun omaperäistä.

Vierailija
29/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu ja sen seutu, niitä harvoja paikkoja joisa myös nuoriso puhhuu murrettaan!

Vierailija
30/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:20"]Ei hitto olen itse paljasjalkainen oululainen, onneks sain kitkettyä itsestäni tuon hirveän murteen pois. Tein sen tarkoituksella kun kuulostaa niin juntilta. 10 vuotta olen jo puhunut normaalisti. N24 [/quote] Älä viitti. Minä häpesin ennen kovasti, ja kyllä minäki normaalisti vähintäö kirjotan iha kunnolla. Vasta nyt "vanahempana" minä oon alakanu huomaamaa että oulun murre katoaa ja kuihtuu jos me nuoret aletaa pittää sitä junttina. Oulun murre on palijo muutaki ko kaksoiskonsonantit! Sunki kannattaa olla ylypiä ja puhu mahollisimma monipuolista murretta. Kyllä minä oon sammaa mieltä 62:sen kanssa että hyvin laihaa murretta puhutaa verrattuna vaikka minunki lapsuutee. Koko oululainen kulttuuri kuihtuu ko me hävetää sitä. Minusta meijä nuorten pittää pittää huoli että meijän lapsetki tietää mikä korttikaari, källi, mitä on äpöstely ja tietää että sitä vettä ei tarvii loorata. Noi niiku esimerkiksi. Joten unoha häpiä! Jooko :) Se ysikakkone oululaine

[/quote]elä

mää, määki

katuaa

Vierailija
31/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:20"]Ei hitto olen itse paljasjalkainen oululainen, onneks sain kitkettyä itsestäni tuon hirveän murteen pois. Tein sen tarkoituksella kun kuulostaa niin juntilta. 10 vuotta olen jo puhunut normaalisti. N24 [/quote] Älä viitti. Minä häpesin ennen kovasti, ja kyllä minäki normaalisti vähintäö kirjotan iha kunnolla. Vasta nyt "vanahempana" minä oon alakanu huomaamaa että oulun murre katoaa ja kuihtuu jos me nuoret aletaa pittää sitä junttina. Oulun murre on palijo muutaki ko kaksoiskonsonantit! Sunki kannattaa olla ylypiä ja puhu mahollisimma monipuolista murretta. Kyllä minä oon sammaa mieltä 62:sen kanssa että hyvin laihaa murretta puhutaa verrattuna vaikka minunki lapsuutee. Koko oululainen kulttuuri kuihtuu ko me hävetää sitä. Minusta meijä nuorten pittää pittää huoli että meijän lapsetki tietää mikä korttikaari, källi, mitä on äpöstely ja tietää että sitä vettä ei tarvii loorata. Noi niiku esimerkiksi. Joten unoha häpiä! Jooko :) Se ysikakkone oululaine

[/quote]

ko > kö

Vierailija
32/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:12"]

[/quote]

nykyään sanotaan leviää, aiemmin Oulussa sanottu levijää

Vierailija
33/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, että olokaa onnellisia ku saatta asua Oulussa! Mää jouvvuin muuttamaa kauas pois töitten ym opiskelujen takia enkä tiiä onko ennää ikinä mahollisuutta muuttaa takasi rakkaaseen kotikaupunniin. Oulussa on rentoa porukkaa, ei olla olevinaan mittään turhan tärkiää !

Vierailija
34/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:20"]Hyvä herskapi, nyt alakaa piisata. Tuntuu että oulussa on unohettu kaikki muut murresanat ku ölövi, onnikka ja sontikka - pölijää hokia niitä alavariinsa. Te tullista tulleet ette vakkuuta mua. Kertokaapa tullista tulleet ja oikiat oululaiset, mikä on oulun nurija puoli. [/quote] Nii ja Tuira se on oulun nurja puoli. Ysikakkone

[/quote]Höpöhöpö. Tuira on melekeen Oulun sydän. Viekussa Ainolan puisto, keskusta ja torinranta.

Vierailija
35/75 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:20"]Ei hitto olen itse paljasjalkainen oululainen, onneks sain kitkettyä itsestäni tuon hirveän murteen pois. Tein sen tarkoituksella kun kuulostaa niin juntilta. 10 vuotta olen jo puhunut normaalisti. N24
[/quote]

Älä rienaa kieltäs, typy. :)

m41

Vierailija
36/75 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tullista tullu vuonna 1996. Poikani on avojalakanen. En pelekää polliisia. Lukkiin Kalevaa just, iha ölövinä. 

Vierailija
37/75 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää oon :)

Vierailija
38/75 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä on ♡.♡ T.stadilainen

Vierailija
39/75 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melekeen Oulusta, 74 kilometriä alaspäin. Oulusa nuorena kulettiin Jumprut ja Sarkat.
Ikäloppu minun kaupunkini.

Vierailija
40/75 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun murre on kaunis ♡.♡

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi